Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

IL: Miehet: Etsitään ihan tavallista naista (huom. painoraja)

Vierailija
13.04.2023 |

http://www.iltalehti.fi/suhteet/a/10b130b2-d4df-4b1b-b2d9-aa19303360fa

Taas mennään. Nainen kirjoittaa, että naisilla ei ole ulkonäkövaatimuksia. Nainen kirjoittaa, että miehillä on vain ulkonäkövaatimuksia. Tuttu teema täälläkin.

Kommentit (1078)

Vierailija
241/1078 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Jos tuon toimittajan nasmakuvaa katsoo, niin tulee väkisin mieleen, puhuuko hän itsestään. Hän ei näytä tavalliselta naiselta eikä tuolla ulkonäöllä voi saada edes sitä tavallista miestä. Ihmiset tarkoittavat tavallisella näköjään todella erilaisia asioita.

No kyllä minä tavalliseksi sanoisin. Tuollaisia pyöreitä keski-ikäisiä naisia ja miehiä on kylät pulollaan.

Vierailija
242/1078 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä artikkelista sai taas sellaisen kuvan että miehillä ei saisi olla mitään kriteereitä.

Miksi urheilullinen mies haluaisi jonkun sohvaperunan?

Itsestään huolta pitävä ihminen on seksikäs ja tämä pätee molempiin niin miehiin kuin naisiin.

Saa olla kriteereitä, mutta tossa artikkelissa ne kriteerit oli osalla sellaiset että niistä on todellisuus kaukana. Urheilullinen saa haluta toisen urheilullisen jne. Saa jopa haluta normaalipainoisen, jos se on oikeasti siitä kiinni, mutta tuollaiset 50kg painorajat kuitenkin muodokkaassa vartalossa on vaan osoitus siitä, ettei mies tajua mistään mitään. Myös 60kg ja 70kg on normaalipainoa suurimmalle osalle Suomalaisista naisista, kun suurin osa on jotain 160-170cm pitkiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/1078 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut lievästi ylipainoinen, normaalipainoinen ja nyt hoikka. Eri painoisena on aivan valtava ero, miten paljon miehet osoittavat kiinnostusta. Nyt jopa varatut vilkuilevat perääni, kun taas pienesti pyöreänä kukaan ei vilkaissutkaan minuun päin. Kyllä ne miehet vaan etsii hoikkaa naista. Ja nättiä. Koska nätisti meikattuna saan paljon enemmän huomiota kuin luonnollisena.

Mulla on kyllä ihan päinvastainen kokemus (olen nainen). Mä luulen, että jollekin sopii hoikkuus paremmin ja toinen taas näyttää vähän pyöreämpänä paremmalta. Riippuu varmaan vähän siitä, että mihin kohtiin se paino kertyy ja ehkä myös lihasten määrästä, ihosta jne.

Ja en siis tarkoita lihavia, vaan kun mun BMI on ollut n. 22,5 olen kokenut, että saan paljon enemmän huomiota miehiltä. Silloin, kun BMI on n. 21 en niinkään. Saattaa toki liittyä myös asenteeseen ja siihen vaikutanko rennolta vai kireämmältä. Yleensä siis laihdun, kun mulla on stressiä. Laihempana myös helposti näytän jotenkin riutuneelta, kun olen urheillut nuorempana paljonkin ja olen melko lihaksikas (näytän siis paljon urheilullisemmalta, mitä olenkaan nykyään), niin sitten on sellainen luut, nahka, lihakset jotenkin epäsuhdassa ja vähän suuremmalla rasvaprosentilla kokonaisuus toimii paremmin ja tissitkin on sitten isommat.

Näinhän tossa jutussakin annettiin ymmärtää, että liika on aina liikaa joka suuntaan. Jos mies vaatii naiselta 50 kg painoa, niin sehän on ihan selvää, että meikäläinen pitkä nainen 45 kg ei miellytä. Ja se on tullut tosiaan todettua tosielämässäkin.

Noi painorajamiehet on ilmeisesti sellaisia, ketkä tykkää oikeasti niistä mallimaisen laihoista naisista. Eivät siis todellakaan halua mitään normaalia naista. Mä olen 164cm, mikä on alle naisten keskimitan, ja 60 kiloisena mun bmi on 22,3. Eli yli 60kg on todellakin normaalipainoinen nainen, joka ei edes ole mitenkään pyöreä.

Vierailija
244/1078 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne treenaavat naiset on täälläpäin senverran harvassa ja enemmän näkee niitä lylleröitä jotka korkeintaan kävelee kauppaan ostamaan herkkuja, että helposti tulisi tiettyjä ajatuksia jos joku kertoisi painonsa.

