IL: Miehet: Etsitään ihan tavallista naista (huom. painoraja)
http://www.iltalehti.fi/suhteet/a/10b130b2-d4df-4b1b-b2d9-aa19303360fa
Taas mennään. Nainen kirjoittaa, että naisilla ei ole ulkonäkövaatimuksia. Nainen kirjoittaa, että miehillä on vain ulkonäkövaatimuksia. Tuttu teema täälläkin.
Kommentit (1078)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä artikkelista sai taas sellaisen kuvan että miehillä ei saisi olla mitään kriteereitä.
Miksi urheilullinen mies haluaisi jonkun sohvaperunan?
Itsestään huolta pitävä ihminen on seksikäs ja tämä pätee molempiin niin miehiin kuin naisiin.
Urheilulliselle ihmiselle sopii kumppaniksi myös urheilullinen. Kivahan siinä on urheilla yhdessä ja erikseen. Kunhan pitää huolen siitä, että jos hankkii lapsia, pitää kummallekin jäädä urheiluaikaa eikä vain toiselle.
Itse olen urheilullinen mies ja kyllä minulle on kelvannut sohvaperunoita, en etsi harrastusseuraa, liikunta kun on lähinnä rentoutumiskeino, jossa en kaipaa muiden seuraa. En suoraan sanottuna edes halua urheilullista naista, pidän muodokkaammasta naiskehosta. Mielestäni lihaksikas nainen on miehekäs.
Vierailija kirjoitti:
Jaa tämä on tämmönen kiltti naisten kokoontumisajo täällä. Selityksiä löytyy joka lähtöön kun naista vihjataan pinnalliseksi ja esimerkiksi tatuoinnithan ei liity mitenkään ulkonäköön.
Johan täällä on useampi kommentti sanonut rttä myös naisilla on pinnallisia ulkonäkö mieltymyksiä niinkuin miehilläkin :D tahallasiko ignooraat kaikki nämä komentit jotta pääset uhriutumaan. Katso peiliin kilttimies!
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut lievästi ylipainoinen, normaalipainoinen ja nyt hoikka. Eri painoisena on aivan valtava ero, miten paljon miehet osoittavat kiinnostusta. Nyt jopa varatut vilkuilevat perääni, kun taas pienesti pyöreänä kukaan ei vilkaissutkaan minuun päin. Kyllä ne miehet vaan etsii hoikkaa naista. Ja nättiä. Koska nätisti meikattuna saan paljon enemmän huomiota kuin luonnollisena.
Mulla on kyllä ihan päinvastainen kokemus (olen nainen). Mä luulen, että jollekin sopii hoikkuus paremmin ja toinen taas näyttää vähän pyöreämpänä paremmalta. Riippuu varmaan vähän siitä, että mihin kohtiin se paino kertyy ja ehkä myös lihasten määrästä, ihosta jne.
Ja en siis tarkoita lihavia, vaan kun mun BMI on ollut n. 22,5 olen kokenut, että saan paljon enemmän huomiota miehiltä. Silloin, kun BMI on n. 21 en niinkään. Saattaa toki liittyä myös asenteeseen ja siihen vaikutanko rennolta vai kireämmältä. Yleensä siis laihdun, kun mulla on stressiä. Laihempana myös helposti näytän jotenkin riutuneelta, kun olen urheillut nuorempana paljonkin ja olen melko lihaksikas (näytän siis paljon urheilullisemmalta, mitä olenkaan nykyään), niin sitten on sellainen luut, nahka, lihakset jotenkin epäsuhdassa ja vähän suuremmalla rasvaprosentilla kokonaisuus toimii paremmin ja tissitkin on sitten isommat.
Vierailija kirjoitti:
Ihan ok ollapainoraja.
Olen nainen ja minulla on miehelle pituusvaatimus, painovaatimus, pulloharjapoitsut helvettiin, rumat myös, koulutusvaatimus, oma vähintään 3 H + k asunto, vähintään 4500 € kuukausitulot, hyvä uudehko auto, urheilullinen, fiksu, missään nimisessä ei saa olla persu.
Tässäpä muutama.
Yllä olevien lisäksi miehen täytyy:
hallita siivous, ruoanlaitto,
remppahommat,
puhua vähintään neljää kieltä,
olla huikea, aina-valmis rakastaja,
sanataituri, runoilija...
Muutamia oleellisia mainitakseni ylläolevan listan lisäksi.
N 30
Teimme Iltalehdessä kaksi kyselyä heteromiehille ja -naisille. Kysyimme, millainen vastakkaisen sukupuolen edustaja todella viehättää. Naisten kyselyyn vastasi noin 200 ihmistä, miesten noin 150.
