Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis milloin itsepalvelukassoille on tullut tämä nöyryyttävä ostosten satunnaistarkastaminen?

Vierailija
08.04.2023 |

Kävin pitkästä aikaa kaupassa niin, että maksoin ostokset itsepalvelukassalla. Ajattelin, että pääsen nopeiten ulos kaupasta, kun ei ollut isot ostokset. Ja vielä mitä. Skannattuani ostokset kone alkoi vilkuttamaan ja näytöllä luku että henkilökunta hälytetty paikalle ostosten satunnaistarkastusta varten.

Siis mitä?! Onko tuon keksijä ajatellut ollenkaan, miten NÖYRYYTTÄVÄÄ on, kun joku ihminen tulee tarkistamaan sun ostokset muiden asiakkaisen toljottaessa vieressä?!! Ja ei, ikinä en ole mitään varastanut enkä huijannut väärillä hinnoilla, ihan on varaa omalla rahalla maksaa sen mitä haluan. Ja sitä paitsi, mikä virka niillä hälytinporteilla sitten on siinä itsepalvelukassalta poistuttaessa, jos ne ei skannaa että vietkö mennessäsi jotain mitä et ole maksanut?

Tasan viimeinen kerta kun menen k-ryhmän kauppaan. Asioin vain kaupoissa, joiden silmissä en ole oletusarvoisesti varas.

Kommentit (466)

Vierailija
121/466 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti näitä satunnaistarkastuksia on ollut yhtä kauan kuin itsepalvelukassojakin. Ehkä niitä on lisätty sen jälkeen, kun kauppojen hävikki on uusien kassamenetelmien myötä kasvanut. Minusta se on vain hyvä asia, että kauppiaat pitävät huolen tavaroistaan ja keräävät niistä maksut kaikilta. Ei siinä ole todellakaan mitään hävettävää, jos rehellinen asiakaskin joutuu tarkastuksen kohteeksi. En minä ainakaan ole koskaan hävennyt, vaikka kassa pyytää lähimaksun yhteydessä näpyttelemään myös PIN-koodin ja näin varmistamaan, että kortti on oikealla henkilöllä. Näillä kaikilla turvatoimenpiteillä vaan parannetaan meidän rehellisten ihmisten ostoskokemusta ja estetään varastetun tavaran hinnan lisäämistä meidän muiden maksettavaksi.

Vierailija
122/466 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä käytä ip-kassoja. Jos minun pitää maksaa ruuasta täyden hinnan niin todellakin haluan palvelua sen edestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/466 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän aikoinaan joku veti herneet nenään ja otti yhteyttä lehtiin satunnaistarkastuksesta. Oli "unohtanut" piipata tonnikalapurkin ja jäi kiinni tarkastuksessa. Eli kyllä näitä välistävetäjiä löytyy.

Näitä sattuu myös kassalla ja kassahenkilö unohtaa poistaa tuotteesta hälyt.

Minä olen jättänyt yhden kaupan väliin, enkä koskaan astu liikeeseen, kun maksettuani ostokset ja poistuttuani kassalta, alkoi hälyttäå.

Se oli nöyryyttä kokemus, kun muut asiakkaat tuijottivat "varasta".

Kassa hälytti vartijan ja kun osan ostoksista olin pakannut käsilaukkuun, vartija otti laukun ja laittoi ylösalaisin ja laukun sisällän hihnalle.

Laukussa oli kuukautissuoja, jonka vartija otti ja roikutti sitä ilmassa kädessään pinsettiotteella ja hyvin halveksivasti kysyi kassalta, mikä se on ja tietysti muut asiakkaat tuijotti kuukautissuojaa.

Hälytyksen syyksi paljastui joku meikki, josta myyjältä oli jäänyt ottamatta hälyt, vaikka se löytyi kassakuitilta. Eivät pyytäneet edes anteeksi.

Pakkasin hihnalta käsilaukkuuni omaisuuteni ja jätin maksamani ostokset liukuhihnalle ja poistuin paikalta ja kävelin minkä kintuissa läksi, enkä enää kuunnellut mitä huuhtelivat, kun kassalla jäi monen metrin jonot ja kaikki tuijotti minua. Tämä tapahtui Cittarissa.

