Lue keskustelun säännöt.
Kyllä kulttuuri on luksusta sellaiselle ihmiselle, joka joutuu päivittäin miettimään miten saada rahat riittämään edes ruokaan, sähköön ja asumiseen
25.03.2023 |
Että voisi ne yhteiskunnan apurahoilla elävät taiteilijat pitää sen turpansa kiinni.
Kommentit (145)
Käykää vaikkapa maakuntamuseossa katsomassa miten ihmiset elivät ennen. Maksaa muutaman euron, joskus jopa ilmaista. Niukkuuta oli silloinkin, sellaista mitä nykypäivän ihmiset eivät pysty edes käsittämään.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Minä köyhänä olen helvetin ylpeä suomalaisesta kirjastosta ja en pidä sitä murusena, vaan avaruutena.
Vierailija kirjoitti:
Minä köyhänä olen helvetin ylpeä suomalaisesta kirjastosta ja en pidä sitä murusena, vaan avaruutena.
Hienosti sanottu!
Kaikki muu paitsi nälkäänsä syöminen ja himoonsa naiminen on kulttuuria.
Jep, kokeileppa vaikka työttömänä tai pienipalkkaisena mennnnä oopperaa tai balettiesityksiä katsomaan, tai johonkin taidenäyttelyyn. Ei taida useille onnistua. Tuollaisia "korkea"kulttuureja kyllä tuetaan kansan rahoilla, mutta läheskään kaikilla tukemiseen osallistujilla ei ole varaa mennä esityksiä katsomaan ja osallistumaan tukemaansa kultturiin.
Ai niin, onhan ne kirjastot, kuten jaksetaan aina muistuttaa! Köyhät pysyköön lestissään ja tyytyköön kulutturissakin niihin murusiin, mitä varakkaiden pöydiltä varisee kun nautttivat korkeammista kulttuureista!
Tosiaan kulttuuri kuuluu kaikille, siis kaikille joilla varaa siihen. Ei kuullosta lainkaan luksukselta!