IL: Miehet: Etsitään ihan tavallista naista (huom. painoraja)
http://www.iltalehti.fi/suhteet/a/10b130b2-d4df-4b1b-b2d9-aa19303360fa
Taas mennään. Nainen kirjoittaa, että naisilla ei ole ulkonäkövaatimuksia. Nainen kirjoittaa, että miehillä on vain ulkonäkövaatimuksia. Tuttu teema täälläkin.
Kommentit (1078)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut lievästi ylipainoinen, normaalipainoinen ja nyt hoikka. Eri painoisena on aivan valtava ero, miten paljon miehet osoittavat kiinnostusta. Nyt jopa varatut vilkuilevat perääni, kun taas pienesti pyöreänä kukaan ei vilkaissutkaan minuun päin. Kyllä ne miehet vaan etsii hoikkaa naista. Ja nättiä. Koska nätisti meikattuna saan paljon enemmän huomiota kuin luonnollisena.
Surullista, että pullukat eivät tajua tätä asiaa.
Tajuavat he mutta arvaa kumpi on helpompaa ottaa uusi pulla kaapista ja siideri jääkaapista ja mennä sohvalle katsomaan salkkareita ja haukkua kaikkia miehiä palstalla vai tehdä asialle jotain jotta ei olisi enää niin pullukka?
Ihan yhtä vaikeaa se tuntuu miehillekin olevan. (Miehistä isompi osa on ylipainoisia kuin naisista).
Keskustele joskus aikuisten kanssa ja jätä tuollaiset "Mutku miehet" tasoiset argumentit sinne päiväkodin pihalle.
Eli oot ensin vemputtanu katkeros vereslihalle kattomalla animetyttöjä ja nyt tuut purkaa pähkinöinnin jälkeistä pahaa oloa vauvapalstalle? Aiks heikkoo. 🐛
Jäit sitten sinne päiväkodin pihalle.
Tuo ei ollut sama kirjoittaja. Olen itse triathlonia harrastava normaalipainoinen nainen (se jonka mies valittaa, kun treenaan niin paljon), mutta olen loputtoman kyllästynyt naisten painon haukkumiseen, kun todellisuudessa miesten ongelma on isompi (ihan jo senkin takia, että miehillä se paino on aina vatsalla, naisilla se voi myös olla harmittomasti muualla.)
Vierailija kirjoitti:
Tästä artikkelista sai taas sellaisen kuvan että miehillä ei saisi olla mitään kriteereitä.
Miksi urheilullinen mies haluaisi jonkun sohvaperunan?
Itsestään huolta pitävä ihminen on seksikäs ja tämä pätee molempiin niin miehiin kuin naisiin.
Itse en kyllä miehenä saanut siitä lainkaan sellaista kuvaa, vaan ainoastaan sen, että miehillä ja naisilla on kovin erilaiset kriteerit, minkä toki olen tällä elmänkokemuksellani kokenut jo kauan sitten ja minusta se on ihan ok.
M53
Vierailija kirjoitti:
Ihmisillä on erilaisia preferenssejä.
Jos tutkimusten mukaan miesten naisille asettamat ulkonäkökriteerit rajaavat kohdejoukkoa enemmän kuin naisten miehille asettamat, miksi siitä pitää hermostua?Ylipainoepidemia koskee yhtä lailla naisia kuin miehiä, mutta miehillä se rajoittaa viehättävinä pidettyjen kumppaniehdokkaiden määrää enemmän, koska he ovat ehdottomampia kumppanin painon suhteen.
Naisilla on puolestaan keskimäärin sellaisia käytökseen liittyviä odotuksia miehille, joita moni mies ei nykypäivänä täytä (siisteystaso, työssäkäynti, kohtuu alkoholinkäytössä, reippaus jne.). Miesten odotukset naisen käytökselle ovat taas keskimäärin helpommin toteutettavissa (esim. ei saa pitää mykkäkoulua koko ajan).
Älä jauha paskaa, ylipainoisen naisen on todella paljon helpompaa löytää seuraa, kuin ylipainoisen miehen.
Vierailija kirjoitti:
Tästä artikkelista sai taas sellaisen kuvan että miehillä ei saisi olla mitään kriteereitä.
Itsestään huolta pitävä ihminen on seksikäs ja tämä pätee molempiin niin miehiin kuin naisiin.
