Kevät/kesävaatteita 40+ naiselle
Saa laittaa vinkkejä, yritän pyristellä tätityylistä eroon siinä onnistumatta. Kenkävinkkejä myös kaipaisin. Liian trendikkäät vaatteet vaan korostaa tätivaikutelmaa.
Kommentit (772)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tunikoita aina parjataan? :D Itse käytän niitä vaikka olen nuori ja hoikka
Koska ne näyttävät yöpaidoilta. Ei se ole vartalotyypistä kiinni vaan vaatteen mallista. Saahan toki tunikoita käyttää siinä missä mitä tahansa muutakin vaatetta, mutta eivät ne tyylikkäitä ole, varsinkaan trikoosta tai collegesta tehtynä. Tunikaa voisi verrata vaikka miesten reisitaskushortseihin. Iso osa miehistä rakastaa niitä, koska ne ovat mukavia ja käytännöllisiä, mutta eiväthän ne nyt hyvältä näytä.
Mulla onkin kirpparilta löydetty noshin harmaa collegetunika hassunhauskoilla etutaskuilla :D. Aattelin kyllä käyttää jossain, päälle sellanen artsu liehuva collegehuppari jonka ostin kallliilla rahalla paikalliselta tekstiilitaiteilijalta. Vähän oloasulta kyllä näyttää mut ei se haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Katseleppa ap sivulta, eur.shein.com. Siellä on aivanihastuttavia, mutta ks tarkkaan mitat, että sopii.
Lopeta jo tän roskakaupan spämmääminen. Täynnä halvoista halvempia rättejä. Ei tarvitse kun yksi youtubevideo katsoa, niin tietää että koot on mitä sattuu ja vaatteet ommeltu jostain jätesäkistä tai vessapaperista.
Täysin kestämättömästi tuotettuja vaatteita, joiden tarkoitus on täyttää vähän lisää noita kaatopaikkoja, kun ne on ensin revitty jonkun työntekijän selkänahasta sen jälkeen kun kaikki muu on häneltä jo riistetty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten mekkojen kaula-aukkoa saisi pienemmäksi? Usein kivoissa mekoissa se on liian paljastava. Kesällä ei ole halua laittaa toppia alle.
Laita joustopitsiä.
Älä osta sellaista. Monenlaisa mekkoja kyllä on.Ostin jo marraskuussa typeryyttäni. Pitäisi keksiä jotain, koska se on muuten kiva. Ei ole varaa ostaa vaatteita ainakaan uutena tänä vuonna.
En mä osta tunikoita kuin kotiasuksi.
Joku oddmollyn tunika ehkä voisi sopia muuallekin muttei mikään noshin eikä välttämättä nansonkaan trikootunika.
Vähän nyt yritystä hei! Trikoo on trikoo.
Vierailija kirjoitti:
En mä osta tunikoita kuin kotiasuksi.
Joku oddmollyn tunika ehkä voisi sopia muuallekin muttei mikään noshin eikä välttämättä nansonkaan trikootunika.Vähän nyt yritystä hei! Trikoo on trikoo.
Eiväthän läheskään kaikki tunikat ole trikoota. Tunika ei sanana viittaa materiaaliin vaan vaatteen malliin.
Vierailija kirjoitti:
Tykkään tennareista, mutta niiden pitää olla perinteiset ohutpohjaiset. Olen juuri etsimässä uusia tennareita kevääksi, kun edelliset ovat risat oltuaan ahkerassa käytössä yli viisi vuotta. Kauhean paljon vain on nykyään joka paikassa valtavan paksupohjaisia, jotka ovat ihan liian teinityylisiä.
Vaatteissa olen suosinut jo tosi kauan hameita (mielellään hieman polven yläpuolelle ulottuvia, midi on nimenomaan tanttamainen minulla) ja mekkoja. Olen sellainen suomalaisittain aika tyypillinen päärynäkroppainen, joten mekot ovat päällä imartelevampia kuin housut, kunhan välttää kapeita makkarankuorimalleja ja toisaalta jättikauhtanoita. Onneksi mekoissa on tosi paljon valinnanvaraa.
