Ajan 20 vuotta vanhaa autoa ja työpaikalla sille naureskellaan
Auto on hyvässä kunnossa, vain 150 000 kilonetriä ajettu Corolla, joka on kaikin puolin toiminut moitteetta.
Muilla on uudempia autoja, hienoja audeja ja mersuja. Sähköautoja ei taida olla kuitenkaan vielä kovinkaan monella.
Oma autoni maksoi 10 vuotta sitten, kun sen ostin, 3000€. Ostin käteisellä mummolta, joka oli pitänyt sitä tallissa. Minulla ei ole koskaan ollut autolainaa.
Onko vanhalla autolla ajaminen ihmisistä jotenkin noloa? Koskaan ei auto ole jäänyt esim katsastuksessa kiinni mistään, sillä osaan korjata sitä hiukan itsekin ja veljeni osaa tehdä isompiakin remontteja, kuten viimeeksi kun vaihtoi jakopään hihnan autooni.
Ystävä pyysi kerran apua lapsensa kuljettamisessa, mutta pohti ääneen uskaltaako antaa lastaan noin vanhan auton kyytiin. Turvaistuin oli viritetty, tottakai, mutta ystävää mietitytti miten turvaton vanha auto on. En ole ajanut ikinä kolaria.
Minusta vanha, toimiva ja hyväkuntoinen auto on fiksu valinta tänä päivänä. Mieluusti ilman velkaa, enkä oikein ymmärrä mitä naurettavaa vanhan auton ajamisessa on. Valottakaa ajatuksenjuoksua jos keksitte, miksi 20 vuotta vanhalla corollalla ajo on noloa?
Kommentit (116)
Pintaliitoporukkaa. Ovat korviaan myöten veloissa ja kuvittelevat olevansa parempiavaikka ovat tyhmiä. Siinä selitys.
Mun Focus on vielä vanhempi ja enemmän ajettu. Maksoin siitä 250e huutokaupassa eikä kukaan naura.
Vanhat autot ne onkin hyviä. Me hommattiin osamaksulla uusi toyota proace pakettiauto ja siinä oli valtavasti vikoja. Heti, kun takuu loppui tuli melkein 5000 euron remppa. Jouduttiin myymään se pois ja hommattiin pienempi auto.
Viis veisaan autoistasi, kasa peltiä ja muttereita, mutta MIKSI ihmeessä annat MUITTEN ihmisten ajattelun vaikuttaa itseesi! Mitä hiton väliä sillä on, mitä muut sun autostasi tai sinusta ajattelevat. Ihan se ja sama eikö niin! Tekeekö se sun elä'mästäsi parempaa tai huonompaa. Ihan turhaan pohdit joutavia! Aja vaikka keppihevosella.
Ihan ok auto mutta turvatyynyt olisi kivat.
Minä huolisin 20 -vuotta vanhan Toyotan.
Autokannan keski-ikä Suomessa on nyt 12,9 vuotta.🤣🤣🤣
Eihän se noloa ole. Minä ajan uudella Porschella koska on varaa ja tykkään tehdä elämästäni mahdollisimman helppoa ja mukavaa. Onko se sinusta noloa?
Kummallinen työpaikka, mitä teette työksenne? Minulla on 15 vuotta vanha auto ja koko talon omistavalla vuokra-isännällä ehkä 25 vuotta vanha, eikä kukaan ole naureskellut.
Vierailija kirjoitti:
Viis veisaan autoistasi, kasa peltiä ja muttereita, mutta MIKSI ihmeessä annat MUITTEN ihmisten ajattelun vaikuttaa itseesi! Mitä hiton väliä sillä on, mitä muut sun autostasi tai sinusta ajattelevat. Ihan se ja sama eikö niin! Tekeekö se sun elä'mästäsi parempaa tai huonompaa. Ihan turhaan pohdit joutavia! Aja vaikka keppihevosella.
Minulla on huono itsetunto ja minulle on väliä muiden mielipiteistä.
Vierailija kirjoitti:
Ihan ok auto mutta turvatyynyt olisi kivat.
Isoisäsikö kertoi ettei hänen nuoruudessa autoissa ollut turvatyynyjä? 🤣
Ei ole aavistustakaan työkavereiden autoista. Ei ole kyllä koskaan tullut puheeksi, onko jollakin auto vai ei.
Millaisessa työssä olet?
Mulla on melkein yhtä vanha auto, Toyota sekin, ja olen ylempi toimihenkilö ns. "hienossa ja kohtaisen hyväpalkkaisessa työssä". Eikä kukaan naureskele mun autolleni. Lähimmillä työkavereilla taitaa kaikilla olla työsuhdeautot, mutta mä en halunnut. Ei ketään kiinnosta mun autoni.
Mun työkaveri oli kerran mun kyydissä ja hämmästeli, että onko tällä tosiaan ajettu 285 t. No on ja hyvin kulkee, ajan pitkää työmatkaa ja mökki on 850 km päässä. Olen auton toinen omistaja, Focus 2006. Meni heittämällä katsastuksesta viime viikolla ja pihasta lähtee kovalla pakkasellakin kuin palmun alta. Ei ole muullakaan ollut koskaan autovelkaa eikä tule.
Mulle taas naurettiin töissä, kun autoni EI ole Toyota. Antaa niiden nauraaa. Ei mun elämä mene pilalle siitä, että en aja Toyotalla.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole aavistustakaan työkavereiden autoista. Ei ole kyllä koskaan tullut puheeksi, onko jollakin auto vai ei.
Juuri näin! Ainakaan meidän pomolla eli pormestari Vartiaisella Ei ole autoa. Muiden työssä tapaamieni autoista tai autottomuudesta Ei ole mitään tietoa. Itse kävelen töihin.
Vaikea uskoa että kolmella tonnilla sait auton. Vähän ajettu 10v vanha. Mummo tullut aika höynäytetyksi
Toyota on luotettavin auto. Itsekin haen Toyota Yarista juuri nyt .
🥱🥱🥱