Miksi olet köyhä?
Mikä oli se hetki tai sarja niitä, jotka ajoivat sinut köyhyyteen? Miten pääset pois köyhyydestä?
Kommentit (135)
Olen köyhä koska olen laiska. Mieluummin otan tuet, kuin teen töitä. En näe sellaista elämää omanani, että kävisin vaikka siivoamassa parilla tonnilla kuussa viisi päivää viikossa. Luen mieluummin kirjoja ja haaveilen ja käytän mielikuvitustani kaikenlaiseen hupsuiluun. Jos vankilassa saisi olla netti 24/7, niin eristysselli olisi paratiisini.
Alkoi siitä kun meni ensin terveys, sitten firma, oerhe ja kaikki muukin. Lottovoitolla voisi päästä pois, työllä ei kun ei pysty enää tekemään niin paljoa töitä.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kaikki ja jopa enemmän kuin mitä tarvitsen. Silloin ei voi olla köyhä , vaikka omaisuutta ei olekaan.
Saan noin tonnin eläkkeen.
En voinut säästää eläkkeellä oloani varten, kun olin vain ns.pätkätöissä hyvin pienellä palkalla.
Lisäksi koulutimme kolme lastamme, maksoimme omakotitaloamme, muut velkamme.
Muistan miten oli kaikkein kurjinta taloudellisesti kun maksoimme kaikkien maksujen lisäksi lastemme autokoulut ! SE oli hirvittävää köyhyyttä silloin. En ymmärrä mitä me edes syötiin !
Miehestäni ei ollut heille autokoulua opettamaan, eikä paljon mihinkään muuhunkaan.Nyt on toisin. Rahat riittävät kohtuullisesti.
Perhe ja suku voivat hyvin.
Se on tärkeintä.
NÖNNÖNNÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ!!
Vierailija kirjoitti:
En osaa käyttää rahaa järkevästi.
Olin kauan matalapalkkainen yksinhuoltaja.Vieläkin on p*ska palkka, mutta nykyään asun yksin, lapset jo aikuisia.
Nyt pitäisi ryhdistäytyä.Kivittäkää, mutta kyllä välillä tulee sellainen olo että miksi raadan huonolla liksalla töissä, kun lopputulema on kuitenkin melkein sama eläke kuin niillä, jotka eivät ole juurikaan olleet työelämässä.
Huono selitys että olet huono rahankäyttäjä. Ota itseäsi niskasta kiinni ja ryhdy hyväksi rahankäyttäjäksi.
Vierailija kirjoitti:
Olen köyhä koska olen laiska. Mieluummin otan tuet, kuin teen töitä. En näe sellaista elämää omanani, että kävisin vaikka siivoamassa parilla tonnilla kuussa viisi päivää viikossa. Luen mieluummin kirjoja ja haaveilen ja käytän mielikuvitustani kaikenlaiseen hupsuiluun. Jos vankilassa saisi olla netti 24/7, niin eristysselli olisi paratiisini.
Sääli että kaltaisiasi on olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sääli että kaltaisiasi on olemassa.
Mihin sinä täältä pakoon pääset? Ota lunkisti vaan. Sama laiska.
Vierailija kirjoitti:
Siihen on kaksi syytä, että olen nykyään köyhä. Huono palkka ja se, että en enää saa toimeentulotukea.
Melkein mikä tahansa työ on paremmin palkattua kuin tämä jota teen, mutta en tiedä mikä muu työ minulle sopisi. Sitä paitsi pitäisi olla lyhyt työmatka, kun en omista edes polkupyörää eikä bussilla tai junalla kulkemiseen ole varaa. Vaihtoehtoja on siis varsin rajallisesti.
Olet köyhä koska et saa toimeentulotukea? Mietihän vielä pari kertaa olisiko se tosiaan valtiolle kuuluva homma vaurastuttaa sinua?
Puuttuu kunnianhimo, joka puskisi eteenpäin. Tämän seurauksena olen jäänyt matalapalkka-alan pätkätöihin.
Suoni on todella kallis maa asua ja elää jos et pääse pääomatuloille
Yritin suorittaa ja saavuttaa kerralla liikaa ja paloin loppuun, ja kaikki jäi kesken. En pääse pois köyhyydestä, koska olen nyt köyhänä tyytyväinen. Jotta tästä pääsisi pois, pitäisi olla tyytymätön.
Olin huono koulussa ja siksi on totaalinen ihme, etten ole jopa nykyistä paljon köyhempi. Ei ole ollut mitään taloudellista suurempaa onnenpotkuakaan.
Raju koulukiusaaminen jätti jälkensä ja syrjäytti elämästä. Kiitoksia vaan teille, jotka tuhositte elämäni niin henkisesti kuin fyysisesti jättäen kunnon ruumiinvamman.
Vierailija kirjoitti:
Raju koulukiusaaminen jätti jälkensä ja syrjäytti elämästä. Kiitoksia vaan teille, jotka tuhositte elämäni niin henkisesti kuin fyysisesti jättäen kunnon ruumiinvamman.
Olin myös koulukiusattu, mutta en kovin rajusti. Joskus kyllä muistan jopa pelänneeni jossakin tilanteessa jotain tosi pahaa tapahtuvan. Ihmeellistä oli se, että miksi minua edes vihattiin niin paljon.
Toivotan kiusaajilleni hyvää matkaa kohti helvettiä. Tuo sinulle aiheutettu ruumiinvamma on jo täysin uskomaton asia. Kyllä maailmassa kusipäitä piisaa.
Kyllä tein, mutta ex puolison yrityksessä palkattomana luullen yritystä yhteiseksi. Niin olikin kymmeniä vuosia ja hyvin meni. Sitten mies nosti yllättäen kytkintä ja jäin työttömäksi, kodittomaksi ja rahattomaksi. Onneksi pääsin eläkkeelle ja nyt pärjäilen kun pihistän menoissani. Tämä tilanne omaa sinisilmäisyyttäni.