IL: Miehet: Etsitään ihan tavallista naista (huom. painoraja)
http://www.iltalehti.fi/suhteet/a/10b130b2-d4df-4b1b-b2d9-aa19303360fa
Taas mennään. Nainen kirjoittaa, että naisilla ei ole ulkonäkövaatimuksia. Nainen kirjoittaa, että miehillä on vain ulkonäkövaatimuksia. Tuttu teema täälläkin.
Kommentit (1078)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Artikkeli tuntui aika yksiulotteiselta. Oman rajoittuneen otannan mukaan ei keskiverto mies nykyään oikein kelpaa. Töissä paljon hyvin tienaavia hyvä käytöksisiä miehiä ja suurin osa sinkkuja ilman mitään säpinää. Vastaavaa ongelmaa ei kyllä näytä naispuolisilla olevan vaikka olisi ylipainoa reilumminkin yms. Tietenkin jos oley hyvä puhumaan ja supliikki, niin ulkonäöllä ei niin väliä, jos livenä pääset vaikuttamaan. Mutta oleppa hiljaisempi mies niin mahdollisuudet lähellä 0.
Valtaosa keskivertomiehistä on jo parisuhteessa. Ellei 70% miehistä ole sitten keskivertoa "tasokkaampia", vähän samaan tapaan kuin ainakin 80% on keskivertoa parempia autokuskeja :D
Muistelen nähneeni tutkimuksen jonka mukaan naisissa on enemmän heitä, jotka eivät ole harrastaneet seksiä kymmeniin vuosiin. Tunnen useita naisia, jotka eivät selvästi halua parisuhdetta tai edes yhden yön miestä.
Tuntemani pitkään sinkkuna olleet miehet puolestaan ovat useimmat jollain lailla sosiaalisesti estyneitä. Ei, sen ei tarvitse tarkoittaa sitä, ettei töissä olisi ihan mukava läpänheittäjä muiden joukossa, vaan toisenlaista sulkeutuneisuutta. Miehiä, joiden tunteista, ajatuksista, yksityiselämästä, ei heru kellekään mitään tietoa. Ei edes omalle äitille puhuessa kuin murista jotain väliin kun äiti juoruaa sukulaisten kuulumiset. Kuinka tällainen mies voisi päästä ketään lähelle?
Lisäksi esille nousevia piirteitä on usein joustamattomuus elämäntavoissa ja tottumuksissa ja ihan elämänkatsomuksessa, sekä jonkinlainen kyvyttömyys ottaa elämää kevyesti ja nauraa itselleen. Ei nämä enää keskiverto suomalaisnaista houkuta. Tylsä elämä mykän miehen rinnalla, jossa herätään joka aamu samaan aikaan, syödään sama aamupala, käydään samassa kaupassa ostamassa samat ostokset ja maastopyöräillään kesäisin sekä hiihdetään talvisin samat lenkit, joka toinen päivä, sporttikello ranteessa, koska niin on aina tehty..
Vaikea perustella taas kun revintää eri lukuja ja puhutaan eri ongelmista. En voi puhua kuin nuorten ongelmista 25-35v oman otannan mukaan. Mutta se on fakta että nuorten yksinelämisen määrä on lisääntynyt räjähdysmäisesti 20 vuodessa.
Jos puutaan topikin aiheesta niin tuossa tehdään että miehet olisivat nirsompia naisten suthteen kuin toisin päin, minkä nyt sotii kaikkia tilastoja vastaan. Tuntuu että mieheltä odotetaan paljon enemän vs nainen.
Loppu osaan en voi muuta kommenotida kun kuulostaa että puhut jostain paljon vanhemman sukupoleven edustajasta. Sekään tasa-arvon aikan että vain toisen osapuolel täytyy joustaa elämäntavoissa ei voi toimia.
Kyllä monet nuoremmatkin on hämmästyttävän jumiutuneita omiin tapoihinsa. 'Emmää lähde thaimaalaiseen ravintolaan kun emmää varmaan tykkää sellasesta tulisesta ruuasta', 'ei kai me Portugaliin talvilomalle, eihän siellä oo ees lämmintä, mennään kanarialle, siellä me on aina oltu'..
