Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puoliso veloissa, haluaa ottaa lainaa minun nimissäni

Vierailija
07.04.2023 |

Mitä tekisitte ? Sanoin, etten ota lainaa toiselle, vaikka kyseessä on auto, jonka kyydissä joskus istun mutta jota puoliso yksin ajaa ja tarvitsee työmatkoillaan. Hän on ulosoton asiakas eikä saa otettua lainaa itse. Minulla ei ole edes ajokorttia. Asumme yhdessä mutta asunto on minun, samoin teen lähes kaikki hankinnat kotiin koska miehellä ei ole varaa tai ei halua ostaa mitään.
Periaatteeni on ollut, etten ota koskaan toisen lainaa omiin nimiini. Nyt olen sitten kuulemma huono ihminen, itsekäs enkä rakasta.

Kommentit (204)

Vierailija
201/204 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap,

Ymmärrän hyvin että olet kuin puulla päähän lyöty. Tuollainen ilmoitus vie pohjaa koko olleelta parisuhteelta, kun toinen on lähdössä kun et hänelle pirssiä osta.

Mies näytti nyt sinulle, millainen hän on. Hänen rakkautensa on sidoksissa rahaan. Kukin voi itse päättää, onko se oikeaa rakkautta vai ei.

Tuossa tilanteessa auttaisin pakkaamaan ja seuraisin innolla, miten lokinpoikasen käy kaverilla vuokrahuoneessa, kun ei halua vuokraa maksaa. Selvittäisin heti, miten elatusmaksut ja yksinhuoltajakorotukset yms saa. Siten saat oman taloutesi paremmalle tolalle, sillä lapset jäänevät kokonaan sinulle.

Elämä yllättää, välillä ikävästi, välillä ihanasti. Sen ihanan aika tulee kyllä. Voimia ja ihanaa kevättä!

Vierailija
202/204 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos haluat, voit olla auton omistaja ja mies haltija. Omistaja pystyy määrittämään kumpi maksaa esim. ajoneuvoverot. Jos tulee kränää vastaan, niin ainakin saat auton itsellesi, sillä olet sen omistaja.

Luottotiedoton haltija saa liikennevakuutuksen maksamalla vuoden vakuutusmaksun etukäteen. Onko sitä rahaa? Jos ei ole liikennevakuutusbonuksia, vakuutusmaksu on yli 1000 euroa/v. ,

Luottotiedoton ei saa vapaaehtoista vakuutusta, entäs, jos hän kolaroi auton? Tai muu riski, palo, varkaus, ilkivalta?Ja kumpi maksaa verot?

Jos mies lähtee läiskiin (kun sinä et rakasta, koska et rahoita autoa), sinulla on velka ja arvonsa menettänyt auto.

Ei se nyt aina ihan noin ole. Itse sain luottotiedottomana niin autokaskon, matkavakuutuksen, tapaturmavakuutuksen kuin muutkin vakuutukset aivan normaalisti, ilman mitään etukäteismaksuja tms. Mulla oli toki ollut teinistä lähtien kaikki vakuutukset samassa firmassa eikä vakuutuksia koskaan jäänyt maksamatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/204 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko se lokkendaali pakkasi kamansa, ja siirtyi kaverille lokkeilemaan?

Vierailija
204/204 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani puolestasi Ap, ihan varmasti ero tekee kipeätä ja asioita aina hankaloittaa yhteiset lapset. Ikävä kyllä, nyt mies näytti Sinulle todelliset kasvonsa. Minusta enemmän nyt vaikuttaa siltä, että mies heitti viimeisen korttinsa esiin ja mies on varma siitä, että et halua erota ja suostut siksi lainanottoon, todella vastenmielinen teko. Se, että miestä ahdistaa maksaa osuutensa perheen yhteisistä asumiskuluistakin, siis omien lastenkin asumisesta niin kertoo kyllä paljon miehestä. Uskooko mies oikeasti, että joku kaveri majoittaa viikkoa pidemmäksi sohvallensa hyvää hyvyyttään. Ero on todella kipeä asia, itse 30 yhteisen vuoden jälkeen kipeän eron keskellä. No, mieheni pääsi helpolla eikä penniäkään ole maksanut alaikäisen lapsen kuluista, mutta en jaksa taistella (lapsi on puolen vuoden päästä aikuinen). Pidä Sinä kuitenkin pintasi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän seitsemän