Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ilmaista/halpaa söit tänään?

Vierailija
18.03.2023 |

Jos vaan listattaisiin, ei tapeltaisi, neuvotaan ja jokainen voi poimia itselleen sopivia.

Itse söin aamupalaksi pari desiä herukoita joita ystävällinen naapuri viime syksynä pyysi keräämään kun eivät tarvinneet itse. Sekaan desi maustamatonta jugurttia. Lisäksi yhden palan ruisleipää, palan hinta 3 senttiä.

Välipalaksi söin 2dl itse poimittuja hilloja.

Päivälliseksi makaronia ja nokkosista, öljystä ja valkosipulista tehtyä "pestoa". Plus porkkana.

Iltapalalle tarvii keksiä jotain proteiinia, ehkä munakas ruispuuron ja mustikoiden lisäksi.

Päivä on mennyt ja menee täysin sisällä maatessa eli energiantarve tänään olematon.

Kommentit (458)

Vierailija
1/458 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupalaksi naapurilta saamiani kananmunia ja punalaputettua pekonia sekä itse kasvatettuja mansikoita tarjousjukurtin kanssa. Välipalaksi kahvin kera ternimaidosta tehtyä pannukakkua itse tekemäni omenahillon kanssa. Maanvuokraajilta saamaani viime syksyistä hirvenpaistia ja oman maan perunoita ja porkkanoita päivälliseksi. Iltapalaksi varmaankin ystävältä saatua teetä itse leivottujen sämpylöiden ja punalaputetun juusto kanssa.

Vierailija
2/458 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Härkäpapuja tomaattikastikkeessa ja makaronia.

Päivän muut ruuat ei ollu erityisen halpoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/458 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

en oo vielä syönyt mutta otin pakkasesta sulamaan omenapudokkaiden lohkoja joista en maksanut mitään. 

Oli valtoimenaan syksyllä lähistöllä ja niitä keräilin.

Vierailija
4/458 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Patapään tekemän kebabin

Vierailija
5/458 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverini ostaman suffelin.

Vierailija
6/458 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avustuksesta ilmaista leipää, punalappuista lihaa, makkaraa ja jogurttia. Halpoja juureksia ja kasviksia lisäksi 😊

Vierailija
7/458 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmaista tämä ei ollut, mutta halpaa ainakin! Lidlin lihapyöryköitä 5,39€/1kg, tomaattipyree tuubista (vanhat tuubit olivat halpoja 0,69€/kpl), jauhoja, ja voita lihapullakastikkeeseen. Ja tarjousperunoita, 0,79€/kg. Siinähän se. Näitä voi tehdä monta erää 1 kg lihapullalaatikosta.

T. Lidl-mies

Vierailija
8/458 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokmannin sovelluksessa oli etukuponki että sai joko lakua tai Fazerin Pullava suklaalevyn ilmaiseksi. Varmaan tänään tai eilen tullu etu, en ainakaan aiemmin sitä huomannu. No kumminkin Pullava suklaata siis söin.

Lisäksi hain resq ruokakassin ja siinä oli 6 eurolla syötävää moneksi päiväksi.

Vierailija
9/458 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paastosin.

Vierailija
10/458 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:n päivä on ollut ihanan marjainen!

Vierailija
11/458 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuri sai ison hauen verkolla ja antoi meille fileroinnin jälkeen selkärangan lihoineen. Pariksi päiväksi saatiin hyvä kalakeitto!

Vierailija
12/458 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halpaa: tein eilen kattilallisen seikeittoa, sitä on vielä huomisellekin.

Ilmaista: ex-anoppi antoi tekemäänsä lanttukukkoa, juuri söin iltapalaksi, olipa herkullista.

Vierailija
13/458 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vispipuuroa itse keräämistä puolukoista.

Vierailija
14/458 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varastamani lohen.

Vierailija
15/458 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla söin marjoja pakastimesta ja maustamatonta jugurttia, lounaaksi paistettua riisiä ja kananmunaa ja itse tehtyä coleslawsalaattia, lisäksi olen syönyt pari viipaletta ruisleipää, jonka päällä maksamakkaraa ja ruohosipulia. Leivät ostan aina resq:n kautta, joten halpoja ovat. Ai niin, banaania söin myös. Ostin viikolla resq-banaaneja viisi kiloa, maksoi 1,50.

Vierailija
16/458 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paistoin lounaaksi kokonaisen kanan. Kana maksoi noin 7 euroa mutta ottaen huomioon kuinka monta ateriaa siitä saan tehtyä monelle ihmiselle, on lopputulos aika edullinen.

