Naiskirkkoherra vihki oman homoksi ruvenneen poikansa!!!!!!!!
Kommentit (1650)
Todella viisas ja rohkea kirkkorouva. "Joskus maailma menee eteenpäin toimimalla". JUURI NÄIN! Ei mitään lisättävää. <3
LopunajantiedemiehetRy kirjoitti:
sanoiko Jeesus, että "ruvetkaa kaikki vaan hei homoiksi, en mä tuomitse. ja ruvetkaa lespoksi ja naispapeiksi hei kaikki. cool."
matt 5
17 Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.
18 Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.
19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.
2. Moos. 21:7
Jos joku myy tyttärensä orjattareksi, tyttö ei pääse vapaaksi niin kuin miesorjat.
2. Moos. 21:17
Jos joku kiroaa isäänsä tai äitiään, häntä rangaistakoon kuolemalla.
2. Moos. 21:20-21
Jos joku lyö orjaansa tai orjatartaan kepillä ja tämä kuolee siihen paikkaan, lyöjä on ansainnut rangaistuksen. Mutta jos orja pysyy hengissä päivän tai kaksi, isäntää älköön rangaistako; onhan orja hänen omaisuuttaan.
Hyviä ja tärkeitä lakeja.
Kyllä uussuomalsiet lopettavat homostelun. Ihan varmasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä kuka vihkii ketäkin tai mitä joku muu tekee. Jokainen tehköön niin kuin parhaaksi näkee.
Kirkossa on omat sääntönsä samalla tavalla kuin Suomess on omat lakinsa. Kumpaakaan ei saa rikkoa vetoamalla siihen, että musta nää säännöt on huonot.
Kirkkolaki on alisteinen Suomen laille ja koska siihen edelleen sisältyy Suomen perustuslain vastaista syrjintää, Kirkkokunnalta on otettava pois vihkioikeus, jonka maallinen yhteiskunta on sille lainannut. Ja samalla verotusoikeus.
Halloo, jos löytyy joku juridiikan osaaja, tee kansalaisaloite tästä. Vihkioikeus pois kirkkokunnilta, jotka harjoittavat Suomen perustuslaissa tarkoitetua syrjintää. Allekirjoitan heti.
Koko saakelin kirkko pitää irrottaa valtiosta, kirkko kerätköön rahansa niiltä (typeryksillä) jotka haluavat siitä jaksaa.
Tämäkin tulee tulevaisuudessa tapahtumaan. Onneksi.
Miksi kaikki uskontoon liittyvissä ketjuissa tulee uskonnon herjaajia paikalle yhtä varmasti kuin aurinko nousee?
Sama jos kaikkiin naisten vaivoihin liittyviin ketjuihin tulee aina miehiä huutelee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikesta päätellen siellä Pohojanmaalla on aika ahdasmielistä porukkaa. Toivottavasti äiti ja poika jaksavat.
Ahdasmielistä ja väkivaltaisuudella leveilevää. Ja kovasti samalla ylpeitä itsestään!
Mä olen Etelä-Pohjanmaalta enkä olen ahdasmielinen tai väkivallalla leveilevä. Huvittavaa ja ärsyttävää tuollainen lapsellinen yleistäminen. Nyt eletään nykypäivää ja ajat ovat muuttuneet myös täällä sitten 1800-luvun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voidakseen ottaa kantaa kyseiseen tapaukseen tulisi oikeasti tietää Jumalan näkemys asiasta, muuten keskustelumme on ainoastaan omien näkemystemme julkituontia.
Jumalan näkemystä ei kuitenkaan tarvita siihen, että kirkon sisäinen riitely on positiivinen seikka, sillä se edesauttaa ja nopeuttaa rappioituneen evenkelisluterilaisen kirkon lopullista ja vääjäämätöntä tuhoa ja mahdollisesti jonkin uuden ja kauniimman syntyä.
Evankelisluterilainen kirkko on joka tapauksessa mennyttä, sen sisäinen itsetuhomekanisminsa on jo käynnistynyt. Käynnistetty kirkon omasta toimesta.
Tässä tuhossa harmittaa ainostaan se, että opin taustalta löytyvä Martti Luther oli oikeasti rohkea ja älykäs mies. Aivan toista kuin hänen nykyiset näennäisseuraajansa, jotka ovat pääsääntöisesti surkeita opportunisteja ja surkeita pelkureita.
Papit heistä pahimpia. Surkeita paimenten irvikuvia.
