Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naiskirkkoherra vihki oman homoksi ruvenneen poikansa!!!!!!!!

Kommentit (1650)

Vierailija
421/1650 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elä ja anna elää. En ole tuomari tai mestaaja. Outoa että toiset löytävät rakkaudesta vikaa ja haluavat tuomita kahden aikuisen rakkauden. Jos mies pappi raiskaa pikkupojan onko se sopivaa koska kyse ei liene rakkaudesta, mutta jos kaksi aikuista miestä rakastaa toisiaan... Jeesus uskovaiset on outoja.

Kai ymmärrät että raiskaus on rikos ja synti?

Ei se kirkossa ole niin nuukaa ja tarkkaa.

Vierailija
422/1650 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä vaan kertoo siitä, kuinka liberalismi johtaa synnin kierteeseen.

Äidin ei kuuluisi olla pappi lainkaan, se ei ole naisen tehtävä. Pojan taas ei kuulu homostella. Jos liitto naisen kanssa ei tunnu omalta, niin sitten pitää valita selibaatti. Kirkossa pitäisi noudattaa Jumalan tahtoa, koska muuten se ei ole Kristuksen kirkko.

Yhteiskunta saakoon olla liberaali ja toimia ihan kuten huvittaa, mutta kirkon pitää olla jotain muuta, taivaaseen vievä vaihtoehto.

Yksikin järkevä ja kunnon syy, miksi nainen/äiti ei voisi olla pappi?

Onko se kiinni värkistä, joka on jaölojen välissä?

Pi**u ei saa puhua, mutta kY**ä saa? . Mihin pappi edes työssään käyttää noita vehkeitä , muuhun, kuin kusemiseen?

Tuo, että nainen ei saa puhua seurakunnassa on miesten horinoita, joilla alistetaan naista. 

Missään muussa Luojan luomassa elollisessa ei tehdä eroa naaraan ja uroksen tekemisissä. Kummatkin saa tehdä samoja asioita, mutta ihmisnaaras ei saisi edes avata suutaan. 

ihme sortoa.

Nimenomaan luonnon susilaumoissa näkee, että Alfa uros johtaa laumaa Alfa naaraan kanssa, muttei kumpikaan yksinään. Hevoslaumoissa taas on suurin ja voimakkain ori eli uros on laumanjohtaja.

Ylipäätään urokset ovat naaraita paljon isompia ja voimakkaampia lähes joka lajissa. Katso vaikka leijonia, kuka on laumanjohtaja?

Näille on aivan luonnollinen syy, että laumanjohtaja myös ensisijaisesti suojelee vihollisilta laumaansa yhdessä muiden urosten kanssa. Näin naaraat voivat keskittyä hoitamaan ja kasvattamaan jälkeläisiään. Toki siellä uroksetkin pentuja opettavat.

Kaikilla nisäkäs lajeilla, ihminen mukaan lukien on oma laumahierarkia. Myös varislinnuilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/1650 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elä ja anna elää. En ole tuomari tai mestaaja. Outoa että toiset löytävät rakkaudesta vikaa ja haluavat tuomita kahden aikuisen rakkauden. Jos mies pappi raiskaa pikkupojan onko se sopivaa koska kyse ei liene rakkaudesta, mutta jos kaksi aikuista miestä rakastaa toisiaan... Jeesus uskovaiset on outoja.

Ei se kirkossa ole niin nuukaa ja tarkkaa.

"Mutta meillä ei ole sellainen tapa. " Paavali

Vierailija
424/1650 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näille jotka väittää, että ihminen voi valita seksuaalisen suuntautumisensa niin miettikääs vähän. 

Jos olet hetero niin alkaisitko ihan vain omalla päätökselläsi yhtäkkiä himoitsemaan omaa sukupuoltasi vai ällöttäisikö oman sukupuolen paneminen ja nuoleminen? . Kuinka moni mies joka ei ole homao, ihan tuosta vaan, omalla päätöksellä alkaisi himoita miehen peräreikää? :D

Vaikka minä kuinka nyt päättäisin, että olenkin lespo niin en ikimaailmassa voisi tuntea minkäänlaista vetoa yhteenkään naiseen, enkä voisi kuvitellakaan, että menisin naisen kanssa sänkyyn tai pussaisin. YÄK!

