Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kevät/kesävaatteita 40+ naiselle

Vierailija
11.03.2023 |

Saa laittaa vinkkejä, yritän pyristellä tätityylistä eroon siinä onnistumatta. Kenkävinkkejä myös kaipaisin. Liian trendikkäät vaatteet vaan korostaa tätivaikutelmaa.

Kommentit (772)

Vierailija
1/772 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupat on täynnä ihania kevätvaatteita. Ehkä voisit varata ajan pukeutumisneuvojalle?

Ei ainakaan tiukkoja farkkuja, napapaitoja tms.

Itse tykkään paljon erilaisista mekoista, kapea lahkeisista housuista ja villatakeista. Tyylikäs laukku ja siihen sopivat kengät.

Hiuksiin kannattaa kiinnittää huomiota ja kevyt siisti meikki, jos meikkaat.

Vierailija
2/772 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vilassa ja Vero Modassa on jo kivoja kevätvaatteita! Espritillä myös.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/772 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupat on täynnä ihania kevätvaatteita. Ehkä voisit varata ajan pukeutumisneuvojalle?

Ei ainakaan tiukkoja farkkuja, napapaitoja tms.

Itse tykkään paljon erilaisista mekoista, kapea lahkeisista housuista ja villatakeista. Tyylikäs laukku ja siihen sopivat kengät.

Hiuksiin kannattaa kiinnittää huomiota ja kevyt siisti meikki, jos meikkaat.

Onko ne tiukat farkut ihan kauheat? En siis tarkoita että soi päällä, mutta pillimalliset jotka nyt väkisinkin on vartalonmyötäiset oikean kokoisenakin.

Eri 40+

Vierailija
4/772 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mom slim farkkuja itsellä on, ne ei ihan soi päällä.

-ap

Vierailija
5/772 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäkengät, sandaalit, tennarit tms on myös hankala löytää sopivan tyylikkäitä.

Vierailija
6/772 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä voi näin sanoa. Eri vaatteet näyttää eri ihmisillä tätimäisiltä. Esim. villatakit ei sovi jos on huono ryhti. Ja kapeat farkut menee edelleen jos on sen tyylinen ihminen.

Vierailija
7/772 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin eileen maailman kauneimman topin .Valkoinen pliseerattu kaulua , Hiaton, tosi siisti . 

Vierailija
8/772 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyylikkäitä ja hyvät jalkaan. 

Vierailija
9/772 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pituus, ruumiinrakenne, rintojen koko, onko erottuva vyötärö? Tällaiset asiat vaikuttaa. Lisäksi mitkä värit sopii. Ei kaikki sovi kaikille.

Itse ostin juuri tämän mekon, mutta ei kai tämä suurimmalle osalle sovi. Itse olen tumma, keskipituinen, normaalipainoinen ja rintava.

https://www.lindex.com/fi/p/8540153-7856-vihrea-minipituinen-paitamekko…

Vierailija
10/772 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä kannattaa kytätä zalando loungesta. Siellä on usein ollut merkkisandaaleita ja tennareita hyvissä aleissa.

Vierailija
11/772 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vältä ainakin tunikoita, capreja ja urheilusandaaleja. Ne ovat suomalaisen keski-ikäisen naisen tyypillinen kesäasu, mutta minusta yhdistelmä ei ole pukeva. Jostain syystä Suomessa monet naiset inhoavat mekkoja, vaikka mekkohan on mitä kätevin ja kaunein vaate varsinkin kesällä. Viimeiset pari vuotta trendinä on ollut frillamekot. Ne sopivat vanhemmille naisille jopa nuoria paremmin.

Vierailija
12/772 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin eileen maailman kauneimman topin .Valkoinen pliseerattu kaulua , Hiaton, tosi siisti . 

Voi olla mutta ei sovi kaikille.

Vierailija
13/772 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pituus, ruumiinrakenne, rintojen koko, onko erottuva vyötärö? Tällaiset asiat vaikuttaa. Lisäksi mitkä värit sopii. Ei kaikki sovi kaikille.

Itse ostin juuri tämän mekon, mutta ei kai tämä suurimmalle osalle sovi. Itse olen tumma, keskipituinen, normaalipainoinen ja rintava.

Miten tuo istuu jos olet rintava? Itse olen myös rintava ja suurin osa napillisista yläosista on oikean kokoisena (istuu hartioista/hihat oikean mittaiset jne) liian kireä rinnuksista.

