Siis milloin itsepalvelukassoille on tullut tämä nöyryyttävä ostosten satunnaistarkastaminen?
Kävin pitkästä aikaa kaupassa niin, että maksoin ostokset itsepalvelukassalla. Ajattelin, että pääsen nopeiten ulos kaupasta, kun ei ollut isot ostokset. Ja vielä mitä. Skannattuani ostokset kone alkoi vilkuttamaan ja näytöllä luku että henkilökunta hälytetty paikalle ostosten satunnaistarkastusta varten.
Siis mitä?! Onko tuon keksijä ajatellut ollenkaan, miten NÖYRYYTTÄVÄÄ on, kun joku ihminen tulee tarkistamaan sun ostokset muiden asiakkaisen toljottaessa vieressä?!! Ja ei, ikinä en ole mitään varastanut enkä huijannut väärillä hinnoilla, ihan on varaa omalla rahalla maksaa sen mitä haluan. Ja sitä paitsi, mikä virka niillä hälytinporteilla sitten on siinä itsepalvelukassalta poistuttaessa, jos ne ei skannaa että vietkö mennessäsi jotain mitä et ole maksanut?
Tasan viimeinen kerta kun menen k-ryhmän kauppaan. Asioin vain kaupoissa, joiden silmissä en ole oletusarvoisesti varas.
Kommentit (466)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua ei satunnaistarkastukset haittaa itsepalvelukassoilla. Sen sijaan ärsyttää tosi paljon, että portti avautuu vain kassakuitilla.
Missä minä pidän sitä kassakuittia, jos kumpikin käsi on jo täynnä painavia ostoskasseja?
Takin taskussa.
Miten se lappu taskusta nousee itsekseen ja painautuu vasten skanneria?
Sinussa taitaa jotain epäilyttävää olla kun tuolla tavalla hätäännyt. Muut toljottavat sinua, koska vaistoavat sinun olevan epärehellinen.
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin haluan palvelua, enkä käytä ip-koneita. Haluan vielä maksaakkin niin, että 10€ bonustililta, 10€ OP:n kortilla ja 15€ Nordean. Loput sitten käteisellä.
Ilmeisesti vielä niin, että kaadat sen kolikkopussin siihen hihnalle? Tai ojennat 5-20 senttisiä kourallisen myyjälle?
Kerran ollut satunnaistarkistuksessa. Kurkkas vaan kassiin sisään ja totesi että onpa jämptisti pakattu, ei tartte alkaa purkaan ja kuittasi tarkistetuksi. Taisi siinä käydä jo aikaisemmin kuittaamassa kaksi olutta.
Vierailija kirjoitti:
Minua ei satunnaistarkastukset haittaa itsepalvelukassoilla. Sen sijaan ärsyttää tosi paljon, että portti avautuu vain kassakuitilla.
Missä minä pidän sitä kassakuittia, jos kumpikin käsi on jo täynnä painavia ostoskasseja?
Suussa huulien välissä yleensä pidetään mikäli kädet täynnä. Niin avainnippua kuin monia muitakin tarpeellisia.
Euroopassa ip-kassoja ja - kauppoja sekä käteismaksusta kieltäytyviä kauppoja boikotoidaan koko ajan enemmän.
Moni esim.just jättää täydet ostoskärryt kassalle, jos ei käteismaksu kelpaa. Aina parempi jos kärryn pohjalla kalliita pakasteita.
Vastarintaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, toivottavasti et koskaan joudu lentokentän turvatarkastuksessa satunnaistarkastukseen. Sulta katkeaisi varmasti verisuoni päästä.
Lentokentän satunnaistarkastus on enemmän tai vähemmän satunnainen: https://www.is.fi/matkat/art-2000005383739.html
Käytännössä henkilökunta profiloi matkustajia ja valitsee "satunnaistarkastukseen" mielestään epäilyttäviä henkilöitä. Rauhattomuus, hikoilu, levoton pälyily, ärsyyntymisen näyttäminen, jne. ovat tyypillisiä merkkejä siitä, että henkilö kannattaa "satunnaistarkastaa". Lisäksi demografia (sukupuoli, ikä, jne.) ovat profiloinnin välineenä, vaikkei saisikaan olla.
Minut tarkastettiin joka kentällä Yhdysvalloissa, kun lensin Seattlesta Bostoniin useiden muiden kaupunkien kautta.
Kammottava kaksoistornituho oli liian lähellä ja lensin vain yhteen suuntaan, ei paluulentoja, jotka ilmeisesti tekevät ihmisestä rehellisen kunnon kansalaisen.
Ilmeisesti oletuksena oli, että saidat epäilyttävien maiden kriminaalimiehet lentävät itaruuttaan vain yhteen suunteen.
Olin kolmekymppinen vaaleahiuksinen nainen Suomesta.
Vierailija kirjoitti:
Euroopassa ip-kassoja ja - kauppoja sekä käteismaksusta kieltäytyviä kauppoja boikotoidaan koko ajan enemmän.
