Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Moni "masennus" selätetään ihan reippaalla liikunnalla ja terveellisellä ruokavaliolla

Vierailija
05.07.2023 |

Ei ihme jos voitte huonosti kun löhöätte sisällä ja lounaaksi nutrilettiä ja mehukeittoa, ehkä yksi meetvursti viipale ruisleivän päälle ja omena jälkiruoaksi. Sitten ihmettelette miksi on koko ajan nälkä, väsymys ja masentaa.

Kommentit (366)

Vierailija
221/366 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Masentuneille pitäisi määrä lääkkeeksi koira.

Elämässä olisi joku josta on pakko pitää huolta ja jolta saisi varauksetonta rakkautta takaisin.

Lisäksi olisi pakko käydä ulkona liikkumassa useamman kerran päivässä, halusi tai ei.

Toki lääkeyhtiöille tuo ei toisi rahaa kassaan, joten eihän sellaista voisi vakavasti harkita.

Ei tuommoisille koiraa missään nimessä. Ei se koira niistä aktiivisia tee, joutuu raukka kärsimään tuommoisen kanssa.

Vierailija
222/366 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/366 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta, itse olen huomannut ainakin saman

Vierailija
224/366 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

jep

Vierailija
225/366 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on niin totta..... Ketuttaa ihmiset ketkä itkee mutta eivät itse laita tikkua ristiin ollenkaan

Vierailija
226/366 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että aiheen esille nosto ärsyttää niin monia ns. masentuneita kertoo kyllä paljon. Olisiko vihdoin se kuuluisa peiliin katsomisen paikka - mikä teitä oikeasti masentaa? En ole kuullut tähän koskaan vastausta vielä yhdeltäkään masentuneelta. Silti joukko kasvaa koko ajan, eikä kellään ole oikeasti mitään sotatraumoja, ei ole koskaan eletty köyhyydessä, ei ole koettu esim seksuaalista väkivaltaa eikä mitään muutakaan oikeasti rankkaa. Minä teitä hyvinvointiin kultalusikka suussa syntyneitä ihan oikeasti masentaa?

Vierailija
227/366 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ainakin helpotti

Vierailija
228/366 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

treenaaminen ja ruokavalio on kaikki kaikessa

Vierailija
229/366 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin on. Itse sulattelimme eilenkin jouluateriaa tunnin kevyellä hiihtolenkillä metsän siimeksessä.

Vierailija
230/366 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ylimielistä omien mutujen perusteella vähätellä tappavan vaarallista tautia?

Tämmöinen on ajan henki nyt, myötähäpeää.

Vierailija
231/366 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, että aiheen esille nosto ärsyttää niin monia ns. masentuneita kertoo kyllä paljon. Olisiko vihdoin se kuuluisa peiliin katsomisen paikka - mikä teitä oikeasti masentaa? En ole kuullut tähän koskaan vastausta vielä yhdeltäkään masentuneelta. Silti joukko kasvaa koko ajan, eikä kellään ole oikeasti mitään sotatraumoja, ei ole koskaan eletty köyhyydessä, ei ole koettu esim seksuaalista väkivaltaa eikä mitään muutakaan oikeasti rankkaa. Minä teitä hyvinvointiin kultalusikka suussa syntyneitä ihan oikeasti masentaa?

Tiedät kai, että moni näistä vähättelysi kohteista kuolee verrattain nuorena oman käden kautta?

Käytkö vielä haudoillaankin paasaamassa "teeskentelystään"?  Hirviö olet, sinäkin. Kunnon oikeistosika.

Vierailija
232/366 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä ei taida vierailla kuin enimmäkseen lievästi masentuneita purkamassa vihaansa ihmisiä ja yhteiskuntaa kohtaan.

Vierailija
233/366 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole kuullut yhdeltäkään masentuneelta, mikä masentaa? No, korjataanpa tilanne.

Konkurssi vei omaisuuteni ja pienensi tulevan eläkkeeni pennosiksi, loukkaantuminen vei liikuntakyvyn ja työllistymismahdollisuudet, päädyin asunnottomaksi pitkäksi aikaa, tuttavat häipyivät ajan mittaan, olen täysin yksin ja nykyisestä asumuksestani joudun lähtemään remontin vuoksi, mutta minulla ei ole rahaa, millä lähteä, eikä paikkaa, minne mennä. Riittääkö tämä vai haluatko yksityiskohtia?

(Totta kai haluat yksityiskohtia, koska sinusta on ihanaa lukea muiden kurjuudesta ja ilkkua siitä. Saat kuitenkin nyt tyytyä vähempään kuin toivot,)

Vierailija
234/366 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaksan hädin tuskin putsata kissanhiekkalaatikon, suihkussa en ole käynyt viikkoon ja syön  lähinnä  juotavaa jugurttia sillä koko talossa ei ole yhtään puhdasta astiaa, eikä muutenkaan  nappaa kokkailla.

.Miten hemmetissä kuvittelet, että jaksaisin vääntää jonkun avocadopastan ja lähteä lenkille?

Neuvosi  on yhtä älykäs kuin tätini antama: leivo sämpylöitä niin et ehdi ahdistua!

Mutta ymmärräthän kuitenkin, miten suuri vaikutus ruokavaliolla on mielen-ja kehonterveyteen? Et tuolla jogurtilla ainakaan saa oloasi parempaan suuntaan. 

Vierailija
235/366 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaksan hädin tuskin putsata kissanhiekkalaatikon, suihkussa en ole käynyt viikkoon ja syön  lähinnä  juotavaa jugurttia sillä koko talossa ei ole yhtään puhdasta astiaa, eikä muutenkaan  nappaa kokkailla.

.Miten hemmetissä kuvittelet, että jaksaisin vääntää jonkun avocadopastan ja lähteä lenkille?

Neuvosi  on yhtä älykäs kuin tätini antama: leivo sämpylöitä niin et ehdi ahdistua!

Mutta ymmärräthän kuitenkin, miten suuri vaikutus ruokavaliolla on mielen-ja kehonterveyteen? Et tuolla jogurtilla ainakaan saa oloasi parempaan suuntaan. 

Masentuneet mystisesti jaksavat hakea keskustelupalstoilta huonoa mieltä itselleen. Tukea tai lohtua täältä on turha hakea.

Vierailija
236/366 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokavalio on todella tärkeä, moni ei tajua sitä. Se vaikuttaa ihan kaikkeen

Vierailija
237/366 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin.

Harvoin sitä kuulee että masennuslääkkeet ovat mitään parantaneet... Kyllä siellä on aina omien elämäntapojen muutos taustalla. 

Vierailija
238/366 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä, minulla ne auttoi

Vierailija
239/366 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näissä keskusteluissa huomaa hyvin, kuinka jotkut ihmiset haluavat pitää kynsin ja hampain kiinni nykyisestä olotilastaan.

Ei, liikunta ja terveelliset elämäntavat eivät varmasti täysin paranna masennusta.

Mutta liikunta, terveelliset elämäntavat ja omien negatiivisten ajatusmallien työstäminen vaikuttaa ihan jokaiseen ihmiseen positiivisesti. 

Monella täällä tuntuu olevan asenne, että jos joku asia ei täysin paranna, siitä ei ole mitään hyötyä.

Aika suuri osa ihmiselämästä on sen faktan hyväksymistä, että vaikka 100% täydellisiä ratkaisuja ei ole, se ei tarkoita ettei kannata edes yrittää. 

Vierailija
240/366 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

100% totta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yhdeksän