Puoliso veloissa, haluaa ottaa lainaa minun nimissäni
Mitä tekisitte ? Sanoin, etten ota lainaa toiselle, vaikka kyseessä on auto, jonka kyydissä joskus istun mutta jota puoliso yksin ajaa ja tarvitsee työmatkoillaan. Hän on ulosoton asiakas eikä saa otettua lainaa itse. Minulla ei ole edes ajokorttia. Asumme yhdessä mutta asunto on minun, samoin teen lähes kaikki hankinnat kotiin koska miehellä ei ole varaa tai ei halua ostaa mitään.
Periaatteeni on ollut, etten ota koskaan toisen lainaa omiin nimiini. Nyt olen sitten kuulemma huono ihminen, itsekäs enkä rakasta.
Kommentit (204)
Jos laina on sinun nimissä niin myös auto on sinun.
Ei missään nimessä nyt ainakaan niin että sinä maksat ja toinen omistaa.
Onko sit parempi et mies ei pääse töihin ja jää kotiin makaamaan?
Eiiiii. Et anna hänelle enää rahaa etkä ota hänelle lainaa. Nyt rupeat miettimään miten tuosta kuviosta pääsee irti.
Osta joku halpa auto ja omiin nimiin, ja mies maksaa bensat silloin kun käyttää sitä.
Oikean aarteen olet itsellesi löytänyt. Sössii omat raha-asiat ja sitten syyllistää kun et anna hänen sössiä sinunkin rahoja.
Eiköhän ole paras erota moisesta huijarista.
Älä missään nimessä ota lainaa ihmiselle, joka on jo sotkenut omat raha-asiansa. Varmasti yrittää manipuloida ja syyllistää mutta älä taivu.
Rahaa en anna hänelle. Maksamme kyllä laskut puoliksi, asunnon kulut menee puoliksi ja sellaista. Mutta olen aina pitänyt periaatteena, että en ota lainaa toiselle, koska erot ovat yleisiä ja erotilanteissa ihminen voi muuttua täydeksi kusipääksi.
Ap
AP: kenkkää se loinen pellolle, ennen kuin myös itse olet korviasi myöten maksamassa toisen velkaa. Älä missään tapauksessa anna periksi. Tuollainen luottotiedoton, vastuuton mieslapsi ei koskaan tule velkojaan maksamaan. Pahimmassa tapauksessa käy niin, että kun sinunkin reaalivarallisuus on ulosmittauksessa, niin ukko jättää ja hakee jostain toisen elättäjän. Nyt jotain ryhtiliikettä. Mies menkööt julkisilla tai sitten ostaa jonkun 400euron ritsan, jos ei muuhun ole varaa.
Vierailija kirjoitti:
Eiiiii. Et anna hänelle enää rahaa etkä ota hänelle lainaa. Nyt rupeat miettimään miten tuosta kuviosta pääsee irti.
Ai että velkainen ihminen ei kelpaa parisuhteeseen? Kylmää menoa. Ei ihme että Suomessa on niin paljon masennusta.
Eikö maailmassa tosiaan ole muita miehiä? Tuollainenko oli pakko valita?
No sinä se maksat jos sekin auto menee ulosottoon. Mitä se mies nyt maksaa jos talokin on sinun nimissä? Pitäs sillä pari satkua kuussa sentään jäädä auton maksuun, jos ei varmaan vuokraakaan tarvii maksaa? Vai? Kaikki on silti sinun vastuulla jos papereissa on sinun nimi. En tiedä miten paljon siihen puolisoon luotat? Vai tuleeko sinulle myös maksumerkintä jos puoliso saa auton sinun nimissä ja jää maksamatta. Toki sille voi hommata sellasen 500e auton jolla ajaa vuoden, eikä mene seuraavasta katsastuksesta läpi vaan romuttamolle. Itse ajoin sellaisella melkein vuoden. Kyllä mä sillä töihin pääsin, mut ei toiminu lämppäri eikä ilmastointi.
Otat auton omiin nimiin ettei mies häivy sitten autoineen. Mies maksaa vakuutukset ja huollot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai että velkainen ihminen ei kelpaa parisuhteeseen? Kylmää menoa. Ei ihme että Suomessa on niin paljon masennusta.
Ongelma ei ole velat vaan muu asenne,
Mies selvästi kiristää ja haluaa vetää sinut mukanaan helvettiinsä.
Olet arvokas eikä sinun tarvi olla noin epäkunnioittavan loisen kanssa.
Hän asuu asunnossasi ja kehtaa vielä pyytää lisää!
Nyt ryhdistäydyt ja heität koko paskan ulos. Lopullisesti.
Mitä tarkoittaa "ottaa lainaa toisen nimissä"? Ulosoton asiakkaana kyseessä on ainakin rikos "velallisen epärehellityys" tai jokin muu rikos. Jos itse otat lainan ja ostat auton se on toki ok.
En osta autoa omiin nimiini koska halpoja autoja joutuu korjaamaan jatkuvasti. Turhaan se seisoisi parkkipaikalla ja sitten mietittäisiin millä se korjataan. Lisäksi ei minullakaan ole varaa ostella mitään autoja, mulla ei edes ole korttia :D
Ap
Ai että mies ei halua edes kotiin ostaa mitään, mutta edellyttää, että sinä otat hänen asioihinsa velkaa. Ei mistään hinnasta. Älä ikinä mene toisen puolesta takaamaan velkaa ja vihoviimeisin asia on ottaa velka toisen puolesta kokonaan. Mieti nyt jo itsekin.
No otat JOS haluat maksaa tyhjästä. Et jos et halua maksaa tyhjästä. Todennäköisesti teille tulee ero ennemmin tai myöhemmin raha-asioiden takia.