Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tramal - olitko työkykyinen?

Vierailija
31.05.2023 |

Hei,

Aloitan Tramal-nimisen lääkkeen voimakkaisiin hermokipuihin. Olen asiakaspalvelutyössä ja lääkkeen käyttö mietityttää. Olitko itse työkykyinen, kun söit Tramalia?

Sain reseptille myös Gabrionia, löytyykö kokemuksia? Kiitos.

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tramalista tulee hyvin monille pahoinvointia, useammin kuin Panacodista. Kokeile eka tabu niin että olet kotona, eikä juuri ennen työvuoroa. Jos saat pahoinvointia voit kokeilla siedätkö pienempää annosta. Gabrionilla sen sijaan ei pahoinvointi ole mikään tavallinen sivuvaikutus.

Vierailija
22/67 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tramalista tulee hyvin monille pahoinvointia, useammin kuin Panacodista. Kokeile eka tabu niin että olet kotona, eikä juuri ennen työvuoroa. Jos saat pahoinvointia voit kokeilla siedätkö pienempää annosta. Gabrionilla sen sijaan ei pahoinvointi ole mikään tavallinen sivuvaikutus.

Jos nyt en väärin muista, niin lääkäri taisi mainita Gabrionin sivuvaikutuksista mielialamuutokset? Jopa aggressiivisuuden? Kuulosti hurjalta, mutta ainakin kertoi rehellisesti.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin työkykyinen, tuli vaan niin voimakas pahoinvointi että oksensin 2-4 kertaa työmatkan aikana koko kuurin ajan.

Vierailija
24/67 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tramalin vaikutus riippuu täysin henkilöstä. Joillakin lääkettä muuttuu morfiiniksi enemmän ja joillakin vähemmän. Kokeilemalla tiedät.

Lol ei tramadoli muutu morfiiniksi. Panacodin kodeiini muuttuu, mutta ei tramadol.

Vierailija
25/67 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos nyt en väärin muista, niin lääkäri taisi mainita Gabrionin sivuvaikutuksista mielialamuutokset? Jopa aggressiivisuuden? Kuulosti hurjalta, mutta ainakin kertoi rehellisesti.

Ap

Ei se auta kuin kokeilla. Itse olin yllättäen yliherkkä Gabrionille, se kokeilu jäi nopeasti kun tuli paha ihottuma.

Vierailija
26/67 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain Tramalia särkylääkkeeksi polvileikkauksen jälkeen. Sanotaanko nyt vaikka niin että sitä oli kiva ottaa sairaalassa jossa oli henkilökuntaa ympärillä mutta kotona jätin tuon lääkkeen pois koska sain siitä huteron ja pöhnäisen olon. Kiva on koettaa päästä keppien kanssa esim. wc:hen kun olo on niin ja näin....eli kokeile ap varovasti ainakin.

Vierailija
27/67 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 vartin kossu ja vielä on työkykyinen

Vierailija
28/67 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda Ketipinor 25 mg. 2 x päivässä.

Vierailija
29/67 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin aikoinaan Tramalia kovaan selkäkipuun mutta olin samaan aikaan saikulla.

Vierailija
30/67 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tramalista ainakin suun limakalvot kuivuivat ihan tuoheksi.

Yöksi otin, joten en osaa sanoa olisinko ollut työkykyinen. En kuitenkaan kokenut saavani siitä apua joten palautin loput pakkauksesta apteekkiin.

Vierailija
31/67 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tramal 50mg on minulle oikein sopiva kipulääke. Sais ottaa 3 kpl vuorokaudessa, otan yleensä vain yhden, se vie kivun, kun ottaa heti alkuun. Ei ole juurikaan sivuvaikutuksia näin pienellä annoksella, toisinaan hiukan väsyttää.