Vierailija
14/772 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tuo istuu jos olet rintava? Itse olen myös rintava ja suurin osa napillisista yläosista on oikean kokoisena (istuu hartioista/hihat oikean mittaiset jne) liian kireä rinnuksista.

Ja pikkasen lyhyt tuo helma 40+. Itse en tykkää kesällä tuollaisesta yläosasta, jossa on täyspitkä hiha.

Vierailija
15/772 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää tehdä ongelma jostain pukeutumisesta ja verrata sitä ikäänsä? Olen yli 50 vuotias enkä tosiaankaan tunne olevani mikään keski-ikäinen tantta. Käytän vaatteita joista itse pidän, kesällä hameita ja mekkoja, myös lyhyitä. Leggingsit/caprit ja siihen yhdistettynä pitkä paita on minusta rumia kaiken ikäisillä. Luulisi aikuisella olevan sen verran jo itseluottamusta että pukee päällensä sen mikä omalta tuntuu.

Vierailija
16/772 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän, että tästä ovat monet eri mieltä, mutta hihattomat yläosat eivät ole iäkkäämmille, varsinkaan jos on painoa, imartelevin vaihtoehto. Jokainen saa pukeutua niin kuin haluaa, mutta lyhyet tai vaikka 3/4-hihat ovat minusta tyylikkäämmät kuin kokonaan hihattomat paidat ja mekot. Viisikymppisillä jo olkavarsien iho usein vähän roikkuu.

Vierailija
17/772 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 44v ja peilikuva näyttää tädiltä. Tyydyn siihen ja painan aurinkohattu keikkuen kukkamekossa menemään. Mitä pahaa on tädeissä?

Vierailija
18/772 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaista tyyliä AP hakee? Ja millainen kroppa on?

Esim. ns. "Boho-tyyppinen mekko sopii monille, kaveriksi "oljesta" tehty laukku tmv. tuo on suh ajaton/rento ja monille sopiva kesätyyli.

Mekon voi valita omalle kropalle sopivana (miten löysä on, mikä väri, pituus jne.) ja laittaa vaikka vyön jos haluaa vyötäröä korostaa.

Kengiksi käyvät sandaalit tai tennarit.

Ja tuollainen mekko on monikäyttöinen, voi käyttää (asustamalla) rennoissa kesäjuhlissa, kaupungilla jne.

Vierailija
19/772 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää tehdä ongelma jostain pukeutumisesta ja verrata sitä ikäänsä? Olen yli 50 vuotias enkä tosiaankaan tunne olevani mikään keski-ikäinen tantta. Käytän vaatteita joista itse pidän, kesällä hameita ja mekkoja, myös lyhyitä. Leggingsit/caprit ja siihen yhdistettynä pitkä paita on minusta rumia kaiken ikäisillä. Luulisi aikuisella olevan sen verran jo itseluottamusta että pukee päällensä sen mikä omalta tuntuu.

Et tainnut ymmärtää ap:n kysymystä, sillä hän nimenomaan tuntee olevansa keski-ikäinen tantta vääeissä baatteissa ja kyselee esimerkkejä sellaisista, joissa ei tuntisi. Kyse on nimenomaan omasta tuntemuksesta ja muutoksen tarpeesta. Tosi kiva, että itse tunnet olosi hyväksi omissa vaatteissa. Ei silti ole varmaa, etteivätlö muut pitäisi sinua keski-ikäisenä tanttana. Jotkut haluavat estää senkin.

Vierailija
20/772 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse inhoan kesää ja nykyään jo kevättäkin, enkä omista erikseen yhtään varsinaista kevät tai kesävaatetta tai noh toki yksi sellainen ohut takki löytyy. Kylmällä säällä käytössä on tietysti paksumpi takki ja käsineet. Muuten käytän lähes täysin samoja vaatteita ympäri vuoden. Pukeudun kodin ulkopuolelle aina mustiin housuihin ja mustaan miesten kauluspaitaan. Isorintaisena miesten väljää mallia olevat kauluspaidat ovat oikeastaan ainoita sopivia paitoja. Samoja urheilumerkin ulkoilukenkiäkin käytän ympäri vuoden. Suomea hallitsee syksy ja talvi ja vaatteissa on tärkeintä varustautua näihin. Erillisten kesävaatteiden ostamisessa ei ole Suomessa mitään järkeä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi seitsemän