Moni "masennus" selätetään ihan reippaalla liikunnalla ja terveellisellä ruokavaliolla
Ei ihme jos voitte huonosti kun löhöätte sisällä ja lounaaksi nutrilettiä ja mehukeittoa, ehkä yksi meetvursti viipale ruisleivän päälle ja omena jälkiruoaksi. Sitten ihmettelette miksi on koko ajan nälkä, väsymys ja masentaa.
Kommentit (366)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, että aiheen esille nosto ärsyttää niin monia ns. masentuneita kertoo kyllä paljon. Olisiko vihdoin se kuuluisa peiliin katsomisen paikka - mikä teitä oikeasti masentaa? En ole kuullut tähän koskaan vastausta vielä yhdeltäkään masentuneelta. Silti joukko kasvaa koko ajan, eikä kellään ole oikeasti mitään sotatraumoja, ei ole koskaan eletty köyhyydessä, ei ole koettu esim seksuaalista väkivaltaa eikä mitään muutakaan oikeasti rankkaa. Minä teitä hyvinvointiin kultalusikka suussa syntyneitä ihan oikeasti masentaa?
Mistä olet saanut päähäsi ettei ole koettu mitään rankkaa? Miksi kuvittelet noin? Ei kukaan ole sinulle tilivelvollinen rankoista kokemuksistaan. Miks kukaan sinulle kertoisi vaikeista asioista, kun olet täysin empatiakyvytön, tuomitseva ja hoet, ettei masentuneet tee mitään parantuakseen, eivätkä ikinä ponnistele, mikä on täysi vale.
Itse olen
Mitä sitten jos ei ole kokenut sotatraumoja jne?
Tuska on tuskaa oli se mistä hyvänsä koettu. Se on silti siellä alla vaikuttamassa suhtautumiseen. Ja siihen, miten elämä yleensä on mennyt tai menee.
Eikö turhaan koettu tuska ole parempi kuin aiheesta koettu? Jos on koettu jotain, niin ei se omasta elämänhistoriasta mihinkään häviä. Koettu vain on. Kun tulee isompia asioita, tuskan käyttäytymisen itsessään voi tuntea paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Ylös ulos ja reippailemaan. Siinä murheet unohtuu kun kävelet ulkona ja ihailet maisemia.
Masennus ei ole synonyymi murehtimiselle tai suremiselle.
Vierailija kirjoitti:
Mikä riokavalio parantaa masennuksen?
Tämän minäkin haluaisin tietää.
Puhuttaisko mielummin esim. siitä, miten lapsuus ja lähipiiri vaikuttaa? Joskus on tosi vaikea jaksaa ilman tukiverkostoa tai vaikka tukiverkosto olisikin, mutta jos ihmissuhteissa on paljon ongelmia... ja ei, se ei aina johdu siitä ihmisestä itsestään. Joskus vaan on tosi raskasta ja ei oo oikein ketään, johon luottaa.
kyllä se on aina parempi kuin tietokoneella istuminen
Okei ja sitten on ne joita ei selätetä.
Vierailija kirjoitti:
Ylös ulos ja reippailemaan. Siinä murheet unohtuu kun kävelet ulkona ja ihailet maisemia.
Murheet voi unohtua kyllä joo. Masennus ei haihdu.
Mä tarttin lääkkeet. En olisi muuten päässyt elämään mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Puhuttaisko mielummin esim. siitä, miten lapsuus ja lähipiiri vaikuttaa? Joskus on tosi vaikea jaksaa ilman tukiverkostoa tai vaikka tukiverkosto olisikin, mutta jos ihmissuhteissa on paljon ongelmia... ja ei, se ei aina johdu siitä ihmisestä itsestään. Joskus vaan on tosi raskasta ja ei oo oikein ketään, johon luottaa.
Itsellä ainakin masennukset on aiheutuneet nimenomaan läheisten suorittamasta henkisestä väkivallasta. Jos olisi saanut olla terveissä oloissa, olisi itsekin terve.
Masennuksesta ei parane ruokavaliolla, ellei se johdu siitä, että aivot eivät saa riittävästi rasvahappoja. Alkoholin ja sokerin aiheuttaman masentavan olon saa pois, kun ei nauti masentavaa oloa aiheuttavia aineita.
Liikunta, rutiinit, unirytmi, ruokavalio
Sillon kun muhun iski masennus, harrastin liikuntaa n. viitenä päivänä viikossa. Masennuksen takia lopetin kaikki harrastukseni. Asiat ei ole yhtään niin yksinkertaisia kuin ap olettaa.
Ja mä sanon taas että terapia ja lääke auttoi mua eteenpäin. Kun masennuksen aiheuttajat poistuivat niin mä paranin. Nyt ei ole lääkitystä.
Totta!
Toinen on, että patoatte omia tunteita sisälle.
Syöpäkin paranee kun vaan ryhdistäytyy. No, pikkasen deevitamiinit auttaa mutta sillee. Olen itse parantunut jo kymmenistä masennuksista, pahanlaatuisista syövistä ja adhd:sta. Jälkimmäisestä keskittymällä. Usko Jeesukseen auttaa myös.
Masennukseen auttaa esim. eutanasia.