Miksi kukaan menee yksityiselle lääkärille? 🤔
Siinähän maksaa samasta kaksi kertaa. Ensin maksaa verotuksessa julkisesta terveydenhoidosta ja sitten vielä yksityisestä!
Kommentit (26)
Koska sinne pääsee nopeasti ja suoraan erikoislääkärille.
Olen miettinyt ihan samaa. Mulla monia tuttuja jotka esim. hoidattavat vakuutuksen kautta asioita, joita ovat periaatteessa maksaneet itselleen jo verotuksen kautta kertaalleen.
Meillä on esim. lapsivakuutukset, mutta kuitenkin ollaan halutta oikomiset ja kitarisaleikkaukset hoitaa julkisella. Mielestäni yksityisellä hoidetaan ne asiat mitä julkiselta ei saa.
Vierailija kirjoitti:
Pääsee nopeammin. Eikä julkista terveydenhoitoa makseta verotuksesta. Se maksetaan itse.
Anteeksi mitä? Ootko ihan sekaisin?
Vierailija kirjoitti:
Olen miettinyt ihan samaa. Mulla monia tuttuja jotka esim. hoidattavat vakuutuksen kautta asioita, joita ovat periaatteessa maksaneet itselleen jo verotuksen kautta kertaalleen.
Meillä on esim. lapsivakuutukset, mutta kuitenkin ollaan halutta oikomiset ja kitarisaleikkaukset hoitaa julkisella. Mielestäni yksityisellä hoidetaan ne asiat mitä julkiselta ei saa.
Liekö heillä paljon rahaa kun ovat valmiita maksamaan tolkuttomasti veroja ja sitten vielä kalliit vakuutukset päälle. Ihan kuin Yhdysvalloissa. Paitsi että siellä ei mene veroja niin paljoa.
Koska työnantajani maksaa erikoislääkärikäynnit ja paljon muutakin. Ilmeisesti laskevat, että minut kannattaa pitää töissä, eikä sairaslomalla.
Miksi Suomessa ihmisillä ei kaikilla ole varaa lääkkeisiin, vaikka jokainen työssäkäyvä kantaa valtion kirstuun useita satoja tuhansia euroja, hyvätuloiset miljoonia, uransa aikana? Luulisi niillä rahoilla saavan parhaat pillerit joka kansalaiselle! Nyt tämän tästä tulee juttuja ettei ihmisillä ole varaa lääkkeisiin. Mistä me siis maksamme??
Koska julkiselle ei pääse. Esim. takahammas lohkesi, julkiselle olisi päässyt 2 kk päästä, yksityiselle seuraavana päivänä. Julkkarin selitys on vaan, että ei ole aikoja.
Yksityisellä puolella saatiin lapsettomuushoitoja joita julkiselta puolelta on mahdoton saada.
Kyllä minä käyn. Mutta se ei ole sellainen pörriäinen törkyhintoineen vaan sellaisia pieniä praktiikoita, joita tohtorit pitävät omina yhteenliittymä firmoinaan.
Näin ollen esimerkiksi hammaslääkärikäynti täysi tarkastus röntgeneineen maksaa satasen päälle rahaa, jonka voi maksaa heti korttipäättellä poistuessa. Reijän paikkaus oli 130 euroa.
Hinnat ei ole siis lähelläkään pörriäistä mutta kuitenkin yllättävän lähellä sitä, mitä terveyskeskus nykyisin ottaisi. Täysi tarkastus olisi sekin jotain 70 euroa röntgeneineen.
Ero kuitenkin on se, että kun haluan ajan, saan sen vaikka seuraavalle päivälle. Myöskin henkilökunta on suomalaista huippuammattimaista eikä tupakanhajuisia virolaisia kuten terveyskeskuksessa on.
Kun ei kunnalliselle päässyt edes puhelimma läpi. Yksityisellä pääsin heti tutkittavaksi ja sain lääkkeet
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Koska sinne pääsee nopeasti ja suoraan erikoislääkärille.
Vaikka olet maksanut elämäsi aikana saman rahan monta kertaa. Eikö silloin olisi reilua päästä sinne julkiselle erikoislääkärille heti? Tai vastaavasti saada ainakin yksityiselle mennyt summa verovähennyksiin.
Koska pääsen nopeasti ja työnantajan kustannuksella.
Vierailija kirjoitti:
Kun ei kunnalliselle päässyt edes puhelimma läpi. Yksityisellä pääsin heti tutkittavaksi ja sain lääkkeet
Maksoiko siis veroja turhasta?
No miksei jos kerran taloudellisesti mahdollista. Saa valita itse ajan ja lääkärin. Julkista perusterveydenhuoltoa (terveyskeskus) olen käyttänyt viimeksi varmaan ~25 vuotta sitten.
Itse käytän yksityistä (ei vakuutusta) ja olen käynyt jo vuosia tällä samalla lääkärillä. Vaikka työn puolesta olisi kattava työterveyshuolto niin en käytä sitä vaan käyn tällä "omalla" lääkärillä. Tietää sairaushistorian ym. niin käynneistä ei mene aikaa hukkaan, voi aina suoraan keskittyä siihen kulloiseenkin vaivaan. Muutaman kerran on myös laittanut lähetteellä erikoissairaanhoitoon, johon on myös päässyt nopeasti.
Yksityisellä saa hoitoa. Julkisella saa jonottaa.
Aina käynyt yksityisellä hammaslääkärillä ja lääkärillä kun työpaikka kustantaa.
Vierailija kirjoitti:
Yksityisellä puolella saatiin lapsettomuushoitoja joita julkiselta puolelta on mahdoton saada.
Mahdoton saada vaikka olet ikäsi maksanut veroja? Reilua?
Vierailija kirjoitti:
Miksi Suomessa ihmisillä ei kaikilla ole varaa lääkkeisiin, vaikka jokainen työssäkäyvä kantaa valtion kirstuun useita satoja tuhansia euroja, hyvätuloiset miljoonia, uransa aikana? Luulisi niillä rahoilla saavan parhaat pillerit joka kansalaiselle! Nyt tämän tästä tulee juttuja ettei ihmisillä ole varaa lääkkeisiin. Mistä me siis maksamme??
Jatkuvasti kasvavan maailmalta tunkeutuvan populaation ylläpidon kustannamme.
Pääsee nopeammin. Eikä julkista terveydenhoitoa makseta verotuksesta. Se maksetaan itse.