Vierailija
124/466 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Satunnaistarkastukset on ihan säännöissä. Mutta en ymmärrä mitä iloa niistä on. Ehkä niistä saadaan aikaan taulukko, että paljonko itsepalvelukassoilla huijataan, mutta samalla saadaan aikaan asiakas joka ei palaa.

Kyllä itse ainakin oon aina palannut ja väitän että ovat hyvin harvinaisia yksittäistapauksia jotka eivät oikeasti palaa. Noita tehdään kaikissa isoissa kaupoissa, se ettei ole osunut kohdallesi ei tarkoita ettei niitä tehdä. Siinähän sitten hoidat kaikki ostokset kalliissa alepassa tai k-marketissa. Jos välttämättä haluat välttää tarkastuksen käytä normikassaa.

Vierailija
125/466 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä ihmettä? Myös lentokentillä on satunnaistarkastuksia, samoin uimahallissa. En ole koskenut niitä nöyryyttäviksi enkä jätä menemättä.

Uimahallissa satunnaistarkastuksia?!

Mitä ihmettä ne siellä tarkastavat? Vilkaisevatko housujen sisään, että ootko oikeassa pukkarissa??

Vierailija
126/466 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Satunnaistarkastukset on ihan säännöissä. Mutta en ymmärrä mitä iloa niistä on. Ehkä niistä saadaan aikaan taulukko, että paljonko itsepalvelukassoilla huijataan, mutta samalla saadaan aikaan

asiakas joka ei palaa.

Juu: minä käytän itsepalvelukassaa säästääkseni aikaa silloin, kun on kiire. Jos minun kohdalleni tulisi jokin satunnaistarkastus, ilmoittaisin, että nämä ostokset jäävät nyt tänne, kiitos vain. Enkä siis maksaisi niitä.

Tarkastus tulee maksamisen jälkeen, joten ei auta.

Mulla ainakin Prismassa tuli käsiskanneria käyttäessä ennen maksamista. Neljä satunnaistuotetta skannattiin. En olisi kyllä viitsinyt jättää kärryllistä tavaraa siihen ja mennä muualle uudelleen ostoksille. 

Vierailija
127/466 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lakatkaa käyttämästä niitä 'tun automaatteja, se että te leikitte kaupan työntekijöitä vapaaehtoisesti antaa kaupan omistajalle tekosyitä pyörittää sitä kauppaa äärimmäisen pienellä määrällä porukkaa joiden palkat valtio joutuu kikkailun myötä maksaan kaupan puolesta about puoliks.

Meidän S-marketissa oli liian vähän henkilökuntaa jo kauan ennen automaatteja. Ja se sama, laiska myyjä aiheutti kilometrien jonot jo silloin.

Kun minulla on kaksi ostosta ja kiire, en todellakaan mene jonottamaan sille ainoalle auki olevalle kassalle, jossa on pitkä jono, ja jonka myyjän tiedän olevan todella hidas. Totta kai valitsen automaatin, johon ei ole lainkaan jonoa.

Tilanne on toinen, kun kassalla on tehokas ja skarppi myyjä. Hän päihittää itsepalvelukassan, vaikka olisi vähän jonoakin.

Eläköön valinnanvapaus!

Den butiken som inte ens klarar av att ta emot pengar av sina kunder får för min del vara.

I dagens affär hämtar leverantörerna produkterna så långt som möjligt, ofta rakt in i diskarna. Kunderna plockar varorna och laddar t.o.m. själva upp dem på kassabandet. Om butiken inte ens orkar ha en person som tar emot betalningen (som är 50 % - 200 % högre än den som leverantören fick) så får de affärerna, som sagt, vara.  S-gruppens affärer är de som man sist går till.

Vierailija
128/466 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä ihmettä? Myös lentokentillä on satunnaistarkastuksia, samoin uimahallissa. En ole koskenut niitä nöyryyttäviksi enkä jätä menemättä.

