Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko uskovaiset selittää:

Vierailija
10.03.2023 |

1) Kuvitellaan tilanne, että on perhe, jossa on isä, äiti ja lapsi. Isä on kastettu, äiti ja lapsi ei. Äiti tulee uskoon, ja päättää mennä kasteelle ja lapsi kastetaan myös. Perhe ajaa autolla kirkkoa kohti, mutta joutuu kolariin ja kaikki kuolevat.

Isä pääsee taivaaseen, koska hänet on kastettu. Äiti ja lapsi joutuvat helvettiin.

Miten isä voi olla onnellinen taivaassa ilman perhettään?
Miksi Jumala on niin epäoikeudenmukainen, että äiti ja lapsi joutuvat kastamattomina helvettiin, vaikka ovat uskossa?
Onko Jumala rakastava kaikkivaltias, jos on näin äärimmäisen epäoikeudenmukainen?
Entä jos isä, joka on harras uskovainen, ajattelee viimeisenä ajatuksenaan, "Jumalaa ei voi olla olemassa koska jouduimme tähän kolariin", joutuuko hän sekunnin kestävän epäuskon takia helvettiin?
Entä jos isä saa kolarissa niin kovan kolauksen päähän, että saa aivovamman ja se saa isän ajattelemaan, ettei Jumalaa ole. Joutuuko hän silti helvettiin, vaikka ajatus johtui aivovammasta eikä hänen omasta päätöksestään?

2) Miksi Jumala laittaa helvettiin esimerkiksi kaikki muslimit, jotka kuitenkin uskovat siihen jumalaan, joka heidän kulttuurinsa opettaa. Miten pieni muslimilapsi voisi uskoa kristinuskon Jumalaan, jos ei ole ikinä siitä kuullutkaan? Miksi Jumala haluaa kiduttaa ikuisesti pieniä lapsia?

Mun on vaikea ymmärtää näitä epäoikeudenmukaisuuksia. Mä uskon että jos Jumala on olemassa, hän on itse Rakkaus eikä voi aiheuttaa tällaista kärsimystä hyville ihmisille.

Kommentit (295)

Vierailija
81/295 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on paljon kysymyksiä, ei siinä ole mitään huonoa sinänsä. 

Uskot itse että jumala on rakastava ja oikeudenmukainen.

Onko oma uskosi sinulle vähempiarvoinen kuin kaikki nuo muut uskomukset, joita aluksi kuvailit? Niissähän ilmenee ''oletetun'' jumalahahmon epäoikeudenmukaisuus ja rakkaudettomuus.

Kun sinulla on usko Rakkauteen ja Oikeudenmukaisuuteen, olet hyvällä tolalla. Voit arvostaa omaa vakaumustasi yli muiden, esim oppirakennelmien. Emmehän me voi uskoa tai olla uskomatta jonkun toisen puolesta, emme samalla tai eri tavalla kuin hän.

Eihän aloittaja puhunut mitään omasta uskostaan, vaan kysyi miten uskovaiset selittävät nämä. '

Yhtäkään kunnollista vastausta kukaan uskovainen ei ole aloittajalle antanut. Kaikki vastaukset ovat juuri tuota luokkaa, että miten nyt kukakin tahtoo uskoa erittelemättä kuitenkaan edes sitä miten uskovainen itse näkee esitetyt asiat.

Mikä mahtaisi olla kunnollinen vastaus mielestäsi? Emme me uskovaiset ole asiantuntijoita Raamatun ja Jumalan päätösten suhteen. Suuri osa asioista, joista kysyttiin, on salattu meiltä ja selviävät kuoleman jälkeen.

Mikäli tosissasi haluat asiantuntijan hyvin perustellun mielipiteen kysymyksiisi, ota yhteyttä seurakuntasi pappiin. He ovat opiskelleet teologiaa.

Ateistit usein esittävät kysymyksiä aivan kuin Jumalan kanssa voisi kuoleman jälkeen neuvotella, kelpaako Taivas vai meniskö mieluiten Helvettiin. Aivan hassu ajatellakin moista.

