Onko Turussa salia, missä voi lihavat ja huonokuntoiset käydä?
Todettiin selkävika kuvauksissa (ei voi leikata), ja pitäisi johonkin laitteeseen päästä lihaksistoa vahvistamaan, jotta ei ihan pyörätuoliin joutuisi.
Minne mennä, kun en halua minnekään pintaliitopaikkaan ihmeteltäväksi ja naureskeltavaksi? Ja omalla autolla vielä pääsen menemään paikan päälle, eli parkkipaikka ois ehdoton. Hintataso toivottavasti maltillinen.
Kiitän asiallisista vastauksista!
Kommentit (76)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan jokaiselle kuntosalille voi mennä kuka tahansa. Nuo tuollaiset mielikuvat ovat sellaisten mammapalstailijoiden keksintöä, jotka eivät ole koskaan käyneet salilla ja kaipaavat jotain tekosyytä liikkumattomuudelleen. Olen minäkin ollut jossain vaiheessa aika massiivinen ja kukaan ei ole ikinä katsonut minua pahasti salilla tai muissakaan urheilupaikoissa.
Toki k-päitä mahtuu kaikkiin ihmisryhmiin, mutta tuskinpa liikkuviin yhtään sen enempää kuin muihinkaan ihmisryhmiin.
Mä olen tällainen keski-ikäinen nainen, joka on harrastanut salilla käymistä monta vuotta. Olen lihaksikas ja vahva, kun oon tehnyt voimanostotreeniä, mutta en ole suinkaan rasvaton. Olen siis sellanen vanttera täti. En siis nyt näytä sellaselta salikissalta, vaikka olen paljon treenannut.
Vahdoin salia jokin aika sitten, kun aja
Mun salilla käy vaan kauniit ja komeat.ihanaa katsella sopusuhtaisia kauniita miehiä treenaamassa, nautin
Mitä hyötyä lihavalle sairaalle on salista?
Ensin ruokapuoli kuntoon.
Ei pelkkä voimailu auta lihavaa..
Pitää laihtua.
On kyllä paska sali
Täynnä lihavia ja huonokuntoisia?
En menisi toista kertaa..
Vierailija kirjoitti:
Kupittaan urheiluhallin kuntosali on hyvä.
Onko siellä lukolliset kaapit pukuhuoneessa?
On nimeltään ,Aura-joki,sinne vaan kellumaan .
Denniksen ruokasaliin kehtaa ainakin mennä
Hyviä vinkkejä on tullut kehiin. Rohkeasti vain kokeilemaan! Noin yleisesti ihmiset on vain äärimmäisen iloisia kun näkee ylipainoisen henkilön salilla. Sali on just oikea paikka sellaiselle henkilölle. Täytyy olla ihan aivoton jos joku pitää sitä jotenkin erikoisena?? Yli 35 vuotiaat ylipäätänsä käy siellä salilla jostain ihan muusta syystä kuin siksi, että näyttäisi hyvältä baaritiskillä. Selkävaivat (niiden ennaltaehkäisy) on yksi yleisimpiä syitä ja painonhallinta toinen. Seniorit huolehtii yleisestä toimintakyvystään pärjätäkseen pidempään kotona. Kannattaa siis etsiä paikkaa, jossa ikäprofiili on "aikuisempaan" suuntaan niin löydät hengenheimolaisia :)
Turussa on vain kauniita, komeita ja hyvärunkoisia yksilöitä.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin Helsingissä kaupungin kuntosalit on kaikille. Seinällä on pyöreä sininen kyltti jossa lukee syrjinnästä vapaa vyöhyke- discriminarion-free zone.
Kuinka ison alueen tämä syrjinnästä vapaa alue kattaa?
Olen käynyt huonokuntoisena läskinä ihan huoletta millä tahansa salilla - joskus myös pintaliitopaikoiksi mielletyissä. Koskaan ei ole ollut mitään ongelmia. Menkää vaan sinne salille.
