Kesällä on veljeni häät. Kuka maksaa avomieheni puvun?
Olen avoliitossa, ollut jo vuosia. Avomieheni ja veljeni ei ole läheisiä eikä avomieheni ehkä pidä veljestä i erityisen paljon, tulevat kuitenkin toimeen silloin harvoin kun kohtaavat. Veljeni menee kesäkuussa naimisiin ja avomiehelläni ei ole ainuttakaan pukua, ei siis mitään juhlavaatetta. Tuli pieni kiista siitä, että kuka maksaa hänelle puvun sinne häihin, minä (matalapalkkainen osa-aikatyössä oleva osin opiskelija) vai hän (palkka vähän alle keskipalkan), kun hän ei kuulemma halua maksaa mistään mitä ei suoranaisesti haluaisi ehkä tehdä. Mitä mieltä muut?
Kommentit (141)
Miehesi on ankea, vässykkämäinen pihi mieslapsi.
Ei pukuetiketti junttihäissä niin tiukka ole. Äijäsi voi mennä sinne kännäämään vaikka punaisissa Speedoissa. Muistakaa kravatti.
Voisi varmaan lainata joltain tuttavalta, niin meillä tehtiin köyhinä aikoina, kun mies tarvitsi juhlapukua.
Vierailija kirjoitti:
Miksei hän jää kotiin? Jos hän haluaa lähteä, hän tietysti maksaa puvun. Jos sinä haluat hänen lähtevän, vaikka hän jäisi mieluummin kotiin, on ihan kohtuullista että sinä myös maksat.
Koska ap kiukuttelee seuraavat kymmenen vuotta jos miehensä ei suostu hänen banjoa soittavan junttiveljensä häihin.
Vierailija kirjoitti:
vuokraa puvun. ole hyvä
Sekin käy, mutta edelleen sama kysymys, maksaako pukuvuokran hän vai minä. Ei ole ihan halpoja nuo pukuvuokraamot.
Ap
Tosissaanko tätä kysytään? Ihmisistä on tullut vässyköitä, ajattelemattomia kuoria.
Jätä se ankea mies kotiin happanemaan ja juhli itse sydämesi kyllyydestä. Ehkä löydät juhlista paremman ja tyylikkäämmän tyypin.
Jos mies ei osaa hankkia vaatteitaan juhliin, jääköön pois. Idiotismia.
jos se nyt on pakko olla puku ja halvalla niin uff/muu kierrätys saat kyll parin kymppiin siistin puvun, googlaan ja kiertään paikkoja köyhälle aika on melkeen ilmasta
Jos tämä on oikeasti riidan aihe, niin eiköhän teilläkin kannattaisi erota. Oli voittaja kumpi vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
vuokraa puvun. ole hyvä
Sekin käy, mutta edelleen sama kysymys, maksaako pukuvuokran hän vai minä. Ei ole ihan halpoja nuo pukuvuokraamot.
Ap
Porvoossa ei ole edes häitä, tämä selvä 🤟
Vierailija kirjoitti:
Jätä se ankea mies kotiin happanemaan ja juhli itse sydämesi kyllyydestä. Ehkä löydät juhlista paremman ja tyylikkäämmän tyypin.
Banjohäistä varmasti löytyy ap:lle sopivampi banjoa soittava ja paskalle haiseva juntti kumppaniksi. Sellainen joka tekee mitä muija käskee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
vuokraa puvun. ole hyvä
Ap
Eli miehesi haluaa juhliin? Tietysti hän silloin myös huolehtii, että on asianmukainen puku. Eihän se silloin sinun päänsärkysi ole.
Pääset helpommalla, kun jätät lapset kotiin
Minä olisin jo aikapäiviä sitten potkinut ap:n kaltaisen junttiämmän pois elämästäni.
Jääkää suosiolla kotiin molemmat.