Woltin tilaus meni väärään osoitteeseen, sain uuden tilauksen mutta mitä tekee naapurit...
Pussissa selvästi luki tussilla nimi, onko yleistäkin naapureilta varastaa toisten omaisuutta? Kertoo kyllä joidenkin luonteesta paljon. Ei palautusta, ei mitään.
Kommentit (189)
Oi, tulispa mullekin joskus ilmaista ruokaa 😥
Jeesustelijat, jos otatte yhteyttä kuljetusfirmaan, he käskevät pitää ruuat ja tehdä niillä mitä lystää. Niitä ei oteta takaisin, vaan tilaajalle viedään kokonaan uudet ruuat. Mistä edes tietäisitte mihin ottaa yhteyttä? Kuski ei jää odottamaan ovelle, vaan heittää ruuat oven pieleen, soittaa ovikelloa ja poistuu. Ruuan kuljettajia on myös enemmän kuin yksi, esim foodora woltin ohella tosi yleinen, etkä pakkauksesta nää kuka sen on ovellesi kuljettanut. Kaiken lisäksi pakkauksessa lukee korkeintaan tilaajan etunimi, eikä tilaaja väistämättä edes ole naapurisi. Lähtekääpä näistä lähtökohdista selvittelemään oikean tilaajan henkilöllisyys ja asuinpaikka, sillä välin ravintola on jo tehnyt ja kuljettaja kuljettanut tilaajalle uudet, lämpimät ruuat.
Jos Wolt tuo väärän tilauksen niin sen voi syödä. Eivät hygieniasyistä nouda tilauksia takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mun oven taakse tulee vääräp tilaus, niin ei tule edes mielenkään syödä sitä vaan ehdottomasti soitan Woltille ja he sitten hakevat sen tai pistävät roskiin. En kuitenkaan itse alkaisi syödä jonku toisen tilausta. Jos olisi ihan järjetön nälkä enkä olisi syönyt tyyliin kahteen päivään, niin silloin voisin syödä hätätapauksessa. En kuitenkaan usko, että tällainen nälkähätätapaus tapahtuisi. Porukat siis syö ihan hyvällä omalla tunnolla toisten ruokia?
Kerrotko vielä, että miten Woltille soitetaan? Tai mistä edes tiedät, että kyseessä on Wolt eikä esim. Foodora?
Kassista. Wolt käyttää blancoa kassia, Foodoralla on pinkkipainatus. :)
Viimeksi kun keväällä tilasin ruokaa kotiin, tulivat ilman mitään kassia. Pizzat oli pizzalaatikoissa ja hampurilaiset mäkkärin omassa pussissa. Ei ihan aukoton tuokaan.
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö Suomessa siis maksaa etukäteen tilaus? Asun ulkomailla ja maksan vasta kun tilaus toimitetaan. Aina on tilaus tullut perille eikä ole ikinä jäänyt välille.
Kyllä. Woltilla ja Foodorolla ainakin maksetaan etukäteen. Ehkä joillakin ravintoloiden omissa kuljetusysteemeissä voi maksaa kuskille.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka usein tällaista edes tapahtuu, että toimitetaan ruokatilaus väärään osoitteeseen?
Varmaan paljon. Itselle tullu ainakin kolmesti viime vuosina lähityöajan alkamisen jälkeen. Kerran olin poissa ja muut kerrat olen sattumalta ehtinyt ovelle. Ne kuskit on nopeita ja ovat jo autollaan kun oon oon huudellut perään, eli sekuntipeliä melkein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kyllä ihan uutta, että tyypit hyvillä mielin syövät väärään osoitteeseen toimitettuja ruokia.
Voiko joku nyt jo kertoa, että mitä niille sit pitäisi tehdä?
Kun ei se kuski niitä tule takaisin hakemaan.Oletteko te niin kaikkiruokaisia, että mikä tahansa ilmainen sapuska kelpaa? Mulle ei ainakaan kelpaisi pizzat, hampurilaiset eikä pastaruoat.
Onpa sinulla ankea ruokavalio.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurempi synti se on heittää ruokaa suoraan roskiin.
Siihen on joku eläin elänyt ja kuollut, joku on aterian valmistanut ja joku on sen tuonut.
Onko se nyt kiva noille työntekijöille jään, että koko työ menee täysin hukkaan?
Jos miettisin itseäni kokkina, niin mieluummin ruoka ns vääriin suihin kuin ylimielisesti suoraan roskiin. Ja saajan se oikea tilaaja kuitenkin ruokansa.Siltikään en ala syödä toisten tilaamia sapuskoja, joita ei ole edes tarvetta syödä.
Käy nakkaamassa naapurin oven eteen?
Kuulostat aika idiootilta.Naapuri hakekoon itse. Miksi vaivaudun jonku väärän ruokatilauksen takia tekemään yhtikästä mitään? Olen idiootti, kun en halua syödä ilmaiseksi jonku toisen tilaamaa ruokaa?
Ei. Vaan sen takia, että tosissasi ihmettelet ihmisiä, jotka sen tilauksen söisivät ja heittäisit itse suoraan roskiin, vaikka joku varmasti olisi iloinen siitä. Ja pidät vielä itseäsi parempana ihmisenä 😳
Roskiin voi heittää, mutta ei naapurille?
Just.Olen niin sanaton, että en sano enää mitään. En ole tajunnut, että Suomessa on tällainen ruokapula. Mulle ei tulisi mielenkään koskea mihinkään ruokabokseihin asuntoni edessä. Antaisin olla siinä vaan.
Jättäisit siihen mädäntymään? Fiksua.
Miksi edes vertaat jotain ruokatilausta ambulassiin? Mitä ihmettä?