Ei sitä vaan omalla päätöksellä ruveta tuollaiseen. Miten joku voi olla niin typerä, että luulee noin. Mietipä omalle kohdalle sinä hetero uskis, voisitko mennä sänkyyn oman sukupuolen edustajan kanssa vaikka Jumala ei sitä tuomitsisi?

Ihan vain omalla päätöksellä, tuosta vaan.

Kyllä se on luonto joka tikanpojan puuhun ajaa, ei oma päätös.

Vierailija
425/1650 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä pahaa on homoudessa? Mitä pahaa on kun kaksi toisiaan rakastavaa päättävät solmia liiton?

Saa solmia, mutta ei Jumalan siinaamaa avioliittoa, sillä se on selkeäst määritelty vain miehen ja naisen väliseksi.

Homoilla on täysi oikeus elää parisuhteessa tai juridisessa avioliitossa, mutta kirkko ei voi heitä siunata koska se ei ole kristinuskon oppien mukaista. Miten tämän ymmärtäminen voi olla näin vaikeaa?

Homot ovat arvokkaita ja rakastettavia ihmisiä, ei epäilystäkään. Mutta Jumala siunaa vain miehen ja naisen avioliiton.

Mutta miksi? Itsehän hän on teidän mukaanne luonut kaiken elollisen maan päällä? Miksi hän syrjii toisia ihmisiä? 

Koska hän ei siedä syntisiä ihmisiä. Syntinen = toimii eri lailla kuin Jumala vaatii. Jumala käytännössä tuomitsi ihmissuvun silloin kun Aatami ja Eeva lankesivat syntiin. Sitten hän kuitenkin vielä päätti pelastaa ne, jotka uskovat, turvatuvat Jeesukseen ja seuraavat häntä. Ei muita.

Sairasta. Eikö olisi ollut parempi/järkevämpi tuhota  Aatami ja Eeva ja tehdä kokonaan uudet VIRHEETTÖMÄT ihmiset?

Tämähän on jotenkin täysin naurettavaa, että Jumala antaa ihmisen syntyä homoksi, jonka sitten päästäkseen taivaaseen pitäisi elää elämänsä yksin ja vailla kosketusta ja rakkautta.  Miksi jumala kostaisi Aatamin ja EEvan tekemiset noin jollekin ihan randon ihmiselle?

joku tässä ei nyt täsmää. 

Jumalahan on rakastava isä, ei kostonhimoinen spykopaatti.

Kyllä Jumala lähes koko luomakuntansa pani uusiksi, vedenpaisumuksessa tuhoutui kaikki syntinen. Silti Hän antoi ihmiselle oman tahdon ja ihminen on itsepäisesti rikkonut ja rikkoo Luojaansa vastaan. Ihan luonnollista on myös kärsiä rangaistus siitä.

Vierailija
426/1650 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi homojen pitäisi saada kirkollinen avioliitto?

Miksi minun pitäisi saada syödä sikaa moskeijaissa?

Miksi minun pitäisi saada kunnostaa synagogaa lauantaina?

Miksi minun pitäisi saada syödä naudan filettä hindunjen kanssa?

Miksi minun pitäisi saada käydä paskalla Ulurulla?

Koska minä minä minä minä minä ja muulla ei väliä.

Miksi minun pitäisi saada kirkollinen avioliitto? Koska olen kristitty joka on tasavertainen muiden seurakuntalaisten kanssa, ja haluaisin kirkkollisen vihkimisen jos/kun löydän elämänkumppanin itselleni. Että sellaista minä minä itsekkyyttä täällä minulla.

T. Uskovainen lesbo

Ei se vaa mene niin koska homoliitto ei ole kristillisen avioliittokäsityksen mukainen. Minäkään en saa moskeijassa muslimihäitä koska en täytä ko.uskontokunnan kriteereitä.

Olet tasavertainen ihminen ja esim kasteessa kirkkoon yhtä tervetullut kuin kaikki muutkin, mutta sitä homoliittoa ei voida siunata. Sinut ja sinua ihmisenä kyllä, mutta ei sitä liittoa. Jumalan sana on siitä selkeä. Ihmisenä olet Jumalalle yhtä rakas kuin muutkin ja Hän olkoon sinulle, minulle ja meille armollinen.

