Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Woltin tilaus meni väärään osoitteeseen, sain uuden tilauksen mutta mitä tekee naapurit...

Vierailija
04.07.2023 |

Pussissa selvästi luki tussilla nimi, onko yleistäkin naapureilta varastaa toisten omaisuutta? Kertoo kyllä joidenkin luonteesta paljon. Ei palautusta, ei mitään.

Kommentit (189)

Vierailija
61/189 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Wolt sen virheen teki, ei naapurisi.

Jos Wolt toisi minulle naapurin safkat, niin veisin ne kyllä itse naapurille. Voin ihan hyvin itse tilata omat ruoat, jos on nälkä.

Vierailija
62/189 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos Wolt toisi minulle naapurin safkat, niin veisin ne kyllä itse naapurille. Voin ihan hyvin itse tilata omat ruoat, jos on nälkä.

Näin tuleekin rehellisen ihmisen toimia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/189 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kerropa mistä tiedät, kenen safkat woltti on sinulle tuonut?

64/189 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö te jaksa itse hakea ruokaanne tai tilata suoraan pizzeriasta?

Vierailija
65/189 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapuri ihan pokkana ottaa ja syö Wolt tilauksen ruuat, vaikka ei ole niitä itse tilannut? Juu,ei. Tuota sanotaan varastamiseksi.

Vierailija
66/189 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kerropa mistä tiedät, kenen safkat woltti on sinulle tuonut?

Jotkut ovat luonteeltaan kyynisiä pessimistejä, ja olettaa kaikkien muiden olevan automaattisesti epärehellisiä. Ei sillä ole väliä, vaikka todistaisi tässä tapauksessa lähetyksen olevan nimetön ja bränditön, varas on silti varas. Eikä silläkään mitään merkitystä tuomioon, ettei kukaan sitä väärintoimitettua ja mahdollisesti vielä pitkään seisonutta tavaraa ota enää vastaan. Varas se on. Vaikka asuisi 5 km päässä oikeasta osoitteesta, jota tämä *naapuri* ei voi mitenkään edes tietää.

Vierailija
67/189 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naapuri ihan pokkana ottaa ja syö Wolt tilauksen ruuat, vaikka ei ole niitä itse tilannut? Juu,ei. Tuota sanotaan varastamiseksi.

Jos se naapuri soittaisi woltin asiakaspalveluun, niin sieltä kehotettaisiin tekemään niillä ruuilla ihan mitä haluaa. Wolt ei niitä halua takaisin, eikä halua niitä toimitettavan omatoimisesti mihinkään, vaan wolt järjestää uuden toimituksen. Vieläkö kyseessä on mielestäsi varkaus? Suomen rikoslain mukaan ei ole.

Vierailija
68/189 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Emme.

Vierailija
69/189 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy sanoa että jos meille tulisi jonkun toisen ruokalähetys niin en tietäisi kenelle se kuuluu. En tiedä naapureideni etunimiä.

Vierailija
70/189 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun oveni takaa löytyi yhtenä aamuna jonkun ruokatilaus, joka oli ollut siellä koko yön. Illalla soi kyllä ovikello, mutta koska soittelijat ovat yleensä aina jehovantodistajia, en käynyt edes katsomassa kuka siellä on. Olisiko pitänyt sen yön yli rapussa lojuneen ruoan omistajaa alkaa jostain etsiä? Roskiin vein.

Vierailija
71/189 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olen ehtinyt ovelle, ennen kuin kuski ajaa pois, niin hän on ottanut sen väärin tuodun annoksen kyllä mukaansa, vaikka oli jo oven taakse sen laskenut. Luulen, että on tullut väärään taloyhtiöön nämä (samantyylisiä rivareita peräkkäin kadun varressa), mutta enhän itse voi mitenkään päätellä, mihin ne kuuluu, vain kuskilla itsellään näkyy olevan jokin lista, josta tsekkaa.

Kerran tulin lomalta ja oli Mäkkäripussit oven takana, enkä jaksanut edes alkaa biojätteitä sieltä erotella roskiin viedessä, kun en tiennyt, kauanko olivat siinä seisseet. Ei onneksi olleet mitkään eläimet käyneet sotkemassa.

