Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko mun pakko leipoa työharjoittelussa?

Vierailija
22.09.2025 |

Oon työharjoittelussa ja mun pitäis päiväkodissa leipoa pullaa. Ei huvita yhtään. En oo koskaan leiponut eikä mitään hajua määristä. 

Sanoin, että en aio tehdä, koska en osaa. Aattelin et ehkä ne unohtaa koko homman. Joku muu saa kyllä leipoa tai sit vaan sanon et käsi on kipee ku oon kyllä vähän loukannut sitä.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot, ettet ole koskaan leiponut.

Vierailija
2/16 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko. Sanot ettet halua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano, ettei ole hygieniapassia - ruuan kanssa tekemisissä olevilta henkilöiltä vaaditaan ko. passi!

Vierailija
4/16 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä teet siellä harjoittelussasi mitä käsketään, ketään ei kiinnosta sinun haluamisesi pätkän vertaa. Ymmärrän että se on mamman pikku marsipaanipossulle järkytys ettei kaikki aina mene kuten itse haluaisit eikä aina voi olla räpeltämässä luuriaan kun tahtoo mutta sitä se todellinen elämä on että välillä joutuu tekemään asioita joita ei osaa, ei halua eikä viitsi tehdä. Siinäpä opit kun vaivaudut opettelemaan. 

Vierailija
5/16 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos ottaisit tuon haasteena. Jos on kyse työharjoittelusta, niin käännä asia positiiviseksi.

Kerro, ettet ole koskaan leiponut, kysy tulisiko joku muu auttamaan ja neuvomaan.  Että opettelet mielelläsi.

Tuskin kovin monimutkaisesta leipomisesta päiväkodissa on kyse.

Vierailija
6/16 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltämättä vaikea paikka jos et oo ikinä leiponut

Vierailija
7/16 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Setä voi näyttää miten leivotaan.

Vierailija
8/16 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä leipoisin. Lopputulos voisi olla mielenkiintoinen, mutta se on varmasti sivuseikka!

Vierailija
9/16 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä teet siellä harjoittelussasi mitä käsketään, ketään ei kiinnosta sinun haluamisesi pätkän vertaa. Ymmärrän että se on mamman pikku marsipaanipossulle järkytys ettei kaikki aina mene kuten itse haluaisit eikä aina voi olla räpeltämässä luuriaan kun tahtoo mutta sitä se todellinen elämä on että välillä joutuu tekemään asioita joita ei osaa, ei halua eikä viitsi tehdä. Siinäpä opit kun vaivaudut opettelemaan. 

Jos sopimuksessa ei lue että työnkuvaan kuuluu leipominen, niin silloin semmoista ei voida vaatia.

Vierailija
10/16 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voi olla minkään tekijää jos jättää sen eka kerran tekemättä?  Jauho pussin ohjeellakin jo onnistuu.

Vierailija
11/16 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tee en todellakaan. Oon vaikka saikulla sen päivän.

Ap

Vierailija
12/16 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kai ne sulle maksaa palkkaa siitä leipomisesta.

Vierailija
13/16 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kyseessä siis työssäoppiminen vai näyttö vai muu harjoittelu?

Näytössä ei pitäisi tehdä sellaista, mitä ei ole opeteltu. Harjoittelu/työssäoppiminenhan on juuri sitä opettelua, vaikka leipomista. Vaikka se menisi pieleen, se ei saa vaikuttaa aikanaan näytön arviointiin.

Vierailija
14/16 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki muu on jonneille vaikeaa paitsi kännykän räpeltäminen mutta sieltäkin voisi ohjeita tulla ko. asiasta mutta paskaa jauhetaan somessa  ym 

Vierailija
15/16 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et saa palkkaa niin ei kannata leipoa.

Vierailija
16/16 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa ihanaa olla aikuinen kun saa tehdä kuten itse haluaa. Jos olisin aikuisiällä harjoittelussa ja pitäisi siellä leipoa, niin kieltäytyisin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme viisi