Mitä ne uimahallissa tarkastaa? Ikinä törmännyt moiseen satunnaissysteemiin.

Vierailija
129/466 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prismassa käytetään aina itsepalvelukassaa ja sitä missä on liukuhihna. Kertaakaan ei ole tarkastettu.

Cittarissa taas ollut jo kaksi tarkastusta.

Käsiskannerin käyttö lopetettiin tarkastuksien takia. Sovittu miehen kanssa että jos Prismaan tulee noi tarkastukset niin jatkossa meidät palvelee ihan oikea ihminen.

Valinta on asiakkaalla.

Vierailija
130/466 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä Prismassa itsepalvelukassoja vartioi iso lauma myyjiä. Tavallisia kassoja on sitten muutama toiminnassa ja niillä pitkät jonot.

Itse menen aina sellaiselle itsepalvelukassalle, johon ne kyttäävät myyjät näkevät suoraan. En ole kassan edessä vaan sivussa, jotta myyjät näkevät miten kone lukee jokaisen viivakoodin. Koskaan ei ole tullut tarkistusta, kun lauma myyjiä vahtii.

Olen kerran joutunut Prismassa inhottavan tilanteeseen kun normikassalla portti piippasi turhaan. En tietenkään ollut varastanut mitään, vaan ulkomailta ostetussa jakussani oli sellainen pieni paperilätkä pesuohjelapussa ja siinä oli joku suurin piirtein näkymätön hälytin. Kiva sitten esitellä vartijalle kassin sisältöä ja kävellä vartijan vanavedessä infoon selvittämään. Ei edes anteeksipyyntöä tullut ja itse piti pyytää "aiheeton hälytys" - kuulutusta.

Kummallisinta oli, että jakku oli jo pari vuotta vanha, sitä oli käytetty ko. liikkeessä monta kertaa, pesty ja pidetty ja yhtäkkiä se olematon paperilätkä aktivoitui. Eikä ostettaessa ollut hälyttänyt

Sen jälkeen olen tarkistanut kaikista uusista vaatteista ne pesuohjelaput.

Vierailija
131/466 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän aikoinaan joku veti herneet nenään ja otti yhteyttä lehtiin satunnaistarkastuksesta. Oli "unohtanut" piipata tonnikalapurkin ja jäi kiinni tarkastuksessa. Eli kyllä näitä välistävetäjiä löytyy.

Minä olen jättänyt yhden kaupan väliin, enkä koskaan astu liikeeseen, kun maksettuani ostokset ja poistuttuani kassalta, alkoi hälyttäå.

Kassa hälytti vartijan ja kun osan ostoksista olin pakannut käsilaukkuun, vartija otti laukun ja laittoi ylösalaisin ja laukun sisällän hihnalle.

Laukussa oli kuukautissuoja, jonka vartija otti ja roikutti sitä ilmassa kädessään pinsettiotteella ja hyvin halveksivasti kysyi kassalta, mikä se on ja tietysti muut asiakkaat tuijotti kuukautissuojaa.

Hälytyksen syyksi paljastui joku meikki, josta myyjältä oli jäänyt ottamatta hälyt, vaikka se löytyi kassakuitilta. Eivät pyytäneet edes anteeksi.

Pakkasin hihnalta käsilaukkuuni omaisuuteni ja jätin maksamani ostokset liukuhihnalle ja poistuin paikalta ja kävelin minkä kintuissa läksi, enkä enää kuunnellut mitä huuhtelivat, kun kassalla jäi monen metrin jonot ja kaikki tuijotti minua. Tämä tapahtui Cittarissa.

Luikit karkuun? Minä olisin nostanut helvetinmoisen metelin.

Vierailija
132/466 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uimahallissa? Mitä ihmettä?

Jos ostaa kulkukortin henkilökohtaisella liikuntaedulla esim epassi, kortti laitetaan omalle nimelle. Kun kortilla kulkee portista, välillä tulee ns hälytys jossa pyydetään näyttämään henkkarit kassalla. Itse olen pari kertaa joutunut tällaiseen tarkastukseen.