Jumala on armollinen, oikeudenmukainen ja rakastaa ihmisiä. Jeesus sanoi, ei kukaan pääse Isäni tykö kuin minun kauttani.

Eikun meitä kiinnostaa se, kuinka te pystytte hyväksymään niin suuren pahuuden, kuin miksi Raamatun Jumala kuvataan?

Kuinka selitätte sen itsellenne, sitä tässä kysytään.

Hyvä, nyt ollaan asian ytimessä ja pystyy vastaamaan paremmin, ehkä :)

Tässä näkyy yhden uskovaisen ja ateistin eron. Pyhä Henki on avannut meille Raamattua niin, että aidosti näemme Jumalan rakastavana.

Näet Jumalan, joka käskee surmaamaan koko naapurimaan väestön, lukuunottamatta nuoria naisia, jotka käskee räiskäämään ja pakottamaan vaimoiksi, hyvänä ja rakastavaisena?

Mitä ihmettä sinulle on lapsena tehty???

Vierailija
82/295 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkin, pelkkä kaste ei pelasta. Se että joku on kastettu vauvana, ei tarkoita sitä että hän on automaattisesti pelastettu. Kaste ilman uskoa ei johda pelastukseen.

On uskottava Raamatulliseen Jeesukseen ja hänen sovitustyöhönsä ristillä sekä tehdä parannus tahallisista synneistä ( syntinen elämäntapa).

Jos ihminen on uskossa, mutta saakin esim dementian tai aivovaurion, silloin hän kuiteinkin on pelastettu, ei ole tahallaan hylännyt uskonsa.

Pieni muslimilapsi pääsee taivaaseen, siitä olen varma. Aikuinen muslimi ei. Suuri osa muslimeista torjuvat Raamatun Sanaa. Heitä on aivopesty uskomaan eksytykseen.

Moni muslimi on saanut vastaanottaa totuuden Jumalalta, elämänsä aikana ja saanut tietää kuka Jeesus todellakin on. Heistä on tullut kristittyjä. Rukoillaan muslimien puolesta!

Ja muslimi ajattelee täysin samoin sinusta. Voi kunpa tuo harhauskoinen kristitty kääntyisi Oikeaan Uskoon jotta hän pelastuisi. Rukoillaan kristittyjen puolesta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/295 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse vielä toistaiseksi evl kirkon jäsen ( koska seurakuntani on pysynyt Raamatun Sanassa, eikä ole mennyt mukaan eksytykseen).

Olen kastettu lapsena.

Jumala antoi minulle uskon kaksi vuotta sitten, olen nyt 52v.

Olen sitä mieltä että uskovaisten kaste on Raamatullinen. Lapsikaste ei niinkään. Kaste ilman uskoa ei pelasta.

Vierailija
84/295 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä sinä noita käsityksiäsi vedät? Jumala tietää kyllä kaiken ja osaa hoitaa hommansa. Ei ole armoton.

Jos vanhaa testamenttia lukee, niin aika armoton yläkerran sadisti siellä häärää.

Jep, narsisti-sadistihan se Jumala onkin, eiku menikö nyt sekaisin saatanan kanssa...

Ei mennyt. Raamatun Saatana haluaa ihmisille vain hyvää, kun taas Jumala kansanmurhaa koko planeetan väestön aina vähän väliä kun joku vähän kiukuttaa.

Nauraisin vitsillesi, ellei kyse olisi vakava, sinun tai kenenkään iankaikkisuutesi helvetissä ei naurata.

Viittaatko koronaan? Eikös se ollutkaan lepakonsyöjän vika ;)

Vierailija
85/295 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse vielä toistaiseksi evl kirkon jäsen ( koska seurakuntani on pysynyt Raamatun Sanassa, eikä ole mennyt mukaan eksytykseen).

Olen kastettu lapsena.

Olen sitä mieltä että uskovaisten kaste on Raamatullinen. Lapsikaste ei niinkään. Kaste ilman uskoa ei pelasta.