Miten voi ikinä löytää mitään uutta kivaa jos ei koskaan mitään ole valmis kokeilemaan? Mitä jos joskus tekisi jotain ihan vaan toisen mieliksi ja poikkeaisi arjesta hetkeksi. Hyvä esimerkki siitä mitä tarkoitan on tää rahka-Petri. Tullaan täysin epätyypilliseen tilanteeseen, tv-ohjelmaan, jossa tavataan ekaa kertaa uusi kumppani, tutustutaan, lomaillaan. Mut mikään ei saisi muuttua arjesta, pieninkään asia.
Mulla on ollut useita sinkkumiehiä työkavereina, joiden tapa osallistua keskusteluunkin on sellaista julistamista. Ne ei edes luultavasti huomaa, etteivät anna yhtään tilaa omassa päässään toisenlaiselle ajatukselle. Ihan kuin me ois ekaa kertaa kuultuamme päätetty mielipiteemme jostain asiasta ja se pätee sitten loppuelämän kun tuli kerrasta tehtyä niin hyvä päätelmä!
Niin, valitettavasti en noihin esimerkkeihin voi samaistua. Näkisin ongelman enemmän että tuntuu olevan vaikea edes päästä juttusille kenekään kanssa. Kohdanta ongelma ettei livenä löydy, ja Tinderissä yms häviät heti ulkonäköpelissä kun käyttäjämäärät alustalla on ihan eri miehien ja naisien suhteen.
Jollain on kanttia lähteä harrastamaan esim tanssia yms, jotta löytäisi jonkun. Mutta monesta tuo taitaa tuntua aika väkinäiseltä.
Eniten tuntuu että kummankin sukupuolen edustajista on ajettu iso osuus täysin tavoittelemattomiin parisuhdemarkkinoilla monesta eri syystä. Ehkä niistä jotka ovat pudonneet kärrystä löytyisi hyviä pareja mutta tsänssi näiden keskenäiseen tapaamiseen on hyvin pieni.
Mut tässähän päästiin just saman asian äärelle. Jos ei tähän astinen strategia ole toiminut kumppanin löytämisen suhteen, on vaan muutettava jotain. Ei se ole oikein hedelmällistä, että vaatii niitä muita muuttamaan toimintaansa. Et voi vaikuttaa kuin omaan toimintaasi, näin se vaan on. On murrettava omaa kaavaa ja lähettävä vaikka sinne tanssimaan jos ei muu auta. On sinkkuristeilyjä, sinkkubingoja ja iltamia. Koira on todella hyvä tapa tavata naisia, koiraharrastusporukat on täynnä sinkkunaisia. Seikkailu-urheilijat, suunnistajat, on sekaporukkaa, karaokebaareissa ja baarien tietokisailloissa on usein sinkkuja. Uskonnollisilla ryhmillä on omat ryhmänsä, on poliittista toimintaa, vapaaehtoistöitä, tunnen parin jotka tutustui jumpassa, toinen netin lukupiirissä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ollut kiinnostunut paristakin noin 90-kiloisesta naisesta. Jos kasvot viehättää ja on naisellisia muotoja, niin todellakin on itselle turn on tuossakin tapauksessa. Mutta näillä naisilla taas on todella korkeat kriteerit miehen suhteen. En minä ole heille kelvannut, vaikka olen saanut kiinnostuksen osoitusta paljon hoikemmiltakin naisilta ja joskus seurustellutkin noin 55-kiloisen naisen kanssa.
Tuo on niin äärimmäisen naurettavaa, kun aina annetaan kuva, että miehet ei huoli naista kilojen takia. Kyllä se on näillä chubby-naisillakin kovia kriteereitä.Yhdenkään naisen (tai miehen) ei tarvitse kiinnostua sinusta. Edes pullukan. Uskomatonta, eikö??
