Miksi olet köyhä?
Mikä oli se hetki tai sarja niitä, jotka ajoivat sinut köyhyyteen? Miten pääset pois köyhyydestä?
Kommentit (135)
Vierailija kirjoitti:
En ole. Miksi oletat että olisin?
Miksi imartelet itseäsi aiheetta?
AP
Vierailija kirjoitti:
Tuliko nyt kiva olo?
Se alkoi ihan syntymällä sellaiseksi kuin olen.
Olen aina ollut, nyt köyhtynyt entisestään kun sain potkut.
Ajattelen että käärinliinoissa ei ole taskuja, niin turhapa mitään mammonaa tavoitellakaan. Makaan siis sohvalla koko elämäni ja annan Kelan hoitaa kaiken.
Kiitos Kela!
Olen köyhä, koska minulla ei ole tarvetta muuhun. Nautin niistä pienistä asioista.
Olen ollut jo vuosia työkyvytön eikä sairauspäivärahalla paljon pröystäillä. Tilanne ei tule tästä paranemaan, päinvastoin. Oi niitä aikoja kun rahaa tuli enemmän kuin meni.
Kodinperintönä. Lähdin 16 vuotiaana töihin ja siitä lähtien olen kierrellyt erinäisiä pätkätöitä.
Vierailija kirjoitti:
Vikaa luetun ymmärtämisessä?
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut jo vuosia työkyvytön eikä sairauspäivärahalla paljon pröystäillä. Tilanne ei tule tästä paranemaan, päinvastoin. Oi niitä aikoja kun rahaa tuli enemmän kuin meni.
Ei ne suuret tulot, vaan...
Maailma on tehty sellaiseksi, ettei kyvyilläni voi rikastua. Rahan himo tosin on kaiken pahan alku ja juuri, niin eipä sillä niin väliäkään.
En osaa käyttää rahaa järkevästi.
Olin kauan matalapalkkainen yksinhuoltaja.
Vieläkin on p*ska palkka, mutta nykyään asun yksin, lapset jo aikuisia.
Nyt pitäisi ryhdistäytyä.
Kivittäkää, mutta kyllä välillä tulee sellainen olo että miksi raadan huonolla liksalla töissä, kun lopputulema on kuitenkin melkein sama eläke kuin niillä, jotka eivät ole juurikaan olleet työelämässä.
Sairastuin vakavasti eikä minua sen jälkeen huolittu enää työelämään, suurin murheeni ikinä, vammauduin (fyysisesti) nimittäin pysyvästi. Tästä kuopasta on hyvin vaikea nousta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne suuret tulot, vaan...
... ne pakolliset menot, aika moni sairas on pakotettu elämään yhteiskunnan tukien varaan, mitään ei jää vaikka on pakko karsia ihan kaikesta. Ole terveydestäsi kiitollinen.
Minulla on kaikki ja jopa enemmän kuin mitä tarvitsen. Silloin ei voi olla köyhä , vaikka omaisuutta ei olekaan.
Saan noin tonnin eläkkeen.
En voinut säästää eläkkeellä oloani varten, kun olin vain ns.pätkätöissä hyvin pienellä palkalla.
Lisäksi koulutimme kolme lastamme, maksoimme omakotitaloamme, muut velkamme.
Muistan miten oli kaikkein kurjinta taloudellisesti kun maksoimme kaikkien maksujen lisäksi lastemme autokoulut ! SE oli hirvittävää köyhyyttä silloin. En ymmärrä mitä me edes syötiin !
Miehestäni ei ollut heille autokoulua opettamaan, eikä paljon mihinkään muuhunkaan.
Nyt on toisin. Rahat riittävät kohtuullisesti.
Perhe ja suku voivat hyvin.
Se on tärkeintä.
Olen taloudellisesti mitattuna köyhä, koska tuloni ovat pienemmät kuin menoni. Onneksi minulla on kuitenkin hieman henkistä rikkautta.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kaikki ja jopa enemmän kuin mitä tarvitsen. Silloin ei voi olla köyhä , vaikka omaisuutta ei olekaan.
En voinut säästää eläkkeellä oloani varten, kun olin vain ns.pätkätöissä hyvin pienellä palkalla.
Muistan miten oli kaikkein kurjinta taloudellisesti kun maksoimme kaikkien maksujen lisäksi lastemme autokoulut ! SE oli hirvittävää köyhyyttä silloin. En ymmärrä mitä me edes syötiin !
Miehestäni ei ollut heille autokoulua opettamaan, eikä paljon mihinkään muuhunkaan.Nyt on toisin. Rahat riittävät kohtuullisesti.
Se on tärkeintä.
Oletko edelleen saman miehen kanssa?
AP
Ylisukupolvinen huono-osaisuus itselläni syynä. Perheessäni oli kaltoinkohtelua, päihderiippuvuutta, köyhyyttä. Sairastuin itse psyykkisesti ja jouduin lopulta sairaseläkkeelle ja sehän tarkoittaa väistämättä köyhyyttä ellei ole töissäkäyvää puolisoa.
Vierailija kirjoitti:
Miehestäni ei ollut heille autokoulua opettamaan, eikä paljon mihinkään muuhunkaan.Nyt on toisin. Rahat riittävät kohtuullisesti.
Se on tärkeintä.
Ok-talo ja kolmen lasten ajokortit, et ole oikeaa köyhyyttä edes kohdannut.
Kaikessahan on kyse sinusta. Jokaiseen aloitukseen ei ole pakko vastata. Voi ihan vapaasti valita ne ketjut joihin sinulla on jotain annettavaakin.