Moni "masennus" selätetään ihan reippaalla liikunnalla ja terveellisellä ruokavaliolla
Ei ihme jos voitte huonosti kun löhöätte sisällä ja lounaaksi nutrilettiä ja mehukeittoa, ehkä yksi meetvursti viipale ruisleivän päälle ja omena jälkiruoaksi. Sitten ihmettelette miksi on koko ajan nälkä, väsymys ja masentaa.
Kommentit (366)
Itse tein elämäntapamuutoksen, masennus hävisi
Masennuksen vähättely on vastuutonta.
On totta että kun terve ihminen tuntee alakuloa ja huolta, saa hän reippaasti ulkoilusta, levosta ja terveestä syömisestä energiaa ja huolet usein unohtuu lenkkipolkun varteen, kuka ties takaisin tullessa ongelma on hahmottunut ja ehkä ratkaisukin.
Masennus on jotain muuta ja kannattaakin selvittää itselleen onko mahdollisesti masentunut https://www.kaypahoito.fi/pgr00029
Hoitamaton masennus ei reippailulla lähde. Se mm. kuluttaa ihmisen aivokapasiteettia ja terveyttä. Masennus on alihoidettu sairaus joka vaatii terapiaa. Jo lääkehoitokin saattaa auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja työpaikalla. Liian suuri osa lääkkeillä hoidettavista masennuksista johtuu ihan siitä elämästä ja ympäristöstä, jonka henkilö on ympärilleen rakentanut. Puoliso tai kaverit joiden seurassa ei viihdy, mutta joista ei osaa päästää irti vaan turruttaa sopeutumattomuuttaan lääkkeillä. Pahimpia nämä, jotka korjaavat tilaansa sekä alkoholilla että masennuslääkkeillä.
Ensin pää selväksi ja sitten arvioimaan, mistä ahdistus ja masennus johtuvat. Ne kun ovat merkkejä siitä, että asiat eivät ole hyvin ja että jotakin pitää muuttaa.
Minun masennus johtuu lapsuuden seks. hyväksikäytöstä, lasisesta lapsuudesta, vanhemman menettämisestä onnettomuudesta lapsena, sittemmin kaikki läheiset sairastuneet peräjälkeen ja kuolleet kunhan on ensin pelätty ja surtu yötäpäivää. Itsekin olen sairastellut fyy
Just tollaset ei näe omaa napaansa pidemmälle ja ne elää natsikuplassa :kärsi tai kuole
Näissä jutuissa menee masennus ja ahistus sekaisin, masennus on vakava paikka. Entisajan vitutus on nykyajan masennus !
Mä masennuin töissä. Ei ollut mitään tekemistä, lampsin ympäri hallia ja masennuin. Tekemisen puutteessa istuin kahvihuoneessa ja kittasin wiener cafeeta. Kotona en jaksanut tehdä mitään, pää jäi jumiin tuohon apatiaan. Kiukkusin lapsille ja väkisin kävin salilla jotain tekemässä.
Nyt työtön. Onneksi. Vähitellen alkaa helpottaa. Kuitenkin ajatus työelämästä vie kohti masennuksen syövereitä. Mihin paskapaikkaan sitä seuraavaksi eksyy? Enää en kuvittele että mitään uraa saisin, liian monta kurjaa vuotta töissä. Kunhan edes jonkun kohtalaisen kivan. Ettei ihan koko ajan votuttas.