Mitä teet, jos joukkoliikenteessä tai pitkän matkan kulkuneuvossa toinen matkustaja on unohtanut kuulokkeet kotiin ja kailottaa kaiuttimella musiikkia, puheluita yms ja se häiritsee sinua. Annatko olla vai pyydätkö laittamaan melun pois?
Kommentit (12)
Sanon. Jos teini ei kuuntele niin tilanne saattaa lämmetä.
Minä pyörittelen silmiäni ja tuhahtelen.
Vad är en "pitkän matkan kulkuneuvo" där andra för oljud annat än kollektivtrafik? Då man undviker kollektivtrafiken, undviker man problemen. På andra ställen ber jag personalen sköta jobbet.
Vierailija kirjoitti:
Vad är en "pitkän matkan kulkuneuvo" där andra för oljud annat än kollektivtrafik? Då man undviker kollektivtrafiken, undviker man problemen. På andra ställen ber jag personalen sköta jobbet.
Jos et sattunut huomaamaan, aloittaja kysyi kysymyksensä suomeksi.
Sanon ja olen sanonutkin, mikäli oikeasti häiritsee. Turhasta en nipota. Viimeksi pidemmällä junamatkalla, nuoriso käyttäytyi hienosti ja muut matkustajat huomioon ottaen, kyllä se oli vanhempi ukon turjake, joka läppäriltään huudatti jotain lätkämatsia ilman kuulokkeita. Suu auki ihmetteli, kun pyydettiin käyttämään kuulokkeita. Onneksi jäi pian junasta pois.
Varmaan sanoisin suoraan. Olen sanonut kun eräs mummeli puhui kovalla äänellä puhelimeen junassa tunnin ajan. Muut matkustajat olivat jo alkaneet pyöritellä toisille silmiään, sillä ne sairaskertomukset ja muut elämän kurjuudet kaikuivat koko junavaunussa. Sen jälkeen mummeli mulkoili minua loppumatkan. :)
Nykyään ei uskalla sanoa kenellekään enää mitään, ei varsinkaan nuorisolaisille tai saa puukosta.
Heitän kanssamatkustajan puhelimen pihalle seuraavalla pysäkillä.
Soitan siskolle ja sanon, että "halusit sitä materiaalia kirjaasi, kuuntele tätä" ja sitten käännän puhelimen kohti melulähdettä. Minusta on outoa, kun sairauskertomustaan kailottava loukkaantuu, kun puheensa välitetään muille. Sanovat että "tämä on yksityinen puhelu" ja minä vastaan, että niinhän sinä luulet, olen kuullut kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Soitan siskolle ja sanon, että "halusit sitä materiaalia kirjaasi, kuuntele tätä" ja sitten käännän puhelimen kohti melulähdettä. Minusta on outoa, kun sairauskertomustaan kailottava loukkaantuu, kun puheensa välitetään muille. Sanovat että "tämä on yksityinen puhelu" ja minä vastaan, että niinhän sinä luulet, olen kuullut kaiken.
Lainaan tarvittaessa ideaasi, jos sopii. :D
Kaivan omasta repustani korvatulpat, työnnän ne korviini ja luultavasti nukahdan.