Taloyhtiön sisääntulossa on iso kyltti, mistä näkee yhtiön katunumeron ja miten eri asunnot on sijoittuneet, joten kyllä nämä ovat kuskien huolimattomuutta. Tietty tekevälle sattuu.

Vierailija
72/189 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hyi, en tahdo että mun ruokaan koskee ylimääräset. kylmänruuan kotiin tilaaminen on muutenkin ihan järjetöntä

No eihän sieltä kylmiä ruokia tilatakaan, vaan lämpimiä. Tai on varmasti myös kylmääkin tavaraa tarjolla.

Vierailija
73/189 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeastiko joku uskaltaa syödä oven taakse tai ihan henkilökohtaisesti tuotuja tilauksia joita ei ole itse tehnyt? Joku tuntematon tuo teille ruokaa jota ette odottanut, katsotte vaan että onpas hyvää ja syötte sen enempää miettimättä mitä siellä ruuan seassa voi olla?

Enhän minä ravintolassakaan tiedä onko kokki runkannut majoneesin sekaan, mutta asioihin on vain luotettava. Ja jos nämä ravintolat ja kuskit haluavat jatkaa hommiaan, niin tuotteita tuskin kannattaa hirveästi sabotoida.

Vierailija
74/189 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä naapurit varastavat tilaisuuden tullen vaikka mitä.

Esim. muuttokuormaa ei kannata jättää vahtimatta hetkeksikään, ettei sieltä nyysitä tavaraa.

Vierailija
75/189 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

En jaksa mennä paikan päälle ja jonotella ja ties mitä, paljon kivempi istua sohvalla ja odottaa että se tuodaan. Ja kun ei ole oikein kulkupeliäkään, niin paljon lämpöisempänä saan sen ruuan kun kuski tuo sen lämpölaukussa sutjakasti.

Vierailija
76/189 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ihanko oikeasti te otatte jonku toisen sapuskat, mutta ette ilmoita mitään, että toimitus tuli nyt väärään osoitteeseen? 

Vierailija
77/189 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

No en todellakaan lähde hakemaan parin kilometrin päästä vaan haluan sen ruoan lämpimänä kotiin. 

Vierailija
78/189 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ainakin Wolt tilauksissa on lukenut pusseissa vain oma etunimeni. Joskus vaan hyvää ruokahalua.

En mä ainakaan tunne naapureitani etunimeltä, taululta voisin käydä kun katsomassa sukunimen.

Jos mun oven taakse ilmestyisi kassi, jossa ei ole nimeä, niin en mä uskaltaisi randomilla lähteä naapureiden ovikelloja kilkuttamaan. Ja eihän ne edes avaa ennenkuin kuski on lähtenyt, vaikka olisivatkin tilanneet ruokaa.

Somessako mä alkaisin etsiä oikeaa omistajaa?

79/189 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

no jos rehellisiä ollaan niin en minä tiedä naapureiden etunimiä

Eipä niitä aina tiedäkään. Mut oma nimi pitäs tietää kuitenkin, että jos eväspaketissa lukee vaikka Pirkko ja sinä oot Pena ni ei kannata syödä Pirkon eväitä.

Vierailija
80/189 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis ihanko oikeasti te otatte jonku toisen sapuskat, mutta ette ilmoita mitään, että toimitus tuli nyt väärään osoitteeseen? 

Mitä se ilmoittaminen olisi auttanut esim. tuossa tapauksessa, jossa joku tuli lomalta ja löysi ovensa takaa ruokaa, josta ei tiennyt kuinka kauan se oli siellä ollut?

Jos minun oveni taakse ilmestyisi ruokaa, josta ei tiedä kelle se kuuluu, niin jättäisin sen siihen odottamaan jos tilaaja vaikka käy etsimässä sitä naapureiden ovien takaa. Jos se ei katoa siitä, niin vien sen lopulta roskiin. Ei ole minun asiani ryhtyä selvittämään mistä se on tullut ja soittaa sinne kertoakseni, että en ole tilannut mitään. Eivät ne sitä takaisin kuitenkaan enää hae.