Moni "masennus" selätetään ihan reippaalla liikunnalla ja terveellisellä ruokavaliolla
Ei ihme jos voitte huonosti kun löhöätte sisällä ja lounaaksi nutrilettiä ja mehukeittoa, ehkä yksi meetvursti viipale ruisleivän päälle ja omena jälkiruoaksi. Sitten ihmettelette miksi on koko ajan nälkä, väsymys ja masentaa.
Kommentit (366)
laskettelen paljon itse ja olen huomannut tämän
Ihmisen elämään kuuluu luonnollisena osana jonkun verran masennustakin jota tulisi vain sietää. Vedotaanko masennukseen jo vähän liiankin kanssa jotta voidaan välttyä tekemästä ja kokemasta asioita, jotka eivät miellytä itseä?
2h hikitreeni takana <3 tuli hyvä olo
Ehkä joillain. Itselläni masennus aiheutuu hirveistä kivuista ja valitettavasti liikunta pahentaa niitä kipuja.
Masennus voi johtua myös anemiasta, D-vitamiinin puutoksesta tai kilpirauhasen vajaatoiminnasta. Olisi hyvä että näitä fyysisiäkin puolia tutkittaisiin kunnolla.
Olen sairauden takia vammautunut enkä pääse ilman avustajaa ulos. Mutta kiitos vaan näistä "vinkeistä".
Niin, riippuu, mistä masennus johtuu.
Pieni kävelylenkki auttaa jo paljon
Vierailija kirjoitti:
Ei auttanut pienet eikä isommatkaan. Joku tietävä voisi nyt kertoa sen tarkan harjoitusohjelman millä masennuksesta parantaau, eikä vain sanoa kävele tai käy salilla. Kun kerran tuntuu tietoa olevan.
Vierailija kirjoitti:
Saattaahan se hetkellisesti piristää mutta ei se kuitenkaan häivytä niitä vaikeita asioita jotka ovat masennuksen takana. T. Perheenjäseniä liikenneonnettomuudessa menettänyt.
Köyhyys johtuu laiskuudesta, masennus johtuu laiskuudesta, syöpä johtuu laiskuudesta...
Jep ja moni syöpäkin selätettäis kun vaan ottais ohjat omiin käsiin ja lähtis vaikka veneileen ja matkoille.
Silloin kyse ei ole kliinisestä masennuksesta, vaan arkikielessä käytetystä masennuksesta, kun mieliala on syystä tai toisesta matalalla. Jälkimmäiseen kuvaamasi asiat auttavat, ensimmäiseen eivät tosiaankaan. Toki monelle tämä ero on hankala hahmottaa, kun masennus sana on uinut arkikielen ilmaisuihin "masentaa kun luonasruokalassa oli maito loppu".
Kyllä se näin useasti on. Moni ei uskalla katsoa sisällensä vaan turvautuu nimenomaan näihin ulkoisiin harhatekijöihin, kuten esim pillereihin
jep