Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt joku roti näihin ruoan hintoihin!!!

Vierailija
15.03.2023 |

Viime viikolla jäi tomaatit ostamatta koska hinta 7,99€/kg. No, tänään Alepassa 8,29/kg(!!). Rakastan paprikaa, hinta jo 10,29/kg. Pakastaparsakaali 9,20/kg. Kotimaista-kananmunat 2,45. Koiranruokapurkki 2,79.
Ei tässä ole enää mitään järkeä.
T. Vuokran jälkeen 580€/kk netto. Onnea mulle.

Kommentit (1383)

Vierailija
841/1383 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkai sä aina kiloa kaikkia osta? Itse työtön ja ostan pari tomaattia, pieniä huom, ei maksa kuin 1,20€ juureksia saa alta euron puolen kilon pussi. Sesongissa paljon alella. Esim ruusukaalit 1€/pussi! Bongaile eilisen tähtiä. Niissä saa helposti senteillä heviä.

Lidl normihintana ja pysyvänä ollut sika-nauta jauheliha 400/g pussi 2€!! Maustamaton kanasuikale s-marketissa alle 4€!!

Pakastealtaassa pakastevihanneksia alta euron.

Minä kysyn vaan mistä helevetistä te köyhät valitatte?? Jos ostatte sen einesruuan se on JO KILOHINNALTAAN Kalliimpaa kuin sika-nauta Lidl!! Sentään se on koko lihaa! Samoin eineslooean hinnalla saa kanaa!

Einekset ne kalliita on mutta kun te laiskimukset ette JAKSA kuoria ja keittää 0,50€ perunoita vaan ostatte ne kalliilla pakastealtaadta 5€. Samoin kaalia saa 0,60€ ison pään!

Kyllä olisi näille uusavuttomille opetettavaa köksäntunneilla.

Kaikilla ei ole sitä Lidliä vaan on käytävä siellä kylän ainoassa kalliissa K-kaupassa.

Psssst.... Hevit on sesongissa k-marketissakin ja lähtökohtaisesti juurekset on halpoja.

Pakasteallas myös yllättää k-kaupassakin

Vierailija
842/1383 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Snellmannin valmiit lihapullat 5€ rasia!!

Voi jukolauta. Kun ostat 2€ sikanaudan, teet itse pihvit pannulla!! Taatusti ei e-koodeja.

Kaalikääryleet 5€ 4 kpl.

Kaalia saa 0,60€ sesongista ja kun sitä voi pilkkoa pieneksi pannulle vesihauteeseen kypsymään. Mutta avot, se on jo mammoille liian suuri duuni.

Kansalle uskotellaan että eines on okey ja saa olla laiska. No maksakaa tyhmät ja laiskat sitten. Sama se mulle. Mun tilille jää muuhunkin rahaa enkä vie sitä kaikkea kauppiaille

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
843/1383 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko nämä kotivaraihmiset mennä keskustelemaan omaan ketjuun? Tämä ei liity mitenkään jatkuvasti nouseviin ruuan hintoihin, mutta pätemään pitää päästä. Pieniin kaupunkiasuntoihin ei ole realistista hamstrata ruokaa vuosikausien edestä eikä kaikki halua syödä näkkileipää ja papuja loppuelämäänsä ja asua ruokavarastossa. Tuoretta ruokaa ei saa säilöttyä tulevaisuuteen mitenkään, lihat menee pakkasessakin vuodessa vanhaksi eikä säilykkeillä syö riittävän monipuolisesti ja terveellisesti.

Idea onkin, että siinä varastossa on kiertoa niin ettei mikään mene vanhaksi. Esimerkiksi se pakastettu lihaköntsä syödään pois ennenkuin se on vuottakaan pakastimessa ja sen tilalle ostetaan uusi köntsä, jolla taas on säilyvyyttä vuosi eteenpäin. Näin voi hyödyntää tarjouksia sen varaston täyttämisessä.

Millaisia puupäitä tää porukka on.

Olen eri, mutta onhan se nyt aika mahdotonta esim. pieneen yksiöön kerätä jotain isompaa kotivaraa. Ainakin mulla on jo runsaan viikon tai viimeistään parin viikon varasta kaapit ja pieni pakastin täynnä. Ja ei, en halua säilykepurkkeja ikkunalaudoille tai eri tasoille "sisustuselementeiksi". En myöskään laita mitään sängyn alle, jos joku sitä ehdottaa. Sehän vaikeuttaisi jo siivoamistakin. :D

Niin, ja haluan syödä runsaasti tuoreita vihanneksia ja hedelmiä, joita ei voi säilöä kotivaraksi. Ihan turha haukkua puupääksi.