Tykkään nykyään eniten vyöllisistä paitamekoista, lempparini on musta pellavapaitamekko. Pari ylintä nappia kun jättää auki, niin se on rento ja mukava päällä. Ja tennarit sopii asuun ihan hyvin arkikäytössä, mutta sandaaleistakin tykkään kesällä. Liikun yleensä aina kävellen paikasta toiseen, joten kenkien on pakko olla hyvät jalassa.
N50
Mitä teinimäistä paksuissa pohjissa muka on? Mulla on useammat, New Balancet just nyt käytössä. Sit Dr Martensin maiharit.
Ei liity ikään mitenkään.
N47
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Usko pois, housupituus on stailattu tarkkaan ;)
Juuri polven alle loppuva saa mun kintut näyttämään ainakin omaan silmään lähinnä tapeilta. Sama efekti jos lahje yltää lähelle nilkkaa, se vaatii pariksi pidempivartiset nilkkurit.Mihin noita puolipituisia leggareita ylipäätään tarvii? Mekko näyttää paremmalta paljain säärin ja tunika normaalipituisten housujen kanssa.
Kaikkiin tilaisuuksiin tai duunipaikkoihin ei mennä paljain säärin. Oltava sukkikset tai pitkät legginsit.
Tosin harva nyt tarkenisikaan paljain säärin viipottaa. Itse käytän mekon kanssa duunissa nyt paksuja sukkiksia. Vaihtelevan värejä. Kesällä sitten ohuet sukkikset. Ilmastointi toimii joten pelkässä mekossa palelisikin. Ja meillä ei voi olla paljain säärin/varpain. Aspatyö.
Parit legginsit on myös mutta ehkä sukkikset ovat juhlavammat. Polvimittaisille leggareille en keksi käyttöä. Kesällä pihatöissä on vanhat collarisortsit parempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tykkään tennareista, mutta niiden pitää olla perinteiset ohutpohjaiset. Olen juuri etsimässä uusia tennareita kevääksi, kun edelliset ovat risat oltuaan ahkerassa käytössä yli viisi vuotta. Kauhean paljon vain on nykyään joka paikassa valtavan paksupohjaisia, jotka ovat ihan liian teinityylisiä.
Vaatteissa olen suosinut jo tosi kauan hameita (mielellään hieman polven yläpuolelle ulottuvia, midi on nimenomaan tanttamainen minulla) ja mekkoja. Olen sellainen suomalaisittain aika tyypillinen päärynäkroppainen, joten mekot ovat päällä imartelevampia kuin housut, kunhan välttää kapeita makkarankuorimalleja ja toisaalta jättikauhtanoita. Onneksi mekoissa on tosi paljon valinnanvaraa.
Tykkään nykyään eniten vyöllisistä paitamekoista, lempparini on musta pellavapaitamekko. Pari ylintä nappia kun jättää auki, niin se on rento ja mukava päällä. Ja tennarit sopii asuun ihan hyvin arkikäytössä, mutta sandaaleistakin tykkään kesällä. Liikun yleensä aina kävellen paikasta toiseen, joten kenkien on pakko olla hyvät jalassa.
N50
Mitä teinimäistä paksuissa pohjissa muka on? Mulla on useammat, New Balancet just nyt käytössä. Sit Dr Martensin maiharit.
N47
Minun silmääni paksupohjaiset tennarit, etenkin jos ne ovat vielä valkoiset, näyttävät liikaa urheilujalkineilta. Siis tarkoitettu jonnekin lentopallokentälle tms. Mekon tai hameen kanssa näyttävät ihan kornilta.
Mutta teinit on aina käyttäneet lenkkareita koulussa ja joka paikassa. Käytin itsekin 80-luvulla. Siksi miellän ne teinikengiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N50
N47
Minun silmääni paksupohjaiset tennarit, etenkin jos ne ovat vielä valkoiset, näyttävät liikaa urheilujalkineilta. Siis tarkoitettu jonnekin lentopallokentälle tms. Mekon tai hameen kanssa näyttävät ihan kornilta.
Mutta teinit on aina käyttäneet lenkkareita koulussa ja joka paikassa. Käytin itsekin 80-luvulla. Siksi miellän ne teinikengiksi.
Näyttää just hyvältä omaan silmään 🤭
Esim. paksupohjaiset valkoiset Addun Stanit ja punainen kukallinen mekko siihen.