On se kumma että tämä käännetään näin, "minä en kelvannut hänelle, hänellä on siis liian korkeat kriteerit."
Kuinka harhainen pitää olla että ajattelee noin. Oikeasti on tuhansia syitä miksi joku ei kiinnostu eikä se välttämättä liity kelpaamiseen tai kriteereihin mitenkään.
Itse olet aika harhainen. Totta kai kelpaaminen liittyy aina niihin kriteereihin, joita kumppanilta parisuhteen osalta odotetaan. Puhut sellaista höttöä, että uskotkohan tuohon itsekään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ollut kiinnostunut paristakin noin 90-kiloisesta naisesta. Jos kasvot viehättää ja on naisellisia muotoja, niin todellakin on itselle turn on tuossakin tapauksessa. Mutta näillä naisilla taas on todella korkeat kriteerit miehen suhteen. En minä ole heille kelvannut, vaikka olen saanut kiinnostuksen osoitusta paljon hoikemmiltakin naisilta ja joskus seurustellutkin noin 55-kiloisen naisen kanssa.
Tuo on niin äärimmäisen naurettavaa, kun aina annetaan kuva, että miehet ei huoli naista kilojen takia. Kyllä se on näillä chubby-naisillakin kovia kriteereitä.Siis 90-kiloisen naisen pitäisi olla sun kanssa, koska olet joskus seurustellut 55-kiloisen naisen kanssa?? Sen ysikymppisen pitäisi siis olla imarreltu että hän kelpaa sinulle, vaikka olet paljon parempaakin saanut??
😂😂😂
Ei hitto olen onnellinen sinkkuna.
Ei tarvitse olla minun kanssa arvon tahallaan väärinymmärtäjä. Pointti oli siinä, että turha jauhaa paskaa, että kenellekään miehelle ei pyöreämpi nainen kelpaa.
Mietin tässä ketjua lukiessa. Tietyssä iässä tyttöjä kiinnosti pahatpojat (kuten itse olin) ikää kun tulee luotettava ja ystävällinen mies toimii naisille paremmin. Jotenkin tuntuu että täällä nämä naisvihaajat ovat olleet syrjäytyneitä teininä, ja jääneet siihen teini iän kuvitelmaan että pahatpojat saavat naiset.. Joten toimivat täällä netin uumenissa kuten teini ikäinen sovinisti.. Luultavasti myös tuolla ulkomaailmassa myös kun kumppania ei tunnu löytyvän.
Varmaan kannattaa miettiä mitä hyödytte tutkimuksista jossa väitetään naisten valitsevan x, y, z syyn takia kumppanit. Parantaako se teidän mahdollisuuksia? Myös jos mietitte siellä takaraivossa kokoajan että kaikki miehet ja naiset toimivat x, y, z tavalla, olette varmasti todella toksisia ja se paistaa läpi. Joten treffeille jos joskus pääsette taitaa olla viimeiset treffit hänen kanssa, vaikka olisitte ulkonäöllisesti täydellisiä toiselle.. Ja mitä se hyödyttää teitä että huutelette täällä että naiset ovat x y z ja miehet ovat ö ä q?
Pistäkää pojat pää ja oma elämä kuntoon. Olkaa positiivisia ja kunnioittakaa ihmisiä. Käyttäytykää niin kuin toivoisitte muiden käyttäytyvän teille. Älkää hyökätkö kun tulee vastoin käymisiä. Avatkaa silmät ja katsokaa maailman monimuotoisuutta ja unohtakaa stereotypiat ja idiootti tutkimukset.
-isi
Ps. Osaatte varmasti miettiä mitä kävisi jos joutuisitte feministin kanssa treffeille. Tuskin teitä kiinnostaisi nähdä uudestaan sellaista toksista ihmistä joka hyökkää kaikkia miehiä vastaan.
Pps. Ja melkein tekisi mieli kirjoittaa artikkelin tekijälle, mitä sontaa syytänyt. Hän on katsonut vastauksia omien tummien lasien läpi ja halunnut nähdä kirjoituksista vain ne asiat joita itse on kokenut.