Vierailija
133/466 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukija123 kirjoitti:

Meillä Prismassa itsepalvelukassoja vartioi iso lauma myyjiä. Tavallisia kassoja on sitten muutama toiminnassa ja niillä pitkät jonot.

Itse menen aina sellaiselle itsepalvelukassalle, johon ne kyttäävät myyjät näkevät suoraan. En ole kassan edessä vaan sivussa, jotta myyjät näkevät miten kone lukee jokaisen viivakoodin. Koskaan ei ole tullut tarkistusta, kun lauma myyjiä vahtii.

Olen kerran joutunut Prismassa inhottavan tilanteeseen kun normikassalla portti piippasi turhaan. En tietenkään ollut varastanut mitään, vaan ulkomailta ostetussa jakussani oli sellainen pieni paperilätkä pesuohjelapussa ja siinä oli joku suurin piirtein näkymätön hälytin. Kiva sitten esitellä vartijalle kassin sisältöä ja kävellä vartijan vanavedessä infoon selvittämään. Ei edes anteeksipyyntöä tullut ja itse piti pyytää "aiheeton hälytys" - kuulutusta.

Kummallisinta oli, että jakku oli jo pari vuotta vanha, sitä oli käytetty ko. liikkeessä monta kertaa, pesty ja pidetty ja yhtäkkiä se olematon paperilätkä aktivoitui. Eikä ostettaessa ollut hälyttänyt

Jos on tarpeettomannpitkät jonot kassalle niin valitusta vihreälle linjalle. Päällikkö joutuu vastaamaan kaikkiin valituksiin ja sen bonarit laskee.

Vierailija
134/466 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukija123 kirjoitti:

Meillä kävi teinin kanssa samoin. Portti kiljui jo sisään mennessä ja siinä sitä setvittiin myyjän kanssa. Kunnes hän hoksasi kysyä vaatteista. Paidassa oli joku leikattava tekstiilihäly. Ihan hissukseen asia hoidettiin asiallisesti. Sen jälkeen olen katsonut kaikki vaatteet hyvin tarkkaan. Joskus on minun kirjaston kirja huutanut tms. Aina on hoidettu hyvin asiallisesti ja kuulutettu. En itse edes mieti enempää jos jostain kuuluu häly, syitä kun on muitakin kun varkaus.

Vierailija
135/466 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luikit karkuun? Minä olisin nostanut helvetinmoisen metelin.

Jos paikalla oli Securitas niin ne olisi varmaan tappaneet sinut siihen paikkaan voimalla viiden miehen.

Vierailija
136/466 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ostaa kulkukortin henkilökohtaisella liikuntaedulla esim epassi, kortti laitetaan omalle nimelle. Kun kortilla kulkee portista, välillä tulee ns hälytys jossa pyydetään näyttämään henkkarit kassalla. Itse olen pari kertaa joutunut tällaiseen tarkastukseen.

Näin toimitaan Valkeakosken uimahallissa. Haluavat satunnaistarkistuksilla varmistaa ettei henk koht liikuntaedulla ostettua korttia (jonne siis ladattu käyntejä) käytä muut kuin se jolle liikuntaetu on tarkoitettu.

Vierailija
137/466 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuohan on kyllä ihan ymmärrettävä syy uimahallissa.

Vierailija
138/466 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uimahallissa? Eipä ole koskaan sattunut, vain käy uimahallissa 1-2 kertaa viikossa, yli 20v ajan.

Mitä ne uimahalissa tarkastavat, kurkkaavat uimapuvun sisään, vai mihin?

Vierailija
139/466 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse tarkastaa kenenkään ostoksia kun palkataan lisää kassoja.

Vierailija
140/466 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ei satunnaistarkastukset haittaa itsepalvelukassoilla. Sen sijaan ärsyttää tosi paljon, että portti avautuu vain kassakuitilla.

Missä minä pidän sitä kassakuittia, jos kumpikin käsi on jo täynnä painavia ostoskasseja?

No laita ne kassit kärryyn, johon keräsit ostokset. Kärryhän sulla on ollut, kun molemmissa käsissä on painavia ostoskasseja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme neljä