Tästä avioliittoasiasta ollaan tällä hetkellä montaa mieltä, kuten on ilmi käynyt. Ikävää jos olet sillä kannalla että minun ei pitäisi saada liitolleni siunausta. Homopareja on kuitenkin jo vihitty ja tullaan varmasti vielä vihkimään, joten suhtaudun tulevaisuuteen optimistisesti.

Vierailija
427/1650 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä36288 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ymmärrä miksi homot haluavat niin kovasti kirkkohäitä vaikka tietävät ettei se kuulu kristinuskon oppeihin?

Heillä on mahdollisuus aivan samaan juridiseen avioliittoon kuin muillakin ja hyvä näin. Miksi yrittää sekaan uskontokuntaan mihin eivät kuulu? Enhän minäkään kuuna päivänä yrittäisi mennä moskeijasa naimisiin koska on ihan päivänselvää etten täyttäisi ko.toimituksen uskonnollisia kriteerejä.

Mitä ihmettä? "Miksi yrittää sekaan uskontokuntaan mihin eivät kuulu?" Tarkoitatko siis, että kaikkien homojen, lesbojen ja bi:n pitäisi erota kirkosta?

Tätä minäkin ihmettelen. Olen siis itse uskovainen ev lut kirkon jäsen ja lesbo, aiemminkin täällä kirjoitinkin jo. Ei vaan tunnu menevän jakeluun monella tämä asia.

Ihminen joka elää synnissä niin hänen pitää tehdä parannus synneistänsä makaamalla samaa sukupuolta olevan kanssa on synti ja iljetys Jumalan silmissä ja synti ei peri taivasten valtakuntaa

Sinulta on unohtunut välimerkit, minäpä autan:

Ihminen joka elää synnissä niin hänen pitää tehdä parannus synneistänsä makaamalla samaa sukupuolta olevan kanssa.  On synti ja iljetys Jumalan silmissä ja synti ei peri taivasten valtakuntaa.  Olet kyllä unohtanut kertoa mikä on synti ja iljetys. Mutta olen varma, että tarkoitit sanoa, että toisten ihmisten tuomitseminen on synti ja iljetys? "Älkää  tuomitko, ettei teitä tuomittaisi."

Ja taas vedotaan ja jopa laitetaan toisen sanomaksi nuo sanat tuomitsemisesta. Synnistä muistutus ei ole tuomitsemista vaan muistutetaan, että siinä rikotaan Jumalan käskyä ja Hän tuomitsee, ei huomauttaja.

Vierailija
428/1650 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä vaan kertoo siitä, kuinka liberalismi johtaa synnin kierteeseen.

Äidin ei kuuluisi olla pappi lainkaan, se ei ole naisen tehtävä. Pojan taas ei kuulu homostella. Jos liitto naisen kanssa ei tunnu omalta, niin sitten pitää valita selibaatti. Kirkossa pitäisi noudattaa Jumalan tahtoa, koska muuten se ei ole Kristuksen kirkko.

Yhteiskunta saakoon olla liberaali ja toimia ihan kuten huvittaa, mutta kirkon pitää olla jotain muuta, taivaaseen vievä vaihtoehto.

Yksikin järkevä ja kunnon syy, miksi nainen/äiti ei voisi olla pappi?

Onko se kiinni värkistä, joka on jaölojen välissä?

Pi**u ei saa puhua, mutta kY**ä saa? . Mihin pappi edes työssään käyttää noita vehkeitä , muuhun, kuin kusemiseen?

Tuo, että nainen ei saa puhua seurakunnassa on miesten horinoita, joilla alistetaan naista. 

Missään muussa Luojan luomassa elollisessa ei tehdä eroa naaraan ja uroksen tekemisissä. Kummatkin saa tehdä samoja asioita, mutta ihmisnaaras ei saisi edes avata suutaan. 

ihme sortoa.

Nimenomaan luonnon susilaumoissa näkee, että Alfa uros johtaa laumaa Alfa naaraan kanssa, muttei kumpikaan yksinään. Hevoslaumoissa taas on suurin ja voimakkain ori eli uros on laumanjohtaja.

Ylipäätään urokset ovat naaraita paljon isompia ja voimakkaampia lähes joka lajissa. Katso vaikka leijonia, kuka on laumanjohtaja?