Mitä sitten? Jokainen toimii niinkuin itse parhaaksi näkee välittämättä pätkääkään sinun vinkumisestasi.

Vierailija
245/1078 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näille max. 50-kiloisia naisia haluaville miehille ei siis kelpaisi edes fitnessmimmit, nimittäin heillä yleensä on painoa pikkasen enemmän - lihas nimittäin painaa. Ilmeisesti anorektikko on näiden ihanne.

No jep minä painon viimeksi 50kg ylä-asteella ja oli terkkarit huolissaan sairaaloisesta alipainoista. Tietenkin eri asia jos nainen on todella lyhyt, sittenhän paino on sopiva mutta ei todellakaan sovi yli 170cm pituisille.

Vierailija
246/1078 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkonäköä voi jonkun verran mitata: pituutta, painoa ja jopa symmetriaa. Luonnetta ei ole kovin helppo mitata. 

Luonnetta arvioidaan eri tavoin riippuen kuinka viehättävänä henkilö koetaan. Ruman henkilön kiinnostus on ahdistelua ja creepy, komean/kauniin kömpelökin lähestyminen kelpaa paremmin.

Jos ihmiset näkisi toisensa ihmisinä eikä vain kohteina, voisi ymmärtäväisyyttä löytyä hieman enemmän, jos tutustuttaisiin luontevasti eikä jonkun deittisovelluksen/baaritiskin määritteleminä tarkoitushakuisesti metsästäen, voisi ollakin mahdollista löytää kokonaisuutena miellyttävä ja yhteensopiva kumppani. Nyt parit muodostetaan kuin barbie&ken-nukkepareja tehden, tai jätetään tekemättä kun nähdään peilissä barbie mutta kenit juoksee karkuun (tai päinvastoin). 

Näissä usein oletetaan ihmisellä olevan joko kauneutta tai älyä/hyvää luonnetta. Useammin nämä kuitenkin korreloi, ja nuo rekkalesbon näköiset (ANTEEKSI) tai incel-pömppömahat (ANTEEKSI HEILLEKIN) eivät vaan itse tajua, että he ovat myös aika häijyjä ja usein hyökkääviä. Hieman huoliteltu ulkonäkö kertoo huomaavaisuudesta (siinä missä liian laitettu voi kertoa itse- j aulkonäkökeskeisyydestä) ja itsestään huolehtimisesta (siinä missä pumpattu fitness/hormonihiiri-ulkonäkö usein kertoo narsismista). Harvassapa niitä luonnostaan upeita olentoja on, on vain ihmisiä joilla on kohtalaiset edellytykset geenien puolesta ja eivät pilaa sitä liialla tai liian vähällä yrittämisellä. 

Vierailija
247/1078 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne treenaavat naiset on täälläpäin senverran harvassa ja enemmän näkee niitä lylleröitä jotka korkeintaan kävelee kauppaan ostamaan herkkuja, että helposti tulisi tiettyjä ajatuksia jos joku kertoisi painonsa.

Ok? Harvassa ne treenaavat miehetkin on.

Silti jos joku tindermies kertoo painavansa 80kg niin nainen odottaa jotenkuten normaalia miestä, kun taas jos nainen kertoisi painokseen saman niin sieltä tulee sitten joko pyöreä sohvalyllerö tai sitten treenaava timmikinkku.

Vierailija
248/1078 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kuitenkin perustelee linkillä useampaan tieteelliseen tutkimukseen.

Mihin tutkimuksiin??? Iltapaskan omiin kyselyihin.

https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0022103106000345

https://europepmc.org/article/med/17380374

https://www.psychologytoday.com/us/blog/love-digitally/202011/what-wome…

Sex differences in what men and women find attractive in an opposite sex partner have consistently shown that men have a preference for physically attractive women, with women showing a preference for men with wealth, power, and earning potential. Furthermore, women, more than men, have been found to settle for partners lower in terms of physical unattractiveness, provided they possess earning potential or wealth.

Tuossa on juuri se, mitä sanoin, mutta tuossa jätetään sanomatta se, että nuorissa (sanotaan vaikka 18-25 v.) ulkonäkö korostuu myös miehillä, siltä se näyttää varsinkin deittisovelluksissa.

Vierailija
249/1078 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me tavismiehet olemme kuin ilmaa naisille.. Naiset laskekaa rimaa ja antakaa meille tavismiehille edes mahdollisuus..

Pullukkanainenkin haluaa itselleen sen akateemisen atleettimiehen ja se ei ole reilua!!

Kyllähän ne tavismiehet hyvin naisille kelpaavat, jos ovat mukavia luonteeltaan.

Kannattaisi kuitenkin huomata ne ns. tavisnaiset ja lähestyä nimenomaan heitä eikä yrittää sitä kauneinta.

