Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puoliso veloissa, haluaa ottaa lainaa minun nimissäni

Vierailija
07.04.2023 |

Mitä tekisitte ? Sanoin, etten ota lainaa toiselle, vaikka kyseessä on auto, jonka kyydissä joskus istun mutta jota puoliso yksin ajaa ja tarvitsee työmatkoillaan. Hän on ulosoton asiakas eikä saa otettua lainaa itse. Minulla ei ole edes ajokorttia. Asumme yhdessä mutta asunto on minun, samoin teen lähes kaikki hankinnat kotiin koska miehellä ei ole varaa tai ei halua ostaa mitään.
Periaatteeni on ollut, etten ota koskaan toisen lainaa omiin nimiini. Nyt olen sitten kuulemma huono ihminen, itsekäs enkä rakasta.

Kommentit (204)

Vierailija
121/204 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies ei pysty maksamaan autoveroa, autovakuutusmaksuja ja huoltoja. Onko ap sulla varaa panna autoon useita satoja kuukaudessa?

Minkälaisen auton vero, vakuutus ja huollot on satoja euroja joka kuukausi? 

Änkyti änkyti. Velkaa pitää lyhentää kerran kuussa. Se plus muut kulut on satoja euroja kuussa. Rahaa panna autoon satoja euroja lukee tossa edellä. Ei pakollisiin muihin kuluihin. Huollot on kalliita. Korjaukset kalliita jne.

Änkyti änkyti vain itsellesi. Tuossa kirjoitettiin, että veroon, vakuutukseen ja huoltoihin menee satoja euroja. Ei puhuttu mitään lyhennyksestä.

Ei autoja jatkuvasti huolleta ja korjata. Riippuu ihan autosta tarvitseeko sitä kuinka paljon korjata. Renkaita ei tarvitse ostaa jatkuvasti. Öljy ei ole niin kallista, että siihen satasia menisi. 

no voi jankka jankka arvasin että alat äkisemään. Auton velaksiostaminen tarkoittaa velanlyhennyksiä kuukausittain. Se raha menee autoon. Tajuatko vai onko putkiaivo sulla.

Vierailija
122/204 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli miesystävä, joka oli ulosotossa. Hän kun osti muutaman satasen autoromun, niin alkoi ehdottelemaan, että osallistun puoleksi auton remontteihin ja kuluihin. Tästä hyvästä saisin joskus käyttää hänen romuansa. Noh kieltäydyin siltä istumalta, koska oli niin läpinäkyvää hyväksikäytön yritystä meneillään. Minullahan oli omakin auto, joka oli uudehko. 

Arvaatte varmaan, että muutakin vaati. Esimerkiksi rästivuokransa maksamista. Noh en tietenkään peeaan vuokraa maksa, koska sillä ei ole koskaan varaa maksaa sitä takaisin minulle.

Vetosi tunteisiin. Miehen pummikaverin tyttöystävä oli kuulemma maksanut pummin vuokran, niin minunkin pitää tehdä, että en olisi huonompi. Lisäksi äitinsä oli sanonut, että se jolla on rahaa, pitää maksaa poikansa rästivuokra. Pthyi. Tapahtui Espoossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/204 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on jo hyväksikäyttänyt sinua taloudellisesti. Älä ota hänelle lainaa euroakaan. Muuten sinäkin olet kohta taloudellisesti kusessa. Sinä päätät omista rahoistasi!

Vierailija
124/204 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otat auton omiin nimiin ettei mies häivy sitten autoineen. Mies maksaa vakuutukset ja huollot.

Sulla vissiin oma lehmä ojassa kun ehdotat tuollaista?

Ap joutuu todennäköisesti kuseen kun suostuu tuollaiseen. Ei se suostuminen tuohon jää, eikä se kenen nimissä auto on paina paljoa mitään.

Vierailija
125/204 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiasia on, että velkainen ulosotossa oleva, ei voi hoitaa uusia velkoja entisten päälle. Kai ymmärrät sen?

Vierailija
126/204 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velkaa velan päälle ottaminen on huono idea.

Nyt mies kyselemään äidiltä, isältä,kavereilta, työnantajalta ja sisaruksilta lainaa. Älä sinä sotkeudu sen miehesi rahaongelmiin takaamalla peeaalle yhtään mitään.

Vierailija
127/204 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännössä peeaa pyytää sinua takaamaan lainaa itsellensä. Maksukykyähän hänellä ei ole.