Vierailija
17/458 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupala: 50% alennuksesta ostettu sämpylä (tai siis koko pussihan niitä on, mutta söin nyt yhden). Prisman halvinta levitettä ja itse idätettyjä linssinituja. Tee poistomyynnistä noin 4v sitten ostettua irtoteetä 50% ja 50% itsekerättyjä luonnonyrttejä, tällä kertaa mesiangervoa.

Lounas? Taisi olla pari savusilakkaa ja keltalaputetun  (eli -50%)ruisleipäpussin viimeiset viipaleet, se pussi on pyörinyt tuolla leipäkorissa jo pari viikkoa, hyvin säilyy ruisleipä!

Varsinaista iltaruokaa en ole syönyt, mutta keitin päivällä marjakiisseliä omista mansikoista ja naapurin karviaisista (happamia) ja sitä lasillisen tuossa hörppäsin.

Huomenna pitäisi tehdä oikeaa ruokaa. Keitän itsekasvatettuja perunoita, paistan pakkasesta kaivamiani sieniä (suppilovahveroita ehkä), keitän pakastimesta itsekasvatettuja leikkopapuja ja rainbow'n pakasteparsakaalia.

Briteillä näyttää olevan facessa haaste "päivän ruuat 50p". Suomen olosuhteisiin suhteutettuna toi olisi ehkä sellainen 75 senttiä ja voin sanoa, että en kyllä kykenisi suoriutumaan. Mietin, jos pysyisi ostamaan parin päivän ruuat kerrallaan, tai säästämään edelliseltä päivältä rahoja (en ole päässyt selville sopiiko tuollainen) niin jotenkin voisi sumplia. Ja mulla on tosiaan etuna noi omat potut ja ilmaiset marjat, kasvikset ja sienet. Ehkä jotenkin voisi? Tossa haasteessahan ei ole tavoitteena "terveellinen ja tasapainoinen" ruokavalio, vaan että vaan pysyy hengissä. Mutta lasten kanssa en lähde edes leikkimään.

Vierailija
18/458 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Join töissä kupin kahvia ja söin puolikkaan sämpylän margariinilla, nämä firma tarjoaa. Lisäksi työkaveri tarjosi omar-munkin. Siinäpä ne.

Vierailija
19/458 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uunijuureksia ja niiden kanssa paistia (kastikkeena paistin liemi kokoon keitettynä) jonka kilohinta oli 13e. 800g palasta söi 6 henkeä joten ruualle tuli hintaa n 2e annos. Kalleimpia ruokia mitä tehdään.

Vierailija
20/458 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupalaksi kaurapuuroa ja pakkasesta itse poimittuja mustikoita päälle + keitetyt kananmunat. Pari päivää syödään lounaaksi ja päivälliseksi makkarakeittoa, jossa makkaran lisäksi perunaa, porkkanaa ja lanttua. Perunat oli tarjouksessa 0,50€/kg, porkkanat 1,59€/kg ja lantun palat 1,99€/kg, makkarat maksoi 2,98€/2 pakettia. Tein ison kattilallisen (7 litraa) , koska meitä on 6-henkinen perhe ja tuosta tosiaan syödään kaikki ainakin 4 kertaa ja lisäksi otamme sitä otamme siitä puolison kanssa alkuviikosta evääksi töihin. Itse en syönyt mitään välipalaa, mutta lapset söivät banaanit, neljä banaania maksoivat n. 1€ yhteensä. Meilläkin oli iltapalaksi vispipuuroa. Puolukat oli pakkasesta, itse poimittuja viime syksynä.

Koko päivän ruuat kuudelle henkilölle arviolta 4€ yhteensä.

Joku mainitsi tuosta päivän ruuat -haasteesta. Lapsiperheessä täysin mahdotonta toteuttaa, koska mitään proteiinia ei saa niin halvalla. Esimerkkinä: Vantaan kaupunki käyttää vähiten rahaa lasten kouluruokaan, 1,74€/annos. Ruoka tuotetaan kuitenkin suurkeittiössä ja raaka-aineet saadaan halvemmalla tukusta. Toki tuo pitää sisällään myös salaatit ja leivät, mutta silti. 0,75€/päivä voi päästä aikalailla ainoastaan syömällä koko päivän kaurapuuroa. Ellei tosiaan tuota hintaa voi säädellä syömällä edellisen päivän tähteitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yksi