Vierailija
250/1078 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisilla niitä vaatimuksia on joita on vaikeampi täyttää kuin pelkästään laihduttamalla. Laihduttaminen taas ei ole oikeasti vaikeata.

Vierailija
251/1078 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitten? Jokainen toimii niinkuin itse parhaaksi näkee välittämättä pätkääkään sinun vinkumisestasi.

Mutta sun vinkumisesta vinkuminen huomioidaan laajalti koko yhteiskunnassa.

Vierailija
252/1078 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silti jos joku tindermies kertoo painavansa 80kg niin nainen odottaa jotenkuten normaalia miestä, kun taas jos nainen kertoisi painokseen saman niin sieltä tulee sitten joko pyöreä sohvalyllerö tai sitten treenaava timmikinkku.

Johtuisko esim siitä, että miehet on keskimäärin aika paljon pitempiä kuin naiset? 180cm pitkälle 80kg on ihan normaali paino. 165-senttiselle se olisi ylipainoa.

Vierailija
253/1078 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tämähän vaan kertoo siitä kuinka vääristynyt kuva sinulla on naisista. Yhtälailla 80kg mies voi olla treenattu tai sohvalyllerö. Pituus ja liikunta vaikuttaa kummallakin sukupuolla siihen miten se paino istuu.

Jännää että näet saman painoiset miehet "normaalina" ja naisen epänormaalina.

Vierailija
254/1078 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Jos tuon toimittajan nasmakuvaa katsoo, niin tulee väkisin mieleen, puhuuko hän itsestään. Hän ei näytä tavalliselta naiselta eikä tuolla ulkonäöllä voi saada edes sitä tavallista miestä. Ihmiset tarkoittavat tavallisella näköjään todella erilaisia asioita.

Ihan tavalliselta keski-ikäiseltä naiseltahan tuo näytti. Ei ne tavalliset miehetkään tuon kummemmalta näytä.

Vierailija
255/1078 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisillä on erilaisia preferenssejä.

Jos tutkimusten mukaan miesten naisille asettamat ulkonäkökriteerit rajaavat kohdejoukkoa enemmän kuin naisten miehille asettamat, miksi siitä pitää hermostua?

Ylipainoepidemia koskee yhtä lailla naisia kuin miehiä, mutta miehillä se rajoittaa viehättävinä pidettyjen kumppaniehdokkaiden määrää enemmän, koska he ovat ehdottomampia kumppanin painon suhteen.

Naisilla on puolestaan keskimäärin sellaisia käytökseen liittyviä odotuksia miehille, joita moni mies ei nykypäivänä täytä (siisteystaso, työssäkäynti, kohtuu alkoholinkäytössä, reippaus jne.). Miesten odotukset naisen käytökselle ovat taas keskimäärin helpommin toteutettavissa (esim. ei saa pitää mykkäkoulua koko ajan).

Olen raitis, hoikka, liikunnallinen ja reipas nainen enkä voi sietää mykkäkoulua. Vastaavanlaisia miehiä on vaan kovin vähän tarjolla. Raittiudesta voin joustaa, kunhan ei läträä tolkuttomasti.

Vierailija
256/1078 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista helpointa on vaan katsoa pareja ulkona. Ylivoimainen enemmistö seurustelee oman ulkonäkötasonsa kanssa, eli tämä kertoo siitä, että naisille ja miehille ulkonäkö on yhtä tärkeää.

Vierailija
257/1078 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tämähän vaan kertoo siitä kuinka vääristynyt kuva sinulla on naisista. Yhtälailla 80kg mies voi olla treenattu tai sohvalyllerö. Pituus ja liikunta vaikuttaa kummallakin sukupuolla siihen miten se paino istuu.

Jännää että näet saman painoiset miehet "normaalina" ja naisen epänormaalina.

Johtuu varmaan siitä, kun niitä kaljamahaisia pulleita ukkoja en tuolla ulkona juurikaan näe, kun taas selkeän pyöreitä naisia sitäkin enemmän.

Vierailija
258/1078 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Komeus ei kiinnosta miehessä sanovat ne, joilla ei ole saumaa komeaan mieheen.

Poikkeukset laukkaavat kohta paikalle. "Olen ruma kuin suohirviö ja mieheni on kuin bradclooney, mites suu nyt pannaan?"

Suu pannaan näin: Pitäisi nähdä oletko myös minun mielestäni suohirviö ja onko miehesi myös minun mielestäni bradclooney. (Omaan absoluuttisen ulkonäkösilmän).