Naisten vastauksissa korostuivat käytöstavat ja luonteenpiirteet. Ulkonäkötoiveita oli ihana lukea, sillä kaikennäköisille miehille oli kysyntää! Oikeastaan mikään fyysinen ominaisuus ei noussut esiin, ei edes stereotypia siitä, että nainen haluaa pitkän miehen.
Siinä jossain YK:n järjestämässä kyselyssä tuli samanlaisia tuloksia, että naiset ei painota juuri ollenkaan ulkonäköä.
Mutta tutkimukset, joissa tarkastellaan, miten naiset parisuhdemarkkinoilla käyttäytyvät, osoittavat että ulkonäkö ratkaisee todella paljon.
Naiset osaavat kai uskotella itselleen, että luonne ratkaisee, miehet sanovat suoremmin, kuinka tärkeä ulkonäkö on.
Loppujen lopuksi ulkonäkö on varmaan suurin piirtein yhtä tärkeää kummallekin sukupuolelle, mutta eroa tulee siinä, että mies voi kompensoida ulkonäön puutteita menestymällä ja hankkimalla statusta.
Ja pituus on ainakin deittisovelluksissa miehelle ihan ratkaiseva, vaikka kuinka jossain kyselyssä sanottaisiin muuta. Match-määrät puhuvat puolestaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja ei, ei ole omaa lehmää tässä ojassa - olen 170 cm 68 kg muodokas tiimalasi. Ja mieheni on toki 190 cm harteikas, myös pakaroista (monen miehen kompastuskivi mut kyllä miehellä pitää olla myös hyvä peppu!) sopivasti lihaksikas entinen triathlonisti joka täyttää mun kriteerit eli kantaa mut miehekkäästi sänkyyn :)
Kaikki naisethan täällä ovat huippuälykkäitä, normaalipainoisia tiimalaseja ja niillä on vähintään 190cm (huom! pituudella ei ole väliä, mutta se pitää mainita) harteikas ex-triathlonistimies. "Hyvä peppu" myös tärkeä ominaisuus, vaikka e-e-e-eihän siis ulkonäöllä ole naisille väliä.
En mä ainakaan ole koskaan väittänyt että ulkonäöllä ei olisi väliä, mutta kun naisille MYÖS kaikella muulla on väliä, se muu voi olla tärkeämpää kuin miesten käsitys miesten ulkonäöstä.
Ja kun mulla kerran on varaa valita, haluan itseäni pidemmän miehen. Olen bilekorot jalassa 180 cm ja musta on kiva että me ollaan näyttävä pari :) Mua ei myöskään lyhyet miehet ole halunneet, koska miehilläkin tapana haluta naisen olevan miestä lyhyempi! Sille mä en sitten taas voi mitään.
Huippuälykäs en ole, ylempi korkeakoulututkinto kyllä on. Mutta voi hitsinpimpulat kun miehelläni onkin niitä kaksi :D Ja mulla on rahaa mutta hänellä on enemmän rahaa! Onko tässä mielestäsi joku epäkohta, joka pitäisi korjata?
Ja vaatimatonkin vielä :D
Hoikan odottaja miehen eheyttää hoikka pelastaja nainen 😘
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arjessa ulkonäköä tuskin enää huomaa tai siis siihen tottuu. Mulle miehen ulkonäköä tärkeämpää on millainen on puolison luonne, käytös, sivistystaso, huumori. Ne on niin tärkeitä, että ulkonäkö on tosi vähäinen kriteeri. Ulkonäköasia on tärkeä vain sen suhteen, että miehellä on asiallisen siisti olemus, eikä ole tatuointeja, eikä siis mikään komeus.
Ja pituus. Ja ja... Mutta siis ulkonäöllähän on hyvin pieni merkitys.
Joillekkin naisille pituus on tärkeä, joillekkin ei. Onhan tässäkin keskustelussa pitkiä naisia kertomassa siitä kuinka eivät kelpaa lyhyemmille miehille.
Sehän näyttää ihan naurettavalta, jos nainen on selvästi miestään pitempi, about samanpituinen on ok.
Vierailija kirjoitti:
Teimme Iltalehdessä kaksi kyselyä heteromiehille ja -naisille. Kysyimme, millainen vastakkaisen sukupuolen edustaja todella viehättää. Naisten kyselyyn vastasi noin 200 ihmistä, miesten noin 150.
Naisten vastauksissa korostuivat käytöstavat ja luonteenpiirteet. Ulkonäkötoiveita oli ihana lukea, sillä kaikennäköisille miehille oli kysyntää! Oikeastaan mikään fyysinen ominaisuus ei noussut esiin, ei edes stereotypia siitä, että nainen haluaa pitkän miehen.
Siinä jossain YK:n järjestämässä kyselyssä tuli samanlaisia tuloksia, että naiset ei painota juuri ollenkaan ulkonäköä.