Paras tapa katsoa miten ihmiset pariutuvat ei ole vauva-palstan tai edes tutkimusten lukeminen. Eiköhän jokainen näe näitä pareja jatkuvasti ympärillään. Senkun vain katsoo silmät auki mikälaisia ihmisiä ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet: Naisen pitää vain olla normaalipainoinen!
Miehet myös: Jokaisen naisen normaalipaino on enintään 50 kg. Mut tissit ja pylly pitää olla isot!
Näin 178-senttisenä naisena olisin melkoinen tikku 50-kiloisena. Mutta tuo nyt on juuri se paino, joka miesten mukaan on ainoa oikea naisen paino. No, pituuttakin on vissiin liikaa... :D
Totta. Olen 177cm ja nuorena olin tosi laiha esim. teininä paino noin 42kg pelkkä luuranko vaikka tissit jo olikin. Kaksikymppisenä painoin juurikin tuon noin 50 kg ja edelleen olin liian laiha. Nyt painan alle 80 kiloa eikä ole mitään ongelmia painon suhteen. Edelleen on X mallinen kroppa, isommat rinnat ja leveämpi lantio ja pieni vatsakumpu mutta silti hoikan mallinen kroppa eli on vyötärö ja pitkät hoikat lantiolta alaspäin kaareutuvat jalat eli naisellisuus on lisääntynyt kun niihin naisellisiin paikkoihin on pääasiassa se paino kerääntynyt. Itse erittäin tyytyväinen. Näytän enemmän naiselta kuin nuorempana.
Luulen ettei nuo 50 kiloisen naisen perään haaveilevat tiedä mitään painoindeksistä tai ovat erittäin pienikokoisia pituudeltaan (150-160 cm) ja vertaavat siis vain omaaan painoonsa 😂 tai ovat vain niin tyhmiä etteivät tajua asiasta mitään.
Kuka noihin Iltalehden kyselyihin edes vastaa? Jos on samaa porukkaa kuin mikä juttuihin lähinnä tuntuu kommentoivan niin en kyllä tavismiehenä (tai -naisena, sen puoleen) kokisi tuloksia itseni kannalta kovinkaan relevanteiksi saati vaivautuisi niistä kauheasti loukkaantumaan. Enkä taatusti maksaisi siitä että pääsen jutut lukemaan, kun näkyvät olevan maksumuurin takana..
Eniten minua tuossa kolumnissa häiritsi se että mielestäni kirjoittaja tulkitsee joko tahallaan tai silkkaa tyhmyyttään vähintäänkin harhaanjohtavasti mainitsemiaan lähteitä. Noh, saipa ainakin pöhinää ja klikkauksia aikaiseksi ja ehkä joku tuon jutun takia Plus-palvelustakin maksoi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen tässä viime aikoina käynyt pariin otteeseen yökerhoissa pitkästä aikaa, ja kyllä siellä näyttää edelleen pareja illan mittaa muodostuvan. Miehet lähestyy naisia ja jopa naisetkin miehiä, tanssitaan, juodaan ja jutellaan, pyydetään yhteystietoja ja jotkut poistuu yhtä matkaa paikalta. Nykyään vaan harvempi puristelee persettä/tissejä ensimmäisenä kontaktina toisin kuin vaikka 10v sitten, eli sikäli naiselle huomattavasti mukavampaa. Ja näemmä tällaiselle kolmevitoselle perheenäidillekin ois edelleen vientiä, vaikka en edes ole varsinaisesti seuraa etsimässä.
Yökerhossa yleinsä toimii se ulkonäkö parhaiten. Ei siellä hirveän syvällisiin yleinsä keskustelussa pääse kun musiikki jytää kaiken yli.
Tai jos puhutaan topikin aiheesta niin oliko paljon esim ylipainoisia miehiä siellä ketkä muodosti niitä uusia pareja?
