Nyt joku roti näihin ruoan hintoihin!!!
Viime viikolla jäi tomaatit ostamatta koska hinta 7,99€/kg. No, tänään Alepassa 8,29/kg(!!). Rakastan paprikaa, hinta jo 10,29/kg. Pakastaparsakaali 9,20/kg. Kotimaista-kananmunat 2,45. Koiranruokapurkki 2,79.
Ei tässä ole enää mitään järkeä.
T. Vuokran jälkeen 580€/kk netto. Onnea mulle.
Kommentit (1383)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
K menun marja ja aprikoosipiiraat maksoi ennen 1,90 rasia ja jossain ollut 1,70€ Nyt oli kerralla nostettu 2,99€ lähikaupassa
Viimeksi helmikuussa ostin näitä ja mietin että on todella hyviä hintaisikseen eikä oikein vastaavaa tuotetta ole muissa kaupoissa. En osta enää sitten noitakaan, harmi.
3€:lla leipoo itse jo kohtuullisen suuren piirakan. Ei kannata noita pieniä ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Heräsin itse, kun ostin paistopisteestä kaksi tavallista pyöreää munkkia ja ne maksoivat 4,82. Pidin kyllä kalliina.
Tuli joskus ostettua noita paistopisteen herkkuja k kaupasta kun olivat vielä kappalehinnalla. Muuttivat sitten kilohintaisiksi ja hinnat taatusti tuplaantui. En osta enää kun en tiedä hintaa etukäteen.
Sama lihatiskin tuotteiden kanssa, kappaletavaratkin kilohinnalla ja kerran erehdyin ostamaan jonkun pienen lihapiiraan, yhden hengen annoksen, ja sille tuli hintaa liki 7€.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
K menun marja ja aprikoosipiiraat maksoi ennen 1,90 rasia ja jossain ollut 1,70€ Nyt oli kerralla nostettu 2,99€ lähikaupassa
Viimeksi helmikuussa ostin näitä ja mietin että on todella hyviä hintaisikseen eikä oikein vastaavaa tuotetta ole muissa kaupoissa. En osta enää sitten noitakaan, harmi.
3€:lla leipoo itse jo kohtuullisen suuren piirakan. Ei kannata noita pieniä ostaa.
No tätä itsekin ihmettelen. Ollaan sentään vauvapalstalla niin luulisi ihmisten leipovan itse. Onko liian kirie laittaa omista selluliiteistaan kuvia someen ettei voi edes leipoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yli euron maksoin tänäänkin perunakilosta.
Lidlissä oli tarjouksessa 0,79€/kg.
0,89 e/kg cittarissa Männistön afra ja on hyvää perunaa.
Peruna ilmeisesti kaikkialla halpaa nyt kun jopa K-market ja hinta 79 senttiä kilolta.
Alkaa kohta viime vuoden sato loppumaan ja laatu olemaan huonompaa.
Vierailija kirjoitti:
Kauppa se on joka kannattaa. Jos ei kiinnosta maksaa, tuota itse tai perusta oma kauppa. Voi laskea asiakkaille ostohintoja miten haluat.
NIin Suomessa suurilla ketjuilla on aivan liikaa valtaa. Määräävät isojen hankkijoiden kautta kenelle myydään ja millä hinnalla. Estävät myös isojen ulkomaisten tulemista Suomeen.
Naudan 10% jauheliha ja kanafilesuikaleet esmes maksaa ihan entiseen malliin alle kympin kilo. Samoin kotimaien superfood muikku. Juurekset on halpoja. Silmät auki siellä kaupassa, niin ja katse kilohintoihin.
4 hengen pikaruokala reissu maksaa 40 euroa. Karjalanpaisti ja perunat 10 euroa ja keitto 6 euroa.
Vierailija kirjoitti:
4 hengen pikaruokala reissu maksaa 40 euroa. Karjalanpaisti ja perunat 10 euroa ja keitto 6 euroa.
Pakko tehdä kotona enemmän ruokaa. Tuskin ravintola-alalla kenelläkään asuntolainoja on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leipoo ehkä, mutta silloin kyseessä ei ole sama tuote. Noissa taikina on todella rapeaa, lähes keksimäistä ja kotona saa tuskin samanlaisia millään konstilla aikaan. Yksi ihminen ei tarvitse kokonaista piirakkaa, eikä huvita syödä kyllästymiseen asti pakastettua piirakkaa. Noissa on kohtuullinen kalorimäärä per piirakka ja säilyvät avattunakin monta päivää hyvinä.
Olisipa kiva nähdä vankilan ruokalista ensi viikolle...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tätä itsekin ihmettelen. Ollaan sentään vauvapalstalla niin luulisi ihmisten leipovan itse. Onko liian kirie laittaa omista selluliiteistaan kuvia someen ettei voi edes leipoa?
Olen se, joka näitä helmikuussa osti. Osaan kyllä leipoa ja laittaa itse ruokaa, mutta ostin näitä talvilomalla hiihtolenkin jälkeen kaupassa käydessä kahvin kanssa syötäväksi. Mökkiolosuhteissa ei huvittanut alkaa itse leipomaan, kun oltiin muutenkin lähdössä pian pois. Pitääkö täällä perustella miksi kerran vuoteen ostaa kaupasta valmiita piirakoita?
