Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naiskirkkoherra vihki oman homoksi ruvenneen poikansa!!!!!!!!

Kommentit (1650)

Vierailija
61/1650 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

sannamariinisilli kirjoitti:

priDEMONth

lueppa siitä merkki

Jaa vainoharhaisuudesta vai. Kyllä kun kirjaimia järjestelee. levyjä soittaa väärinpäin 1/3 nopeudella ja numeroita laskee tarpeeksi kauan, aina sieltä löytyy jotain omaan paranoiaan sopivaa 

Vierailija
62/1650 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paavali totesi ettei naisen pidä opettaa seurakunnassa. Ja totesi etteivät homot pääse taivasten valtakuntaan, jos jatkavat puuhaansa. Tämä on Jumalan sana.

Ei, vaan Paavalin.

Paavali eli inselinä koko elämänsä.

Tuo homoushomma liittyy siihen, että hän tuomitsi senaikaisen tavan, jossa sotilaat häpäisivät hävinneet sotilaat raiskaamalla. Muut tulkinnat ovat väärinymmmärryksiä ja nykyisin disinformaatiota.

Homoseksi oli tuohon aikaan yleisesti hyväksyttyä Rooman valtakunnassa. Se rinnastettiin terveydenhoitoon.

Rooman valtakunta oli mikä oli. Täynnä sontaa.

Homoutta ei pidä normaalina darwinismi eikä Raamattu.

Jeesus Nasaretilainen syntyi, kasvoi ja opetti Rooman valtakunnassa. Hänelle homoseksuaalisuus ei ollut ongelma, eikä hän sitä tuominnut.

Kristityn kaiketi pitäisi noudattaa Jeesuksen opetuksia eikä ihmisen mielivaltaisesti kasaaman Raamattu-kirjaston sekavia dogmeja, saati poliittisten ambitioidensa sokaisemien vihafundamentalistien.

Jeesus opetti ettei jokainen joka hokee hänen nimeään pääse taivaaseen, vaan se, joka pitää hänen Isänsä käskyt. Hänen Isänsä käskyt ovat voimassa vieläkin. Moosekselle annettu laki kieltää tietyt sukupuolisuhteet.

Nokitan Rakkauden kaksoiskäsky

Käsky esitetään Raamatussa Jumalan lain tiivistelmäksi: ”Rakasta Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistäsi niin kuin itseäsi”. Kymmenen käskyn kolme ensimmäistä käskyä liittyvät Jumalan rakastamiseen yli kaiken muun, loput seitsemän käskyä ohjaavat rakastamaan lähimmäistä niin kuin omaa itseä, omaa persoonaa ja omia oikeuksia rakastetaan ja kunnioitetaan.

Ööh joo, opetetaan rakastamaan lähimmäistä, mutta mistä vedit nuo sanat "persoona" ja "oikeudet"? Sitä lähimmäisen rakastamista muuten aidoimmillaan on se, että voi sanoa toiselle myös totuuden jostakin asiasta. Ja varsinkin kristinuskon opetuksen valossa olisi järkyttävän vastuutonta sanoa lähimmäiselle, että joo joo toteuta vapaasti seksuaalisuuttasi, vaikka tietäisi itse, että se ei ole Raamatun mukaista ja uskon oppien mukaan suorastaan Jumalalle kauhistus.

Kuulostaa karulta, myönnän, ja jos itse saisin päättää kristinuskonkin sisällön, totta kai hyväksyisin vaikka homoseksuaalisuuden toteuttamisen. Raamattua ja Jumalan ajatuksia on ihmisen mahdotonta ymmärtää. Mutta jostakin syystä Jumalan tahto on nyt noin, ja en itsekään käsitä, miksi kirkosta ei vain lähdetä, jos oppi ei miellytä? Ketään ei uskomaan pakoteta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/1650 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sääli, että pappi otti oikeuden omiin käsiinsä ja toimi vastoin kirkon selvää oppia. Siviilivihkiminen on kirkon silmissä ihan yhtä pätevä kuin kirkollinenkin vihkiminen, joten tällaiseen tahalliseen sääntöjen rikkomiseen ei ollut mitään tarvetta. Toivottavasti pappi saa kunnon sanktiot, jottei vastaava sooloilu leviä.

"Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi."

Esivaltaa ja sen asettamia lakeja tulee noudattaa. Kirkko on asettanut työntekijöilleen ohjeet, joita heidän tulee noudattaa. Toistaiseksi homoja ei vihitä kirkossa, joten tämä pappi toimi vastoin esimiestensä ohjeita.

Se on täysin selkeää.

Vierailija
64/1650 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä kuka vihkii ketäkin tai mitä joku muu tekee. Jokainen tehköön niin kuin parhaaksi näkee. 

Kirkossa on omat sääntönsä samalla tavalla kuin Suomess on omat lakinsa. Kumpaakaan ei saa rikkoa vetoamalla siihen, että musta nää säännöt on huonot.

Kirkkolaki on alisteinen Suomen laille ja koska siihen edelleen sisältyy Suomen perustuslain vastaista syrjintää, Kirkkokunnalta on otettava pois vihkioikeus, jonka maallinen yhteiskunta on sille lainannut. Ja samalla verotusoikeus.

Halloo, jos löytyy joku juridiikan osaaja, tee kansalaisaloite tästä. Vihkioikeus pois kirkkokunnilta, jotka harjoittavat Suomen perustuslaissa tarkoitetua syrjintää. Allekirjoitan heti.

Vierailija
65/1650 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paavali totesi ettei naisen pidä opettaa seurakunnassa. Ja totesi etteivät homot pääse taivasten valtakuntaan, jos jatkavat puuhaansa. Tämä on Jumalan sana.

Kaikkien mielestä Paavalin tiukkalinjaista tulkintaa ei tarvita Jumalaan uskomiseen.

Puhutaanko nyt Anttolan Paavalista, joka on aina ollut kova ylistämään itseään? 😉

Tekemään itsestään tärkeän ja mielellään alistaa naisia ja vähemmistöjä.

Vierailija
66/1650 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sääli, että pappi otti oikeuden omiin käsiinsä ja toimi vastoin kirkon selvää oppia. Siviilivihkiminen on kirkon silmissä ihan yhtä pätevä kuin kirkollinenkin vihkiminen, joten tällaiseen tahalliseen sääntöjen rikkomiseen ei ollut mitään tarvetta. Toivottavasti pappi saa kunnon sanktiot, jottei vastaava sooloilu leviä.

"Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi."

Taas kerran hienosti kontekstistaan irrotettu lainaus, joka ei oikeasti liity asiaan mitenkään.

Vierailija
67/1650 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä kuka vihkii ketäkin tai mitä joku muu tekee. Jokainen tehköön niin kuin parhaaksi näkee. 

Kirkossa on omat sääntönsä samalla tavalla kuin Suomess on omat lakinsa. Kumpaakaan ei saa rikkoa vetoamalla siihen, että musta nää säännöt on huonot.

Tietenkin ja jokaisella ihmisellä on omat sääntönsä ja norminsa. Se mitä muut päättävät säännöistä tai ovat mieltä ei kiinnosta minua. Ei kiinnosta muiden asiatkaan niin paljon että viitsisin niistä välittää. Se mikä ei vaikuta välittömästi minuun on muiden asia joten en viitsi minuun liittymättömistä asioista välittää.

Vierailija
68/1650 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

priDEMONth

lueppa siitä merkki

https://images-ext-2.discordapp.net/external/KIm9zqLIhQ9UWv_0TWS7_y3RXc…

Vierailija
69/1650 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirkkolaki on alisteinen Suomen laille ja koska siihen edelleen sisältyy Suomen perustuslain vastaista syrjintää, Kirkkokunnalta on otettava pois vihkioikeus, jonka maallinen yhteiskunta on sille lainannut. Ja samalla verotusoikeus.

