Moni "masennus" selätetään ihan reippaalla liikunnalla ja terveellisellä ruokavaliolla
Ei ihme jos voitte huonosti kun löhöätte sisällä ja lounaaksi nutrilettiä ja mehukeittoa, ehkä yksi meetvursti viipale ruisleivän päälle ja omena jälkiruoaksi. Sitten ihmettelette miksi on koko ajan nälkä, väsymys ja masentaa.
Kommentit (366)
Sinulla ei ole ollut elämässä vaikeuksia. Kultalusikkaa olet saanut pitää suussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Masentuneille pitäisi määrä lääkkeeksi koira.
Elämässä olisi joku josta on pakko pitää huolta ja jolta saisi varauksetonta rakkautta takaisin.
Lisäksi olisi pakko käydä ulkona liikkumassa useamman kerran päivässä, halusi tai ei.
Toki lääkeyhtiöille tuo ei toisi rahaa kassaan, joten eihän sellaista voisi vakavasti harkita.
Koira oikeasti masentuneelle ei ole huono ajatus, muuten kuin siinä tapauksessa, että masentunut ei kykene omasta itsestäänkään huolehtimaan.
jep ja jos on allerginen!
Täällä moni kirjoittaa kultalusikka suussa. Menetin terveyteni, yrityksen ja puoliso lähti. Ikää jo 54 v. Kyllä tässä masentuu. Ei auta hokea liikunnasta ym.
Ja pas kat. Oloni ei tosiaan parane jos järsin parsakaalia ja kompuroin itkemässä kuntopolulla.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitten niin moni urheilija masentuu?
Kun elämässä on ensisijaisesti urheilu ja menestys, muuta ei mahdu. Jokainen urheilija loukkaantuu joskus, välillä ura loppuu loukkaantumiseen. Jos elämässä ei ole ollut muuta, varmasti voi siinä masentua. Jokaisella pitäisi olla monenlaisia peruspilareita elämässään, jos yksi murtuu on muita jotka kannattelevat kriisin yli.
Kun minä masennuin lakkasin käymästä kuntosalilla. Lakkasin lukemasta kirjoja. Lakkasin leipomista. Mikään ei enää kiinnostanut eikä tuonut iloa.
Elämän kriisit, menetykset, lapsuuden kokemukset, taloushuolet, sairaudet jne.... kaikki varmasti aiheuttavat masennusta. Kenelle enemmän kenelle vähemmän.
Itse olen surrut vuosia menetystä. Tuntui että en selviä elämään takaisin lainkaan. Mutta vähitellen on tullut elämään uutta.
Ja paljon on auttanut rohkeus katsoa omaa tunne-elämäänsä silmästä silmään. Masennuksen ja ahdistuksen takana on paljon muita ns. primääritunteita: pettymystä, vihaa, turhautumista, pelkoa, inhoa, syyllisyyttä, häpeää jne. Kun näitä tunteitani olen osannut elää ja TUNTEA ja jakaa(terapiassa ja ystäville), enkä enää peittänyt niitä muilta ja itseltäni, olen saanut ilon takaisin elämässäni. Mutta pitkä tie se on ollut.
Vierailija kirjoitti:
Masennukseen on keksitty ihan lääkkeetkin joten turhaa tuntea syyllisyyttä jos ei pysty karkottamaan masennusta ajattelemalla positiivisesti tai nousemaan sängystä, kaikilla se ei onnistu ihan tuosta vaan.
EI ne pilsut oo ratkasu mihinkään. Mä en tunne yhtäkään ihmistä enkä oo koskaan kuullu et joku ois parantunu masennuksesta pilsun avulla
Masennushan on sitä että kaikkeen on kyllästynyt eikä mikään enää ole kiinnostavaa, niinkuin pienellä läpsella joka oppi lähes jokapäivä uutta niin se kyky saada tyydytystä ja nautintoa uusista ja rutiini asioista on mennyt.
Kun kiinnostus asioihin lopahtaa liian alas on siletä lähes mahdoton nostaa itseään ylös.
Pitäisikin olla tietokone ohjattu robotti jotta ei masentuisi.
Vierailija kirjoitti:
Masennukseen on keksitty ihan lääkkeetkin joten turhaa tuntea syyllisyyttä jos ei pysty karkottamaan masennusta ajattelemalla positiivisesti tai nousemaan sängystä, kaikilla se ei onnistu ihan tuosta vaan.
Ei ne lääkkeet ole ratkasu mihinkään. Älykkään aikuisen ihmisen tulisi kyllä ymmärtää se. Kaikki mun tuntemat ihmiset ketkä syövät näitä pillereitä, eivät tee itse mitään auttaakseen omaa parantumista. Se on laiskuutta ja tyhmyyttä. Siinä on itsekin oltava aktiivinen ja yritettävä.
Kyllähän nuo auttavat paljon, terveellinen ruoka ja liikunta
Liikunta voi auttaa "masennukseen" muttei todelliseen masennukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne lääkkeet ole ratkasu mihinkään. Älykkään aikuisen ihmisen tulisi kyllä ymmärtää se. Kaikki mun tuntemat ihmiset ketkä syövät näitä pillereitä, eivät tee itse mitään auttaakseen omaa parantumista. Se on laiskuutta ja tyhmyyttä. Siinä on itsekin oltava aktiivinen ja yritettävä.
Käsittämättömiä kommentteja!
Ihmisen luontainen ruokavalio eli liha ja eläinrasva on toden totta parantanut monia masennuksesta:
musiikki todistetusti erittäin hyvä lääke masennukseen. Lääketeollisuus ei tietenkää tästä tykkää eikä komppaa ja moni vetää turhaa nappeja naamaa zombie efektillä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EI ne pilsut oo ratkasu mihinkään. Mä en tunne yhtäkään ihmistä enkä oo koskaan kuullu et joku ois parantunu masennuksesta pilsun avulla
Minä tunnen. Onneksi lääkkeet on keksitty. Olisin leski, jos niitä ei olisi.
100% totta. Treeni auttaa
Vain vätys sanoo muuta