Näille on aivan luonnollinen syy, että laumanjohtaja myös ensisijaisesti suojelee vihollisilta laumaansa yhdessä muiden urosten kanssa. Näin naaraat voivat keskittyä hoitamaan ja kasvattamaan jälkeläisiään. Toki siellä uroksetkin pentuja opettavat.

Kaikilla nisäkäs lajeilla, ihminen mukaan lukien on oma laumahierarkia. Myös varislinnuilla.

Leijona naaraat eivät vain hoida pentuja vaan myös pyydystävät kaiken saaliin. Urosleijonat eivät metsästä.

Töyhtöhyyppä naaraat lähtevät paluumuutolle, kun poikaset ovat kuoriutuneet ja uros jää hoitamaan poikasia. Sekä uros , että naaras hautovat. 

Eikä ihmisilläkään ole vielä metsästäja keräilijä aikoina ollut mitään "perheenpää" juttuja, vaan kaikki ovat tehneet mihin ovat pystyneet. 

Vierailija
429/1650 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nk. "Kuolleenmeren kääröt" ym. vanhat raamatun tekstien löydökset ovat osoittaneet että monia raamattuun päätyneitä tekstejä on aikojen kuluessa muokattu alkuperäisistä. Ainakin Mooseksen 3. luvun homoseksuaalisuuden tuomitseminen on tutkimusten mukaan lisätty myöhemmin. Samoin UT:n naisen asemaa kirkossa arvostelevia kohtia ei löydy tekstien vanhemmista versioista. Olisi mielenkiintoista nähdä esim. Paavalin tekstien alkuperäinen sisältö, olipa asia mikä hyvänsä.

Jos raamattu on Jumalan sanaa, niin Jumalan sanaa on se mitä alun perin on kirjoitettu, eikä se mitä joku kirjuri/kopioija on myöhemmin lisännyt, poistanut tai muuttanut. Esim. apostolin itsensä sana on kyllä painavampi kuin jonkun tuntemattoman kirjurin joka on sitä myöhemmin mennyt muuttamaan.

Väärin, kuolleen meren kääröt osoittivat Raamatun tekstin olevan täsmälleen sama kuin noissa vanhoissa kääröissä eli ei ole muutettu. Eipäs vääristellä asioita oman edun nimissä!

Vierailija
430/1650 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi minun pitäisi saada kirkollinen avioliitto? Koska olen kristitty joka on tasavertainen muiden seurakuntalaisten kanssa, ja haluaisin kirkkollisen vihkimisen jos/kun löydän elämänkumppanin itselleni. Että sellaista minä minä itsekkyyttä täällä minulla.

T. Uskovainen lesbo

Ei se vaa mene niin koska homoliitto ei ole kristillisen avioliittokäsityksen mukainen. Minäkään en saa moskeijassa muslimihäitä koska en täytä ko.uskontokunnan kriteereitä.

Olet tasavertainen ihminen ja esim kasteessa kirkkoon yhtä tervetullut kuin kaikki muutkin, mutta sitä homoliittoa ei voida siunata. Sinut ja sinua ihmisenä kyllä, mutta ei sitä liittoa. Jumalan sana on siitä selkeä. Ihmisenä olet Jumalalle yhtä rakas kuin muutkin ja Hän olkoon sinulle, minulle ja meille armollinen.

Miksi et kanna kovaa huolta esiaviollisesta seksistä ja avoliitoista, jotka eivät myöskään ole kristillisen avioliittokäsityksen mukaisia?

Onko suurempi synti pyrkiä siunattuun kristilliseen liittoon kuin jättää se kokonaan huomiotta?

Vierailija
431/1650 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Uskovainen lesbo

Tästä avioliittoasiasta ollaan tällä hetkellä montaa mieltä, kuten on ilmi käynyt. Ikävää jos olet sillä kannalla että minun ei pitäisi saada liitolleni siunausta. Homopareja on kuitenkin jo vihitty ja tullaan varmasti vielä vihkimään, joten suhtaudun tulevaisuuteen optimistisesti.

2

Keneltä olet sitä siunausta pyytämässä?

Papin siunaus ei merkitse mitään.