Se on totta ettei kovin syvällisiin keskusteluihin yökerhossa pääse, mutta eipä siellä hämärässä valojen välkkeessä kovin tarkkaan näe ulkonäköäkään. Enemmän se on se yleinen olemus ja käytös joka yökerhossa ratkaisee, sosiaalinen, avoin ja rohkea tyyppi pärjää. Ja juu ihan tavallisia ihmisiä ne on jotka siellä pariutuu, ei kaikki todellakaan mitään laatikkoleuka-adoniksia tai 50-kiloisia keijukaisia.
Vierailija kirjoitti:
Mietin tässä ketjua lukiessa. Tietyssä iässä tyttöjä kiinnosti pahatpojat (kuten itse olin) ikää kun tulee luotettava ja ystävällinen mies toimii naisille paremmin. Jotenkin tuntuu että täällä nämä naisvihaajat ovat olleet syrjäytyneitä teininä, ja jääneet siihen teini iän kuvitelmaan että pahatpojat saavat naiset.. Joten toimivat täällä netin uumenissa kuten teini ikäinen sovinisti.. Luultavasti myös tuolla ulkomaailmassa myös kun kumppania ei tunnu löytyvän.
Varmaan kannattaa miettiä mitä hyödytte tutkimuksista jossa väitetään naisten valitsevan x, y, z syyn takia kumppanit. Parantaako se teidän mahdollisuuksia? Myös jos mietitte siellä takaraivossa kokoajan että kaikki miehet ja naiset toimivat x, y, z tavalla, olette varmasti todella toksisia ja se paistaa läpi. Joten treffeille jos joskus pääsette taitaa olla viimeiset treffit hänen kanssa, vaikka olisitte ulkonäöllisesti täydellisiä toiselle.. Ja mitä se hyödyttää teitä että huutelette täällä että naiset ovat x y z ja miehet ovat ö ä q?
Pistäkää pojat pää ja oma elämä kuntoon. Olkaa positiivisia ja kunnioittakaa ihmisiä. Käyttäytykää niin kuin toivoisitte muiden käyttäytyvän teille. Älkää hyökätkö kun tulee vastoin käymisiä. Avatkaa silmät ja katsokaa maailman monimuotoisuutta ja unohtakaa stereotypiat ja idiootti tutkimukset.
-isi
Ps. Osaatte varmasti miettiä mitä kävisi jos joutuisitte feministin kanssa treffeille. Tuskin teitä kiinnostaisi nähdä uudestaan sellaista toksista ihmistä joka hyökkää kaikkia miehiä vastaan.
Pps. Ja melkein tekisi mieli kirjoittaa artikkelin tekijälle, mitä sontaa syytänyt. Hän on katsonut vastauksia omien tummien lasien läpi ja halunnut nähdä kirjoituksista vain ne asiat joita itse on kokenut.
Nyt on taas sen tason olettamuksia että huhhuh. Mikä ihme siinä on että aina "Miesten on muututtava" mutta Naiset ovat täydellisiä sellaisenaan.
"Miehen on laihdutettava ja kasvettava muutama sentti"
"Miehen pitää muuttua soiaalisesti ja henkisesti"
"Miehen tulee olla tarjota sirkushuvit"
"Mihen pää on tohjona jos vastapuolen odotukset on kasvaneet älyttömiksi"
"Miehen tulee tarjota juomat ja ruuat"
Ei kukaan jaksa jatkuvaa torjutuksi tulemistä esim. pelkästään ulkonäön tai karisman takia. Siinä kohtaa on parempi vain olla yrittämättä jos haluaa suojella yhtään itseään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on niin äärimmäisen naurettavaa, kun aina annetaan kuva, että miehet ei huoli naista kilojen takia. Kyllä se on näillä chubby-naisillakin kovia kriteereitä.Yhdenkään naisen (tai miehen) ei tarvitse kiinnostua sinusta. Edes pullukan. Uskomatonta, eikö??
On se kumma että tämä käännetään näin, "minä en kelvannut hänelle, hänellä on siis liian korkeat kriteerit."