Mutta tutkimukset, joissa tarkastellaan, miten naiset parisuhdemarkkinoilla käyttäytyvät, osoittavat että ulkonäkö ratkaisee todella paljon.
Naiset osaavat kai uskotella itselleen, että luonne ratkaisee, miehet sanovat suoremmin, kuinka tärkeä ulkonäkö on.
Loppujen lopuksi ulkonäkö on varmaan suurin piirtein yhtä tärkeää kummallekin sukupuolelle, mutta eroa tulee siinä, että mies voi kompensoida ulkonäön puutteita menestymällä ja hankkimalla statusta.
Ja pituus on ainakin deittisovelluksissa miehelle ihan ratkaiseva, vaikka kuinka jossain kyselyssä sanottaisiin muuta. Match-määrät puhuvat puolestaan.
Itse olen 182 ja en ole nähnyt tarpeelliseksi ilmoittaa sitä, no naisille se on ilmeisesti aika tärkeä asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arjessa ulkonäköä tuskin enää huomaa tai siis siihen tottuu. Mulle miehen ulkonäköä tärkeämpää on millainen on puolison luonne, käytös, sivistystaso, huumori. Ne on niin tärkeitä, että ulkonäkö on tosi vähäinen kriteeri. Ulkonäköasia on tärkeä vain sen suhteen, että miehellä on asiallisen siisti olemus, eikä ole tatuointeja, eikä siis mikään komeus.
Ja pituus. Ja ja... Mutta siis ulkonäöllähän on hyvin pieni merkitys.
Joillekkin naisille pituus on tärkeä, joillekkin ei. Onhan tässäkin keskustelussa pitkiä naisia kertomassa siitä kuinka eivät kelpaa lyhyemmille miehille.
Sehän näyttää ihan naurettavalta, jos nainen on selvästi miestään pitempi, about samanpituinen on ok.
Niin justiinsa. Miesten saavat siis sorsia pitkiä naisia koska näyttää naurettavalta mutta naiset eivät saa sorsia lyhyitä miehiä koska se on epäreilua :D
Vierailija kirjoitti:
Hoikan odottaja miehen eheyttää hoikka pelastaja nainen 😘
Mielenkiintoinen ajateleva komentti yhdellä lauseella.
Vierailija kirjoitti:
Miesten nyt vaan pitäis olla timmimmässä kunnossa kuin naisten, koska mieskehoon kertyy lihasta ja rasvaa eri suhteessa kuin naiskehoon.
Naisilla normaali rasvaprosentti 20-30, miehillä 2-10. Tottakai se myös näyttää erilaiselta.
Peukalosääntönä: miehen tulee olla timmimmässä kunnossa kuin nainen.
Unohdit vaan, että miehilläkin on erilaisia vartalotyyppejä. Enkä siis tarkoita lihavia ja laihoja vaan sitä, miten rasvaa kertyy ja mihin se kertyy. 2% rasvaa ei ole normaali rasvaprosentti kuin jollekin kisakunnossa olevalle bodybuilderille ja 10% on myös melko vähän. Miesten normaali rasvaprosentti menee jossain 8-25% välillä, naisten 21-36% välillä. Miehillä on enemmän lihasta suhteessa naisiin, että sen puolesta voi sanoa että miehen kuuluisi olla timmimmässä kunnossa, mutta lihasmassan määrä ei yksin kuvaa kuntoa.
Ai täällä on ääliömode taas liikeellä.....
Mua nauratti toi artikkeli ihan älyttömästi. Niin huonoa journalismia ku olla ja voi. Tosin uskon, että kohdeyleisö oli tiedossa, eli ellei toimittaja oikeasti ole aivan täys latvaroso, niin varmaan kirjoitti tuon ihan tarkoituksella just noin. Heti kun sen lukee joku muu kuin "no ni, mitäs minä sanoin" nainen, niin huomaa kyllä koko artikkelin epäloogisuuden, mutta kohdeyleisö ja loogisuus ei kulje käsi kädessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut lievästi ylipainoinen, normaalipainoinen ja nyt hoikka. Eri painoisena on aivan valtava ero, miten paljon miehet osoittavat kiinnostusta. Nyt jopa varatut vilkuilevat perääni, kun taas pienesti pyöreänä kukaan ei vilkaissutkaan minuun päin. Kyllä ne miehet vaan etsii hoikkaa naista. Ja nättiä. Koska nätisti meikattuna saan paljon enemmän huomiota kuin luonnollisena.
Mulla on kyllä ihan päinvastainen kokemus (olen nainen). Mä luulen, että jollekin sopii hoikkuus paremmin ja toinen taas näyttää vähän pyöreämpänä paremmalta. Riippuu varmaan vähän siitä, että mihin kohtiin se paino kertyy ja ehkä myös lihasten määrästä, ihosta jne.
