Kesällä on veljeni häät. Kuka maksaa avomieheni puvun?
Olen avoliitossa, ollut jo vuosia. Avomieheni ja veljeni ei ole läheisiä eikä avomieheni ehkä pidä veljestä i erityisen paljon, tulevat kuitenkin toimeen silloin harvoin kun kohtaavat. Veljeni menee kesäkuussa naimisiin ja avomiehelläni ei ole ainuttakaan pukua, ei siis mitään juhlavaatetta. Tuli pieni kiista siitä, että kuka maksaa hänelle puvun sinne häihin, minä (matalapalkkainen osa-aikatyössä oleva osin opiskelija) vai hän (palkka vähän alle keskipalkan), kun hän ei kuulemma halua maksaa mistään mitä ei suoranaisesti haluaisi ehkä tehdä. Mitä mieltä muut?
Kommentit (141)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös nuo kulut kuulu morsiamen vanhemmille?
Ai häävieraitten vaatteet 🤣
Sarkasmitutkan tulisi kilkattaa.
No eipä tule moniin juhliin lyhyellä varoitusajalla osallistuttua, jos ei ole yhtään asua kaapissa
Mies maksaa. Jos ei halua tulla, niin ei sitten tule. Js jos aapee haluaa välttämättä, että mies tulee mukaan, niin maksaa sitten miehen puvun.
Ihmeellinen ongelma. Mies maksaa itse omat vaatteensa tai jättää menemättä häihin.
Tai jos ei ole varaa ostaa uutta löytyy kirpputoriltakin pukuja.Ellette ole loistavia ompelijoita ja ompele hänelle itse puku .Tai kysy lainaan.
Jos ei laita pukua. Ellei vuokraa. Onko puvulle eri juhlissa aina käyttöä, jos olisi oma? Voiko olla muu asu kuin puku? Esimerkiksi kauluspaita ja talvella villatakki. :D
Avomies maksaa. Tai jättää väliin jos ei halua ostaa pukua.
Tosin minusta aikuisella miehellä on syytä olla yksi puku. Juhlavaatteista miesten puku on ehkä monikäyttöisin. Sillä voi mennä häihin ja hautajaisiin ja kaikkiin juhliin siltä väliltä, kun asustaa tilaisuuteen sopivalla tavalla.
Aikuinen mies ostaa itse omat vaatteensa.
Mutta häihinhän ei ole koskaan pakko mennä, varsinkaan jos ei edes kunnolla tunne hääparia.
Minä en ole ollut yhdenkään mieheni sukulaisen häissä. Ne on aina jossain hornan tuutissa, osallistuminen maksaisi maltaita, koska pitäisi yöpyä jne.
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin laitan laskun tampooneista sulhaselle, jos kuukautiseni sattuvat häiden aikaan.
Entäpä, kun sulhanen ei maksa?
Asun Helsingissä, tilanne on eri. Tai misdä mä tiedän missä tässä asutaan.
Ollaan hommattu lapselle puku alueen fb kirppikseltä
Pormestarin juhliin
Rippijuhliin
Vanhojen päiviin
Yo juhlaan.
Tehty ilmoitus ja odotettu vastauksia
Yritä edes vähäsen
Mies maksaa tietenkin itse.Kyllä joka miehellä tulee olla yksi tumma puku, tämä on päivänselvä asia.Sillä käy häät , hautajaiset ja kaikki juhlat.
Aikuinen mies maksaa itse pukunsa. Kyllä sitä pukua muutenkin elämässä tarvii.
Kirkkohäät ovat höpötystä. Me soitettiin lähimpään maistraattiin, joka ei ollut lähelläkään kotikuntaamme, mutta kun olimme maisraatin lähellä, niin ajateltiin...tuumasta toimeen, oli yksi peruttu ajanvaraus kahta päivää myöhemmin, heti kun maistraatti avasi ovensa aamulla. Otettin se, sitten leirintäalueelta taksi maistraattiin, sieltä alkoon, sieltä leirintäalueelle ja huikat, sitten leirintäalueen ravinteliin. Kesken ihan ok mutta yksinkertaisen ruokailun työntekijä toi pienen kukkakimpun pöytään. Tarkkasilmäisenä oli huomannut, että oli jokin tärkeä päivä, arvatenkin siitä, että katsottiin sormuksia yhtä paljon kuin lyhyttä ruokalistaa. Joskus voi pieni maaseutukaupunki yllättää. Toisaalta, sellaisiahan kaupungit ovat Helsingin ulkopuolella, maaseutukaupunkeja.
Toisaalta, tai edellä kuvatusta maaseutukaupunkisuudesta johtuen alkaa tuntua siltä, että jonkinlainen tunkkainen homeen haju tarttuu Suomessa vaatteisiin, että pitää päästä muualle, jonnekin, jossa on ihmisiä ja muitakin ihmisen kokoisia kaupunkeja kuin Helsinki.
Siis miksi lähteä koko häihin, jos ei edes ole mitenkään läheinen veljesi kanssa tai ei jopa pidä hänestä?
Vierailija kirjoitti:
Siis miksi lähteä koko häihin, jos ei edes ole mitenkään läheinen veljesi kanssa tai ei jopa pidä hänestä?
Nämä on näitä mysteerijuttuja, jotka kuuluu kategoriaan "koska niin nyt vaan kuuluu tehdä".
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa sen verran mulkulta et kaikki on varmaan tyytyväisiä jos se ei tule juhliin
Tämä. Roskiin!
Kenenkään ei tarvii ostaa pukua eikä ainakaan ole pakollista pukeutua pukuun jos sellaista ei entuudestaan ole tai ei vaan halua. Tunnen nuoria miehiä, joilla ei ole pukua eivätkä pukeutuisi sellaiseen vaikka maksettaisiin. Ymmärrän heitä hyvin. Muunlainen siisti asu on ihan ok. Oon aina inhonnut näitä "häissä on pakko olla puku", "hautajaisissa on pakko olla mustat vaatteet". Ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös nuo kulut kuulu morsiamen vanhemmille?
Ai häävieraitten vaatteet 🤣
No itsekö ne pitäisi jokaisen vieraan maksaa? Aika kalliiksi tulee, jos on monet häät kesän aikana. Ja osa vielä syksyllä, keväällä. Aina eri vaatteet.
Miksi aina eri puku? Hölmöä porukkaa? Pukuvuokraamot on tällaisia tilaisuuksia varten. Tai sitten hankitte sen tumman puvun, jolla käydään monet juhlat. Tietenkin kannattaa satsata laatuun.
Vakka kantensa valitsee.