Halloo, jos löytyy joku juridiikan osaaja, tee kansalaisaloite tästä. Vihkioikeus pois kirkkokunnilta, jotka harjoittavat Suomen perustuslaissa tarkoitetua syrjintää. Allekirjoitan heti.

Olet väärässä. Tasa-arvolaki ei koske uskonnonharjoittamista. Muutenhan esim. katolinen kirkko olisi jo ajat sitten pakotettu hyväksymään naispappeus.

Vierailija
70/1650 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoiko Jeesus, että "ruvetkaa kaikki vaan hei homoiksi, en mä tuomitse. ja ruvetkaa lespoksi ja naispapeiksi hei kaikki. cool."

matt 5

17 Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.

18 Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.

19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.

Vierailija
71/1650 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten te pohjalaispersut mielestänne eroatte fundamentaali-islamisteista? 

Oletan eroksi sen, että teillä on esinahka tallella.

Perussuomalaiset ovat eri asia kuin pohjanmaalaiset.

Toki Suomen puolta pitäviä Perussuomalaisia löytyy pohjanmaaltakin, onhan PS Suomen suurin puolue Kokoomuksen ohella.

Kansa äänesti oikein ja viherulinat pois.

Vierailija
72/1650 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti naisten pitäisi vaieta seurakunnassa.

Hindulaisuuden näkökulmasta tuo perustunee siihen että nainen edustaa prakRtia eli ilmentynyttä materiaalista mualimankaikkevutta (latinan sanasta mater = äiti), kun taas mies joka ei voi synnyttää uutta elämää, edustaa puruSaa eli Henkeä. Äiti Maa ja Isä Taivas, tai silleen? 😆

Vierailija
73/1650 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolmas Mooseksen kirja 18:22 FB92

Älä makaa miehen kanssa niin kuin naisen kanssa maataan, sillä se on kauhistuttava teko.

Naisen tulee kuunnella opetusta, hiljaa ja kuuliaisena. Sitä en salli, että nainen opettaa, enkä sitä, että hän hallitsee miestä; hänen on elettävä hiljaisesti. (1. Tim. 2:11-12)

"Sen vuoksi Jumala on jättänyt heidät mielihalujensa valtaan sellaiseen saastaisuuteen, että he keskinäisissä suhteissaan häpäisevät oman ruumiinsa. He ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen, he ovat kunnioittaneet ja palvelleet luotua eivätkä Luojaa olkoon hän ikuisesti ylistetty, aamen.

Siksi Jumala on jättänyt heidät häpeällisten himojen valtaan. Naiset ovat vaihtaneet luonnollisen sukupuoliyhteyden luonnonvastaiseen,

ja miehet ovat samoin luopuneet luonnollisesta yhteydestä naisiin ja heissä on syttynyt himo toisiaan kohtaan. Miehet ovat harhautuneet harjoittamaan keskenään säädyttömyyttä ja saavat ansaitsemansa palkan."

1 kirje korinttilaisille.

Ketä kiinnostaa Raamattu?

Vierailija
74/1650 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

LopunajantiedemiehetRy kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mee mulla jakeluun noiden uskisten käsittämätön viha erilaisuutta kohtaan.

Eiks Jesse kuitenki meinannu, että pitäs rakastaa lähimmäistä. Minusta on kyllä todellista rakkautta, kun äiti vihkii poikansa, siitä huolimatta, että se on kirkonoppien vastasta.

Viha? Ei kukaan uskovainen nyt vihaa ketään vaikka toisen taipumuksen vuoksi. Itselläkin monia homokavereita, vaikka olen uskovainen. Mutta jos on rehellinen, kyllä Raamattu tuomitsee selkeästi homoseksuaalisuuden toteuttamisen. Mielestäni aitoa rakkautta olisi se, että tuokin kirkkoherra olisi rehellinen pojalleen.