Kuinka harhainen pitää olla että ajattelee noin. Oikeasti on tuhansia syitä miksi joku ei kiinnostu eikä se välttämättä liity kelpaamiseen tai kriteereihin mitenkään.
Itse olet aika harhainen. Totta kai kelpaaminen liittyy aina niihin kriteereihin, joita kumppanilta parisuhteen osalta odotetaan. Puhut sellaista höttöä, että uskotkohan tuohon itsekään.
Ei tietenkään liity. Annanpa kuvitteellisen esimerkin: minulla on elämässä hyvin vaikeaa, äiti kuollut hiljattain, töissä menee huonosti, kamppailen kroonisen sairauden kanssa. Minua lähestyy mies, jonka torjun - asiaa selittämättä. Mies loukkaantuu ja ihmettelee kovia kriteerejäni sekä avautuu netissä siitä kuinka kyllä hänelle pullukka olisi kelvannut mutta nainenpa piti rimaa liian korkealla.
Tajuatkohan nyt?
Vierailija kirjoitti:
Ja näemmä tällaiselle kolmevitoselle perheenäidillekin ois edelleen vientiä, vaikka en edes ole varsinaisesti seuraa etsimässä.
Eikös olekin jännä kontrasti palstan valituksen ja todellisuuden välillä.
Läpi historian naisihanne on ollut enemmän tai vähemmän hoikka. Barokin aikaan rehevät naiset olivat muodin mukaisia.
Meikkiä on käytetty aina muinaisesta Egyptistä asti välillä rusaastikin. 1800-luvulla oli aika, jolloin meikkaaminen ei ollut suotavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on niin äärimmäisen naurettavaa, kun aina annetaan kuva, että miehet ei huoli naista kilojen takia. Kyllä se on näillä chubby-naisillakin kovia kriteereitä.Siis 90-kiloisen naisen pitäisi olla sun kanssa, koska olet joskus seurustellut 55-kiloisen naisen kanssa?? Sen ysikymppisen pitäisi siis olla imarreltu että hän kelpaa sinulle, vaikka olet paljon parempaakin saanut??
😂😂😂
Ei tarvitse olla minun kanssa arvon tahallaan väärinymmärtäjä. Pointti oli siinä, että turha jauhaa paskaa, että kenellekään miehelle ei pyöreämpi nainen kelpaa.
Ihan itse kehuskelit että olet 55kg kanssa ollut ja silti et kelvannut 90kg naiselle.
Edelleenkään sen pyöreän naisen ei tarvitse olla kiinnostuksestasi otettu. Hän saa torjua sinut, ilman selityksiä, vaikka kuinka "pyöreämpi nainen kelpaa".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen tässä viime aikoina käynyt pariin otteeseen yökerhoissa pitkästä aikaa, ja kyllä siellä näyttää edelleen pareja illan mittaa muodostuvan. Miehet lähestyy naisia ja jopa naisetkin miehiä, tanssitaan, juodaan ja jutellaan, pyydetään yhteystietoja ja jotkut poistuu yhtä matkaa paikalta. Nykyään vaan harvempi puristelee persettä/tissejä ensimmäisenä kontaktina toisin kuin vaikka 10v sitten, eli sikäli naiselle huomattavasti mukavampaa. Ja näemmä tällaiselle kolmevitoselle perheenäidillekin ois edelleen vientiä, vaikka en edes ole varsinaisesti seuraa etsimässä.
Yökerhossa yleinsä toimii se ulkonäkö parhaiten. Ei siellä hirveän syvällisiin yleinsä keskustelussa pääse kun musiikki jytää kaiken yli.
Tai jos puhutaan topikin aiheesta niin oliko paljon esim ylipainoisia miehiä siellä ketkä muodosti niitä uusia pareja?
Se on totta ettei kovin syvällisiin keskusteluihin yökerhossa pääse, mutta eipä siellä hämärässä valojen välkkeessä kovin tarkkaan näe ulkonäköäkään. Enemmän se on se yleinen olemus ja käytös joka yökerhossa ratkaisee, sosiaalinen, avoin ja rohkea tyyppi pärjää. Ja juu ihan tavallisia ihmisiä ne on jotka siellä pariutuu, ei kaikki todellakaan mitään laatikkoleuka-adoniksia tai 50-kiloisia keijukaisia.