Vihanneksia ja hedelmiä voi säilöä varsin hyvin pakastamalla. Tämä tehdään silloin kun ne ovat halvimmillaan. Myös erilaisia säilykkeitä voi niistä valmistaa.

Työssäkäyvänä aika eikä energia riitä mihinkään säilöntään, minulla on muitakin harrastuksia ja kesälomalla haluan lomailla työstä. Säilykkeissä joutuu yleensä käyttämään sitä paitsi paljon sokeria, mikä ei tee niistä terveellisiä. Asunnossani on myös rajallisen kokoinen jääkaappi/pakastin yhdistelmä, enkä ala pieniä neliöitä täyttämään pakastearkulla. Mikä pakkomielle tätä kotivaraa on muutenkin pakottaa, minulla on kaapissa vaikka mitä kuivatarvikkeita, mutta kun syön jotain ja joudun ostamaan saman tuotteen uudestaan niin sen hinta voi olla tuplaantunut. Säästöä tuli nolla euroa.

Jos mikään ei käy niin sitten kaivaa vaan kuvetta kaupassa, rahalla saa ja hevosella pääsee.

Sitä paitsi kotivaraa on tarkoitus täydentää silloin kun tuote on jossain tarjouksessa eikä just sillä sekunnilla kun se yksi purkki on käytetty.

Vierailija
844/1383 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa maustamaton 600g kananrintapalapaketti = yli 8 euroa

Briteissä sama = alle 5 euroa

Briteissä puuttuu ruoasta alvi jalostamattomista tuotteista kuten lihaknöllit, perunat, jne.

Vierailija
845/1383 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakkeeee et ne kuplabublacolajuomat, sidukat, kolmioleivät, einesloorat, smoothiet, pakastepizzat ja äitien tekemät e-koodiboksit ei maksa mittäään. Ehei toki....

Kyllä niillä se kauppias just rikastuu.

Kuinka tyhymää Suomen kansa o

Vierailija
846/1383 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko nämä kotivaraihmiset mennä keskustelemaan omaan ketjuun? Tämä ei liity mitenkään jatkuvasti nouseviin ruuan hintoihin, mutta pätemään pitää päästä. Pieniin kaupunkiasuntoihin ei ole realistista hamstrata ruokaa vuosikausien edestä eikä kaikki halua syödä näkkileipää ja papuja loppuelämäänsä ja asua ruokavarastossa. Tuoretta ruokaa ei saa säilöttyä tulevaisuuteen mitenkään, lihat menee pakkasessakin vuodessa vanhaksi eikä säilykkeillä syö riittävän monipuolisesti ja terveellisesti.

Idea onkin, että siinä varastossa on kiertoa niin ettei mikään mene vanhaksi. Esimerkiksi se pakastettu lihaköntsä syödään pois ennenkuin se on vuottakaan pakastimessa ja sen tilalle ostetaan uusi köntsä, jolla taas on säilyvyyttä vuosi eteenpäin. Näin voi hyödyntää tarjouksia sen varaston täyttämisessä.

Olen eri, mutta onhan se nyt aika mahdotonta esim. pieneen yksiöön kerätä jotain isompaa kotivaraa. Ainakin mulla on jo runsaan viikon tai viimeistään parin viikon varasta kaapit ja pieni pakastin täynnä. Ja ei, en halua säilykepurkkeja ikkunalaudoille tai eri tasoille "sisustuselementeiksi". En myöskään laita mitään sängyn alle, jos joku sitä ehdottaa. Sehän vaikeuttaisi jo siivoamistakin. :D

Niin, ja haluan syödä runsaasti tuoreita vihanneksia ja hedelmiä, joita ei voi säilöä kotivaraksi. Ihan turha haukkua puupääksi.

Vihanneksia ja hedelmiä voi säilöä varsin hyvin pakastamalla. Tämä tehdään silloin kun ne ovat halvimmillaan. Myös erilaisia säilykkeitä voi niistä valmistaa.

Kyllä pakastaminen muuttaa monien ruokien makua, edes pakastemarjat eivät maistu yhtä hyviltä kuin tuoreet. Monista kasviksista tulee myös vetisiä kun ne pakastaa. Voi tietysti olla, että vika on joskus pakastajassakin, koska toisaalta syön myös kaupasta ostettuja pakastevihanneksia ja ne on ok. Joka tapauksessa pakastimeni on pieni, sinne ei mahdu kauheasti kaikenlaista. Ja säilykkeitä haluan syödä mahdollisimman vähän.

