Puoliso veloissa, haluaa ottaa lainaa minun nimissäni
Mitä tekisitte ? Sanoin, etten ota lainaa toiselle, vaikka kyseessä on auto, jonka kyydissä joskus istun mutta jota puoliso yksin ajaa ja tarvitsee työmatkoillaan. Hän on ulosoton asiakas eikä saa otettua lainaa itse. Minulla ei ole edes ajokorttia. Asumme yhdessä mutta asunto on minun, samoin teen lähes kaikki hankinnat kotiin koska miehellä ei ole varaa tai ei halua ostaa mitään.
Periaatteeni on ollut, etten ota koskaan toisen lainaa omiin nimiini. Nyt olen sitten kuulemma huono ihminen, itsekäs enkä rakasta.
Kommentit (204)
Jos se mies maksaa asumisestaan vain puolet vastikkeesta ja puolet sähkö- ja vesilaskuista ja kotivakuutuksesta, eikä osallistu edes ruokaostoksilla, niin hönellehän pitäisi jäädä aika hyvin rahaa ostaa oma auto. Kuinka paljon se ulosotto vie sitten nettotuloista? Onko se kolmasosa pääsääntöisesti? Sitä paitsi ei sinne ulosoton asiakkaaksi helposti päädytä, pitää olla tosi huolimaton ja välinpitämätön, jos velkansa sössii niin pahasti.
Kuinka joku kehtaa tuollaisia edes ehdotella tai vaatia keneltäkään. Minä järkyttyisin. Meillä ei tulisi ikinä mieleenkään käyttää ketään hyväksi.
Jos kumppani alkaa/yrittää hyväksikäyttää niin muuta erilleen, hänen saaden ottaa vastuuta omista tekemisistään.
Pitkän työkokemukseni (30 v, rahoitus/vakuutus) perusteella neuvoisin, että älä ikinä ota lainaa, osamaksuja tai mitään sitoumuksia toisen henkilön hyväksi. Varsinkaan luottotiedottoman. Ja kaikki avio/avoliitot päättyvät aina. Joko eroon tai kuolemaan.
Nyt järki käteen, ellet itsekin halua vaikeuksia.
Ei missään tapauksia toisen lainaa, omiin nimiin.
Toiseksi, eikä myöskään autoa ja autonvakuutuksia, sillä olet juridisesti vastuussa, jos se on sinun nimissä ja kumppanilla käytössä auto. Jos kumppani jättää vakuutukset maksamatta, ne peritään sinulta, jos nimi on paperissa, samoin vahingonkorvaukset.
Ulosotossa ja perinnässä on pilvin pimein, jossa juuri sinun kaltaiset naiset ovat hyvää hyvyyttään laittaneet nimensä paperiin ja kumppani käyttänyt hyväksi ja nyt ovat suurissa maksuvaikeuksissa esim. vakuutuspetoksista.
Älä pilaa elämääsi, yhden miehen takia.
Minä menin 18v tuohon ansaan, silloisen poikaystävän kanssa ja myöhemmin olin velkahelvetissä ja ulosotossa ja sitä kesti 20v
Otin nimiini pankkilainan, mies maksoi pari erää ja loput jäi minun maksettavaksi.
Ja minä olin auton omistaja ja mies auton haltija ja siksi minun maksettavaksi jäi myös vakuutukset, autoverot ja sakot. Ja myöhemmin tyyppi ilmoitti auton varastetuksi ja teki vielä vakuutuspetoksen ja otti itselleen vakuutusyhtiön rahat.
Eli maksoin auton kahteen kertaan oikeuden päätöksellä eli pankkilainan, että vakuutusyhtiölle vakuutuspetoksen, vakuutukset, lukematon määrä sakkoja, veroja jne. Korkojen kanssa.
Älä hyvä ihminen mene samaan ansaan, ellet halua pilata elämääsi.
Vierailija kirjoitti:
Osta joku halpa auto ja omiin nimiin, ja mies maksaa bensat silloin kun käyttää sitä.
Siinä on taas pukki kaalimaan vartijana.