Vierailija kirjoitti:
Osta porkkanoita, kaalia, omenoita, appelsiineja, banaaneja yms. Myös tomaattisäilykkeitä saa suht halvalla, esim. Pirkan tomaattimurskaa sai viime viikolla Cittarista alle 2 €/kg. Puoli kiloa päivässä on edelleen useimpien ulottuvilla, vaikka moni joutuukin valisemaan aiempaa tarkemmin mitä ostaa ja mitä ei.
Kerrotko minkälaisia aterioita koostat porkkanasta, kaalista, omenasta, appelsiinista, banaanista ja tomaattimurskasta?
Fyysistä työtä tekevä ja vapaa-ajallaan liikkuva ihminen ei elä välipaloilla, kuten omena ja banaani tai kaali-porkkanasalaatti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yli euron maksoin tänäänkin perunakilosta.
Lidlissä oli tarjouksessa 0,79€/kg.
0,89 e/kg cittarissa Männistön afra ja on hyvää perunaa.
Peruna ilmeisesti kaikkialla halpaa nyt kun jopa K-market ja hinta 79 senttiä kilolta.
Alkaa kohta viime vuoden sato loppumaan ja laatu olemaan huonompaa.
Kävin hakemassa perunoita kellarista, ja havahduin miettimään, että kyllä on hyvin säilyneitä perunoita, nyt on jo maaliskuun puoliväli mennyt, eikä idun itua vielä näkyvissä. Perunan säilyvyyteen vaikuttaa hirveästi ne olosuhteet, jotka vallitsivat niitä nostettaessa, ja viime syksy oli kyllä siihen hyvä. Tottakai mitä pidemmälle kevät etenee, perunan ominaisuudet muuttuvat. Tärkkelys muuttuu ajan kuluessa ihan väkisinkin, se pottu kun on luonnontuote.
Citymarketissa näytti olevan irtoperunoiden kilohinta järkiään yli euron, mikä on vuodenaikaan nähden vähän korkea. Pussien hintaa en katsonut. Suomalainen peruna on hyvää, se on oikeasti erilaista kuin lämpimämmissä, kuivemmissa olosuhteissa kasvanut.
Vierailija kirjoitti:
Hain hyllyttäjäksi erääseen vuokrafirmaan ja pääsinkin haastatteluun asti, jonka jälkeen olisi pitänyt käydä rekryvaiheessa tekemässä vielä neljän tunnin "soveltuvuusosio" K-kaupassa. Siis ilman palkkaa ja sopparia! Tuntuu jotenkin aivan todella törkeältä, varsinkin näinä aikoina, että kaupoissa käytetään ilmaista työvoimaa ja kaupat takoo samalla ennätysvoittojaan. Huhhuh!
Tarpeeksi moni kun tekee näitä 4h soveltuvuusosio hyllytyksiä niin eipä tarvitse työntekijöitä palkata. Taas yksi tapa saada ilmaista työvoimaa.
Vierailija kirjoitti:
Ääni Vihervasemmistolle ei auta. Äänestä PS, niin saatetaan saada järkeä tähän maahan ja hintoja alemmas.
PS taas jos pääsee nytkin hallitukseen, sorkkaa taas pakollisia terveysmenoja niin kuin viimeksi. Puuttuvat vielä enemmän omavastuisiin ja KELA-korvauksiin. Tuon puolueen ministerihän se viimeksikin oli asialla. Kammottava ajatuskin.
Nyt on uusi pepperonipurkki haettu, tosin S-tarjous Katariina kahvi 3,75 oli loppu.
Tulipa pyöräilyä aurinko säässä.
Kaivoin eilen pakasteesta kalaa. Kuha,made,siika jopa pieni kirjolohen palanen.
Teen nuo kalamassaksi, kun ei oikein madekeitto ole uponnut.
Kalapihvit menee aina kiljuen.....
Boikottiin kaikki ylihintainen kun kaikki tekee noin, on tuolloin pakko laskea hintoja tai myynti loppuu kokonaan ja tulee konkurssi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanha muistisääntö on että vallankumous on aina vain kuuden aterian päässä. Ahneitten kauppiaiden kannattaa miettiä että voi käydä niin että väkijoukot voivat ryöstää kaupat ja sytyttää ne palamaan Suomessa aivan yhtä hyvin kuin Amerikassa jos hinnanousu jatkuu. Kauppiaat tulevat kärsimään nahoissaan ahneutensa ja syystä. Siinä ei pari vartijaa auta kun kansa suuttuu ja hyökkää vaikka Triplan K-markettiin raivoissaan.
Höpö höpö. Suurimmalla osalla suomalaisista ei ole nytkään mitään taloudellista hätää. Ehkä joutuu jonkun lomamatkan jättämään välistä tai ajamaan autolla lentämisen sijaan Leville. Tällainen porukka ei aktivoida rikoksiin ja väkivaltaisuuksien ,vaikka paprika maksaisi 25 e/kg.
Kyllä on. Telkkarissa tuli, että Helsingissä on satoja taloyhtiöitä, jotka ei saa tulevaisuudessa remonttilainoja eikä vakuutus korvaa vanhoja putkia eikä kattoa, jos tulee vesivahinko ja silloin asunto menee purettavaksi ja velka jää, jos sitä on.
Se, että asuu paskassa taloyhtiössä ei vaikuta ruuan hintaan yhtään mitään.
Oi miten hellyttävän satumainen vaaleanpunainen mielikuva. Ei tule tapahtumaan, Persut eikä kukaan muukaan, päätä yksin mitään asioita.