Plantaarifaskiitti - voiko olla näin kipeä?
Välillä tuntuu ettei pysty kävelemään ollenkaan. Oirekuvauksessa on että kipu helpottaa kun kävelee hetken aikaa, no katinkontit. Askeleet sattuu ja tuntuu että se heijastaa välillä polveen asti. Ihan levossakin viiltää ja aika topakastikin välillä. Miten teillä on oireillut tämä vihulainen?
Kommentit (96)
Mistä hankitte sen yölastan?
Herkkäuniselle ei kaiketi hyvä ratkaisu... (?).
1,5v kärsin vaivasta. Tein päkiälle nousuja ja pohkeen venytystä. On kyllä pirullinen vaiva.
Lisäksi vaivannut jumissa oleva si-nivel joka aiheuttaa ikävää alaselkäkipua. Hommasin molempien vaivojen takia fysioterapeutin suosituksesta paljasjalkakengät, koska haluan vaivoistani lopullisesti eroon. Kivut ovat jo lyhyen käytön jälkeen helpottaneet. Seisomatyöläisen ehdoton varuste!
Sain -15% alekoodin paljasjalkakenkiin. Käy tilaamassa omasi Kipukaupasta. Kesään sopivia ihania valkoisia uutuus malleja myös. https://loox.io/z/yp3WilFXx?s=raf
Vierailija kirjoitti:
Käytä pelkkiä crocseja ainakin töissä, valmistavat talvikenkiäkin.
Meillä ne on kielletty työkenkinä.
Ns. kävelykipsi muutama viikko ja siitä alkoi paraneminen. Kuukausia kesti ennen sitä.
Olen käyttänyt magneettinappeja niin moneen vaivaan että plantsuunkin kokeilisin jos sellaisesta kärsisin ellei se olisi hankalaa tai jopa mahdotonta seistessä tahi kävellessä tahi aina kun jalkapohjat ovat kosketuksissa johonkin alustaan varsinkin siten että koko kehon paino kohdistuu niihin joka maksimaalisesti tahi ainakin likimain.
Ehkä tosin siitä voisi olla pientä apua jos käyttäisi niitä vain yöllä goisatessa? Muutama esimerkiksi sentin läpi mittainen neodyymimagneetti laastarilla kiinni jalkapohjaan/-iin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi ja voi vielä siitäkin pahentua.
Apua, miten pahaksi?
Mulla on jo viikon kestänyt tätä, luin että voi kestää muutaman viikonkin oireilua. Tuskastuttaa valtavasti kun jalka ei kestä astua ja kuitenkin töissäkin pitää käydä ja olla jaloillaan.
Osta kenkiin kantakorokkeet. Kantapäävenyttäjälastat. Tulehduskipulääkekuuri. Painonpudotus.
Vierailija kirjoitti:
Mistä hankitte sen yölastan?
Herkkäuniselle ei kaiketi hyvä ratkaisu... (?).
Jalkakaupassa on. Kantapääkorottajat kenkiin myös.
Hanki yölasta, mitään muita neuvoja et tarvitse, mikäli kestänyt pitkään. Usko kokenutta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Apua, miten pahaksi?
Mulla on jo viikon kestänyt tätä, luin että voi kestää muutaman viikonkin oireilua. Tuskastuttaa valtavasti kun jalka ei kestä astua ja kuitenkin töissäkin pitää käydä ja olla jaloillaan.
Ei tuo ole vielä mitään. Itselläni kesti 8 kk.
Mulla vaivasi kantapää on/off 2 vuotta. Pahin oli aamu messupäivän jälkeen. Lopulta ei kästänyt edes kunnolla seistä. Kokeilin vaikka mitä pohjallisia ja venyttelyä. Ja olin menossa ottamaan sen kortisonipiikin, mutta tuli googlessa vastaan jalkasami.fi Se lupasi, että käy verkkokurssin, eikä tarvii piikkiä, tai pohjallisia. Nyt 2kk sen kurssia, niin kipu lievittynyt lähes nollaan. Paljon järkevää tietoa mitä ei ole lääkärit mulle kertoneet. Eli kyllä sen voi kuntouttamalla saada kuntoon. Tsemppiä teille!
Perskindol-geeliä kannattaa kokeilla.
Fasciavauva ollut kahdesti. Ihmiset: venyttely ei auta! Kaikki härpäkkeet on testattu ja ne vie vain rahasi. Ainoa mikä tepsii on kunnon lihasrasitus painojen kanssa. Kunnon pohjejumppaa ja pim!! Viikossa lähtee. Sinne täytyy saada rasitus että valkosolut ja tulehdusta estävät aineet parantavat vaivat. Venyttely tuntuu kivalta mutta ei paranna eikä vie kipua pois. Olkaa hyvät!
Mulla oli kipu välillä niin pahaa että pyörrytti, itketti ja oksetti. Vielä vuodenkin jälkeen jos kävelee päivällä enemmän on jalkapohjat illalla puuduksissa.
Loppui vähitellen, kun lopetin seisomatyön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Apua, miten pahaksi?
Se voi kestää useamman kk. Ikävä vaiva ja kivulias
Oireili pahasti kuukausia eikä lääkäri voinut pahemmin auttaa
Voi olla ja on.