Miksei lapsikaste olisi raamatullinen? Sanoihan Jeesus, että

”Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen 

ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti."

Matt. 28:19-20

Eli Jeesus sanoi, että ensin tulee kaste ja sitten opetus.

Vierailija
86/295 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkin, pelkkä kaste ei pelasta. Se että joku on kastettu vauvana, ei tarkoita sitä että hän on automaattisesti pelastettu. Kaste ilman uskoa ei johda pelastukseen.

On uskottava Raamatulliseen Jeesukseen ja hänen sovitustyöhönsä ristillä sekä tehdä parannus tahallisista synneistä ( syntinen elämäntapa).

Jos ihminen on uskossa, mutta saakin esim dementian tai aivovaurion, silloin hän kuiteinkin on pelastettu, ei ole tahallaan hylännyt uskonsa.

Pieni muslimilapsi pääsee taivaaseen, siitä olen varma. Aikuinen muslimi ei. Suuri osa muslimeista torjuvat Raamatun Sanaa. Heitä on aivopesty uskomaan eksytykseen.

Moni muslimi on saanut vastaanottaa totuuden Jumalalta, elämänsä aikana ja saanut tietää kuka Jeesus todellakin on. Heistä on tullut kristittyjä. Rukoillaan muslimien puolesta!

Ja muslimi ajattelee täysin samoin sinusta. Voi kunpa tuo harhauskoinen kristitty kääntyisi Oikeaan Uskoon jotta hän pelastuisi. Rukoillaan kristittyjen puolesta!

He eivät kyllä taida rukoilla kenenkään ei-muslimin puolesta...

Vierailija
87/295 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko oma uskosi sinulle vähempiarvoinen kuin kaikki nuo muut uskomukset, joita aluksi kuvailit? Niissähän ilmenee ''oletetun'' jumalahahmon epäoikeudenmukaisuus ja rakkaudettomuus.

Kun sinulla on usko Rakkauteen ja Oikeudenmukaisuuteen, olet hyvällä tolalla. Voit arvostaa omaa vakaumustasi yli muiden, esim oppirakennelmien. Emmehän me voi uskoa tai olla uskomatta jonkun toisen puolesta, emme samalla tai eri tavalla kuin hän.

Eihän aloittaja puhunut mitään omasta uskostaan, vaan kysyi miten uskovaiset selittävät nämä. '

Yhtäkään kunnollista vastausta kukaan uskovainen ei ole aloittajalle antanut. Kaikki vastaukset ovat juuri tuota luokkaa, että miten nyt kukakin tahtoo uskoa erittelemättä kuitenkaan edes sitä miten uskovainen itse näkee esitetyt asiat.

Mikä mahtaisi olla kunnollinen vastaus mielestäsi? Emme me uskovaiset ole asiantuntijoita Raamatun ja Jumalan päätösten suhteen. Suuri osa asioista, joista kysyttiin, on salattu meiltä ja selviävät kuoleman jälkeen.

Mikäli tosissasi haluat asiantuntijan hyvin perustellun mielipiteen kysymyksiisi, ota yhteyttä seurakuntasi pappiin. He ovat opiskelleet teologiaa.

Ateistit usein esittävät kysymyksiä aivan kuin Jumalan kanssa voisi kuoleman jälkeen neuvotella, kelpaako Taivas vai meniskö mieluiten Helvettiin. Aivan hassu ajatellakin moista.

Jumala on armollinen, oikeudenmukainen ja rakastaa ihmisiä. Jeesus sanoi, ei kukaan pääse Isäni tykö kuin minun kauttani.

Eikun meitä kiinnostaa se, kuinka te pystytte hyväksymään niin suuren pahuuden, kuin miksi Raamatun Jumala kuvataan?

Tässä näkyy yhden uskovaisen ja ateistin eron. Pyhä Henki on avannut meille Raamattua niin, että aidosti näemme Jumalan rakastavana.

Näet Jumalan, joka käskee surmaamaan koko naapurimaan väestön, lukuunottamatta nuoria naisia, jotka käskee räiskäämään ja pakottamaan vaimoiksi, hyvänä ja rakastavaisena?

