Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi olet köyhä?

Vierailija
24.06.2023 |

Mikä oli se hetki tai sarja niitä, jotka ajoivat sinut köyhyyteen? Miten pääset pois köyhyydestä?

Kommentit (135)

Vierailija
101/135 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon köyhä laulaja ma vain, olen koditon. Synnyinseudut jäivät, kauniit nuoruuspäivät menneet on. Oon köyhä laulaja ma vain, yksin harhailen

Vierailija
102/135 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinhuoltajuus, matalapalkka-ala, ylivelkaantuminen, pikavippikierre. Nyt velkajärjestely ohi ja maksan vuoden loppuun asti vielä lisäsuoritusvelvollisuutta neljältä vuodelta yhteensä 6500€ sitten helpottaa.

Niin ja avustan kahta nuorta opiskelijaa yli kolmella sadalla (yhteensä 600-700€kk) joten kun tili tulee, se menee samantien. Omiin ruokiin ja muihin menoihin jää n 100€ kk. Omat lääkkeet jää toisinaan ostamatta, sillä ei ole varaa.

Kyllä tämän jotenkin kestää kun tietää että velkajärjestelymaksut loppuu vuoden loppuun mennessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/135 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opintolainan nostaminen opiskeluaikoina, koska se on tuloa Kelan sanojen mukaan. Työtä tehnyt puhelinmyynnissä, raha siinäkin ollut tyyliin 300 € että jee. Töitä hakenut jopa pikaruokaravintoloista, nekin kelpaavat oikein hyvin jos ei nykyisen alan töitä löydy. Jos olisin tulevaisuuteen pystyisi katsomaan ja korkojen nousu olisi ollut ennustettavissa, olisi jäänyt ottamatta koko opintolaina, aivan sama vaikka se olisi tarkoittanut muutaman vuoden kituuttamista ja ilman kesätöitä olemista. Vielä sentään luottotiedot tallessa. En ihmettele, miksi jotkut naiset päätyvät niihin huo raushommiin, vaikken pidä minään unelmien työnä. Itsellä ei kantti moiseen riittäisi.

Käsittämätöntä että muita köyhyysrajalla eläviä ihmisryhmiä ei kehoiteta nostamaan lainaa, jotta saisivat vuokran maksettua ja lääkkeet ostettua. Vain opiskelijan pitää nostaa lainaa, jotta saisi ruokaa, vuokran maksettua ja hankkia lääkkeet. Lähipiirissä yksi tällainen, jota kehoitettiin nostamaan opintolainaa koska se on hänen tuloa. Rahat silmälaseihin piti hankkia lainalla! 

Vierailija
104/135 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni eläke. Siinäpä se syy. 

Vierailija
105/135 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö tehnyt tarpeeksi töitä? 

Vierailija
106/135 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö tehnyt tarpeeksi töitä? 

Ehkäpä teki enemmän kuin sinä, mutta pienipalkkaisena. 

Eri

Vierailija
107/135 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen on kaksi syytä, että olen nykyään köyhä. Huono palkka ja se, että en enää saa toimeentulotukea.

Melkein mikä tahansa työ on paremmin palkattua kuin tämä jota teen, mutta en tiedä mikä muu työ minulle sopisi. Sitä paitsi pitäisi olla lyhyt työmatka, kun en omista edes polkupyörää eikä bussilla tai junalla kulkemiseen ole varaa. Vaihtoehtoja on siis varsin rajallisesti.

Vierailija
108/135 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koe olevani köyhä vaikka pienituloinen olenkin. Olen valinnut olla kotiäitinä ja vielä ollaan pärjätty. Tosin pakko jossain vaiheessa on mennä töihin, koska velkaa on jonkin verran mutta ei mitään, mistä ei selviäisi.

Vierailija
109/135 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole. Miksi oletat että olisin?

Kaikessahan on kyse sinusta. Jokaiseen aloitukseen ei ole pakko vastata. Voi ihan vapaasti valita ne ketjut joihin sinulla on jotain annettavaakin.

Etkö ymmärrä että muka tosissaan kirjoitettu vastaus on MYÖS TROLLAUSTA

Vierailija
110/135 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenterveysongelmat. On kokeiltu lääkkeet, osasto ja terapiat. Eläkkeellekään en pääse, vaikka lääkäreiden mukaan sille kuuluisin.

Vierailija
111/135 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut jo vuosia työkyvytön eikä sairauspäivärahalla paljon pröystäillä. Tilanne ei tule tästä paranemaan, päinvastoin. Oi niitä aikoja kun rahaa tuli enemmän kuin meni.

Ei ne suuret tulot, vaan...

Painu vit*uun!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

-eri

Vierailija
112/135 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

PÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ

Vierailija
113/135 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

PÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ

Vierailija
114/135 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

PÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ

Vierailija
115/135 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ei oo rahaa.

Vierailija
116/135 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

PÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ

Vierailija
117/135 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trolliketju POISTOON!

Vierailija
118/135 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

NÖNNÖNNOONNNÖÖ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vierailija
119/135 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

90-luvun alun lama osui työurani alun kannalta hankalasti, jouduin pätkätöiden kierteeseen jota en oikeastaan koskaan ole saanut poikki. Niilläkin olisi tullut ihan hyvin toimeen, mutta epäonnekseni sairastuin kymmenisen vuotta sitten kroonisesti, mikä rajoittaa aika ajoin kykyäni tehdä töitä niin paljon, että ansioita kertyisi enää yli köyhyysrajan.

Toisaalta olen kuitenkin elättänyt itseni paria opiskeluvuotta lukuunottamatta ilman tukia ja nautin siitä vapaudesta, että ei tarvitse selittää millekään viranomaiselle menojaan ja tulojaan. Toivottavasti tätä jatkuu eläkeikään saakka. Toivon myös, että voisin eläkkeelle jäätyäni jatkaa pienimuotoista työntekoa, sillä tykkään töistäni kovasti.

Vierailija
120/135 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut jo vuosia työkyvytön eikä sairauspäivärahalla paljon pröystäillä. Tilanne ei tule tästä paranemaan, päinvastoin. Oi niitä aikoja kun rahaa tuli enemmän kuin meni.

Ei ne suuret tulot, vaan...

Kykkä niinkin, mutta ota huomioon, että kaikki on nykyään kalliimpaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kahdeksan