Mitä ilmaista/halpaa söit tänään?
Jos vaan listattaisiin, ei tapeltaisi, neuvotaan ja jokainen voi poimia itselleen sopivia.
Itse söin aamupalaksi pari desiä herukoita joita ystävällinen naapuri viime syksynä pyysi keräämään kun eivät tarvinneet itse. Sekaan desi maustamatonta jugurttia. Lisäksi yhden palan ruisleipää, palan hinta 3 senttiä.
Välipalaksi söin 2dl itse poimittuja hilloja.
Päivälliseksi makaronia ja nokkosista, öljystä ja valkosipulista tehtyä "pestoa". Plus porkkana.
Iltapalalle tarvii keksiä jotain proteiinia, ehkä munakas ruispuuron ja mustikoiden lisäksi.
Päivä on mennyt ja menee täysin sisällä maatessa eli energiantarve tänään olematon.
Kommentit (458)
Mä söin spagettia ja ketsuppia kun en viitsinyt käydä kaupassa. Lopulta tuli aika paha olo eikä maistunut kuin pari haarukallista koska olin lauantainakin syönyt pastaa, tosin eilen laitoin valkosipulia, chiliä ja parmesaniakin mutta tänään ne olivat loppu.
Perunat oli omasta maasta ja sienet metsästä.
Pinaattikeittoa keitetyllä munalla.
Mustikoita lähimetsästä
Itsepoimittuja kanttareleja paistettuna anopin kasvattaman sipulin kanssa näkkileivällä.
Aino-jäätelöä, sukulaisperhe toi tuliaisia. Tai no...olinhan itsekin varannut kahville herkkuja että tappiolle meni ;)
Kantarellejä. Ja jääkaapissa on tarjousjuustoa.
Ostin CM lihatiskistä jääneitä -50% pihvejä, listahinta oli jotain 59,90e kg, siitä pu9let pois. Hyvää oli!
Mustikoita meni puolisen litraa. Oman maan vihreitä papuja ruualla.
Porkkanoita, kurkkua ja kesäkurpitsaa omalta pihalta
Kanttarelleja, mustikoita ja omenia.
Meidän viisihenkisellä perheellä menee vuodessa ruokaan rahaa 10 000 euroa. Se tekee päivässä keskimäärin 5,48€/hlö.
Kohtuuhintaista mielestäni. Syödään monipuolista ja ravitsevaa kotiruokaa.
Mustikoita metsässä ja herkkutattikastiketta löytämistäni kahdesta priimasta tatista.
Äitini pihalta kirsikkatomaatteja, joita sain mukaani omenoiden ja sienien lisäksi. Äitini teki minulle myös lounasta.
Kaalilaatikkoa, jossa lihan sijaan soijarouhetta, 8 palaa hävikkiruisleipää ja mustikoita.
Tänään hävikkileipää pakkasesta. Sen kanssa aleteetä. Sitten mannapuuroa kolme vuotta vanhoista suurimoista. Maku ihan ok. Sekaan ilmaisia omenoita, joita tuttu antoi kerätä. Myöhemmin tänään vielä euron ale patapussi jonka sekaan laitan soijarouhetta. Tulee neljä annosta tuosta jotka syön seuraavina päivinä. Illalla taas ale leipää sekä omenoita. Rahkan teen poimistani vadelmista ja mustikoista.
Marja-aronioita tulee syötyä, kun kävelen tuolla kaduilla. Hyvin yleinen pensasaitana käytetty. Hieman raakoja ovat vielä, mutta sai siitä päivän vitamiinit. Karvaita ovat.
Vierailija kirjoitti:
Tänään hävikkileipää pakkasesta. Sen kanssa aleteetä. Sitten mannapuuroa kolme vuotta vanhoista suurimoista. Maku ihan ok. Sekaan ilmaisia omenoita, joita tuttu antoi kerätä. Myöhemmin tänään vielä euron ale patapussi jonka sekaan laitan soijarouhetta. Tulee neljä annosta tuosta jotka syön seuraavina päivinä. Illalla taas ale leipää sekä omenoita. Rahkan teen poimistani vadelmista ja mustikoista.
Mä aina jatkan patapusseja jollain pastalla ja juureksilla.
Mustikat on nyt niin makeita että joka päivä tulee syötyä.
Kaverilta sain kesäkurpitsan, tein kesäkurpitsa vuokaa, toiselta kaverilta kakun, jota söin päiväkahvin kanssa.
Aamulla kahvia ja punaherukkapiirakkaa. Herukkapiirakan ainekset olivat voita ja munia lukuunottamatta ilmaisia.
Lounaaksi kasvissosekeittoa, vain koskenlaskija sopassa oli ostettua. Näkkäriä ja tarjousjuustoa.
Välipalan söin puutarhassa; marjoja, kurkku, tomaatteja, herneitä.
Päivälliseksi jauheliha-punajuuripihvejä ja keitettyjä perunoita, kokonaan ilmaista. Tai no, mausteet maksoi.
Jälkkäriksi kahvi.
Vihanneskeittoa: perunaa, sipulia, porkkanaa, hävikkikukkakaalia, linssejä, tomaattimurskaa