Vierailija
847/1383 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos Sanna ja hallitus! Näin se vihersiirtymä etenee.

Miten sulla mahtaa muisti toimia?

Vierailija
848/1383 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaloista tuli 3x 650 g kalamassaa, tein ehkä turhan pieniä. Mutta tulevat varmasti käyttöön. Silakkafile on herkkua, mutta nyt huitelee 15e kg. Jää kyllä tiskille. 90% silakasta taitaa mennä rehuksi alle 50 c kilohinnalla.

Käypä hinta olisi 6e kg fileistä, tämä taitaa olla ainoa ruoka joka on meiltä jäänyt paitsioon hinnan takia. Ihan periaatteesta en maksa kolminkertaista hintaa. Kotimaisesta tuotteesta jonka tuottaminen on noussut jotain 10%

Nyt aloittelen saunailtaa ja parran ajoa, aamulla töissä ennen 8

Vierailija
849/1383 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä kaikki ruokalaskujen kanssa! Koska ei näille hinnoille mitään voi, olen päättänyt pitää mielialaa yllä ja tehdä joka viikonloppu jotain hyvin halpaa, mutta erittäin hyvää ruokaa. Tein siis tästä harrastuksen (niiden kallimpien entisten harrastusten tilalle). Jos syö lihaa, sitä kannattaa jatkaa itselle ja perheelle sopivilla kasvisproteiineilla (ei einesnyhtiksillä) ja kauden kasviksilla. Ja tehdä viikonloppuna/vapaapäivinä isot annokset kun on enemmän aikaa kokata. Esimerkiksi eurooppatyylisiä papureseptejä löytyy ranskalaisesta ja englantilaisesta keittiöstä.

Tänään tein meille sunnuntairuuaksi liedellä padassa pataa, johon tuli kanaa, kik-herneitä, valkoisia isoja papuja, porkkanaa, sipulia. Maustoin sinapilla, provensen yrteillä, tomaattipyreen ja ruokakerman jämillä, sekä lorauksella viiniä. Lisukkeeksi paistoperunoita uunissa. Laskin että annoksen hinnaksi tuli alle 1,5 euroa, ja pöydästä noustessa tuntui että olimme syöneet juhla-aterian. Ruokaa jäi lisäksi useaksi lounasannokseksi, helpottaa ensi viikkoa. Silloin kylkeen voi höyryttää vaikka pakastekukkakaalia.

Vierailija
850/1383 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hain hyllyttäjäksi erääseen vuokrafirmaan ja pääsinkin haastatteluun asti, jonka jälkeen olisi pitänyt käydä rekryvaiheessa tekemässä vielä neljän tunnin "soveltuvuusosio" K-kaupassa. Siis ilman palkkaa ja sopparia! Tuntuu jotenkin aivan todella törkeältä, varsinkin näinä aikoina, että kaupoissa käytetään ilmaista työvoimaa ja kaupat takoo samalla ennätysvoittojaan. Huhhuh!

Tarpeeksi moni kun tekee näitä 4h soveltuvuusosio hyllytyksiä niin eipä tarvitse työntekijöitä palkata. Taas yksi tapa saada ilmaista työvoimaa.

Ei noihin tarvitse suostua, eikä pidäkään koska silloin tekisit sen omalla vastuullasi. Esim vaikka jää sormi ananastölkkilaatikon  alle litistyksiin.

Vierailija
851/1383 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlistä saa maukkaita espanjan tomaatteja alle puoleen hintaan kotimaisista, miksi näitä ei ole muiden kauppojen valikoimissa ?

Vierailija
852/1383 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime syksynä alkoi ihmisten aivopesu, että tuottajat saa liian pieniä tuotantopalkkioita ja kansa oli samaa mieltä. Nyt saatte nauttia solidaarisuudesta viimeisen päälle nousseina elintarvikkeiden hintoina, älkää valittako, itse tätä halusitte.

Vierailija
853/1383 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työssäkäyvänä aika eikä energia riitä mihinkään säilöntään, minulla on muitakin harrastuksia ja kesälomalla haluan lomailla työstä. Säilykkeissä joutuu yleensä käyttämään sitä paitsi paljon sokeria, mikä ei tee niistä terveellisiä. Asunnossani on myös rajallisen kokoinen jääkaappi/pakastin yhdistelmä, enkä ala pieniä neliöitä täyttämään pakastearkulla. Mikä pakkomielle tätä kotivaraa on muutenkin pakottaa, minulla on kaapissa vaikka mitä kuivatarvikkeita, mutta kun syön jotain ja joudun ostamaan saman tuotteen uudestaan niin sen hinta voi olla tuplaantunut. Säästöä tuli nolla euroa.