Ei saanut. Kyse ei ole siitä etteikö saisi olla kriteereitä vaan siitä, että ei voi samaan aikaan sanoa hakevansa ihan tavista JA todellisuudessa hakea luonnonkaunista ja hoikkaa/normaalipainoista.
Tuo uhriutuminen on aina yhtä lapsellista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo ei naisen 50-kiloinen tarvi olla, mut siis oikeesti onko suomivalaiden keskiarvo 70kg?? Huhuhuh.. Toi on järkyttävää miten lihavia meidän naiset nykyään on...
Ja pullukat alapeukuttaa...
Mieti: painan 80 kg ja olen itseeni (ja puolisooni ja seksielämääni ja terveyteeni) täysin tyytyväinen. Ja kyllä, alapeukutan kaikkia kommentteja, joissa nimitellään.
Ai niin, pituutta on 160 cm.
Eli tuo iltalehden juttu ei siis pitänytkään paikkaansa?
Luimmeko saman jutun? Minä luin jutun, jossa kerrottiin, kuinka miehet antavat ymmärtää etsivänsä ihan tavallisia naisia mutta todellisuudessa hakevatkin luonnonkauniita naisia painorajalla. Se oli sen jutun pointti. Siinä ei sanottu, että muunlaiset naiset eivät olisi parisuhteessa vaan kerrottiin, että miesten todellisten toiveiden ja niiden ilmaisun välillä on iso ristiriita.
Jos teet Prisma-testin, niin huomaat, että kaiken näköisiä ja kokoisia ihmisiä on parisuhteissa. Ja sitten on niitä miehiä, jotka hakevat "ihan tavallista naista" (kunhan tämä on luonnonkaunis ja hoikka tai vähintään normaalipainoinen). Ja tottakai saavat hakea! Siitä ei edelleenkään ole kysymys eivätkö saisi. Vain tuosta em. ristiriidasta.
Niinpä. Ikävää on myöskin se, että ensin itse pistää riman utopistisiin korkeuksiin ja sitten itketään ja syytellään toisia kun ei ketään löydetä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tutkimusten mukaan miesten naisille asettamat ulkonäkökriteerit rajaavat kohdejoukkoa enemmän kuin naisten miehille asettamat, miksi siitä pitää hermostua?Ylipainoepidemia koskee yhtä lailla naisia kuin miehiä, mutta miehillä se rajoittaa viehättävinä pidettyjen kumppaniehdokkaiden määrää enemmän, koska he ovat ehdottomampia kumppanin painon suhteen.
Naisilla on puolestaan keskimäärin sellaisia käytökseen liittyviä odotuksia miehille, joita moni mies ei nykypäivänä täytä (siisteystaso, työssäkäynti, kohtuu alkoholinkäytössä, reippaus jne.). Miesten odotukset naisen käytökselle ovat taas keskimäärin helpommin toteutettavissa (esim. ei saa pitää mykkäkoulua koko ajan).
Älä jauha paskaa, ylipainoisen naisen on todella paljon helpompaa löytää seuraa, kuin ylipainoisen miehen.
Onko sinulla jotain lähdettä tälle? Minun tuttavapiirissä on useampi pariskunta joissa mies on hyvin lihava ja nainen pieni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja ei, ei ole omaa lehmää tässä ojassa - olen 170 cm 68 kg muodokas tiimalasi. Ja mieheni on toki 190 cm harteikas, myös pakaroista (monen miehen kompastuskivi mut kyllä miehellä pitää olla myös hyvä peppu!) sopivasti lihaksikas entinen triathlonisti joka täyttää mun kriteerit eli kantaa mut miehekkäästi sänkyyn :)
Kaikki naisethan täällä ovat huippuälykkäitä, normaalipainoisia tiimalaseja ja niillä on vähintään 190cm (huom! pituudella ei ole väliä, mutta se pitää mainita) harteikas ex-triathlonistimies. "Hyvä peppu" myös tärkeä ominaisuus, vaikka e-e-e-eihän siis ulkonäöllä ole naisille väliä.
Tottakai ulkonäöllä on väliä. En ole koskaan sanonut, ettei olisi. Ulkonäkö on se, joka herättää kiinnostuksen. Tuohon artikkeliin ei haastateltu minua.
Ja vinkki: ulkonäkö =/= (klassinen) komeus
t. toinen hyväpeppuisen ja harteikkaan miehen puoliso
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seuraa eli "voishan tuota panna yhden kerran paremman puutteessa". Kylläpä kiinnostaa paljon - not.
