Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SE TOIMII. Kannattaa oikeasti jättää akateeminen tutkinto pois työhakemuksista.

Vierailija
25.04.2023 |

Nyt vasta alkoi tulla kutsuja hanttihommien haastatteluihin. Se nyt ei vielä tietysti takaa, että noita töitä saa, ja silti valtaosaan hakemuksista ei saa mitään vastausta, mutta aiemmin sain kutsuja 0, joten muutos on valtava.

Näköjään mieluummin halutaan töisin täysin kouluttamattomia kuin korkeasti koulutettuja. Uskomatonta.

Kommentit (127)

Vierailija
81/127 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt tuli taas uusi kutsu haastatteluun. Ei voi olla todellista!

Te muut jotka ette meinaa päästä mihinkään eikä ole hävittävää, kokeilkaa oikeasti tätä strategiaa. Duracell-pupu-hakemuskirje ja CV tyhjäksi. Niin ja älkää mainitko ikääkään.

Ne luulee et oot nuori:D Haastattelijoiden ilmeet on varmaan näkemisen arvoiset paikan päällä. Nuorilla usein CV tyhjänä kun ei oo kertynyt työkokemusta

Vierailija
82/127 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te muut jotka ette meinaa päästä mihinkään eikä ole hävittävää, kokeilkaa oikeasti tätä strategiaa. Duracell-pupu-hakemuskirje ja CV tyhjäksi. Niin ja älkää mainitko ikääkään.

Ne luulee et oot nuori:D Haastattelijoiden ilmeet on varmaan näkemisen arvoiset paikan päällä. Nuorilla usein CV tyhjänä kun ei oo kertynyt työkokemusta

Todennäköisesti on siitä kyse. No, pääsee ainakin haastatteluun. Olen hyväkuntoinen ja urheilullinen vaikka olenkin keski-ikäinen. En minä sentään mitään mallintöitä ole hakemassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/127 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä uskomatonta miten akateemisuus tekee Suomessa ihmisestä työkyvyttömän työnantajien mielestä.

Vierailija
84/127 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap on varmaan niin peukalo-keskellä-kämmentä -tyyppinen ylväs akateemikko, etten usko hänen edes soveltuvan suorittavaan työhön, jossa tarvitsee jotain osatakin.

Jatka vain niiden konttorirottahommien hakemista.

En tiedä ap:sta, itselläni myös kolme ammattitutkintoa ja vuosikymmenten työkokemus, nimenomaan fyysisestä työstä, uskomattoman tyhmä oletus etten pystyisi työhön.

Haitko töihin koko CV:llä, jossa näkyy myös akateemisuus vai pelkällä alan ammattitutkinnolla?

Vierailija
85/127 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi "hanttihommiin" haluttaisiin ylimielinen akateeminen valittamaan, kuinka hänen arvolleen ei sovi kakkaduunit ja, kuten on nähty, saattaa itkeä jopa valtakunnalliselle medialle, miten hän ansaitsee parempaa?

Täh, kuka itkee valtakunnallisessa mediassa?

Minä haluan "hanttihommiin" koska haluan rahaa ja osaan tehdä töitä. Ei sen kummempaa. Tuntuu vain huvittavalta, että täytyy jättää omat taustat kokonaan pois hakemuksista jotta niitä saa, ikään kuin olisi häpeällistä ja suorastaan rikollista olla akateeminen.

On noita ollut.

Eikä se humppatieteidenmaisterin arvo kerro, että osaat tehdä töitä alasi ulkopuolella. Mutta se kertoo, että etsit aktiivisesti ulospääsyä "hanttihommista", eli työnantaja ei voi olla varma oletko seuraavalla viikolla töissä.

Osa akateemisistakin haluaa vaihtaa alaa. Toteavat, että asiantuntijatyö on liian stressaavaa ja haluavat fyysisen tai helpon työn.

No sitten on täysin turha itkeä sitä työvoimapulaa kun mikään ei kelpaa.

Vierailija
86/127 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi, kun en tehnyt tänä keväänä noin hakemuksia! Mutta pitää yrittää seuraavan kesän työpaikkahakemuksiin tätä taktiikkaa.

Vierailija
87/127 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matalapalkka-aloilla pelätään, että akateeminen alkaa kyseenalaistaa palkkatasoa ja yrityksen johtamista erilaisin hienoin perusteluin ja aiheuttaa siten painetta nostaa palkkoja. Tulee myös pelkoa, että akateeminen on uhka johtajatason porukalle, ottaa heidän paikan.

Tähän olen itse törmännyt. Haastattelijana oli osaston pomo ja hoki vaan, että olen koulutetumpi kuin hän ja kaikkea kökköä.

Vierailija
88/127 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmi, kun en tehnyt tänä keväänä noin hakemuksia! Mutta pitää yrittää seuraavan kesän työpaikkahakemuksiin tätä taktiikkaa.

Ehdit vielä yrittää!

