Kesällä on veljeni häät. Kuka maksaa avomieheni puvun?
Olen avoliitossa, ollut jo vuosia. Avomieheni ja veljeni ei ole läheisiä eikä avomieheni ehkä pidä veljestä i erityisen paljon, tulevat kuitenkin toimeen silloin harvoin kun kohtaavat. Veljeni menee kesäkuussa naimisiin ja avomiehelläni ei ole ainuttakaan pukua, ei siis mitään juhlavaatetta. Tuli pieni kiista siitä, että kuka maksaa hänelle puvun sinne häihin, minä (matalapalkkainen osa-aikatyössä oleva osin opiskelija) vai hän (palkka vähän alle keskipalkan), kun hän ei kuulemma halua maksaa mistään mitä ei suoranaisesti haluaisi ehkä tehdä. Mitä mieltä muut?
Kommentit (141)
no kivi, sakset ja paperi kuka maksaa, kolmesta poikki
Entäs ne muut juhlat? Olette vuosia olleet yhdessä, eikä mies omista mitään juhlavaatteita? Lähti tällä kertaa mukaan tai ei, olisiko jo aika ostaa sopivat vaatteet?
Olen myös eri mieltä kotiinjäämisestä. Kun on noinkin läheinen henkilö kuin veli kyseessä, on kohteliasta osallistua ihan sinun vuoksesi. Kun kerran tulevat toimeen, voinee lähteä mukaan. Sitä paitsi, jos ei ole ihan pienet häät, tuskin hänen tarvitsee juhlakalun kanssa juurikaan siellä seurustella.
Eli nainen pukee mieslapsen, kun tuo ei itse osaa eikä halua. Oletteko täysi-ikäisiä?
Jokaisella miehellä on syytä olla puku, joko musta tai tummanharmaa. Siihen lisäksi valkoinen paita ja 2 kravattia: musta hautajaisia varten ja joku iloisen värinen häitä jne. varten. Tietysti mies maksaa itse oman pukunsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös nuo kulut kuulu morsiamen vanhemmille?
Ai häävieraitten vaatteet 🤣
Sit kannattaa tilata monta asukokonaisuutta, mm kirkko aatteet, juhlavaatteet ja bilevaatteet.... 🤣
Vierailija kirjoitti:
Pääset helpommalla, kun jätät lapset kotiin
Miksi lapset pitää jättää, jos heidät on mahdollsiesti kutsuttu; ellei niin sitten ilman muuta. - Mutta mistä ihmeestä te löydätte tällaisia juntteja kumppaniksenne, mitä Ap:n "mies?".
Vaatteet tekevät miehen, näin se nyt vaan on. Kasvakoon tyyppi aikuiseksi!
Huono pukeutuminen on lapsellista.
Voi hyvä jumala, miten oot selvinny hengissä tähän asti, jos älykkyysosamäärä on 4...
Miettisin virlä tarvinko noin pihiä ja moukkaa miestä ollenkaan
Sanoisi. Että mies jää kotiin pieruverkkareissa ja sinä menet yksin juhliin
Oletko ikinä kuullut että pukuja voi myös vuokrata? Toki maksaa sekin jotain, mutta vähemmän kuin ostaa itselle kaappiin tyhjäkäytölle.
Ei omista yhtään pukua?
Miten osallistuu häihin, hautajaisiin, kaste- tai nimijuhliin yms?
Vai oletko sinä hänen ainut linkki ulkomaailmaan että sinun sukulaisen juhliin menee?
Vierailija kirjoitti:
Vaatteet tekevät miehen, näin se nyt vaan on. Kasvakoon tyyppi aikuiseksi!
Huono pukeutuminen on lapsellista.
Minusta enemmän pielessä Ap:n "miehen" asenne. - Vai pitäsikö antaa suistutusta siitä, että on aloittanut kiukuttelun Ap:n veljen höihin menmisestä ilmeisesti jo useamoi kuukausi ennen häitä, eikä vasta sitten kun niihin pitäisi lähteä tai edellisenä iltana,
Kukas sen taksikyydin sitten maksaa? Keräättekö kolehdin?
Vierailija kirjoitti:
Entäs ne muut juhlat? Olette vuosia olleet yhdessä, eikä mies omista mitään juhlavaatteita? Lähti tällä kertaa mukaan tai ei, olisiko jo aika ostaa sopivat vaatteet?
Olen myös eri mieltä kotiinjäämisestä. Kun on noinkin läheinen henkilö kuin veli kyseessä, on kohteliasta osallistua ihan sinun vuoksesi. Kun kerran tulevat toimeen, voinee lähteä mukaan. Sitä paitsi, jos ei ole ihan pienet häät, tuskin hänen tarvitsee juhlakalun kanssa juurikaan siellä seurustella.
Minä en koe, että parisuhteessa olisi velvollisuutta mennä juhliin yhdessä, edes läheisten juhliin jos kerran juhlasankari ja parisuhteen toinen osapuoli eivät keskenään ole läheisiä. Jos porvoolaisen ap:n veli ja hänen puolisonsa olisivat kavereita, niin tilanne olisi ihan toinen, mutta kun he eivät ole niin eipä se veli varmaan ap:n miestä juhlissaan niin paljon kaipaa, että loukkaantuisi tämän poisjäämisestä.
Vierailija kirjoitti:
Kukas sen taksikyydin sitten maksaa? Keräättekö kolehdin?
Puhumattakaan häälahjasta ;-)
Voi olla ihan fiksua olla joku puku olemassa. Tiedä koska joku läheinen kuolee ja tarvitsee hautajaisiin asun.
Kai sille useamman kerran vuodessa tulee helposti käyttöä.
Etupenkin Erkki maksaa mielellään.sille lasku menemään,tosi persu näitä kyselee
Vierailija kirjoitti:
Voi olla ihan fiksua olla joku puku olemassa. Tiedä koska joku läheinen kuolee ja tarvitsee hautajaisiin asun.
Kai sille useamman kerran vuodessa tulee helposti käyttöä.
Ohiksena: ei, onneksi, ainakaan itselläni ole vuosittain juhlia. Kesällä tulee neljä vuotta viimeisimmistä hautajaisista, viisi vuotta siitä, kun olin häissä. Ristiäisissä olin viimeksi 18 vuotta sitten, syntymäpäiväjuhlissa ehkä viitisen vuotta sitten (viisikymppiset). Ei ole sen ikäisiä nuoria lähipiirissä, että olisi rippi- tai yo-juhlia.
Ajattelinkin, ettei tämä voi olla tosissaan kysytty.