Vierailija
32/67 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkkeen yleisimmät haittavaikutukset ovat pahoinvointi ja huimaus. Joskus voi esiintyä myös päänsärkyä, tokkuraisuutta, oksentelua, ummetusta, suun kuivumista, hikoilua tai väsymystä. Saattaa heikentää ajokykyä. Jos ilmenee uneliaisuutta, huimausta, vapinaa, näkö- tai havaintohäiriöitä, autolla ajoa on vältettävä.

Vierailija
33/67 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilisin ensin vapaapäivänä

Vierailija
34/67 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
35/67 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sopinut minulle.

* järkyttävä kutina

* vatsa turposi jumppapalloksi

* virtsaumpi

* vapina

* oksentelu

* jatkuva kylmähiki

* näköhäiriöt

* kuljin ryömien vessaan

* paljon paljon muuta

Huvittavinta oli, että sairaalassa lääkäri sanoi, ettei lääkettä saa lopettaa tai vaihtaa. Maksa-arvoja ei edes katsonut. Määräsi kuusi muuta lääkettä hillitsemään noita edellämainittuja oireita.

No, lopetin itse lääkkeen ja jätin muut hakematta. Ja voi elämä, että vapisin viikon asunnon pimeimmässä nurkassa, kuin narkkari. Ihan järkyttävät vieroitusoireet. Luulin, että kuolen. Ambulanssia emme uskaltaneet soittaa, ettei sairaalassa osu taas sama lääkäri kohdalle.

Tämän jälkeen mies vei minut toiseen kaupunkiin yksityislääkärille ja sain muut kipulääkkeet. Olin siinä vaiheessa enää hyvä kun hengissä. Kivut olivat musertavat.

Kyllä tässä maassa on turvallista sairastaa!

Vierailija
36/67 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työkykyinen tramalin ansiosta. Ei koukuta, en saa mitään kiksejä, mutta oksettaa ja pyörryttää mikäli ottaa liian ison annoksen. Ilman tramalia olisin työkyvytön.

Panacodista meni pää sekaisin, se ei sopinut minulle.

Vierailija
37/67 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tramal on SNRI-lääke yhdistettynä heikkoon opioidiin. Olin juuri ja juuri työkykyinen. Teki ikävän dissosiaation, kutinaa, pientä pahoinvointia, päänsärkyä ja vei vähäisetkin yöunet.

Mitä paskaa sinä ulvot ?

Tramal EI ole mikään SNRI lääke.

Tramal on vahva kipulääke keskivaikeisiin kipuihin.

Tramalissa ei ole mitään aineosaa, joka auttaisi masentunutta potilasta.

Eikä Tramalia koskaan suositella pysyvään käyttöön, mutta vaikeista kivuista kärsivät, voivat joutua käyttämään sitä toistuvasti.

Eri asia on kokonaan se, että kovista kivuista kärsiville voidaan määrätä myös masennus eli SNRI lääkkeitä, mielialan nostamamiseksi.

Ja se onkin tarkkaa, sillä kaikki kipulääkkeet ja masennuslääkkeet eivät sovellu ollenkaan, yhtäaikaa käytettäviksi.

Vierailija
38/67 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tramal on SNRI-lääke yhdistettynä heikkoon opioidiin. Olin juuri ja juuri työkykyinen. Teki ikävän dissosiaation, kutinaa, pientä pahoinvointia, päänsärkyä ja vei vähäisetkin yöunet.

Älä valehtele ja yritä tehdä itsestäsi muka tärkeää.

Tramal ei ole SNRI lääkettä nähnytkään.

Vierailija
39/67 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoinvointiin on olemassa myös estolääke, jos tulee noista huono olo. Kovaan selkäkipuun itse joudun välillä noita lääkkeitä käyttämään, mutta tulen todella pahoinvoivaksi. Pahoinvoinnin estolääkityksellä OK. Väsyttää, mutta muuten kunnossa ja pystyn olemaan töissä ja liikkumaan normaalisti.

Gabrionista ei ole ollut apua eikä mitään sivuoireita.

Vierailija
40/67 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up