Miksi ihmiset riitelevät perinnöstä? Siis ketä hittoa edes kiinnostaa toisen omaisuus, jos on vähänkään ylpeyttä vaurastua omalla työllä? Siis ihan uskomattomia juttuja olen saanut lukea noista perintöriidoista.
En kyllä iki päivänä koskiksi tikullakaan mihinkään perintöön. Onneksi niistä voi kieltäytyä.
Lehdistä saa lukea kuinka perilliset ovat "löytäneet piirongin kätköistä" tms. itselleen edullisen testamentin ja sitä on sitten ihmetelty oikeudessa perintöä suuremmalla hinnalla, kun toinen perillinen on puolestaan löytänyt "kellarista" mielestään paremman testamentin.
Loppujen lopuksi kaikki perilliset ovat jääneet velkaa oikeudenkäyntikuluista ja katkaisseet välit keskenään. Perintö on mennyt lakitoimistoille eikä ole riittänyt siihenkään.
Ai että kun mä nauran!
Kommentit (263)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kolme sisarusta. YKSI meistä peri tätimme koko omaisuuden. Täti oli tehnyt testamentin tälle yhdelle.
Perintöön sisältyi noin 200 000€ käteistä, kt-kaksio ja mökki Turun saaristossa.
Onko reilua?
Täti saa tehdä ihan mitä haluaa. Ihan vaan vaikka siksi, että tämä yksi oli oikeasti läheinen ihminen. Mutta vanhempien pitää olla ehdottoman tasapuolinen, koska omalle lapselle ei saa ikinä antaa sitä viestiä, että sisarus on tätä rakkaampi.
Minä tulen olemaan täti, joka antaa perintönsä sukulaiselle, joka on minuun yhteydessä ja kysyy kuulumisia ja ehdottaa tapaamisia, kun taas muut eivät ota mitään yhteyttä ellen itse ota heihin yhteyttä ensin. En jaa perintöäni näiden sisarusten kesken vaan tälle yhdelle menee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleisin riitatilanne on se että yksi lapsi on hoitanut vanhempien asiat omalla kustannuksellaan, mutta kun perinnönjako tulee eteen hän ei saakaan mieleistään kompensastiota. Tästä syystä koskaan einkannata korvauksetta tehdä asioita jotka kuuluvat muidenkin tehtäväksi.
Miksi ihmeessä omalla kustannuksellaan? Jos vanhemman omat rahat eivät riitä vanhemman kuluihin, niin sitten mennään sossuun tarkistamaan missä vika.
Esim unensa, jaksamisensa ja terveytensä, tai mielenterveytensä kustannuksella.
Jokaisella on oikeus määritellä oman jaksamisensa rajat, eikä uhrata itseään. Jos vanhus ei pärjää, niin huoli-ilmoitus ja toimintakyvyn määritys, tarvittaessa kotihoidon käynnit.
Näinhän minä kirjoitinkin. Nyt silmä käteen🙄🙄
Täti saa tehdä ihan mitä haluaa. Ihan vaan vaikka siksi, että tämä yksi oli oikeasti läheinen ihminen. Mutta vanhempien pitää olla ehdottoman tasapuolinen, koska omalle lapselle ei saa ikinä antaa sitä viestiä, että sisarus on tätä rakkaampi.