Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko Turussa salia, missä voi lihavat ja huonokuntoiset käydä?

Vierailija
02.06.2023 |

Todettiin selkävika kuvauksissa (ei voi leikata), ja pitäisi johonkin laitteeseen päästä lihaksistoa vahvistamaan, jotta ei ihan pyörätuoliin joutuisi.
Minne mennä, kun en halua minnekään pintaliitopaikkaan ihmeteltäväksi ja naureskeltavaksi? Ja omalla autolla vielä pääsen menemään paikan päälle, eli parkkipaikka ois ehdoton. Hintataso toivottavasti maltillinen.

Kiitän asiallisista vastauksista!

Kommentit (76)

Vierailija
1/76 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko ainut ylipainoinen, joka haluaa/tarvitsee mennä salille? :D Tuskin kaikilla on laitteita kotonaan...

Vierailija
2/76 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kupittaan urheiluhallin kuntosali on hyvä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/76 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sairaalassa osattu neuvoa kuntoutuspaikkoja?

Vierailija
4/76 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole. Olen miettinyt ihan samaa.

Vierailija
5/76 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö sairaalassa osattu neuvoa kuntoutuspaikkoja?

Eihän ne toki terveyskeskuksen toimesta mitään neuvo tai ohjaa, kunhan fyssarille neuvoivat menemään. Kävinkin, mutta eipä siitä apua ollut. Tarvitaan vähän enemmän ponnisteluja nyt. Liikun jo kyynärsauvan kanssa. En edes virallisessa eläkeiässäni vielä. Onneksi pääsin tk-eläkkeelle kovan taiston jälkeen sentään :(

Vierailija
6/76 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kupittaan urheiluhallin kuntosali on hyvä.

Aha, ja mulla ois sinne ihan passeli matkakin, jokunen kilsa! :)

Vierailija
7/76 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fitnes 24 seven, on edullinen, monta salia pitkin turkua, monessa naisille oma sali jos ei halua olla yleisessä salissa, ihan viihtyisiä paikkoja.

Vierailija
8/76 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti uimahallien yhteydessä olevat kuntosalit on sellaisia koko kansan paikkoja, ja niissä ei pintaliitofitness-ihmiset juuri käy. En ole turkulainen niin en tiedä sieltä tarkemmin. Mutta näin yleensä ottaen.

Vierailija
9/76 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, onhan tämä minullakin jo pitkään mielessä pyörinyt, mutta alku aina hankalaa, ja varsinkin ilman kaveria. Yksi tuttu aina lupaa lähteä mukaan, kun laihdutusinto iskee, mutta puheet on parasta.

Vielä sais mentyäkin, mutta olen kuullut aika ikäviä tarinoita, joissa on joillain mieli pahoittunut. Julmia ovat ihmiset. Läskiviha on kova, ja vaikka lihava nähtäis lenkillä, niin sekään ei ole hyvä. Enkä minäkään sentään mikään ihan hirvittävä valas ole.

Vierailija
10/76 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan jokaiselle kuntosalille voi mennä kuka tahansa. Nuo tuollaiset mielikuvat ovat sellaisten mammapalstailijoiden keksintöä, jotka eivät ole koskaan käyneet salilla ja kaipaavat jotain tekosyytä liikkumattomuudelleen. Olen minäkin ollut jossain vaiheessa aika massiivinen ja kukaan ei ole ikinä katsonut minua pahasti salilla tai muissakaan urheilupaikoissa.

Toki k-päitä mahtuu kaikkiin ihmisryhmiin, mutta tuskinpa liikkuviin yhtään sen enempää kuin muihinkaan ihmisryhmiin.  

Vierailija
11/76 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monesti uimahallien yhteydessä olevat kuntosalit on sellaisia koko kansan paikkoja, ja niissä ei pintaliitofitness-ihmiset juuri käy. En ole turkulainen niin en tiedä sieltä tarkemmin. Mutta näin yleensä ottaen.

Lisään vielä että näissä yleensä myös hinnat on kukkarolle sopivia. Omalla salilla käy enimmäkseen eläkeläisiä.

Vierailija
12/76 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fitnes 24 seven, on edullinen, monta salia pitkin turkua, monessa naisille oma sali jos ei halua olla yleisessä salissa, ihan viihtyisiä paikkoja.

Okei, ei paha, otanpa tästäkin selvää.

Vierailija
13/76 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mille tahansa salille. Yleensä ongelma on henkilön omassa päässä sillä harvemmin kukaan vähän enemmän tosissaan treenaavat naureskelee muita vaan keskittyvät omaan treeniinsä. Muistan kun aloitin salilla 16 vuotiaana epävarmana teininä. Pälyilin ympärille ja luulin että ihmiset tuijptt. Myöhemmin tajusin että jos joku katsoisin niin lähinnä se johtui omasta pälyilystäja ihmiset reagoivat siihen ei siihen että olen paikalla treenaamassa.