Jep - olin kirjoittamassa tähän ketjuun kirkkoherraa kritisoivan viestin, mutta en sittenkään jaksa. Kirkko on jo pilalla, ihan sama tehkää mitä lystäätte, ei jaksa enää. Antaa olla. Etsin vaikka jonkin herätysliikkeen, jossa yhä uskotaan Raamatun mukaisesti, varmasti sellaisiakin yhä löytyy. Prideilkää ja vapautukaa rauhassa, kirkko, minä luovutin nyt
Kiitos, että teet tilaa suvaitsevaiselle, syrjimättömälle ja ajassaan elävälle kirkolle. Niitä lahkoja tosiaan riittää sinunkaltaisillesi. Tervemenoa!
Laillinenhan tuollainen vihkiminen ei kuitenkaan ole. Suomen ev.lut kirkko ei voi samaa sukupuolta olevia pareja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten te pohjalaispersut mielestänne eroatte fundamentaali-islamisteista?
Oletan eroksi sen, että teillä on esinahka tallella.
Perussuomalaiset ovat eri asia kuin pohjanmaalaiset.
Toki Suomen puolta pitäviä Perussuomalaisia löytyy pohjanmaaltakin, onhan PS Suomen suurin puolue Kokoomuksen ohella.Kansa äänesti oikein ja viherulinat pois.
On tuokin ilmaisu: "... suurin puolue Kokoomuksen ohella..."
Kokoomus on suurin, näissä vaaleissa (vaan ei seuraavissa) te saitte toisiksi eniten ja marginaalisesti enemmän kuin SDP. Se olisikin ollut vielä suurempi sirkus jos PS olisi alkanut hallitusta tekemään.
Vierailija kirjoitti:
Jeesus ei hyväksyisi sitä että hänen nimissään ihmiset vihaavat ja pilkkaavat muita.
Jeesus opetti rakkaudesta. Vihollinenkin on lähimmäinen.
P.s te ketkä vetoatte kaikessa raamatun teksteihin niin noudatattehan omassa elämässänne joka ikistä raamatun kohtaa? Vai valikoitteko, mitä noudatatte?
Jeesus oli juutalainen rabbi ja profeetta eikä tullut kumoamaan aiempia lakeja. Hän ei missään nimessä koko juutalaisuuden tärkeimpiä lakeja, mooseksen lakeja, kyseenalaistanut.
faarao kirjoitti:
uskomatonta etä nainen voi lla kirkkoherra ja sateen kaari ihminen ja menee tekemään tällaisia laittomuuksia!!!
keskiajalla olisi hirtetty samoin poikansa
Keskiaika onkin yleisesti tunnettu idiotismistaan. Huonoissa oloissa ei sivistys kukkinut.
faarao kirjoitti:
uskomatonta etä nainen voi lla kirkkoherra ja sateen kaari ihminen ja menee tekemään tällaisia laittomuuksia!!!
keskiajalla olisi hirtetty samoin poikansa
Olet kaheli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voidakseen ottaa kantaa kyseiseen tapaukseen tulisi oikeasti tietää Jumalan näkemys asiasta, muuten keskustelumme on ainoastaan omien näkemystemme julkituontia.
Jumalan näkemystä ei kuitenkaan tarvita siihen, että kirkon sisäinen riitely on positiivinen seikka, sillä se edesauttaa ja nopeuttaa rappioituneen evenkelisluterilaisen kirkon lopullista ja vääjäämätöntä tuhoa ja mahdollisesti jonkin uuden ja kauniimman syntyä.
Evankelisluterilainen kirkko on joka tapauksessa mennyttä, sen sisäinen itsetuhomekanisminsa on jo käynnistynyt. Käynnistetty kirkon omasta toimesta.
Tässä tuhossa harmittaa ainostaan se, että opin taustalta löytyvä Martti Luther oli oikeasti rohkea ja älykäs mies. Aivan toista kuin hänen nykyiset näennäisseuraajansa, jotka ovat pääsääntöisesti surkeita opportunisteja ja surkeita pelkureita.
Jep - olin kirjoittamassa tähän ketjuun kirkkoherraa kritisoivan viestin, mutta en sittenkään jaksa. Kirkko on jo pilalla, ihan sama tehkää mitä lystäätte, ei jaksa enää. Antaa olla. Etsin vaikka jonkin herätysliikkeen, jossa yhä uskotaan Raamatun mukaisesti, varmasti sellaisiakin yhä löytyy. Prideilkää ja vapautukaa rauhassa, kirkko, minä luovutin nyt
Kiitos, että teet tilaa suvaitsevaiselle, syrjimättömälle ja ajassaan elävälle kirkolle. Niitä lahkoja tosiaan riittää sinunkaltaisillesi. Tervemenoa!
suvaitsevaisuuden nimissä voidaan kysyä miksi meillä on vankeja ja vankiloita? Suvaitsevaisuuden nimissä voidaan kysyä miksi kaikki ei ole sallittua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikesta päätellen siellä Pohojanmaalla on aika ahdasmielistä porukkaa. Toivottavasti äiti ja poika jaksavat.