Moni esim.just jättää täydet ostoskärryt kassalle, jos ei käteismaksu kelpaa. Aina parempi jos kärryn pohjalla kalliita pakasteita.
Vastarintaa!
Rikollisuutta.
Eikös se reaktio ole toisinpäin jos joutuu tarkastukseen aiheettomasti että ähäkutti mitä oikein kuvittelette.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Takin taskussa.
Miten se lappu taskusta nousee itsekseen ja painautuu vasten skanneria?
Minulla on ollut vuosia tapana laittaa käsi taskuun ja näyttää lappu skannerille. Suosittelen.
Vierailija kirjoitti:
Lakatkaa käyttämästä niitä 'tun automaatteja, se että te leikitte kaupan työntekijöitä vapaaehtoisesti antaa kaupan omistajalle tekosyitä pyörittää sitä kauppaa äärimmäisen pienellä määrällä porukkaa joiden palkat valtio joutuu kikkailun myötä maksaan kaupan puolesta about puoliks.
Meidän S-marketissa oli liian vähän henkilökuntaa jo kauan ennen automaatteja. Ja se sama, laiska myyjä aiheutti kilometrien jonot jo silloin.
Kun minulla on kaksi ostosta ja kiire, en todellakaan mene jonottamaan sille ainoalle auki olevalle kassalle, jossa on pitkä jono, ja jonka myyjän tiedän olevan todella hidas. Totta kai valitsen automaatin, johon ei ole lainkaan jonoa.
Tilanne on toinen, kun kassalla on tehokas ja skarppi myyjä. Hän päihittää itsepalvelukassan, vaikka olisi vähän jonoakin.
Eläköön valinnanvapaus!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastarintaa!
Rikollisuutta.
Mitä rikollista siinä on? Maksuvalmius olisi, mutta jos ei kauppa laillista maksuvälinettä kelpuuta, niin voivoi.
Joko ne ip-kassat Suomessa skannaa myös kasvot eli onko täälläkin jo kamerat noissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lakatkaa käyttämästä niitä 'tun automaatteja, se että te leikitte kaupan työntekijöitä vapaaehtoisesti antaa kaupan omistajalle tekosyitä pyörittää sitä kauppaa äärimmäisen pienellä määrällä porukkaa joiden palkat valtio joutuu kikkailun myötä maksaan kaupan puolesta about puoliks.
Meidän S-marketissa oli liian vähän henkilökuntaa jo kauan ennen automaatteja. Ja se sama, laiska myyjä aiheutti kilometrien jonot jo silloin.
Kun minulla on kaksi ostosta ja kiire, en todellakaan mene jonottamaan sille ainoalle auki olevalle kassalle, jossa on pitkä jono, ja jonka myyjän tiedän olevan todella hidas. Totta kai valitsen automaatin, johon ei ole lainkaan jonoa.
Tilanne on toinen, kun kassalla on tehokas ja skarppi myyjä. Hän päihittää itsepalvelukassan, vaikka olisi vähän jonoakin.
Eläköön valinnanvapaus!
Paitsi kun se satunnainen tarkastus osuu kohdallesi ja odottelet sitä hidasta myyjää tulemaan kuittaamaan sinut kunhan hän on ensin palvellut sen jonon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastarintaa!
Rikollisuutta.
Mitä rikollista siinä on? Maksuvalmius olisi, mutta jos ei kauppa laillista maksuvälinettä kelpuuta, niin voivoi.
Toivottavasti jonain päivänä käsität, kuinka vastenmielisesti ajattelet.
On se aina ollut niin että satunnaisesti tarkastavat. Kohdalle ei ole osunut. Muista en tiedä kun en tapaa muita pisteitä tuijotella ja seurata.
Vierailija kirjoitti:
Joko ne ip-kassat Suomessa skannaa myös kasvot eli onko täälläkin jo kamerat noissa?
Eikös Possen piilokamerassa ollut "kasvotunnistus"... Kiltisti ihmiset esittelivät lärviään kameralle.
Hiljaisina aikoina oon huomannut että myyjät selvästi viivyttelee kassalle tuloa, eli rivien välistä huomaa että pitäs käyttää ip-kassoja.
Lähi ABCllä odotuttivat kerran varmaan vartin, mutta tässä asiassa oon jäärä.
Vierailija kirjoitti:
Satunnaistarkastukset on ihan säännöissä. Mutta en ymmärrä mitä iloa niistä on. Ehkä niistä saadaan aikaan taulukko, että paljonko itsepalvelukassoilla huijataan, mutta samalla saadaan aikaan
asiakas joka ei palaa.
Juu: minä käytän itsepalvelukassaa säästääkseni aikaa silloin, kun on kiire. Jos minun kohdalleni tulisi jokin satunnaistarkastus, ilmoittaisin, että nämä ostokset jäävät nyt tänne, kiitos vain. Enkä siis maksaisi niitä.
Eihän sen tarvii takahuoneessa olla, voi yhtä hyvin olla vaikka jossakin halpatyövoiman maassa.