Vierailija
432/1650 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatana sanana tarkoittaa vastustajaa. Sitä joka vastustaa Jumalaa. Ja täällä monet tuntuvat vastustavan Jumalan sanaa. Aivan kuin Jeesuksen aikalaiset kirjanoppineet ja muut perkeleet, joilla ei ollut Jumalaa sydämessään. Jeesus sanoi niille, ettei Hänen Isänsä laista koskaan katoa yksikään piirto, ei yksikään merkki. Ja että ne noudattivat isiensä perimmäissääntöjä, eivät Jumalan lakia. Jeesus sanoi, että jokainen joka edes katsoo naista himoiten, on tehnyt sydämessään aviorikoksen. ( Luonnollisesti vain naimisissa olevan mies tekee aviorikoksen kuolatessaan muun kuin oman vaimonsa perään ). Nykyään onlyfänssien, minihameiden, prostituuttien, yökerhonaisten yms aikakautena, on miehen vaikea jo kulkea lappu silmillä. En pidä yhtään muslimeista, koska islam on saatanan uskonto. Mutta he pitävät edes alkuseurakunnan kristittyjen siveelisen pukeutumisen voimassa. Jotain hyvää heissäkin. Kristittyjen miesten ja naisten tulisi tehdä parannus, eikä kiinnittää huomiotaan liikaa opillisista asioista tai homoilusta jauhamiseen. Vaan mennä sinne perusasioiden äärelle. Miksi naiset kulkevat avopäin ja kuin portot? Ja miehet vieläpä yllättävät näitä, ja väittävät olevansa uskovaisia. Luuletteko että Pietari tai Paavali olisi hyvällä katsonut tälläistä touhua? Miksette tee parannusta näistä?

Vierailija
433/1650 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Uskovainen lesbo

2

Papilta juuri, ja vihkimistä tarkoitin (menee termit välillä sekaisin).

Vierailija
434/1650 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Homoksi ei ruveta vaan synnytään. Minä nimittäin huomasin olevani homo jo joskus 5-vuotiaana mutta minulla ei vain ollut silloin nimeä tälle asialle. Silloin 1980-luvulla kun homoista ei vielä pahemmin puhuttu, ainakaan meillä.

Minä olen hetero ja viisivuotiaana sekä sitä ennen että jälkeen tunsin olevani ainoastaan lapsi!

Vierailija
435/1650 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Uskovainen lesbo

2

Jumala evää siunauksen, hän ei toimi toisin kun on ilmoittanut.

Vierailija
436/1650 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko lukemisen ymmärtäminen sinulle vaikeaa?

Vierailija
437/1650 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paavali totesi ettei naisen pidä opettaa seurakunnassa. Ja totesi etteivät homot pääse taivasten valtakuntaan, jos jatkavat puuhaansa. Tämä on Jumalan sana.

Kaikkien mielestä Paavalin tiukkalinjaista tulkintaa ei tarvita Jumalaan uskomiseen.

Kaikkien mielestä 🤣🤣

Jos susta tuntuu siltä niin älä lue sitä todeksi.

Vierailija
438/1650 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Uskovainen lesbo

2

Jumala evää siunauksen, hän ei toimi toisin kun on ilmoittanut.

Ok

T. Uskovainen lesbo

Vierailija
439/1650 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Uskovainen lesbo

Keskustelu alkaa kiertää kehää - täällä on jo useissa viesteissä avattu sitä tosiasiaa, että kirkollinen samaa sukupuolta olevien parisuhteen siunaaminen on yksiselitteisesti Raamatun vastaista. Mutta turha minun on taas kerrata kaikkea uudestaan - jos ei vain halua uskoa asiaa, niin sille ei voi mitään.

Vierailija
440/1650 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Uskovainen lesbo

Väität olevasi kristitty ja sanot olevasi uskossa?! Hämmentävää. Haluat tehdä Jumalan tahdon vastaisia tekoja? Syntiä tietoisesti? Kirkkovihkimys tasa-arvon vuoksi eli Jumalan tahtoa vastaan taas. Varmaan joku sinutkin vihkii, mutta avioliittosi ei ole Jumalan silmissä siunattu vaikka kuinka polkisit jalkaa. Kyllä, sinulla on minä minä asenne. Kehoitan sinua kuuntelemaan Jumalan tahtoa ei omaasi itsepäisesti.