Onko tämän aloittaja sama henkilö, joka aloittaa aina uuden passiivisaggressiivisen inttämisketjun samasta aiheesta?
Ennustan: kohta ketjuun tulee tasoteoria, pariutumisen evoluutiomekanismi, Henry Laasanen ja muiden jordanpetersonien innoittamat pseudoargumentit?
Jaa tämä on tämmönen kiltti naisten kokoontumisajo täällä. Selityksiä löytyy joka lähtöön kun naista vihjataan pinnalliseksi ja esimerkiksi tatuoinnithan ei liity mitenkään ulkonäköön.
Vierailija kirjoitti:
Arjessa ulkonäköä tuskin enää huomaa tai siis siihen tottuu. Mulle miehen ulkonäköä tärkeämpää on millainen on puolison luonne, käytös, sivistystaso, huumori. Ne on niin tärkeitä, että ulkonäkö on tosi vähäinen kriteeri. Ulkonäköasia on tärkeä vain sen suhteen, että miehellä on asiallisen siisti olemus, eikä ole tatuointeja, eikä siis mikään komeus.
Ja pituus. Ja ja... Mutta siis ulkonäöllähän on hyvin pieni merkitys.
Vierailija kirjoitti:
Jaa tämä on tämmönen kiltti naisten kokoontumisajo täällä. Selityksiä löytyy joka lähtöön kun naista vihjataan pinnalliseksi ja esimerkiksi tatuoinnithan ei liity mitenkään ulkonäköön.
Tatuointeja on myös miehillä. En ymmärrä, miten tatuoinnit on noin iso kynnyskysymys, jos nyt ei ole naamaansa tatuoinut täyteen.
Itse etsisin n. 36-46-vuotiasta naista, jolla toivottavasti olisi hyvin runsas rintavarustus. Siis oikein todella hyvin suuret ja riippuvat rinnat. Mitä isommat ja riippuvammat, sitä kauniimpana tätä viehkeän feminiinistä neitoa pitäisin. Mitään painorajaa ei ole, mutta mielellään ei tatuointeja eikä lävistyksiä tällä feminiinisellä jumalattarena saisi olla.
Luonteeltaan jos olisi fiksu, kiltti ja vähän höpsö välillä sekä ujohko joskus. Koulutuksella ei ole kauheasti väliä, mutta ehkäpä joku perinteinen naisellinen ammatti olisi kiva kuten kirjastonhoitajatar, opettajatar tai joku muu -tar tai -tär -päätteinen ala. Mutta tärkeintä olisi, että tämä uhkean upea oikein todella hyvin povekas neitokainen hankkii rintaliivinsä jostain erikoisliikkeestä tai teetättää ompelimossa, koska niin suurta kokoa ei löydy normikaupoista millään!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kuitenkin perustelee linkillä useampaan tieteelliseen tutkimukseen.
Kolumnisti unohtaa vain mainita, että kauniilla ja ei-kauniilla naisilla on eri ulkonäkövaatimukset. Kauniilla naisilla on vain ulkonäkövaatimuksia, vaatimattomimmilla ei ihan niin paljoa. Sen sijaan kolumnisti keskittyy syyttämään miehiä itsestäänselvästä asiasta, joka ei ole mitenkään sukupuolisidonnainen.
Huh? Mä olen todella kauniina pidetty nainen eikä miehen ulkonäkö nouse edes top 20 piirteistä, mitä miehessä haen.
Tämä varmasti tiivistää nämä kyselytutkimukset. Naiset valehtelevat paremmin ja enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Urheilulliselle ihmiselle sopii kumppaniksi myös urheilullinen. Kivahan siinä on urheilla yhdessä ja erikseen. Kunhan pitää huolen siitä, että jos hankkii lapsia, pitää kummallekin jäädä urheiluaikaa eikä vain toiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kummasti silti treffipalveluissa naiset keskittävät pienelle prosentille miehistä matchinsä, vaikka me miehet olemme niitä ulkonäkökeskeisiä
No oman kokemukseni mukaan miehet matchaavat kaikki riipumatta siitä onko nainen oman mieltymyksen mukainen vai ei.
Menin miehen kanssa trefeille joka tiesi että olen pitkä, mutta päätti kuitenkin trefeillä nurista että tykkää lyhyistä naisista. Kysyin häneltä miksi sitten lähdit kanssani ulos jos pituuteni ei miellytä? "Koska olen olluy sinkku monta vuotta."