Vierailija
14/76 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan jokaiselle kuntosalille voi mennä kuka tahansa. Nuo tuollaiset mielikuvat ovat sellaisten mammapalstailijoiden keksintöä, jotka eivät ole koskaan käyneet salilla ja kaipaavat jotain tekosyytä liikkumattomuudelleen. Olen minäkin ollut jossain vaiheessa aika massiivinen ja kukaan ei ole ikinä katsonut minua pahasti salilla tai muissakaan urheilupaikoissa.

Toki k-päitä mahtuu kaikkiin ihmisryhmiin, mutta tuskinpa liikkuviin yhtään sen enempää kuin muihinkaan ihmisryhmiin.  

Toivottavasti näin!

Vierailija
15/76 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, onhan tämä minullakin jo pitkään mielessä pyörinyt, mutta alku aina hankalaa, ja varsinkin ilman kaveria. Yksi tuttu aina lupaa lähteä mukaan, kun laihdutusinto iskee, mutta puheet on parasta.

Vielä sais mentyäkin, mutta olen kuullut aika ikäviä tarinoita, joissa on joillain mieli pahoittunut. Julmia ovat ihmiset. Läskiviha on kova, ja vaikka lihava nähtäis lenkillä, niin sekään ei ole hyvä. Enkä minäkään sentään mikään ihan hirvittävä valas ole.

Älä usko niihin tarinoihin. Liikuntavastaisilta ihmisiltä löytyy aina miljoona ja yksi syytä, miksi he eivät voi liikkua ja ne ovat aina tekosyitä. Laturaivostakin puhuvat vain ihmiset, jotka eivät ole ikinä käyneetkään laduilla, koska ovat netttikeskusteluiden pohjalta ihan vakuuttuneita, ttä joku tulisi raivoamaan heille.

Rohkeasti vaan liikkumaan ja jätä muiden pelottelutarinat omaan arvoonsa. He vain haluavat, että sinäkin epäonnistut, koska se saa heidän oman itsekurittomuutensa tuntumaan hyväksyttävämmältä. 

Vierailija
16/76 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Helsingissä kaupungin kuntosalit on kaikille. Seinällä on pyöreä sininen kyltti jossa lukee syrjinnästä vapaa vyöhyke- discriminarion-free zone.

Vierailija
17/76 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko salilla joku jolta sairas voi kysyä täsmäneuvoja, vai onko hankittava joku pt? Mulla ei ole hajuakaan noista laitteista. Yhtä kokeilin fyssarilla, ja ai että teki hyvää. 

Vierailija
18/76 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paula täsä. Me Lars-Johan "Jocke" Grönholmin kanssa ei käydä salilla, vaikka lihavia ja huonokuntoisia ollaankin. Lonkeroa juodaan mieluummin.

Vierailija
19/76 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen tällainen keski-ikäinen nainen, joka on harrastanut salilla käymistä monta vuotta. Olen lihaksikas ja vahva, kun oon tehnyt voimanostotreeniä, mutta en ole suinkaan rasvaton. Olen siis sellanen vanttera täti. En siis nyt näytä sellaselta salikissalta, vaikka olen paljon treenannut.

Vahdoin salia jokin aika sitten, kun ajattelin, että työmatkan varrella olevalle salille ois helpompi mennä ja olen nyt pari kuukautta käynyt salilla, jossa treenaajat on pääsääntöisesti sen ikäisiä, että ne voisi olla mun lapsia ja treenitavoista ja ulkonäöstä päätellen suurin osa siellä treenaa ulkonäkö edellä. En tykkää yhtään käydä siellä! Edellisellä salilla kävi paljon kaiken ikäisiä ihmisiä ja se treenauksen kirjo oli suuri (siis siellä kävi ulkonäkösyistä treenaavia, sitten senioreja pitämässä yllä toimintakykyään, mun kaltaisia voimankasvattajia jne). Siellä oli kyllä paljon mukavampi treenata. 

Mä oikeasti olen jättänyt treenejä nyt väliin, kun se sali on jotenkin vaan ihan väärä paikka mulle. Irtisanoin jäsenyyden ja palaan vanhalle salilleni. Kyllä sillä oikeasti on merkitystä millainen paikka se sali on. 

Vierailija
20/76 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä usko niihin tarinoihin. Liikuntavastaisilta ihmisiltä löytyy aina miljoona ja yksi syytä, miksi he eivät voi liikkua ja ne ovat aina tekosyitä. Laturaivostakin puhuvat vain ihmiset, jotka eivät ole ikinä käyneetkään laduilla, koska ovat netttikeskusteluiden pohjalta ihan vakuuttuneita, ttä joku tulisi raivoamaan heille.

Rohkeasti vaan liikkumaan ja jätä muiden pelottelutarinat omaan arvoonsa. He vain haluavat, että sinäkin epäonnistut, koska se saa heidän oman itsekurittomuutensa tuntumaan hyväksyttävämmältä. 

Järjen ääni. Onhan se varmaan noinkin. Oma suoritushan se tärkein on kuitenkin, ja eiku ilon kautta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yksi