Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Henna Kalinainen taistelee hengestään sairaalassa!

Vierailija
07.04.2023 |

Henna Kalinainen taistelee hengestään sairaalassa, jossa ollut jo viisi päivää. Kotona on pieni vauva. Hänellä on vakava bakteeritulehdus, joka on johtanut sepsikseen eli verenmyrkytykseen ja myös keuhkokuumeeseen. Siunausta Hennalle!
https://halloota.com/henna-kalinainen-taistelee-hengestaan-jo-viisi-pai…

Kommentit (167)

Vierailija
101/167 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kohtuu monta kuolemaa nähneenä vähän pistää korvaan tuo taistelee hengestään. Yksikään jonka kuolemaa olen nähnyt, ei ole käynyt mitään kamppailua. Hengenveto kerrallaan ovat hiljentyneet, rauhoittuneet. Kun kuolema on viemässä, ei siinä enää kamppailla vastaan. Joskus kuolema on niin nopea, ettei ehkä edes tajua kuolevansa, saati, että aloittaisi jonkun kamppailun. Sen hetken, kun viimeinen henkäys vedetty, tajuaa läsnäolijakin vasta sitten kun ymmärtää, ettei seuraavaa enää tullutkaan. Näitä olen ammattini vuoksi nähnyt, jossain toisessa tilanteessa voi lähtö olla erilaista. Niistä en osaa sanoa mitään mikä ei olisi mutua.

Voisiko joku kertoa, miten hengestään taistellaan, jos siitä voi taistella.

Älä tartu ilmaisuihin ja lillukanvarsiin. Jos tosiaan olet joku hoitaja, sulta pitäs ottaa oikeudet, koska olet vaarallinen vääriin asioihin takertuja. Kun lähelläsi potilas kuolee, sinä katsot onko tippaletku kunnossa.

Siinä vaiheessa, kun ihminen on kuolemassa - saattohoidossa - ei enää nestetippaa tarvita. Koska määrittelet minut vaaralliseksi, en lähde avaamaan, mitä kuoleva silloin tarvitsee. Tiedän itse, miten toimia. Tiedätkö sinä, kerro, entä montaako lähtijää olet ollut saattelemassa.

Verenmyrkytyksestä ei mihinkään saattohoitoon mennä. Sä joko kuolet tai selviydyt joko ehjänä tai jopa kaikki raajat amputoituna. Kun heräät, niin maailmasi on muuttunut totaalisesti.

Vierailija
102/167 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tuu vahinkoa ottiko vaali tulos noin koville.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/167 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpöhöpö juttu. Minulla oli crp 325, Hb 86, sepsis ja kova kuume enkä silti taistellut hengestäni....

Vierailija
104/167 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se crp ole mikään mittari sille miten vakavaa on.

Se on vain yksi arvoista ja osa arviointia.

Itse olin kuolemassa ja crp vaan 120 kun olivat ommelleet sektiohaavan suoleen kiinni ja jouduin kovien kipujen takia sairaalaan. juuri ennen kun veivät leikkaussaliin (oli todettu heti saavuttuani märkää vatsaontelossa, ei mitään lääkettä ja pidettiin syömättä ja juomatta kolme päivää ja VS 3,6) oli verenpaineen alapaine ollut epikriisin mukaan 300! Siinä oli  hiuksen karvan varassa lähtö ja siltä se tuntuikin kun en jaksanut enään kuin mielssäni rukoilla kuolevani.

Selvä hoitovirhehän se oli vatsakalvontulehdus, vaikka papereissa lukee määrittämätön vatsakipu.

Vatsa oli sitten 20cm pystysuunnassa auki ja antibioottia sain leikkauksen jälkeen suoneen plus kotiin mukaan. En jaksanu valittaa kun haava repsahti auki, vauvan sydäntä seurattiin, toisella lapsella todettiin vaippaikäisenä samaan syssyyn diabetes ja itsellä samoin. 

Ne olis voinut vaan imeä nesteen ontelosta pois ja aloittaa sen perusteella antibiootit, mutta olin helppo koekaniini purkaa koko suoli kumppaneineen pöydälle ja opiskella.