Jos mikään ei käy niin sitten kaivaa vaan kuvetta kaupassa, rahalla saa ja hevosella pääsee.

Sitä paitsi kotivaraa on tarkoitus täydentää silloin kun tuote on jossain tarjouksessa eikä just sillä sekunnilla kun se yksi purkki on käytetty.

Tätäkö oikeasti koko elämä pitäisi olla, että kärkytään milloin kaurahiutaleet on tarjouksessa, milloin kahvi, milloin pavut jne. Osa arkipäiväisistä tuotteista ei edes ole ikinä missään tarjouksissa ja nykyään ne "tarjous"hinnatkin on aiempia normaalihintoja. Itse esim. syön puuroa joka aamu ja jos paketti loppuu niin ostan kaupasta tilalle uuden, vaikka ensi kesänä ehkä voisi olla tarjouksessa 20 snt halvemmalla. Sitä ennenkin pitää syödä. Toki Löfsbergin kahvia ostin vähän aikaa sitten kaappiin monta pakettia 4 e/pkt, mutta nekin loppuu joskus, enkä lopeta sen takia kahvinjuontia jos ei ole tarjouksessa.

Vierailija
854/1383 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

viisas kirjoitti:

Lidlistä saa maukkaita espanjan tomaatteja alle puoleen hintaan kotimaisista, miksi näitä ei ole muiden kauppojen valikoimissa ?

On niitä muissakin kaupoissa. 

Vierailija
855/1383 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

K menun marja ja aprikoosipiiraat maksoi ennen 1,90 rasia ja jossain ollut 1,70€ Nyt oli kerralla nostettu 2,99€ lähikaupassa

Viimeksi helmikuussa ostin näitä ja mietin että on todella hyviä hintaisikseen eikä oikein vastaavaa tuotetta ole muissa kaupoissa. En osta enää sitten noitakaan, harmi.

3€:lla leipoo itse jo kohtuullisen suuren piirakan. Ei kannata noita pieniä ostaa.

No tätä itsekin ihmettelen. Ollaan sentään vauvapalstalla niin luulisi ihmisten leipovan itse. Onko liian kirie laittaa omista selluliiteistaan kuvia someen ettei voi edes leipoa?

Leipomisesta on tullut vähän sellaista, että vain halvan sähkön aikaan raaskii leipoa.

Vierailija
856/1383 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka noita rasvaisia sikanautoja ostaa, jänteet ja rustot vaan narskuu hampaissa. Köyhänä ei ole varaa ostaa halpaa, jauhiskastiketta on helppo jatkaa kasviksilla etc. tulee reilu satsi laatusafkaa.

Vierailija
857/1383 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Boikotoidaan ostelua niin paljon kuin mahdollista!

Osta aina sieltä, mistä halvimmalla saat. Jos mahdollista, käytä useampia kauppoja. Tuotteet sieltä, mistä 

halvimmalla saa. Vaihda kalliimmat tuotteet halvempiin. Tarjouksella aina kun mahdollista. Odottakaa alennusmyyntejä. Käykää kirpputoreilla. Viikon alussa katso netistä kauppojen tarjoukset. Jos jokin tuote on muuttunut kohtuuttoman kalliiksi, lopeta sen tuotteen käyttäminen. Äänestäkää jaloillanne. 

Vierailija
858/1383 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aevan kirjoitti:

Kyllä mä luulen että hintojen nosto ruuan hinnoissa on ihan vaan ahneutta ja maailmantilanteen hyväksikäyttöä selityksenä.Kauppaketjut takovat ennätysmäisiä tuloksia.Mutta mitäs sitä ahneen lopusta sanotaan?

Tämä on totta, ja vaikka maailmantilanne muuttuisi hinnat eivät enää laskisi takaisin.

Vierailija
859/1383 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, vaikkapa Kaskinen, Kristiinankaupunki ja Kemi ovatkin tosi hotteja cityjä 😂 Sori offtopic, oli pakko 🙈

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uusavuttomat lällykät kirjoitti:

Ruoka on edelleen erittäin halpaa. Kun tekee itse edullisista perusraaka-aineista, niin halpaa on.