Eipä ne niissä yökerhoissa jaksa ravata kellä ei siellä mahdollisuuksia ole. Tai ylipäätänsä taitavat olla enemmän nuoren väen paikkoja. En muista milloin kukaan olisi edes ehdottanut että pitäisi yökerhoon lähteä. Yleinsä paikka on joku tasokaampi olutravintola missä ei hypitä vieraisiin pöytiin jutustelemaan. Mutta opiskeluaikana aika harva sieltä yökerhosta ketään mihinkään raahasi. Ja mielestäni huono paikka löytää jotain pidempiaikaista seuraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Artikkeli tuntui aika yksiulotteiselta. Oman rajoittuneen otannan mukaan ei keskiverto mies nykyään oikein kelpaa. Töissä paljon hyvin tienaavia hyvä käytöksisiä miehiä ja suurin osa sinkkuja ilman mitään säpinää. Vastaavaa ongelmaa ei kyllä näytä naispuolisilla olevan vaikka olisi ylipainoa reilumminkin yms. Tietenkin jos oley hyvä puhumaan ja supliikki, niin ulkonäöllä ei niin väliä, jos livenä pääset vaikuttamaan. Mutta oleppa hiljaisempi mies niin mahdollisuudet lähellä 0.
minulla on kokemusta deittailusta niin espanjassa kuin suomessa ja olen huomannut, että suomessa miehet eivät edes yritä. Suomessa ei osata käyttää tilaisuuksia hyödyksi. Espanjassa osataan. Suomessa miehet eivät osaa puhua keskenään siitä miten naista kannattaa lähestyä ja miten naiselle puhutaan, espanjassa osataan. Suomesta puuttuu kommunikaatio. Suomessa, jos mies lähestyy naista, niin usein lähestyy vasta sitten, kun on selvittänyt itselleen, että tuota haluaisin deittailla. espanjassa mies lähestyy naista myös "syyttä" ihan vain siksi, että on kiva olla sosiaalinen ja tutustua uusiin ihmisiin sukupuolesta riippumatta
Sitten siinä puhuessa voi oppia tuntemaan toista luonnollisesti luonnollisissa tilanteissa ja jos mies kokee, että kiinnsotui naisesta, hän lähestyy ja se on helppoa, kun peli on avattu naisen kanssa jo aiemmin neutraaleissa merkeissä. Oman kokemukseni mukaan espanajalaiset miehet osaavat todella hyvin olla naisen kanssa ja naisne on siinä helppoa olla, kun mukana ei ole sitä suomalaiskummallista "lähestyn vasta kun kiinnostun romanttisesti" asetelemaa. Ja kaikille pilkunviilaajille tiedoksi: en väitä, että espanjalainen seurustelukulttuuri olisi paras kaikista. Espanjalaiset seurustelutavat ovat joskus myös aika monimutkaisia.
Voi olla että suomalaisella on myös vastaanottavaisempi asenne ulkomailla. Suomessa usein jos koittaa jotain keskustella vastakkaisen puolen kanssa, niin ollaan sen oloisia ettei kiinnosta pätkääkään ja vastaukset on "joo, juu, jaa" Voin sanoa että tuon tason vastauksen lannistaa yrittämästä. Mutta tässä päästään että varmasti jos olet todella komea niin asenne on heti alkuun ihan eri.
Eksotiikka kiehtoo. Aikanaan tuli paljon firman ulkomaalaisvieraita syötettyä ja juotettua stadissa niin kiinnostuneita naisia pörräsi aina ympärillä. Monesti tuli myös huomattua että niin kauan kun itse puhui sujuvaa lontoota (olen opiskellut siellä ja aksentti tarttui niin hyvin että menee useimmiten täydestä) niin yhden jos toisenkin naisen silmät suorastaan loistivat, mutta kun vaihtoi suomeen niin tuike sammui silmistä samantien :-)
Tuo oli jo aikanaan kun tuli vaihto-opiskelijoita hollannista, niin ihan perus jamppoja ja vientiä kyllä riitti. Ei tule mieleen että kellään kaverilla olisi koskaan sellainen kuhina käynyt.