Vierailija
128/204 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies voi kysellä työnantajalta työsuhdeautoa, jos se auto on ehdoton työn hoitamiseen. Jos auto ei ole ehdoton, menee sitten yleisillä sinne töihin.

Vierailija
129/204 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaapa ap "keinotekoinen järjestely ulosotossa". Voit sanoa sille pummillesi, ettei tuo hänen ehdottamansa järjestely välttämättä edes onnistu, koska sinulla ei ole ajokorttia. Ulosotto ei välttämättä usko että auto on oikeasti sinun vaan voi epäillä että se on todellisuudessa miehen ja sinun nimissäsi pelkästään ulosoton välttelemiseksi. Tällöin ulosotto voi viedä auton ja kuitata sillä miehen velkoja. Arvaas kenelle auton velka jää?

130/204 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP on jo hyvin antelias, kun miesystävä asuu hänen luonaan ja näin säästää vuokranmaksussa useita satasia kuukaudessa ja lisäksi miehen ei edes tarvitse tehdä ruokaostoksia kotiin tai muitakaan hankintoja.

Vierailija
131/204 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli monta vuotta elätettävänä tällainen uo:ssa oleva mies. Vasta vuosia eron jälkeen kävi ilmi, että mies ei ollut missään uo:ssa missään vaiheessa ja olin maksanut hänen kiinteää omaisuuttaan toisaalla mistä hänellä oli lainaa. En tiedä kuinka mones nainen olin ollut millä hän maksatutti omaisuuttaan, mutta meitä oli monta niinä parina vuosikymmenenä.

Vierailija
132/204 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostat auton nimiisi ja liisaat sen ukollesi joka työstä saatavilla km-korvauksista maksaa sulle hyvitystä auton käytöstä. Älä sitten ihan isointa bemaria lähde siltikään ostamaan.

Ulosottohan sen kertoo ihmisestä että taloudenhallinta ei ole ihan parasta luokkaa.

Vierailija
133/204 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korotonta lainaa ei ole.

Todellinen vuosikorko huitelee parissakymmenessä prossassa. Lisäksi tilinhoitomaksu.

Siihen lisäksi lyhennys, katsastus, renkaat, autovero, dieselvero, huolto, korjaukset, varaosat, pesut, parkkipaikan vuokra, vakuutus....

Ei ole halpaa lystiä ei.

Vierailija
134/204 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

96,7% huijari. Imee sut kuiviin. Jättää ja jatkaa peliään. Persoonatyyppi. Narsisti, itserakas, ehkä psykopaatti.

Saat, mitä tilaat.

Vierailija
135/204 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole huono ihminen, olet harkitseva ja vastuullinen. Auto on niin huono sijoitus, että menetät ilman muuta nämä rahat ja joudut vielä maksamaan lainan.

Sinä pidät perhettä pystyssä, luota vain itseesi. Älä ota lainaa, siitä ei varallisuus kasva.

Ottakaa nyt ihmeessä opiksi ulosoton seuraukset.

Iloa teidän perheelle. Ratkaisu voi löytyä jollain muulla tavalla.

Vierailija
136/204 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

96,7% huijari. Imee sut kuiviin. Jättää ja jatkaa peliään. Persoonatyyppi. Narsisti, itserakas, ehkä psykopaatti.

Saat, mitä tilaat.

Olen samaa mieltä. Syyllistämällä se saa aikansa hyväksikäytettyä, kunnes järki voittaa apeellä.

137/204 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

?

Vierailija
138/204 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostat auton nimiisi ja liisaat sen ukollesi joka työstä saatavilla km-korvauksista maksaa sulle hyvitystä auton käytöstä. Älä sitten ihan isointa bemaria lähde siltikään ostamaan.

Ulosottohan sen kertoo ihmisestä että taloudenhallinta ei ole ihan parasta luokkaa.

Miten yksityishenkilö voi liisata jollekin toiselle yksityishenkilölle auton? Jos tarkoitat, että nainen perii kuukausimaksun, onnistuuko? Jos mies ei ennenkään maksujaan hoitanut? Toisekseen en lukenut (voi olla mennyt ohi), että mies saisi päivärahoja työstään. Auto on kyllä huonoin sijoitus, arvo laskee joka vuosi.

Mieshän ei saa kuin käteisellä liikennevakuutuksen, vai pitäiskö naisen maksaa sekin?

Ainoa hyvä vaihtoehto: mies hankkii rahat itse.

139/204 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää kommentteja?

Vierailija
140/204 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tästä asiasta muka siis jokin epäselvyys vielä??

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän neljä