Mitä ilmaista/halpaa söit tänään?
Jos vaan listattaisiin, ei tapeltaisi, neuvotaan ja jokainen voi poimia itselleen sopivia.
Itse söin aamupalaksi pari desiä herukoita joita ystävällinen naapuri viime syksynä pyysi keräämään kun eivät tarvinneet itse. Sekaan desi maustamatonta jugurttia. Lisäksi yhden palan ruisleipää, palan hinta 3 senttiä.
Välipalaksi söin 2dl itse poimittuja hilloja.
Päivälliseksi makaronia ja nokkosista, öljystä ja valkosipulista tehtyä "pestoa". Plus porkkana.
Iltapalalle tarvii keksiä jotain proteiinia, ehkä munakas ruispuuron ja mustikoiden lisäksi.
Päivä on mennyt ja menee täysin sisällä maatessa eli energiantarve tänään olematon.
Kommentit (458)
Lidl paistopisteen ilmaisen munkin.
Vierailija kirjoitti:
Kasvimaan kätköistä löytyi taas kesäkurpitsaa, uusia ideoita jo tarvis niiden käyttöön 😅
Kesäkurpitsa on paras! Sitä voi käyttää ruoan laitossa vaikka mihin, niin kuin varmaan jo tiesitkin, mut säilöttynä sitruunan kanssa tulee hyvää hilloa. Kannattaa googlettaa ohje ja kokeilla. Maku ja koostumus on vähän hunajainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kasvimaan kätköistä löytyi taas kesäkurpitsaa, uusia ideoita jo tarvis niiden käyttöön 😅
Kesäkurpitsa on paras! Sitä voi käyttää ruoan laitossa vaikka mihin, niin kuin varmaan jo tiesitkin, mut säilöttynä sitruunan kanssa tulee hyvää hilloa. Kannattaa googlettaa ohje ja kokeilla. Maku ja koostumus on vähän hunajainen.
Tätä onkin joskus tehty, hyvää. Mutta nyt on niin paljon jo marjahilloja tehtynä että käytän kesäkurpitsat ruokaan. Tehty mm erilaisia vuokia joissa pohjana kesäkurpitsaa, lisänä muita kasviksia, tomaattia, lihaa tai kalaa ja juustoa joka saa pinnasta ottaa väriä, saa esim pizzamaisia makuja helposti ilman vehnäjauhopohjaa.
Tänään ilmaisena/halpana olen syönyt itseleivottuja sämpylöitä ja ilmaiseksi saamani omenan. Teenä itsekerätyistä villiyrteistä/kasveista tehtyä kuumaa juomaa.
Niitä omenoita on kuivurissa kuivumassa, ja siitä tuli mieleeni, että kesäkurpitsaa voi myös kuivata, ja ne kuivat kurpitsanpalaset voi tehosekoittimessa jauhaa jauhoksi. Sitä voi käyttää sitten vaikka leivonnassa jauhojen seassa, ja sillä voi saostaa keittoja ja kastikkeita. Myös tavallista kurpitsaa /halloween/jättikurpitsa) voi kuivata.
Olen tehnyt kesäkurpitsasta kurpitsasalaattia/pikkelsiä kurkkusalaatin ohjeella, tosi hyvää (eipä tarvi hodarien kanssa syötäväksi ostaa kaupasta kurkkusalaattia) ja ihan kurkkusäilötteellä olen tehnyt maustekurkkujen tapaan kesäkurpitsasäilötettä. Olen vaan leikannut vielä kesäkurpitsaviipaleet puoliksi tai neljään osaan.
Kiusa se on pienikin kiusa
Herkkutattikastiketta pastalle.
Omenoita ja kriikunoita omasta pihasta
Omenoita puusta ja viinimarjoja pensaasta. Sitten tein Fiksuruuasta tilaamani nuudelin. Se maksoi kymmenen senttiä. Aamulla paistoin pyttipannua omista perunoista ja sipulista. Pakkasesta 30 sentillä pekonia sekaan ja öljyä liru. Aika halpa päivä taas.
Kesäkurpitsaa täälläkin. Paistoin kesäkurpitsaa, sipulia ja jauhelihaa kirkastetussa voissa. Maustoin suolalla, mustapippurilla ja yrttimausteella.
Tuttavalta sain kaksi kassillista omenoita. Tein omenapaistosta ja omenapiirakkaa.
Yhä vaan kesäkurpitsaa tulee omasta maasta, pitkittäin ohuiksi siivuiksi pellille, päälle kaikkia jämiä, jauhelihaa, fetaa, paprikaa ja juustoraastetta, uuniin sen verran että ottaa väriä.
Muutaman tapaksen, á 1 €. Lasillinen valkoviiniä taisi olla pari euroa.
Taas Lidlin paistopisteeltä ilmainen kinkku-juustocroissant ja korvapuusti.
Herkuttelin Maraboun minttukrokanttisuklaalla, jota sai halpahallin päiväyspoistosta eurolla levyn. Söin puolikkaan ja eilen toisen.
Ostin eilen maitopurkin ja leipää Lidlistä, sain kupongin jolla sain ilmaisen ison korvapuustin.
Päärynähilloa oman pihan puista, yrttejä ruokaan, tomaattikastiketta omista tomaateista
Omenoita omasta puusta jo kaksi viikkoa joka päivä.
Puolukat oli ihan makeita nyt kun on käynyt vähän kylmä, käytin koiraa lenkillä ja poikkesin tieltä metsään mussuttamaan puolukoita.
Pakastimesta sulatin -60% lapulla ostettua porsaan suikaletta ja tein sipulin ja Matsmartista ostetun tomaattimurskan kanssa kastikkeen paistetuille perunoille. Enintään euron annoshinta.
Sieniä hain metsästä ruualle ja vähän pakastimeen. Lappapuuro tuoreista puolukoista. Lidlin paistopisteeltä kupongilla ilmainen juustokierre.