Mitä ilmaista/halpaa söit tänään?
Jos vaan listattaisiin, ei tapeltaisi, neuvotaan ja jokainen voi poimia itselleen sopivia.
Itse söin aamupalaksi pari desiä herukoita joita ystävällinen naapuri viime syksynä pyysi keräämään kun eivät tarvinneet itse. Sekaan desi maustamatonta jugurttia. Lisäksi yhden palan ruisleipää, palan hinta 3 senttiä.
Välipalaksi söin 2dl itse poimittuja hilloja.
Päivälliseksi makaronia ja nokkosista, öljystä ja valkosipulista tehtyä "pestoa". Plus porkkana.
Iltapalalle tarvii keksiä jotain proteiinia, ehkä munakas ruispuuron ja mustikoiden lisäksi.
Päivä on mennyt ja menee täysin sisällä maatessa eli energiantarve tänään olematon.
Kommentit (458)
-50% ruisleipää aamu- ja iltapalalla, ilmaista kahvia töissä, itsepoimittuja puolukoita.
Halpoja pottuja, niistä lohkoperunat, muu ruoka ei erityisen halpaa.
Tänään oli vanhempainilta, siellä pullakahvit. Eilen oli töissä kokoustarjoilut.
Kyläkaupan lounas on 6,50€ ja siihen saa itse annostella lämpimän ruuan ja salaatin, leipä kuuluu hintaan. Otin todella reilun satsin makaroonilaatikkoa, porkkanaraastetta ja suolakurkkuja takeaway. Syön tuosta kaksi päivää.
Kokkartanon kaalilaatikkoa ja iso paahto leipää - 50% alesta ostettua, kahvi on 3 pkt/10e tarjouksesta.
Telialta tuli tekstari että lähimmästä Telia-kaupasta saa hakea asiakas lahjaksi Dumle-suklaajoulukalenterin 🍫🤤. Siispä kävin hakemassa, olen ihan pee aa ennen ensi viikon päivärahamaksua. Ruokaa onneksi on just ja just siihen asti.
Tämähän on mukava ketju. Halpoja ideoita kyllä on olemassa, kiva.
Lidlissä on nyt 2kg porkkanoita 0,99. Olikohan tänään ja huomenna... Myös tomaatit tarjouksessa ja linssitkin äpillä. Porkkana-linssikeittoa siis ruuaksi, tomaattiakin sekaan.
S k e kirjoitti:
Tänään ilmaisena/halpana olen syönyt itseleivottuja sämpylöitä ja ilmaiseksi saamani omenan. Teenä itsekerätyistä villiyrteistä/kasveista tehtyä kuumaa juomaa.
Niitä omenoita on kuivurissa kuivumassa, ja siitä tuli mieleeni, että kesäkurpitsaa voi myös kuivata, ja ne kuivat kurpitsanpalaset voi tehosekoittimessa jauhaa jauhoksi. Sitä voi käyttää sitten vaikka leivonnassa jauhojen seassa, ja sillä voi saostaa keittoja ja kastikkeita. Myös tavallista kurpitsaa /halloween/jättikurpitsa) voi kuivata.
Olen tehnyt kesäkurpitsasta kurpitsasalaattia/pikkelsiä kurkkusalaatin ohjeella, tosi hyvää (eipä tarvi hodarien kanssa syötäväksi ostaa kaupasta kurkkusalaattia) ja ihan kurkkusäilötteellä olen tehnyt maustekurkkujen tapaan kesäkurpitsasäilötettä. Olen vaan leikannut vielä kesäkurpitsaviipaleet puoliksi tai neljään osaan.
Tämä oli kiinnostava, kiitokset.
Kasvishernaria just äsken. Venähti vähän lounas myöhäiseksi.
Leipää ruokajaosta, margariinin kera. Huomenna samaa tosin Sunnuntain kunniaksi sen päälle tulee tonnikalaa Tokmannin tarjouksesta. Ensi viikolla syödään taas sitä mitä ruokajaosta löytyy, kauraleipäähän löytyy liki aina.
Kävin yhdessä tilaisuudessa, jonne minut oli kutsuttu työni puolesta.
Aamu alkoi täytetyillä sämpöylöillä ja jogurttigranolalla. Lounaalla oli runsas salaattipöytä ja lohta. Jälkiruuaksi teetä ja marjapiirakkaa.
Otin mukaani 5 jogurttiannosta, 4 l purkkia salaattia, 5 lohi palaa ja n 20 pientä marjapiirakkaa.
VeIn äidilleni ruoka ostoksensa, join kahvit, söin letun voileivän ja kääretorttu palan.
Äitin paistamia lettuja hillolla ja vaniljajätskillä. 😋
Varastin Kelan henkilökunnan tiloista pullaa
Omatekoista viiliä, viilipurkki maksaa yli 0,50€. Maitopurkki 1,25€ ja siitä tulee 5 annosta viiliä plus seuraavan satsin "siemen". Päälle mustaherukkahyytelöä.
Aamiaisella leipää, margariinia, omena ja keitetty kananmuna. Kahvia.
Lounaalla keitettyjä perunoita, ruskeaa kastiketta, herneitä ja kaali-puolukkasalaattia.
Iltapalalla puuro ja päällä margariinin, kanelin ja sokerin kanssa paistettuja omenasiivuja.
Työttömän elämää. Olisi tehnyt mieli jotain lihaa lounaalla, mutta säästin rahat loppukuulle. Puolukat ja omenat ilmaisia.
Alennusjauhoista itse leivottua pataleipää.