Hmmm hollantilaiset kuten myös tanskalaiset, ruotsalaiset ja norjalaiset miehet ovat pitkiä. Lisäksi usein mukavia luonteeltaan. Löytyiskö selitys sieltä.
Suomalaisista miehistä (yleisellä tasolla) voisi sanoa seuraavia piirteitä. Lyhyitä, viinaan meneviä, riidan haluisia ja väkivaltaisia. Lisäksi hyvin yleisesti myös ylipainoisia. Kaikki nämä yhdessä ovat luotaan työntäviä piirteitä. Kukaan nainen ei halua väkivaltaista miestä ja riidanhaluista miestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään liity. Annanpa kuvitteellisen esimerkin: minulla on elämässä hyvin vaikeaa, äiti kuollut hiljattain, töissä menee huonosti, kamppailen kroonisen sairauden kanssa. Minua lähestyy mies, jonka torjun - asiaa selittämättä. Mies loukkaantuu ja ihmettelee kovia kriteerejäni sekä avautuu netissä siitä kuinka kyllä hänelle pullukka olisi kelvannut mutta nainenpa piti rimaa liian korkealla.
Tajuatkohan nyt?
Mutta tuskini olisit ainut ketä on lähestytty. Jos käännetään asetelma toisin päin että nainen tulee kysymään lähdenkö kahville niin saisi olla aika karmiva tapaus etten lähtisi. Tosin ensimmäisenä tulisi mieleen että mikä juoni tässä olisi taustalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kuitenkin perustelee linkillä useampaan tieteelliseen tutkimukseen.
Kolumnisti unohtaa vain mainita, että kauniilla ja ei-kauniilla naisilla on eri ulkonäkövaatimukset. Kauniilla naisilla on vain ulkonäkövaatimuksia, vaatimattomimmilla ei ihan niin paljoa. Sen sijaan kolumnisti keskittyy syyttämään miehiä itsestäänselvästä asiasta, joka ei ole mitenkään sukupuolisidonnainen.
Mielestäni monella rumalla ihmisellä on epärealistiset ulkonäkövaatimukset
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😂😂😂
Ihan itse kehuskelit että olet 55kg kanssa ollut ja silti et kelvannut 90kg naiselle.
Edelleenkään sen pyöreän naisen ei tarvitse olla kiinnostuksestasi otettu. Hän saa torjua sinut, ilman selityksiä, vaikka kuinka "pyöreämpi nainen kelpaa".
Väärinymmärtäjä näköjään vain jatkaa väärinymmärtämistään. Väsynyttä tuollainen "keskustelu".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä ne niissä yökerhoissa jaksa ravata kellä ei siellä mahdollisuuksia ole. Tai ylipäätänsä taitavat olla enemmän nuoren väen paikkoja. En muista milloin kukaan olisi edes ehdottanut että pitäisi yökerhoon lähteä. Yleinsä paikka on joku tasokaampi olutravintola missä ei hypitä vieraisiin pöytiin jutustelemaan. Mutta opiskeluaikana aika harva sieltä yökerhosta ketään mihinkään raahasi. Ja mielestäni huono paikka löytää jotain pidempiaikaista seuraa.
Jaa. Mun pitkäaikaisissa parisuhteissa olevista tutuista ylivoimaisesti suurin osa on tavannut yökerhossa/baarissa, toiseksi eniten Tinderissä. Kolmanneksi eniten sanoisin että töissä.
Esimerkkinä kaverini joka ihastui baarin tarjoilijaan, ja kävi sanomassa että hei vaikutat tosi kiinnostavalta, tässä on numeroni jos haluat laittaa viestiä. Ovat nyt olleet 3 vuotta yhdessä. Rohkeat rokan syö.