Toivottavasti sydämestäsi löytyy yhtä paljon rakkautta ja ymmärrystä vaikkapa venäläisiäkin kohtaan.

Vierailija
88/295 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on nyt monta sivua kirjoiteltu ihan aiheen vierestä, mutta voiko joku vastata näihin aloituksessa esittämiini kysymyksiin: 

Entä jos isä, joka on harras uskovainen, ajattelee viimeisenä ajatuksenaan, "Jumalaa ei voi olla olemassa koska jouduimme tähän kolariin", joutuuko hän sekunnin kestävän epäuskon takia helvettiin?

Entä jos isä saa kolarissa niin kovan kolauksen päähän, että saa aivovamman ja se saa isän ajattelemaan, ettei Jumalaa ole. Joutuuko hän silti helvettiin, vaikka ajatus johtui aivovammasta eikä hänen omasta päätöksestään?

Vierailija
89/295 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko koskaan katsonut Marvel-leffoja? Eikös pahikset saa tappaa?

Oikeasti Jumala on rakastanut ihan kaikkia, niitä naapurimaan ihmisiäkin. Joskus kuritus on pieni paha, paras konsti saada lapsi pois pahoilta teiltä.

Vierailija
90/295 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kastettu lapsena.

”Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen 

ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti."

Ei varsinaisesti ole epäraamatullinen myöskään. Siinä on vaan se seikka että vauvakaste ei automaattisesti tuo pelastusta eikä uskoa. Jotkut maallikkokristityt myöskin luulevat että ovat pelastettuja koska ovat kastettuja vauvana. Eivät ymmärrä/ tiedä että pelastus vaatii henk koht uskon Raamatulliseen Jeesukseen.

Eikä evl kirkko opeta tätä, kuten ei myöskään opeta että uskovaisen pitäisi tehdä parannus tietoisista synneistä.

Vierailija
91/295 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kastettu lapsena.

Raamatussa on kyllä esimerkkejä siitä, että kokonaisia perheitä on kastettu kerralla. Ja sen ajan perheeseen, ts perhekäsitykseen, kuului vanha isäntä ja emäntä, näiden taloudessa asuvat alaikäiset lapset, (aikuinen) vanhin poika vaimoineen ja lapsineen, koska vanhin poikahan jäi asumaan samaan taloon tai saman tontin toiseen kiinteistöön, missä asuivat hänen omat vanhempansa.

Niin, Stefanaan perhekunnan olen myös kastanut, mutta ketään muuta en muista kastaneeni.

1. Kor. 1:16

Meitä kuuntelemassa oli myös muuan Lyydia, jumalaapelkäävä nainen, joka oli kotoisin Tyatirasta ja kävi kauppaa purppurakankailla. Herra avasi hänen sydämensä ottamaan vastaan sen mitä Paavali puhui, 

ja hänet ja hänen perhekuntansa kastettiin. Hän sanoi sitten meille: "Jos kerran pidätte minua Herraan uskovana, tulkaa kotiini ja jääkää vieraikseni." Hän vaatimalla vaati meitä tulemaan

Ap. t. 16:14-15

Heti paikalla, keskellä yötä, vanginvartija otti heidät hoiviinsa ja pesi ruoskaniskujen haavat, ja hänet ja hänen perhekuntansa kastettiin heti.

Ap. t. 16:33

Vierailija
92/295 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaste puhdistaa ihmisen perisynnistä, mutta ei hänen henkilökohtaisista synneistään, jos hän ei ole itse uskossa. Puhdistautuakseen omista henkilökohtaisista synneistä, ihmisen tulee olla sekä kastettu että uskossa.

Vierailija
93/295 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on nyt monta sivua kirjoiteltu ihan aiheen vierestä, mutta voiko joku vastata näihin aloituksessa esittämiini kysymyksiin: 

En usko että hetken epäilys vie ketään helvettiin, kaikilla niitä on. Jumala näkee sydämeen, jos Jeesus oli sekunti sitten rakas, Jumalan rakkaus kestää sen epäilynkin sen yhden epäilysekuntin ajan.

