Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko olla munuais/virtsatiekivet vaikka kokeissa ei näy mitään? Tyypilliset oireet on...

Vierailija
15.03.2023 |

Kysymys otsikossa. Itselläni siis ihan tyypilliset oireet mutta vatsa ja virtsatiet on kuvattu (ultra sekä tietokonetomografia) eikä lääkärin mukaan mitään löytynyt. Onko kellään kokemusta asiasta? Että kiviä olisi myöhemmin löytynyt vaikka kuvissa ei aluksi näkynyt mitään? Pelottaa kun oli verta virtsassa ja kovat alavatsa-ja nivuskivut eikä lääkärit löydä syytä :(
Verikokeetkin ns puhtaat

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaako tuota av:lla kysyä?

Vierailija
2/9 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaako tuota av:lla kysyä?

Miksi ei?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä vi t tua

Vierailija
4/9 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivi ei muodostu hetkessä, joten jos kuvauksissa ei mitään näkynyt, niin tuskin on nytkään. Olisko mahdollista, että on ollut ennen kuvausta pieni kivi, joka on tullut itsekseen ulos?

Vierailija
5/9 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kivi ei muodostu hetkessä, joten jos kuvauksissa ei mitään näkynyt, niin tuskin on nytkään. Olisko mahdollista, että on ollut ennen kuvausta pieni kivi, joka on tullut itsekseen ulos?

No mietin tätä, mutta kun oireet jatkuvat negatiivisista kuvauksista huolimatta...Olen joutunut lopettamaan C-ja D-vitamiinin sekä maitotuotteet kun pahentavat kipuja

ap

Vierailija
6/9 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vika lienee jossain muualla kuin vatsassa/virtsateissä jos edes tt-kuvassa ei näy mitään. Toinen vaihtoehto on, että kuvat on tulkittu virheellisesti eikä mahdollista positiivista löydöstä ole huomattu

Vierailija
7/9 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urologi voi tähystää virtsatiet

Vierailija
8/9 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Urologi voi tähystää virtsatiet

Kyllä, suosittelen kystoskopiaa eri virtsateiden tähystystä ap:lle. Vaikka itse maksamalla yksityiselle, jos kunnallisella ei enää suostuta tutkimaan

Vierailija
9/9 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virtsakivikipu on niin kovaa, että siinä ei pysty liikahtamaankaan, ainakaan itse en pystynyt. Odotin lasta viimeisilläni, kun sain kipukohtauksen. Lääkäri pamautti munuaiseen ja meinasi taju lähteä. Ultrassa ei näkynyt mitään, vaikka verta pissasin. Ultraaja sanoi, että tuossa tilassa pienet pissavaivat on ihan normaaleja. Synnytys piti käynnistää ja kivut loppuivat, kun vauva oli syntynyt. Oletan, että kivi tuli ulos pissan mukana. Sain toisen samanlaisen kohtauksen puoli vuotta myöhemmin ja silloin näkyi röntgenkuvassa kiilautunut kivi virtsateissä. Tämäkin tuli itsestään pois, mutta olin kyllä kuolla tuskaan, johon ei morfiinikaan auttanut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yhdeksän