Eli joo kyllä olette ulkonäkökeskeisiä mutta epätoivo menee sen edelle, sitten olette vauvapastalla rutisemassa kun puolison ulkonäkö ei miellytä.
Taas onnistuttiin kääntämään tilastollinen tosiseikka miesten syyksi. Naiset väittävät että eivät ole ulkonäkökeskeisiä, mutta swaippaavat kaikki silti ne samat komistukset oikealle. Aikamoinen paradoksi.
Eikä se ole epätoivoa, vaan rehellisyyttä itseä kohtaan ja tietoa siitä, että sitä unelmien kumppania ei todennäköisesti tule löytymään. Ja jos löytyykin, niin mahdollisuudet siihen, että juuri hän kiinnostuisi siitä miehestä, ovat lähellä 0%:a. Naiset valehtelevat itselleen uskottelemalla, että ovat vain täydellisen unelmakumppanin kanssa parisuhteissa. Ihan samalla tavalla naisetkin joutuvat tinkimään omista vaatimuksistaan.
Olin tinderissä joskus yhden punaisen sekunnin, mutta silti jo vähän osaan arvioida sen toimivuutta parinhaussa. Mitä sinä arvelet tyypillisestä miehen ilmoituksesta selviävän? Siinä lukee "urheilullinen, ulkoilua harrastava, aktiivinen tavallinen työssäkäyvä mies" tai "tavallinen isä, nallekarhu, intohimoinen rock-festareiden kiertäjä" JA tietysti "puhuu ja pussaa". Pääsääntöisesti swaipataan joko ekoja tai tokia ja siinä järjestyksessä kun ulkonäkökin miellyttää. Enempää valintakriteerejä ei valitettavasti ilmoituksista selviä.
Naisen puolestaan kannattaa tuoda kuvien lisäksi esille mahdolliset lapset ja muu teksti on aivan turhaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ei ole pelkästään se sun ylipainos vaan myös se kauhtunut Sailor Moon-paita. Kattoisit oikeiden miesten animesarjoja kuten Kukkulan kuningasta ennemmin. 💅
Olen koko elämäno harrastanut säännöllisesti liikuntaa ja vatsapalikat on kohdillaan, enkä katso animea, junttisarjoja enkä sen puoleen mitään muitakaan lasten piirrettyjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja ei, ei ole omaa lehmää tässä ojassa - olen 170 cm 68 kg muodokas tiimalasi. Ja mieheni on toki 190 cm harteikas, myös pakaroista (monen miehen kompastuskivi mut kyllä miehellä pitää olla myös hyvä peppu!) sopivasti lihaksikas entinen triathlonisti joka täyttää mun kriteerit eli kantaa mut miehekkäästi sänkyyn :)
Kaikki naisethan täällä ovat huippuälykkäitä, normaalipainoisia tiimalaseja ja niillä on vähintään 190cm (huom! pituudella ei ole väliä, mutta se pitää mainita) harteikas ex-triathlonistimies. "Hyvä peppu" myös tärkeä ominaisuus, vaikka e-e-e-eihän siis ulkonäöllä ole naisille väliä.
En mä ainakaan ole koskaan väittänyt että ulkonäöllä ei olisi väliä, mutta kun naisille MYÖS kaikella muulla on väliä, se muu voi olla tärkeämpää kuin miesten käsitys miesten ulkonäöstä.
Ja kun mulla kerran on varaa valita, haluan itseäni pidemmän miehen. Olen bilekorot jalassa 180 cm ja musta on kiva että me ollaan näyttävä pari :) Mua ei myöskään lyhyet miehet ole halunneet, koska miehilläkin tapana haluta naisen olevan miestä lyhyempi! Sille mä en sitten taas voi mitään.
Huippuälykäs en ole, ylempi korkeakoulututkinto kyllä on. Mutta voi hitsinpimpulat kun miehelläni onkin niitä kaksi :D Ja mulla on rahaa mutta hänellä on enemmän rahaa! Onko tässä mielestäsi joku epäkohta, joka pitäisi korjata?
Vierailija kirjoitti:
Mutta kuitenkin perustelee linkillä useampaan tieteelliseen tutkimukseen.
Mihin tutkimuksiin??? Iltapaskan omiin kyselyihin.
Ja kuitenkin tässäkin tapauksessa naiset lähetti viestejä kaikille miehille- myös rumimmille. Miehet taas lähestyivät vain kauneimpia naisia.