Toiseen tulikin jo vastaus, aivovammat ei estä taivaaseen pääsyä.

Vierailija
94/295 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaste puhdistaa ihmisen perisynnistä, mutta ei hänen henkilökohtaisista synneistään, jos hän ei ole itse uskossa. Puhdistautuakseen omista henkilökohtaisista synneistä, ihmisen tulee olla sekä kastettu että uskossa.

Kyllä. Sen lisäksi ryöväri pääsi taivaaseen pelkästään uskomalla, joten kaikki on mahdollista Jumalalle.

Vierailija
95/295 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Jumala ei anna uskoa kaikille, jotka haluavat sitä etsiä? Tiedän paljon kirkosta eronneita, jotka ovat todella yrittäneet olla uskossa. Miten ihminen voisi pakottaa itsensä uskomaan? 

Vierailija
96/295 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, lähimmäisenrakkaus, empatia ja armo ei taida kuulua tuohon uskontoon.

Vierailija
97/295 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kastettu lapsena.

Ei varsinaisesti ole epäraamatullinen myöskään. Siinä on vaan se seikka että vauvakaste ei automaattisesti tuo pelastusta eikä uskoa. Jotkut maallikkokristityt myöskin luulevat että ovat pelastettuja koska ovat kastettuja vauvana. Eivät ymmärrä/ tiedä että pelastus vaatii henk koht uskon Raamatulliseen Jeesukseen.

Eikä evl kirkko opeta tätä, kuten ei myöskään opeta että uskovaisen pitäisi tehdä parannus tietoisista synneistä.

Aikuiskaste ei ole sen pelastavampi, jos ihminen ei aidosti usko, tai luopuu myöhemmin uskosta. Luulisin, että tästä uskosta luopumista tapahtuu noissa helluntaipiireissä aika paljon. Siitä ei vain puhuta. Se on sellainen tabu siellä.

Vierailija
98/295 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se evl kirkon toistaiseksi vielä oleva jäsen lisää:

En kastaisi omia lapsia, jos olisin saanut lapsia uskoontulon jälkeen. Olisin pyytänyt vain siunauksen heille. Raamattua tutkimalla, Pyhän Hengen johdatuksella, olen aikuiskasteen/ uskovaisen kasteen kannalla.

Lisään että lapsikaste ei ole mielestäni kuiteinkaan täysin epäraamatullinen.

Vierailija
99/295 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kastettu lapsena.

Aikuiskaste ei ole sen pelastavampi, jos ihminen ei aidosti usko, tai luopuu myöhemmin uskosta. Luulisin, että tästä uskosta luopumista tapahtuu noissa helluntaipiireissä aika paljon. Siitä ei vain puhuta. Se on sellainen tabu siellä.

Näin on! Kaste ei pelasta ilman uskoa, olipa sitten kyse lapsikasteesta tai aikuiskasteesta.

Vierailija
100/295 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ole huoleti. Jumala on aina oikeudenmukainen ja armahtavainen. Hän näkee asioiden olosuhteet ja ihmisten sydämet läpikotaisin.

"Hän on näet määrännyt päivän, jona hän oikeudenmukaisesti tuomitsee koko maailman, ja tuomarina on oleva mies, jonka hän on siihen tehtävään asettanut. Siitä hän on antanut kaikille takeet herättämällä hänet kuolleista." Ap. t. 17:31

Anteeksiantava ja laupias on Herra. Hän on kärsivällinen ja hänen armonsa on suuri. Ps. 103:8

Halleluja! Kiittäkää Herraa! Hän on hyvä, iäti kestää hänen armonsa. Ps. 100:5

Kiittäkää Herraa! Hän on hyvä, iäti kestää hänen armonsa. 

Julista, sinä Israelin kansa: iäti kestää hänen armonsa.

Julista, sinä Aaronin suku: iäti kestää hänen armonsa.

Julistakaa, te Herran palvelijat: iäti kestää hänen armonsa.

Ps. 118:1-4

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän seitsemän