Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tramal - olitko työkykyinen?

Vierailija
31.05.2023 |

Hei,

Aloitan Tramal-nimisen lääkkeen voimakkaisiin hermokipuihin. Olen asiakaspalvelutyössä ja lääkkeen käyttö mietityttää. Olitko itse työkykyinen, kun söit Tramalia?

Sain reseptille myös Gabrionia, löytyykö kokemuksia? Kiitos.

Kommentit (67)

Vierailija
1/67 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oksensin aina, kun olin ottanut Tramalin/Tramadolin, sain sen nikamamurtumien aiheuttamaan särkyyn. Ikinä en sitä enää uskaltaisi kokeilla, vissiin 3-4 kertaa kokeilin, ja pyysin että vaihdetaan miedompaan, sama homma.

Vierailija
2/67 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kyllä

Siihen tottuu ( koukuttui)

Onneksi vain 10 pv

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/67 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko nämä voimakkaampia, kuin Panacod? 

Ap

Vierailija
4/67 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovatko nämä voimakkaampia, kuin Panacod? 

Ap

On. Panacod on ihan kesy särkylääke.

Vierailija
5/67 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on hermokipu, niin Gabrion kannattaa aloittaa ainakin. Sen vaikutus alkaa hitaasti, sitä pitää ottaa säännöllisesti mutta se auttaa nimenomaan hermokipuun. Tramal ei ole hermokipulääke, vaan yleiskipulääke eikä siksi ole hermokipuun erityisen hyvä. Sitä voi ottaa vain tarvittaessa.

Vierailija
6/67 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, luin täältä myös aiempia ketjuja. Niissä moni voivottelee, että on tullut oksettava olo. Minulla on oksettava olo jo panacodista, joten en tiedä kannattaako mun sitten kokeilla.

Ap

Vierailija
7/67 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse kyllä saanut siitä mitään viboja tai tuntemuksia mihin olisi koukuttunut. Sain sitä synnytyksessä tulleisiin hermokipuihin viikon kuurin. Lääkkeen avulla pystyin liikkumaan ja aloin paranemaan. Ei minulla siitä pää mennyt sekaisin. Saattoi se vähän väsyttää, mutta vaikea arvioida kun olin niin kipeä silloin.

Vierailija
8/67 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tramalin vaikutus riippuu täysin henkilöstä. Joillakin lääkettä muuttuu morfiiniksi enemmän ja joillakin vähemmän. Kokeilemalla tiedät.

Vierailija
9/67 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos asiallisista vastauksista. Unohtui laittaa aloitukseen, että tiedostan lääkkeiden vaikutusten olevan täysin yksilöllisiä. 

Mutta, onko jollekin tullut huono olo Gabrionista? Haluan varautua siihen, että jos tulee. En sitten ota esim. työvuoron alussa. (eli juuri silloin, kun olisi hyvä, että kivut lakkaa...)

Vierailija
10/67 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos asiallisista vastauksista. Unohtui laittaa aloitukseen, että tiedostan lääkkeiden vaikutusten olevan täysin yksilöllisiä. 

Mutta, onko jollekin tullut huono olo Gabrionista? Haluan varautua siihen, että jos tulee. En sitten ota esim. työvuoron alussa. (eli juuri silloin, kun olisi hyvä, että kivut lakkaa...)

T. Ap

Vierailija
11/67 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tramal väsyttää mua älyttömästi, en voi ottaa jos täytyy työskennellä tai olla skarppina. Samoin panacod. Molempia syönyt lyhytaikaisesti.

Vierailija
12/67 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli tuosta sivuoireena yöllistä lonkkasärkyä? Melko outo juttu. Loppui heti kun lopetin lääkkeen päivittäisen käytön. Oksettavaa oloa en muista ollenkaan.

Vierailija
13/67 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tramalin vaikutus riippuu täysin henkilöstä. Joillakin lääkettä muuttuu morfiiniksi enemmän ja joillakin vähemmän. Kokeilemalla tiedät.

Tarkoitit varmaan codeiinin muuttumista morfiiniksi.

Vierailija
14/67 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuli tuosta sivuoireena yöllistä lonkkasärkyä? Melko outo juttu. Loppui heti kun lopetin lääkkeen päivittäisen käytön. Oksettavaa oloa en muista ollenkaan.

Siisi Tramalista vai Gabrionista?

Ap

Vierailija
15/67 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ainakaan ollut. Hampaanpoiston jälkeiseen kipuun kerran otin sitä ja taisi mennä ehkä vartin verran kun nukahdin ties kuinka moneksi tunniksi. Ja nousi päähän.

Vierailija
16/67 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Gabrionia pitää ottaa säännöllisesti. Tehon huomaa 2- 4 viikon käytön jälkeen. Ei ole tarvittava lääke.

Vierailija
17/67 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tramal on SNRI-lääke yhdistettynä heikkoon opioidiin. Olin juuri ja juuri työkykyinen. Teki ikävän dissosiaation, kutinaa, pientä pahoinvointia, päänsärkyä ja vei vähäisetkin yöunet.

Vierailija
18/67 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siisi Tramalista vai Gabrionista?

Ap

Tramalista, Gabrionista ei kokemusta.

Vierailija
19/67 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivitäisannos 400 mg ja muuta vielä päälle. Lady kokeili ja yksi 200 mg tabletti veti Ladyn melkein kamveesiin. Oksettaa juu hieman. Pitkäaikaiskäyttäjä, mutta pystyn pitämään viikonkin taukoja. Keskivahva kipulääke. Metaboloituu maksassa. 

Vierailija
20/67 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tramal ei oikeestaan tuntunut missään,kerran olin olutta juonut useamman tölkin ja otin tramalin illalla. Näin painajaisia joita en normaalisti näe.