Ja en siis tarkoita lihavia, vaan kun mun BMI on ollut n. 22,5 olen kokenut, että saan paljon enemmän huomiota miehiltä. Silloin, kun BMI on n. 21 en niinkään. Saattaa toki liittyä myös asenteeseen ja siihen vaikutanko rennolta vai kireämmältä. Yleensä siis laihdun, kun mulla on stressiä. Laihempana myös helposti näytän jotenkin riutuneelta, kun olen urheillut nuorempana paljonkin ja olen melko lihaksikas (näytän siis paljon urheilullisemmalta, mitä olenkaan nykyään), niin sitten on sellainen luut, nahka, lihakset jotenkin epäsuhdassa ja vähän suuremmalla rasvaprosentilla kokonaisuus toimii paremmin ja tissitkin on sitten isommat.
Näinhän tossa jutussakin annettiin ymmärtää, että liika on aina liikaa joka suuntaan. Jos mies vaatii naiselta 50 kg painoa, niin sehän on ihan selvää, että meikäläinen pitkä nainen 45 kg ei miellytä. Ja se on tullut tosiaan todettua tosielämässäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kummasti silti treffipalveluissa naiset keskittävät pienelle prosentille miehistä matchinsä, vaikka me miehet olemme niitä ulkonäkökeskeisiä
Ja miehet räiskivät kaikille. Oikeasti haluavat sen kauneimman,ja muut on tyytymistä. Täälläkin olette monta kertaa kertoneet,miten mies voi oikeasti rakastua vain kauniiseen naiseen.
Miksi minä naisena alkaisin olemaan miehen kanssa,joka on tyytynyt minuun? Olen mieluummin yksin,koska olen naisena onnellisempi ja terveempi sinkkuna ,kuin parisuhteessa. Miksi laskisin elämönlaatuani jonkun miehen takia,joka tyytyy? Miehethän haluaa parisuhteeseen,koska heidän terveys ja onnellisuus on huonompi sinkkuina,kuin parisuhteessa.
Tinder on miehelle kuin Euro-Jackpot, jossa on rajattomasti ilmaisia ruudukkoja. Miksi jättää ilmaiset panokset käyttämättä. Ja voihan sen visuaalisesti ei kaikkein kauneimman profiilin takaa löytyä se kultainen sydän. Miksi tämä strategia kiukuttaa naisia?
Eihän se meitä naisia kiukuta, kyllä ne ovat miehiä, jotka kiukuttelevat, että
- ei tule matcheja
- tulee matcheja vain susirumien kanssa
- vaikka tulisi match, niin naiset eivät aloita keskustelua.
Olen nainen sieltä hyvännäköisemmästä päästä ja kyllä minua suoraan sanottuna vähän ärsyttää joidenkin miesten tyhmyys. Sellaiset miehet joita en IKIPÄIVÄNÄ voisi kuvitella kumppanikseni, laittavat superlikeja ja rohkeimmat tulevat jopa livenä kyselemään treffeille, ja ilmeisesti tosissaan kuvittelevat että voisin kiinnostua. Sitten kiukutellaan kun olen pinnallinen paska, kun en antanut mahdollisuutta miehelle - joka itsekin oli valinnut minut kohteekseen yksinomaan ulkonäön perusteella.
Eli jos oikein ymmärrän sinulle käyvät komistukset, jotka eivät ole pinnallisia. Mutta sinun pinnallisuutesi (jonka tuossa juuri kuvasit) ei saa haitata, näitä ei-pinnallisia komistuksia. Onnea matkaan.
Erikoinen tulkinta. Ei minua haittaa jos komea mies on pinnallinen. Eniten ärsyttää nämä miehet jotka ovat pinnallisia, vaikka siihen ei olisi niin sanotusti varaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne treenaavat naiset on täälläpäin senverran harvassa ja enemmän näkee niitä lylleröitä jotka korkeintaan kävelee kauppaan ostamaan herkkuja, että helposti tulisi tiettyjä ajatuksia jos joku kertoisi painonsa.
Ok? Harvassa ne treenaavat miehetkin on.
Näille max. 50-kiloisia naisia haluaville miehille ei siis kelpaisi edes fitnessmimmit, nimittäin heillä yleensä on painoa pikkasen enemmän - lihas nimittäin painaa. Ilmeisesti anorektikko on näiden ihanne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kuitenkin perustelee linkillä useampaan tieteelliseen tutkimukseen.
Mihin tutkimuksiin??? Iltapaskan omiin kyselyihin.
https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0022103106000345
https://europepmc.org/article/med/17380374
https://www.psychologytoday.com/us/blog/love-digitally/202011/what-wome…