N47
Antakaa täsmävinkkejä! Ei Sheiniä tai muuta keinokuitukamaa. Kapselipuvusto mielessä.
Paksupohjaiset valkoiset tennarit on vähän riski miten ne istuvat 50+:lle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N50
N47
Näyttää just hyvältä omaan silmään 🤭
Esim. paksupohjaiset valkoiset Addun Stanit ja punainen kukallinen mekko siihen.N47
Mä laittaisin klassiset valkoiset Converset punaisen mekon kanssa. 🙂 Mutta perus-Converset, ei niitä paksupohjaisia. Ohuemmat pohjat tuntuvat omaan jalkaani jotenkin mukavammilta, joustavammilta? Tämä tuntuu olevan kovin yksilöllistä, kun jotkut taas sanovat, että normipohjainen Converse on aivan liian ohut eikä ole heille hyvä jalassa.
Esim. The white company, old navy, amazon.de
Uniqlo, J.Crew
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kurkkasin, nuo Noshit näyttää niin tädille. Ei itselle tuota tyyliä.
Ehkä asenteesi on tätimäinen. Meillä työyhteisössä Noshit ovat erityisen suosittuja kolmikymppisten keskuudessa.
Oletteko töissä päiväkodissa? Noshin vaatteet ovat kuin taaperoille tehtyjä, joko räikeän tai pastellin värisiä trikoo- ja collegetunikoita. En ole nähnyt missään muualla kuin Suomessa tätä ilmiötä, jossa aikuiset naiset haluavat pukeutua lastenvaatteisiin. Tavoitellaanko sillä tyttömäistä leikkisyyttä vai mitä? Noshin lisäksi Papun konsepti perustuu samaan. Papulta ilmestyi juuri aikuisille naisille tarkoitettu mallisto, jossa on muumiaiheisia kuoseja.
Tätä olen ihmetellyt vuosia ulkomailla asuneena. Toisaalta kiva, että naisten ei tarvitse pönöttää, mutta tietty luontoretki-look toistuu oli tilaisuus mikä hyvänsä. Nuhjuisia isoja vaatteita, vaikka uusia ja laadukkaita olisivatkin. Ns hassuttelu ja lapsenomaiset vaatteet, sekä kaikenmaailman alakulttuurit pukeutumisessa on hyväksyttyä, kunhan ei vaan ole seksikäs tai liian naisellinen. Ai että, kun katsotaan kieroon vaikka korkokenkiä tai mitään klassisesti naisellisempaa pukeutumista.
Suomessa pukeutumisen ja tyylin hyväksyttävyys on oikeastaan aika rajallista.
Jep tämä tuntuu olevan ihan vain suomalainen juttu, että aikuiset naiset pukeutuvat näihin:
- taaperovaatteet. Tätä ei KOSKAAN näe keskieuroopassa. Usein edes niitä taaperoita ei pueta ainakaan julkisella paikalla yhtä lapsellisesti!
- retkeilyvaatteet. Jos jonkun näkee trekkingvaatteissa kaupungilla, on se joko suomalainen tai jenkkituristi. Joskus saksalainen.
- räikeät genretyylit arkena ja kaikkialla (eli genretapahtumien ulkopuolella). Nämä nahkarokkarit, tätigootit yms. Näitä ei rehellisesti näe koskaan suomen ulkopuolella yli 20v päällä.
T. Ulkosuomalainen
Onko jokin syy, miksi meidän pitäisi pukeutua samalla tavalla kuin Keski-Euroopassa?
Espanjassa ainakin leggarit, t-paita ja lippis on sisämaassa melkein kansallisasu, vanhemmilla naisilla vielä korut siihen päälle. Juntisti pukeudutaan kaikkialla, ehkä poislukien Pariisin ja Milanon keskustat.
Ihminen rakastaa mukavuutta, mikä itseäni tosin harmittaa. Jos saisin päättää, niin entisaikojen dapper-tyyli olisi muotia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten mekkojen kaula-aukkoa saisi pienemmäksi? Usein kivoissa mekoissa se on liian paljastava. Kesällä ei ole halua laittaa toppia alle.