Vierailija
89/127 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä joidenkin junttien maailmankuva, missä koulutetut ihmiset ei osaa tehdä mitään, on Suomen kaltaisessa maassa aivan uskomaton. Jotenkin voisin ymmärtää, että esim. amerikkalaisessa yläluokkaisessa perheessä voisi varttua tällaisia yksilöitä, mutta Suomessa, ei hitto. Kaikki on kuitenkin käyneet saman peruskoulun, suurin osa käynyt kesätöissä ja hanttihommissa opiskelujen ohessa, kotityöt tehdään itse, mökeillä puuhataan monenmoista, taloja rempataan jne. Silti tällainen asenne, että koulutettu ei osaa edes lamppua vaihtaa tuntuu olevan hämmästyttävän yleinen.

Vierailija
90/127 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä joidenkin junttien maailmankuva, missä koulutetut ihmiset ei osaa tehdä mitään, on Suomen kaltaisessa maassa aivan uskomaton. Jotenkin voisin ymmärtää, että esim. amerikkalaisessa yläluokkaisessa perheessä voisi varttua tällaisia yksilöitä, mutta Suomessa, ei hitto. Kaikki on kuitenkin käyneet saman peruskoulun, suurin osa käynyt kesätöissä ja hanttihommissa opiskelujen ohessa, kotityöt tehdään itse, mökeillä puuhataan monenmoista, taloja rempataan jne. Silti tällainen asenne, että koulutettu ei osaa edes lamppua vaihtaa tuntuu olevan hämmästyttävän yleinen.

Tämä on kyllä raivostuttavaa, siksi harkinnut ulkomaille muuttoa kun kouluttamattomana sieltä voisi saada helpommin töitä. Täällä ei pääse edes mihinkään yksinkertaisempaan hommaan kun vaaditaan vessassa käyntiinkin joku pätevyys.

Vierailija
91/127 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta akateemisesta hakijasta on ehkä vaikea hahmottaa hakeeko oikeasti juuri ko työtä vai vain koska työkkäri pakottaa x määrään hakemuksia.

Vierailija
92/127 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulutus tuo mahdollisuuden suojatyöpaikkaan. Siksi koulutusta "arvostetaan".

Vierailija
93/127 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulutus tuo mahdollisuuden suojatyöpaikkaan. Siksi koulutusta "arvostetaan".

Avaisitko tätä hieman. Multa on mennyt nyt ihan ohi, että missä se mun suojatyöpaikka on.

Vierailija
94/127 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuosta akateemisesta hakijasta on ehkä vaikea hahmottaa hakeeko oikeasti juuri ko työtä vai vain koska työkkäri pakottaa x määrään hakemuksia.

Ja ne muut hakijat ei toimi näin koska........?

Vierailija
95/127 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai hakemuskirjeen sävystä nyt jotain selviää?

Vierailija
96/127 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs jos jää myöhemmin kiinni siitä että on akateeminen?

en tiedä,mitkä on sanktiot,voi yrittää,että on kuin ei tietäis,ei provosoidu

Vierailija
97/127 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi "hanttihommiin" haluttaisiin ylimielinen akateeminen valittamaan, kuinka hänen arvolleen ei sovi kakkaduunit ja, kuten on nähty, saattaa itkeä jopa valtakunnalliselle medialle, miten hän ansaitsee parempaa?

Älykkäämpi pärjää jokaisessa hommassa paremmin, olkoon sitten siivousta tai mitä tahansa, itse palkkaisin heti, jos suostuisi tulemaan.

Koulutetut myös saikuttavat vähemmän, pitävät vähemmän tupakkataukoja, eivät sotke yhtä pahasti kahviossa ja hallitsevat wc-kulttuurinkin paremmin jne...

Tää on muuten jännä. Minkähän takia meidän työpaikalla miesten käyttämä vessa haisee aina kuselta mutta meidän naisten vessa ei lähes koskaan?

Ja miksi ne pahimmat roiskekusipaskojat vaikuttaa olevan ukkomiehiä. Hoitaako ne kotonakin asiansa vessassa vastaavanlaisesti, sääliksi käy vaimokkeita.

Vierailija
98/127 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

miten väistät kertomasta iän hakemuksessa? esim. näinkö? : ' varttuneeseen ikään ehtinyt neiti-ihminen täältä Tampereelta' vai 'Olen 40+ nainen Kuopiosta' vai 'olen nainen Helsingistä' vai 'olen opiskelija Vantaalta' tai olen nuori nainen tai keski-ikäinen nainen jne..... :)

Vierailija
99/127 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

miten väistät kertomasta iän hakemuksessa? esim. näinkö? : ' varttuneeseen ikään ehtinyt neiti-ihminen täältä Tampereelta' vai 'Olen 40+ nainen Kuopiosta' vai 'olen nainen Helsingistä' vai 'olen opiskelija Vantaalta' tai olen nuori nainen tai keski-ikäinen nainen jne..... :)

ja joihinkin hakemuksiin on valmis hakemuspohja,johon ikä kuuluu laittaa pakollisena,pitäiskö laittaa eri ikä?

Vierailija
100/127 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ja joihinkin hakemuksiin on valmis hakemuspohja,johon ikä kuuluu laittaa pakollisena,pitäiskö laittaa eri ikä?

No sellaisiin hakemuksiin tietysti laitan iän, missä sitä erikseen kysytään.

Noissa muissa tapauksissa en yksinkertaisesti mainitse hakemuskirjeessäni iästäni mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kahdeksan