Ahdasmielistä ja väkivaltaisuudella leveilevää. Ja kovasti samalla ylpeitä itsestään!
Mä olen Etelä-Pohjanmaalta enkä olen ahdasmielinen tai väkivallalla leveilevä. Huvittavaa ja ärsyttävää tuollainen lapsellinen yleistäminen. Nyt eletään nykypäivää ja ajat ovat muuttuneet myös täällä sitten 1800-luvun.
Tämä, kumma ristiriita otsikossa ja kirjoituksessa.
Ensin kirjoitetaan että kirkkoherra vihki homoparin ja heti perään syytetään ahdasmielisyydestä.
Koittakaa nyt päättää.
Vierailija kirjoitti:
LopunajantiedemiehetRy kirjoitti:
sanoiko Jeesus, että "ruvetkaa kaikki vaan hei homoiksi, en mä tuomitse. ja ruvetkaa lespoksi ja naispapeiksi hei kaikki. cool."
matt 5
17 Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.
18 Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.
19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.
2. Moos. 21:7
Jos joku myy tyttärensä orjattareksi, tyttö ei pääse vapaaksi niin kuin miesorjat.2. Moos. 21:17
Jos joku kiroaa isäänsä tai äitiään, häntä rangaistakoon kuolemalla.2. Moos. 21:20-21
Jos joku lyö orjaansa tai orjatartaan kepillä ja tämä kuolee siihen paikkaan, lyöjä on ansainnut rangaistuksen. Mutta jos orja pysyy hengissä päivän tai kaksi, isäntää älköön rangaistako; onhan orja hänen omaisuuttaan.Hyviä ja tärkeitä lakeja.
Alkuperäisessä ei puhuta orjasta vaan palvelijoista/työntekijöistä joilla oli oikeudet kuten loma-ajat, palkka, ja vapaus lähteä milloin vain. Orja sana on yksi lukuisista käännös virheistä mikä on tullut heprea-kreikka-latina- ruotsi-suomi.
Kannattaa jokaisen pysähtyä miettimään tuota raamatun matkaa kielten maailmassa yli tuhannen vuoden ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
6
Vierailija kirjoitti:
Kiitän! Hyvällä mielellä lähden. Tuo määritelmäsi oli muuten oikein osuva - sitähän kirkko nyt tekeekin, elää ajassa ja muuttaa oppejaan nykyisten "vaatimusten" mukaisiksi. Mutta älä vain sano, että olisin suvaitsematon tai syrjivä. Sellaiseen ei kristinusko opeta. Jokaisessa yhteisössä, yhdyskunnassa, valtiossa, missä tahansa on omat lakinsa ja säädöksensä - on hyvin harvinainen tilanne, että kaikki saisivat tehdä kaikkea mitä haluaa ilman sanktioita.
Raamattu nyt vain tuomitsee homoseksuaalisuuden toteuttamisen - sen tosiasian tunnustaminen ei ole syrjintää tai suvaitsemattomuutta.
Homous on seksin alkuperäisen tarkoituksen kannalta epäfunktionaalista, mutta yksilön kannalta se voi olla funktionaalista.
Vierailija kirjoitti:
Naiset ei ymmärrä mitä todellinen rakkaus tarkoittaa. Rakkaus ei tarkoita 12v tytön ja 50v miehen suhdetta, vaikka molemmat sitä oikeasti haluaisivatkin. Toinen noista ei oikeasti rakasta, vaan himoitsee. Naiset sekoittaa himon ja rakkauden keskenään.
Rakkaus on tunne/mielipide, pääasiassa naisen oma joka sitten muuttuu milloin tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
suvaitsevaisuuden nimissä voidaan kysyä miksi meillä on vankeja ja vankiloita? Suvaitsevaisuuden nimissä voidaan kysyä miksi kaikki ei ole sallittua?
Rikoksista on objektiivisesti osoitettavissa toiselle osapuolelle aiheutunutta vahinkoa tai selvää vahingon vaaraa.
Hölynpölyä.
Kukaan ei ole tehnyt Jeesukselle niin paljon hallaa kuin Paavalin kirjeiden tulkinta asiayhteyksistään irrallaan