Tramal - olitko työkykyinen?
Hei,
Aloitan Tramal-nimisen lääkkeen voimakkaisiin hermokipuihin. Olen asiakaspalvelutyössä ja lääkkeen käyttö mietityttää. Olitko itse työkykyinen, kun söit Tramalia?
Sain reseptille myös Gabrionia, löytyykö kokemuksia? Kiitos.
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos asiallisista vastauksista. Unohtui laittaa aloitukseen, että tiedostan lääkkeiden vaikutusten olevan täysin yksilöllisiä.
Mutta, onko jollekin tullut huono olo Gabrionista? Haluan varautua siihen, että jos tulee. En sitten ota esim. työvuoron alussa. (eli juuri silloin, kun olisi hyvä, että kivut lakkaa...)
Eikö sinua ohjeistettu ennen lääkkeen aloitusta? Gabrion kannattaa ottaa ennen nukkumaan menoa, on kolmiolääke.
Kyllä ohjeistettiin. Lääkäri sanoi ja on kirjoittanut näköjään myös, että Gabrionia otan kolmesti päivässä (aamu, päivä, ilta). Tramalia otan tarvittaessa yökipulääkkeenä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tramalin vaikutus riippuu täysin henkilöstä. Joillakin lääkettä muuttuu morfiiniksi enemmän ja joillakin vähemmän. Kokeilemalla tiedät.
Tarkoitit varmaan codeiinin muuttumista morfiiniksi.
Ja sinä varmaankin tarkoitit kodeiinin?
Vierailija kirjoitti:
Tramal on SNRI-lääke yhdistettynä heikkoon opioidiin. Olin juuri ja juuri työkykyinen. Teki ikävän dissosiaation, kutinaa, pientä pahoinvointia, päänsärkyä ja vei vähäisetkin yöunet.
Eikä ole. Se on synteettinen opioidi joka kyllä osittain toimii SNRI-lääkkeiden kaltaisesti.
Voiko näissä olla myös vaara, että tulee ns. vieroitusoireet?
Ap
Tramal ja panacod ei käy mulle lainkaan. Panacod ei auttanut mun kipuun, sekoitti vaan pään ja toisesta pahoja haittaoireita. Kumpaakin kokeiltiin pahaan kiputilaan, mutta onneksi löytyi parempi lääke ilman huumaavaa vaikutusta ja haittaoireita. Niissä kivuissa en tietenkään ollut työkykyinen ylipäätään. Onneksi siitä on jo kauan aikaa.
Narkithan näitä käyttää.