Joillakin nousee crp ja joillakin ei. On muitakin indikaattoreita siksi olemassa. Senkka ja maksa-arvot nousevat usein jälkijunassa jos olet sattunut olemaan flunssassa.

Vierailija
105/167 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vaaginaan livahtanut bakteeri?

Vierailija
106/167 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö juttu. Minulla oli crp 325, Hb 86, sepsis ja kova kuume enkä silti taistellut hengestäni....

No mun äiti oli toista viikkoa teholla.

Vierailija
107/167 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännää että otetaan keskusteluun se että monet muutkin. Niin tietenkin. Mutta julkkis on julkkis ja sen kautta ihmiset myötäelävät ja jäsentävät todellisuuttaan.

Onko Henna Kalinainen muka joku julkkis? Minä en ole ikinä kuullutkaan hänestä.

Vierailija
108/167 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mun mumma oli kotona ja vielä jaksoi leipoa suklaapiirakkaa.

Vierailija
109/167 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mun mumma oli kotona ja vielä jaksoi leipoa suklaapiirakkaa.

Se CRP ei edelleenkään ole mikään kuoleman käyrä- Veriarvo muiden joukossa eikä yksinään kerro totuutta.

Voihan Hemoglobiinikin olla ok, mutta kärsii silti anemiasta.

Vierailija
110/167 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli sepsis clostridium suolistobakteerista, jonka sain tartuntana kotimaassa. Oli CRP 400 ja kuumetta jotain 40 astetta. Halusivat laittaa mut kotiin sairaalasta, kun osastolla ei ollut tilaa... olin tajuttomana niin ei onnistunut kotiutus ja mies sanoi ettei ota mukaansa. HUS Uudellamaalla. Olisin varmaan kuollut kotiin. Voimia Kalinaiselle ja pikaista paranemista.

Vierailija
111/167 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummasti nämä Marttia A.n "ystävät" kuolee tai sairastuu.

Vierailija
112/167 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika pulskassa kunnossa näyttää olevan.

Vierailija
113/167 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko vaginoosin saada viidakosta?

Vierailija
114/167 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan noissa ulkomaisissa paikoissa hirmuinen määrä eri kantoja jotka voivat hyökätä elimistöön, ja jo rokotukset pelkästään ja corona piikit päälle ja laihdutuslääke. Johonkihan tuo laihtumisteho perustuu- ei luonnonmukaiseen touhuun.

Vierailija
115/167 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummasti nämä Marttia A.n "ystävät" kuolee tai sairastuu.

Onpa inhottavasti vihjailtu , jopa rikollisesti. Enemmänkin niin että tiettyjä riskejä omaavat ihmiset ahautuvat noihin ohjelmiin, eivätkä osaa hallita elämäänsä. Se ei ole Marttiinan vika.

Vierailija
116/167 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka on tää henkilö?  Pitäiskö tietää?

Vierailija
117/167 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä FBI. Olemme ottaneet IP:t talteen ja kohta rytisee. Lavastamme teidät lapon käyttäjiksi ellei muuten tapahdu.

Vierailija
118/167 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sepsikseen kuolleisuus on noin 15%. Taudinkuvaan vaikuttaa ab-hoidon aloitusaika, taudinaiheuttajabakteeri, henkilön terveydentila ja lääkitykset.

Pahimmasta päästä ovat streptokokki A (pyogenes), pneumokokki ja stafylokki aureus

Vierailija
119/167 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko vaaginaan livahtanut bakteeri?

Seksinukkekeisarin A Kurhisen puolivenäläinen bakteeri??

Vierailija
120/167 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännää että otetaan keskusteluun se että monet muutkin. Niin tietenkin. Mutta julkkis on julkkis ja sen kautta ihmiset myötäelävät ja jäsentävät todellisuuttaan.

Onko Henna Kalinainen muka joku julkkis? Minä en ole ikinä kuullutkaan hänestä.

Näyttää siltä mama Junelta, jolla on lapsimissi tytär Honey Booboo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän seitsemän