Jos oikeasti olet suohirviö ja miehesi oikeasti bradclooney, niin on karkeasti kolme selitystä: 1) Sinulla on joitain avuja ja ominaisuuksia, jotka ovat miehellesi niin tärkeitä, että hyväksyy suohirveytesi. Ja kaunis sisin ei tässä ole se juttu, sehän meillä kaikilla on ja varsinkin bradclooney löytää aina kauniin sisimmän myös nätissä paketissa. 2) Bradclooney näkee itsensä ihan vaan taviksena eikä ole jostain syystä ymmärtänyt markkina-arvoaan. 3) Bradclooneyllä on olematon itsetunto ja on ehkä sosiaalisesti estynyt, ei osaa sanoa ei, perässä vedettävä vaikka mihin tms. ja tuollainen on helppo kenen tahansa napata.

Absoluuttisen ulkonäkösilmän?!? 😂😂😂

Mikäs se sellainen on olevinaan. Täälä yritetään päteä kaiken maailman itse keksityllä hölynpölyllä..

Kauneus on katsojan silmässä.

Vierailija
259/1078 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kummasti silti treffipalveluissa naiset keskittävät pienelle prosentille miehistä matchinsä, vaikka me miehet olemme niitä ulkonäkökeskeisiä

Ja miehet räiskivät kaikille. Oikeasti haluavat sen kauneimman,ja muut on tyytymistä. Täälläkin olette monta kertaa kertoneet,miten mies voi oikeasti rakastua vain kauniiseen naiseen.

Miksi minä naisena alkaisin olemaan miehen kanssa,joka on tyytynyt minuun? Olen mieluummin yksin,koska olen naisena onnellisempi ja terveempi sinkkuna ,kuin parisuhteessa. Miksi laskisin elämönlaatuani jonkun miehen takia,joka tyytyy? Miehethän haluaa parisuhteeseen,koska heidän terveys ja onnellisuus on huonompi sinkkuina,kuin parisuhteessa.

Tinder on  miehelle kuin Euro-Jackpot, jossa on rajattomasti ilmaisia ruudukkoja. Miksi jättää ilmaiset panokset käyttämättä. Ja voihan sen visuaalisesti ei kaikkein kauneimman profiilin takaa löytyä se kultainen sydän. Miksi tämä strategia kiukuttaa naisia?

Eihän se meitä naisia kiukuta, kyllä ne ovat miehiä, jotka kiukuttelevat, että

- ei tule matcheja

- tulee matcheja vain susirumien kanssa

- vaikka tulisi match, niin naiset eivät aloita keskustelua.

Olen nainen sieltä hyvännäköisemmästä päästä ja kyllä minua suoraan sanottuna vähän ärsyttää joidenkin miesten tyhmyys. Sellaiset miehet joita en IKIPÄIVÄNÄ voisi kuvitella kumppanikseni, laittavat superlikeja ja rohkeimmat tulevat jopa livenä kyselemään treffeille, ja ilmeisesti tosissaan kuvittelevat että voisin kiinnostua. Sitten kiukutellaan kun olen pinnallinen paska, kun en antanut mahdollisuutta miehelle - joka itsekin oli valinnut minut kohteekseen yksinomaan ulkonäön perusteella.

Minä takaan, että jos näemme kuvan, niin et ole sieltä hyvännäköisimmästä päästä. Kuvittelet itse olevasi hyvännäköisimmästä päästä.

Vierailija
260/1078 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisillä on erilaisia preferenssejä.

Jos tutkimusten mukaan miesten naisille asettamat ulkonäkökriteerit rajaavat kohdejoukkoa enemmän kuin naisten miehille asettamat, miksi siitä pitää hermostua?

Ylipainoepidemia koskee yhtä lailla naisia kuin miehiä, mutta miehillä se rajoittaa viehättävinä pidettyjen kumppaniehdokkaiden määrää enemmän, koska he ovat ehdottomampia kumppanin painon suhteen.

Naisilla on puolestaan keskimäärin sellaisia käytökseen liittyviä odotuksia miehille, joita moni mies ei nykypäivänä täytä (siisteystaso, työssäkäynti, kohtuu alkoholinkäytössä, reippaus jne.). Miesten odotukset naisen käytökselle ovat taas keskimäärin helpommin toteutettavissa (esim. ei saa pitää mykkäkoulua koko ajan).

Olen raitis, hoikka, liikunnallinen ja reipas nainen enkä voi sietää mykkäkoulua. Vastaavanlaisia miehiä on vaan kovin vähän tarjolla. Raittiudesta voin joustaa, kunhan ei läträä tolkuttomasti.

Joustatko tupakoinnista? Siitä muuten puhutaan ihmeen vähän tässä ketjussa. Minulle tupakoiva mies on täydellinen eiei olipa mies millainen tahansa.