Ja neuvot ap. ottamaan auton nimiinsä ja loppupelissä ap. maksaa vakuutukset, autoverot, sakot, katsastukset ja pankkilainan ja mies saa auton käyttöönsä, JOS maksaa bensat.
Mikä logiikka?
Vierailija kirjoitti:
Pitkän työkokemukseni (30 v, rahoitus/vakuutus) perusteella neuvoisin, että älä ikinä ota lainaa, osamaksuja tai mitään sitoumuksia toisen henkilön hyväksi. Varsinkaan luottotiedottoman. Ja kaikki avio/avoliitot päättyvät aina. Joko eroon tai kuolemaan.
Voi ottaa, mutta ainoastaan sillä edellytyksellä, että on valmis maksamaan lainat itse ja pystyy oikeasti tekemään sen. Lainan lisäksi on huomioitava myös hankinnasta tulevat kulut.
Rakkaushuijauksen uhri ei yleensä usko tulevansa huijatuksi. Sinulla on niin kova tarve saada ja antaa rakkautta, että vaiennat päässäsi soivat hälytyssireenit. Luot siitä ihmisestä omassa päässäsi tietynlaisen kuvan, että tällainen ja tällainen hän on, eikähän hän nyt minua huijaisi kun mehän rakastamme toisiamme. Oikeasti hän on jotain muuta, ja tuo jona häntä pidät on oman mielikuvituksesi tuotetta. Googleta tarinoita rakkaushuijauksista. Etköhän löydä niistä kertomuksista jotain tuttua. Ja mieti tuota omaa tarvettasi olla jonkun kanssa. Onko se terveellä pohjalla, kun olet valmis joustamaan rajoistasi vaikka se ei tunnu hyvältä.
miessika vaihtoon ja heti. aikoo varmaan kavaltaa kaiken muunkin omaisuuden. miten se on sössinyt taloutensa, jos käy töissä, ja on ulosotossa? en edes harkitsisi velallisen rahoittamista.
Voit ostaa sille ladatun bussikortin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies ei pysty maksamaan autoveroa, autovakuutusmaksuja ja huoltoja. Onko ap sulla varaa panna autoon useita satoja kuukaudessa?
Minkälaisen auton vero, vakuutus ja huollot on satoja euroja joka kuukausi?
Ihan halvankin auton liikennevakuutus on 1000-1200€/v, autovero 250€/v katsastukset 70-100€
Ja vanhan auton huolto voi olla 500-1400€/v
Lisäksi kesä- ja talvirenkaat muutaman vuoden välein 2x 600-900€
Laske siitä.
Jätä se paska ukko, tuo kiristäminen on syy jättää. Jätä se heti tänään. Uo:n asiakas ja tuollainen luuseri, jätä se.
Hei AP! Minkä alan hommia sun miesystävä tekee työkseen?
Miksi ihmeessä edes seurustelet tuollaisen pummin kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiiiii. Et anna hänelle enää rahaa etkä ota hänelle lainaa. Nyt rupeat miettimään miten tuosta kuviosta pääsee irti.
Ai että velkainen ihminen ei kelpaa parisuhteeseen? Kylmää menoa. Ei ihme että Suomessa on niin paljon masennusta.
Ei kukaan ole väittänyt ettei velkainen kelpaisi parisuhteeseen, mutta parasiitit joutaakin tunkiolle
Ja taas näitä nykypäivän uusavuttomien ongelmia.
Älä suostu. Ei vaikka johtaisi eroon. Äitini maksoi isäni velkoja (joihin oli takaajana) vielä 15 vuotta sen jälkeen kun olivat jo eronneet.
Luottotiedoton haltija saa liikennevakuutuksen maksamalla vuoden vakuutusmaksun etukäteen. Onko sitä rahaa? Jos ei ole liikennevakuutusbonuksia, vakuutusmaksu on yli 1000 euroa/v. ,
Luottotiedoton ei saa vapaaehtoista vakuutusta, entäs, jos hän kolaroi auton? Tai muu riski, palo, varkaus, ilkivalta?Ja kumpi maksaa verot?
Jos mies lähtee läiskiin (kun sinä et rakasta, koska et rahoita autoa), sinulla on velka ja arvonsa menettänyt auto.