Ja kenenkään ei ole pakko uskoa kristinuskon/Raamatun mukaisesti. En vain tajua, että miksi kirkosta ei sitten vain lähdetä, vaan halutaan muokata sitä opetusta sellaiseksi, mikä itseä miellyttää.

Tiedätkö, mistä usko yhteen jumalaan on lähtöisin? Egyptistä (huvittaa ap:n nimimerkki). Siihen aikaan palvottiin useita jumalia, kunnes eräs faarao päätti, että ainoa jumala on tästä lähtien Auringonjumala Aton. No sitten palvottiin sitä. Siitä sai alkunsa sekä juutalaisuus, kristinusko että islam. Eli palvotte siis periaatteessa egyptiläistä auringonjumalaa. Ja ateisteja haukutaan pakanoiksi...

nyt ei kirkkohistoria ole oikein hallussa, juutalaisuus on vanhempi kuin egyptin jumalat, itse asiassa juutalaisuus alkoi Aabrahamista kun Jumala kutsui hänet pois Kaldeasta

Aton 1200 eKr

https://en.wikipedia.org/wiki/Aten

Abraham 2000 eKr

https://fi.wikipedia.org/wiki/Abraham

1. Mooseksen kirja 12

1 Ja Herra sanoi Abramille: "Lähde maastasi, suvustasi ja isäsi kodista siihen maahan, jonka minä sinulle osoitan.

2 Niin minä teen sinusta suuren kansan, siunaan sinut ja teen sinun nimesi suureksi, ja sinä olet tuleva siunaukseksi.

3 Ja minä siunaan niitä, jotka sinua siunaavat, ja kiroan ne, jotka sinua kiroavat, ja sinussa tulevat siunatuiksi kaikki sukukunnat maan päällä."

4 Niin Abram lähti, niinkuin Herra oli hänelle puhunut, ja Loot meni hänen kanssansa. Abram oli Harranista lähtiessänsä seitsemänkymmenen viiden vuoden vanha.

Luitko itse antamaasi wikipedialinkkiä? Abrahamia ei pidetä historiallisena henkilönä ja kertomus peräisin noin ajalta 500-luvulta eaa = täysin sopusoinnussa sen hypoteesin kanssa, että yksijumalisuusidea olisi apinoitu Egyptistä. Ottamatta kantaa hypoteesiin sinänsä.

Vierailija
75/1650 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

priDEMONth

lueppa siitä merkki

https://images-ext-2.discordapp.net/external/KIm9zqLIhQ9UWv_0TWS7_y3RXc…

Tämän oli tarkoitus olla meemi siitä kuinka homot haluavat tämän priDEMONth jutun paitana koska se on niin hauska mutta en osaa käyttää palstaa :D

Vierailija
76/1650 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voidakseen ottaa kantaa kyseiseen tapaukseen tulisi oikeasti tietää Jumalan näkemys asiasta, muuten keskustelumme on ainoastaan omien näkemystemme julkituontia.

Jumalan näkemystä ei kuitenkaan tarvita siihen, että kirkon sisäinen riitely on positiivinen seikka, sillä se edesauttaa ja nopeuttaa rappioituneen evenkelisluterilaisen kirkon lopullista ja vääjäämätöntä tuhoa ja mahdollisesti jonkin uuden ja kauniimman syntyä.

Evankelisluterilainen kirkko on joka tapauksessa mennyttä, sen sisäinen itsetuhomekanisminsa on jo käynnistynyt. Käynnistetty kirkon omasta toimesta.

Tässä tuhossa harmittaa ainostaan se, että opin taustalta löytyvä Martti Luther oli oikeasti rohkea ja älykäs mies. Aivan toista kuin hänen nykyiset näennäisseuraajansa, jotka ovat pääsääntöisesti surkeita opportunisteja ja surkeita pelkureita.