Vierailija kirjoitti:
Hyviä vinkkejä on tullut kehiin. Rohkeasti vain kokeilemaan! Noin yleisesti ihmiset on vain äärimmäisen iloisia kun näkee ylipainoisen henkilön salilla. Sali on just oikea paikka sellaiselle henkilölle. Täytyy olla ihan aivoton jos joku pitää sitä jotenkin erikoisena?? Yli 35 vuotiaat ylipäätänsä käy siellä salilla jostain ihan muusta syystä kuin siksi, että näyttäisi hyvältä baaritiskillä. Selkävaivat (niiden ennaltaehkäisy) on yksi yleisimpiä syitä ja painonhallinta toinen. Seniorit huolehtii yleisestä toimintakyvystään pärjätäkseen pidempään kotona. Kannattaa siis etsiä paikkaa, jossa ikäprofiili on "aikuisempaan" suuntaan niin löydät hengenheimolaisia :)
Minä en ainakaan halua mitään jee, läski kuntoilee -intoilua, jos menen salille. Paras olisi, että kukaan ei kiinnittäisi minuun mitään huomiota eikä ajattelisi minusta mitään. Jos joku tulisi kertomaan, miten kiva on, kun olen kiloistani huolimatta tullut kuntoilemaan, niin enää en siihen paikkaan menisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ainakaan halua mitään jee, läski kuntoilee -intoilua, jos menen salille. Paras olisi, että kukaan ei kiinnittäisi minuun mitään huomiota eikä ajattelisi minusta mitään. Jos joku tuli
Kukaan ei sano sinulle sanaakaan asiasta. Ylipäätänsä vieraat eivät todennäköisesti tule sanomaan sinulle yhtään mitään. Olet ihan omassa päässäsi kehitellyt tämän ongelman eikä se nyt liity millään tavalla muihin ihmisiin. Kyllä sinun ylipainon huomaa kaikki vaikka kadulla tai töissä, ei sitä voi eikä sitä tarvitse piilotella. Suomalaisista jo 30% on lihavia, joten et sinä tule mitenkään erottumaan joukosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko salilla joku jolta sairas voi kysyä täsmäneuvoja, vai onko hankittava joku pt? Mulla ei ole hajuakaan noista laitteista. Yhtä kokeilin fyssarilla, ja ai että teki hyvää.
Yleensä esim uimahallien saleilla on ajoittain ohjaaja paikalla, ja kalliimmista paikoista löytyy personal trainerit, ehdottomasti kannattaa hyödyntää näitä eikö lähteä ominpäin puuhailemaan erityisesti jos on selässä tms vikaa.
Esim. Impivaara on aina ihan tupaten täynnä. Joten ei hyvä.
Tämä mulla oli varmaan ainoa varma tieto näistä, että Impivaara on suosittu ja täyttä on. Joku rauhallinen ja "intiimi" paikka olisi toiveissa. ap
Raision puolella aika lähellä Turkua on kiva rauhallinen ja mielestäni myös laadukas sali OleFit. Siellä käy monen ikäistä ja kokoista eikä ole koskaan ruuhkaa.
Mä käyn Ladylinellä, en tosin Turussa vaan toisessa kaupungissa. Tykkään siitä että siellä on vain naisia. Olen itse ylipainoinen keski-ikäinen ja käyn salilla yleensä aamulla tai aamupäivällä. Tuohon aikaan on rauhallista ja kävijöiden ikähaarukka on siinä 20-80 vuotta. Siellä ei koskaan ole kukaan tuijotellut saatikka naureskellut kenellekään. Kannattaa myös ottaa hetkeksi avuksi vaikka personal trainer joka osaa neuvoa liikkeet oikein ja opastaa alkuun.
Minä olen pullukkana sopinut hyvin Mentor Kuralan porukkaan.
Joo ja noilla saleilla on semmoinen axe-efekti, että oksennan lähimpään roskakoriin ja olen kolme päivää päänsäryssä. Siis ne hajusteet 🤢