Riippuu vähän mallista, mutta useimpia voi itse säätää ihan parsimalla sitä kaula-aukkoa hieman umpeen. Ne minihakaneulaset, joita tulee joidenkin vaatteiden brändilappujen mukana, ovat myös käteviä tuossa touhussa. Jotkut käyttävät myös kaksipuoleista teippiä säätämään esim kietaisumekon kaula-aukon säädyllisemmäksi.
Kietaisumekot saa ommeltua säädyllisiksi, mutta jos on V-kaula-aukko missä on napit vain yläosassa, niin sitä on aika vaikea mistään kohtaa säätää, jos ei osaa oikeasti ommella.
Laita ensin poimutuslanka, sitten prässää silitysraudalla, ompele joustopitsiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu vähän mallista, mutta useimpia voi itse säätää ihan parsimalla sitä kaula-aukkoa hieman umpeen. Ne minihakaneulaset, joita tulee joidenkin vaatteiden brändilappujen mukana, ovat myös käteviä tuossa touhussa. Jotkut käyttävät myös kaksipuoleista teippiä säätämään esim kietaisumekon kaula-aukon säädyllisemmäksi.
Kietaisumekot saa ommeltua säädyllisiksi, mutta jos on V-kaula-aukko missä on napit vain yläosassa, niin sitä on aika vaikea mistään kohtaa säätää, jos ei osaa oikeasti ommella.
Laita ensin poimutuslanka, sitten prässää silitysraudalla, ompele joustopitsiä.
En ole alkuperäinen kysyjä, mutta en ymmärrä tästä ohjeesta yhtään mitään. Mikä on poimutuslanka, miten sellainen prässätään, ja mitä ihmettä on joustopitsi ja mihin se tässä pitäisi ommella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostin eileen maailman kauneimman topin .Valkoinen pliseerattu kaulua , Hiaton, tosi siisti .
Ymmärrän, että tästä ovat monet eri mieltä, mutta hihattomat yläosat eivät ole iäkkäämmille, varsinkaan jos on painoa, imartelevin vaihtoehto. Jokainen saa pukeutua niin kuin haluaa, mutta lyhyet tai vaikka 3/4-hihat ovat minusta tyylikkäämmät kuin kokonaan hihattomat paidat ja mekot. Viisikymppisillä jo olkavarsien iho usein vähän roikkuu.
Minkä ihmeen näköisiä viisikymppisiä olet oikein katsellut? Ei vielä viisikymppisillä olkavarsien iho roiku, vasta kuusi-tai seitsemänkymppisillä. Hyvin voi käyttää hihattomia mekkoja ja paitoja. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupat on täynnä ihania kevätvaatteita. Ehkä voisit varata ajan pukeutumisneuvojalle?
Ei ainakaan tiukkoja farkkuja, napapaitoja tms.
Itse tykkään paljon erilaisista mekoista, kapea lahkeisista housuista ja villatakeista. Tyylikäs laukku ja siihen sopivat kengät.
Hiuksiin kannattaa kiinnittää huomiota ja kevyt siisti meikki, jos meikkaat.Onko ne tiukat farkut ihan kauheat? En siis tarkoita että soi päällä, mutta pillimalliset jotka nyt väkisinkin on vartalonmyötäiset oikean kokoisenakin.
Eri 40+
Jos on kapeat mutuei soi päällä niin ovat ihan kivat, ja onhan niitä kaupoissakin runsaasti, se on sen merkki että ovat ainakin jonkin verran in. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pituus, ruumiinrakenne, rintojen koko, onko erottuva vyötärö? Tällaiset asiat vaikuttaa. Lisäksi mitkä värit sopii. Ei kaikki sovi kaikille.
Itse ostin juuri tämän mekon, mutta ei kai tämä suurimmalle osalle sovi. Itse olen tumma, keskipituinen, normaalipainoinen ja rintava.
https://www.lindex.com/fi/p/8540153-7856-vihrea-minipituinen-paitamekko…
Mitä hittoa, hinnat ovat nousseet vaatteissakin. Järkyn kallis!
Eihän tuo nyt kallis ole. Tää just on vaateteollisuudessa ja rättimarkkinoissa vikana, myydäään tavaraa joka käytännössä on teetetty orjatyöllä, ja naiset ostaa hyvällä omallatunnolla, kun Minäminäminä!!! Ja Mulla on rahasta niin tiukkaa, mutta joka perkeleen viikko pitää saada jotain uutta. YÄK!!!
N50