Papit heistä pahimpia. Surkeita paimenten irvikuvia.

Vielä hetken voivat papit kävellä ylpeinä, korskeina ja itserakkaina ihmisten keskuudessa, heidän yläpuolelle asettuen.

Sitten se loppuu.

Ylpeällä ja itsensä ylentäneellä on arvoisensa kohtalo.

Vierailija
77/1650 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voidakseen ottaa kantaa kyseiseen tapaukseen tulisi oikeasti tietää Jumalan näkemys asiasta, muuten keskustelumme on ainoastaan omien näkemystemme julkituontia.

Jumalan näkemystä ei kuitenkaan tarvita siihen, että kirkon sisäinen riitely on positiivinen seikka, sillä se edesauttaa ja nopeuttaa rappioituneen evenkelisluterilaisen kirkon lopullista ja vääjäämätöntä tuhoa ja mahdollisesti jonkin uuden ja kauniimman syntyä.

Evankelisluterilainen kirkko on joka tapauksessa mennyttä, sen sisäinen itsetuhomekanisminsa on jo käynnistynyt. Käynnistetty kirkon omasta toimesta.

Tässä tuhossa harmittaa ainostaan se, että opin taustalta löytyvä Martti Luther oli oikeasti rohkea ja älykäs mies. Aivan toista kuin hänen nykyiset näennäisseuraajansa, jotka ovat pääsääntöisesti surkeita opportunisteja ja surkeita pelkureita.

Papit heistä pahimpia. Surkeita paimenten irvikuvia.

Jep - olin kirjoittamassa tähän ketjuun kirkkoherraa kritisoivan viestin, mutta en sittenkään jaksa. Kirkko on jo pilalla, ihan sama tehkää mitä lystäätte, ei jaksa enää. Antaa olla. Etsin vaikka jonkin herätysliikkeen, jossa yhä uskotaan Raamatun mukaisesti, varmasti sellaisiakin yhä löytyy. Prideilkää ja vapautukaa rauhassa, kirkko, minä luovutin nyt

Vierailija
78/1650 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

LopunajantiedemiehetRy kirjoitti:

sanoiko Jeesus, että "ruvetkaa kaikki vaan hei homoiksi, en mä tuomitse. ja ruvetkaa lespoksi ja naispapeiksi hei kaikki. cool."

matt 5

17 Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.

18 Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.

19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.

Eli tämä naispappi ja varmaan poikansakin pääsevät taivaaseen, heitä vaan kutsutaan siellä pikkuisiksi?

Vierailija
79/1650 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sulla on sivistyksessä aukko, ho...si ei ruveta vaan synnytään.

Vierailija
80/1650 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ymmärrä miksi homot haluavat niin kovasti kirkkohäitä vaikka tietävät ettei se kuulu kristinuskon oppeihin?

Heillä on mahdollisuus aivan samaan juridiseen avioliittoon kuin muillakin ja hyvä näin. Miksi yrittää sekaan uskontokuntaan mihin eivät kuulu? Enhän minäkään kuuna päivänä yrittäisi mennä moskeijasa naimisiin koska on ihan päivänselvää etten täyttäisi ko.toimituksen uskonnollisia kriteerejä.

Se on ilkeyttä ja kiusantekoa. Toisille ei sallita omaa vakaumusta ja sen mukaista uskoa ja elämää ja siksi he tulevat kirkkoon ilkeys ja kiusanteko mielessään.

Näinpä. Tarkoitus on ajaa oikeat uskovaiset kirkosta pois tai pakottaa heidät hyväksymään Raamatun vastaisia oppeja.

Vielä ev.lut. kirkossa jaksetaan taistella puhtaan Raamatun sanaan perustuvan opin ja opetuksen puolesta mutta se päivä on koko ajan lähempänä, että uskovat joutuvat väistymään ja perustamaan uuden kirkon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kaksi