Lapsellista vinkua ruuan hinnasta. Mitäs ostatte kallista?

Ei ole enää niitä edullisia perustarvikkeita.

Onpas. Peruna, porkkana, lanttu noin euro/kg. Sipuli ,kaali alle 2 e/kg. Soija, linsit härkäpavut alle 5 e/ kg. Lihasta ja säilykkeitä on jatkuvasti tarjouksia.

Mitähän nuo jatkuvat lihatarjoukset on? Ei meidän kaupassa ainakaan ole. Halvin jauhelihakin 3,50e.

Porkkanat 1,70e/kg ja lanttukin 2,20e/kpl.

Kaali, sipuli, linssit ja soija ei käy.

Lidlissä esim onniokoajan joku kana tarjouksessa. Nyt sunnuntaihin asti kanan sisäfile 9,42€/kg, toki kyseessa sisäfile eli joku halvenpi ruhonosa halvenpaa. Maanantaina alkaa kanan jauheliha 5,99€/kg. Siitä ruoka, vaikka broileripyörykät, taikina jatkettuna porkkanalla tai sienillä. Kaveriksi oikeista perunoista muusi ja marinoitu kaalisalaatti (valkokaali, porkkana, etikka, sokeri, suola, öljy).

Niin Lidlissä. Mutta kun ei kaikilla ole Lidliä lähimaillakaan.

No jos asuu jossain Savukoskella missä on vain yksi Sale, täytyy varmaan miettiä muita keinoja saada rahat riittämään. Kalastus ja marjastus varmaan...

Keski-Karjalan seutu on täysin ilman Lidliä. Osuuskauppa ja K-Supermarketin pitäjät ovat torpanneet Lidlin tontinostoaikeet. Lähimmät Lidlit Joensuussa ja Savonlinnassa. Eli äläpä yleistä ja luule turhia.

Savukoski oli vain esimerkki, olisi voinut olla mikä tahansa pikkukunta missä tahansa perähikiällä. Ja asun siis itsekin perähikiällä, pääsen Lidliin joskus ja jouluna kimppakyytillä kun jollain kyläläisellä on asiaa cityyn, eli pääasiassa muut keinot käytössä kulujen suitsimisessa.

Ota kartta käteesi. Keski-Karjalassa on kohtalaisen kokoisia kuntia ja yksi kaupunkikin, jossa on Suomen suurin K-Suoermarket. Ei ole siis kyse mistään perähikiästä.

XD. Kannattaa joskus matkustaa vähän laajemmin kotimaassa niin huomaat että Keski-Karjala on perähikiä, esim Länsi-rannikkoon verrattuna .

Vierailija
860/1383 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Assburger kirjoitti:

Jauhelihakeitto:

Halvinta jauhelihaa, sipulia, valkosipulin kynsi, pussi keittojuureksia, tomaattimurskaa.

Paista liha ja sipuli/valkosipuli pannulla voit maustaa vaikka mustapippurilla.

Keitä kuorittuja perunoita keittojuuresten kanssa, kaada sekaan liha ja sipulit.

Keittele, kunnes perunat ovat pehmeitä, lisää tomaattimurska.

Jos hurjaksi heittäytyy, kimppu persiljaa leikattuna antaa hyvän lisän.

Suolaa maun mukaan.

Tukeva, täyttävä, edullinen ja hyvä keitto.

Tykötarpeita voi ostella tarjousten mukaan.

Tämä toimii myös kalan kanssa, seitikuutioita tms.

En kyllä ymmärrä kuka pilaa hyvän keiton pakastejuureksilla, ei maisytu millekään eikä niissä irtoa keittoon mitään makua. Hukkaan heitettyjä euroja

Johtuisiko siitä että keittojuurespussi tulee todellakin halvemmaksi kuin ostaa kaikki juurekset kerralla? Ostappa erikseen porkkana, sellerit, sipulit yms. Taidat olla itse jokin kermaperse kun et näin yksinkertaista asiaa ymmärrä.

Yksi palsternakka, pala selleriä, yksi pieni sipuli ja pari isoa porkkanaa riittää isoon kattilalliseen keittoa eikä todellakaan maksa paljoa.

Vai isoon keittoon. On kyllä aika harva soppa, sattuma etsii kaveria.

Tietysti perunaa lisäksi, mutta ri noita muita tarvitse kilotolkulla laittaa. Ja enemmän tuo on kuin joku kuppanen pakastepussi, josta ei tule makua ollenkaan. Tuoreita juureksia ei tarvita paljoa makua tuomaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kaksi